Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/11/20 in all areas

  1. 9 points
  2. 8 points
    Gledens dag i dag. I går tikket det inn en SMS fra Statens vegvesen, bestilte skilter ligger klare til henting... Var ikke sen om å logge på nett og bestille skranketime for i dag. Ved en tilfeldighet så skulle også naboen ned dit i dag og henter sine skilter til sin Z3 2.8. Han hadde utsatt dette litt mtp å forskyve EU tidspunktet fra Feb til Mai, noe som visst nok fungerte fint. Etter å blomstret litt og lurt på hvordan "skranketime" fungerte, så fant jeg ut at det var bare å gå fram. Tror det var mange som ikke hadde bestilt og med kølapp systemet teipet over, så var det bare å ta seg til "rette". Uansett henting av skilter var gjort på 5 min, så bar det rett hjem og få montert disse på. Selvsagt med med BMW Mannheim holdere, min fødeby. Benyttet samtidig anledningen til å slenge BMW Z Norway merker, sånn diskret opp til høyre i frontruta. Lunsjen pausen ble brukt til å ta seg en liten kjøretur og nyte fin været før ettermiddags regnet kom. Tilfeldighetene slo til på kvelden, så fikk muligheten til en liten spontan kjøretur med nabo og et nytt lokalt medlem i BMW Z gruppa langs med gamle Mosseveien. Så langt veldig fornøyd med Z4'er, veldig "moderne" bil å kjøre kontra Z3er. Men forsatt sportslig følelse og gromt å trykke på litt, men ganske mye mindre "analog" enn Z3M. Så min foreløpig konklusjon er at begge er morsomme, men gir ganske forskjellige opplevelser. Z3M'en er mye mer "gokart" å kjøre, men Z4M'en er forsatt helt OEM. Så litt vil det skille seg på den typen egenskaper. Ellers så er Z3 Coupe'n inne på verksted for EU og en liten modifisering av på eksos, spent på hvordan dette blir.
  3. 6 points
    Denne X5’n blir skjemt bort hver eneste uke og år😁 er vel ikke noe denne bilen ikke får av service og vedlikehold🚙
  4. 6 points
    Ny bil ? Det føles sånn hvertfall. Ja da var det fortsettelsen på dette berømte bensingreiene. Som dere så ,fikk jeg demontert litt branketter osv igår ,men manglet jo pumpe . Så kvelden igår ble brukt til å se litt på nett osv etter det ,men pokker ,jeg kan ikke vente på deler fra Autodoc ,osv osv ,jeg måtte ha det nå! Tok en ringerunde igår til kompiser som jobber på div bilbutikker og de skulle sjekke ut. Joda pumpe lot seg skaffe men prisene stod ikke helt i stil til min lommebok akkurat nå . Oppussing av div i huset og andre ting ,gjør at det fort tømmes 😀. Vel tenkte jeg ,jeg har nå to valg ,vente en uke ,eller få fatt på ei brukt ei sånn akkurat i kriseland ,vel det ble ikke noe av delene for plutselig fikk jeg en tlf.😀 En god venn av meg hadde kjøpt to Bosch kopi pumper som han skulle bruke på et Opel prosjekt ,og disse hadde han faktisk hatt god erfaring med tidligere . Han sa kom opp og hent den ene ,så bruker du den . Jeg får ikke brukt noen av de på mange år sa han. Funker det,så bare tar du den pga du har hjulpet meg en million ganger sa han😀. Tenkte pokker hvorfor ikke ,så jeg gjorde dette. Så kom dagen idag og satte igang 0745 . Og etterhvert kom pumpen ut ,og her ble jeg satt ut helt enkelt.... Pumpen er jo full av igjengrodd dritt! Bilde av gørra her : Dette er ekstremt. Se bare inni den : Såvidt der kom ut noe. Tok og tvangskjørte pumpen og der kom ut masse dritt og den hostet og harket. Kom ut noe som lignet plast eller gummi . Dette puttet jeg i kjeften for å undersøke og det er plastbiter😩. Løsnet så filteret og tømte ut innholdet der og der var det gullende rent . Er jo ny tank så ville vært rart om noe annet . Men hva de bitene er ,det gadd jeg ikke bruke tid på ,så måtte få ting på plass igjen . Igang med montering: Før alt ble skrudd sammen valgte jeg å starte opp bilen for så at den ville gå og ikke minst etter lekkasjer . Jo bilen startet den og måtte kun etterstramme en klemme så så det tett ut. Tett så langt : Etterhvert var det å få tingene på plass ,få bil ned på bakken igjen og en testur. Spenningen var jo til å ta og føle på nå merket jeg 😀. Problemet nå er at det yngler av politi her nede så måtte først ta en snokerunde frem og tilbake på E18 . Da dette var gjort la jeg bil i andre gir ut aks felt og pedalen i bunn . Pang 6000 omdr,På andre pang 6000 omd på tredje og pang 4500 på fjerde og den bare skriker etter mer 😀😀😀. Altså nå går Horst som et helvete og sånn har den aldri aldri noensinne vært . Dette var simpelthen utrolig morro . For jeg har tenkt litt her . Denne har nok aldri fått den mengden bensin den skal ha i mitt eie . Der skal jo være to pumper og den i tank har jo vært død,den andre har vel kanskje virket noen få prosenter i forhold til det den skal . Nå kjenner jeg hvertfall et godt drag i den og sugetrimmen som er gjort på den merkes jo helt ekstremt nå . Skulle jeg reagere på noe ,så var det at den hadde en liten hikk rundt 5000,men tenker at dette kan være gammelt rusk som har lagt og frigjort seg i systemet ,men var kanskje en gang eller to. Nei så det bryr jeg meg null om ,for nå håper jeg den er iorden for Gud bedre meg hvor fart der er i den til å være en gammel kriger 😀. Og pumpene går pent og jobber som de skal har jeg imtrykk av . Et godt tegn er jo at jeg kan trå til med lite bensin ,da vet jeg at pumpe i tank leverer .
  5. 5 points
    Vi hadde en liten "Drive out" i dag, stort sett vi som pleier å reise til Nurburgring en gang i året. Ingenting er bedre enn å bruke en grå søndag til å prate bil og være iblant venner og bilentusiaster 👍 Denne E28en kjenner vel flere her igjen 😀 70 år med tysk bilindustri 👍 Vi tok turen innom Atle, godt han har stort gårdstun. Atle hadde kjøpt ett ute boblebad som han trengte å få bært på plass. Problemet var bare at det veide 500 kg og sto på en henger. Ikke noe problem det når man er 12 mann 😂 Kunne det vært større variasjoner i ett bilde? 😅 Så durte vi videre opp til Marcus Bil avd Arendal hvor Robert villig åpnet butikken for oss 😀 Vi fikk også besøk av en Italiener 😎 Deilig å ha en dag hvor man får litt påfyll med bilinteresse 😀 Særlig nå som så mye har vært i lock down og alt som har med biltreff og bilturer har vært umulig.
  6. 4 points
    Liten oppdatering Solgte brått F11'n og vipps så har 540'n overtatt som daily. 😍 Kjører en god del, så må si at bilen er overraskende fin å kjøre. Motoren går veldig pent og det er bare morsomt å kjøre. Etter litt flere sene kvelder på Finn.no så måtte jeg brått gjøre nok et impulskjøp. Holdt ikke med 3 stk E39, nå har jeg fått en 4(!) også. Valget falt denne gangen på en 525i stasjonsvogn. Denne ble egentlig kjøpt inn kun fordi den hadde helt nye Hella original lykter med xenon og angeleyes. 😃 Og det trenger 540n. Etter litt mekking har vi resultatet. Må si det ble pent, og lyset ble myyyyye bedre. 😍 Etter å ha brukt bilen hver dag så har det kommet opp 1 feil. Og det har vært at bilen brått skrur seg av igjen med en gang jeg har startet den. Ista og Inpa finner ingen feilkoder på bilen i det hele tatt, så jeg måtte bruke sunn fornuft. Jeg tror det kan være Kamaksel sensor som tuller, så ble et lite impuls kjøp av ny hos GS og montering. Foreløpig har ikke feilen dukket opp igjen, men jeg må fremdeles teste litt mer... Tvi tvi. Etter siste bilde her ble det også satt på nye bakdekk, da de jeg hadde var i fra 2014... Greit med noe nytt. 😃 En liten forandring utseendemessig er like rundt hjørnet også. Stay tuned!
  7. 3 points
    TRF

    Den store finn.no tråden.

    Når BMW justerer ned effekten på denne måten (150hk m47, 163hk n47,90hk n47 16d, 163hk m57n, 211hk m57n2) så dreier deg seg om en helt identisk kalibrering på motoren, med unntak av at man drar av dreiemoment (og dermed effekt) i området den normalt vil passere, i ditt tilfelle, 211hk. Derfor blir den merkbart latere på høyere turtall, ettersom BMW sine motorer tross alt går meget bra på høyt turtall.
  8. 3 points
    Etter en kjapp vask. #SunsetOrange ☺️
  9. 2 points
    Dette var jo faktisk grisekult. Ser så mye bedre ut med litt mindre nyrer.
  10. 2 points
  11. 2 points
    Fredrik 90

    Min E30 Helårsbil.upd.

    Du er nå en skikkelig Reodor Felgen du Jan, skjøte kjøleslange med ett støvsuger rør var orignalt 👍 Men hvorfor ikke? så lenge det funker så funker det. Der andre hadde gidd opp så tar du en runde i huset for å finne noe å bruke, det synes jeg er kult 😀 Du og Macgyver hadde vært ett godt team 😅 Det skal bli flott å se denne bilen på veien etterhvert, snakk om å stå opp fra de døde. Godt at du har intensjon om å faktisk bruke bilen daglig, man ser aldri E30 i trafikken lenger.
  12. 2 points
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Altså, hu liker det nok litt innerst inne ( tror jeg ) hu elska jo E61 med hjul å litt senk selvom hu klaga litt på at den var litt for stiv 👹 nei hu får bare finne seg i det tenker jeg.
  13. 2 points
    Prøver meg på en liten oppdatering her, virker som bimmers forsatt trøbler litt... Gårsdagen ble nok en TLC dag på Z4'ern, denne gangen var det felgene som som skulle til pers. Var veldig spent på felgene, da disse er av merke "Alufelgen" som jeg ikke klart å bli helt klok på når det gjelder kvalitet fra internett. Noen klager på at de felger av veldig dårlig kvalitet, mens andre sier de var bra, men dårlig på kundeservice og gikk så langt som å kjøpe ekstra sett når Alufelgen gikk konk... Ofte så er felger av dårlig kvalitet veldig tunge, så jeg var spent på vekta da jeg tok dem. Der fikk jeg en positiv overraskelse og de var veldig lette selv til å være 19". Så får håpe at de er av nogenlunde grei kvalitet... Men ønsker meg forsatt noe CSL, Style 230 felger til denne bilen. BBS CH funker vel også kanskje? Uansett disse har kun vært vasket overfladisk, så det var mye bremsestøv, asfalt og generelt skitt i flere lag. Så måtte til med både sterk surfex HD, Alu devil og prickbort i mange omganger. Elsker ikke akkurat at folk skriver i tønna hvilket hjul det er Bort med det! Noen asfalter rester satt godt, men prickbort gjorde jobben sin etterhvert. Obligatorisk før og etter bildet. Vet bildene ikke er samme hjul, var nok høy på vaskemidler på det tidspunktet Men de ble rene til slutt og satte dem inn med litt Fusso Wax som jeg har liggende. Så har de ihvertfall noe beskyttelse og det går litt lettere å vaske dem neste gang. Inne mellom så tok jeg en runde bak på Z4'ern også og "gravde" meg fram til batteriet. Som sitter noe tungvindt til i bagasje rommet under et lokk som må skrus ut. Glad jeg gjorde dette for det biltema batteriet som er satt inn der var bokstavelig talt ikke satt inn riktig og festet. Batteri festet var satt i ytterste hullet (se rødt på bildet) og holdt dermed ikke på batteriet. Så den hadde gode 3-4cm å skli rundt på. Satte på vedlikeholds lader over natten, sånn bare for sikkerhetsskyld. borrelås Fant også noe jeg ikke har sett før, en form for trådløs sikkerhets system. Som satt med borrelås på batteri lokket, denne må jeg forske litt mer på. Mistenker denne er en del av alarm systemet i bilen. Den er festet i en antenne som egentlig skal sitte med noe dobbeltsidig teip. Som selvsagt har tørket ut med åra, så nok et lite todo punkt på listen min. Tok også gikk igjennom boltene mine og byttet ut disse med noe uten sikkerhets hode. Hvis noen vil knabbe felgene mine, vær så god! Alt i alt en grei liten arbeids økt på 6 timer på kjerra. Et par punkter igjen... men håper skiltene kommer snart
  14. 2 points
    TLC rapport: Etter vasken i går, så tenkte jeg at det kunne vært lurt å få på et lag med voks siden var stort sett regn og møkkavær i dag. Slik at den har litt beskyttelse, samt at jeg får ofte en god pekepinn på lakkens tilstand når jeg tar på dette. Har ikke polert bilen, bare avfettet og vasket den. Klinte inn et lag med lys Fusso, som jeg liker godt å jobbe med og som fungerer veldig bra på daily drivers bilene. Med lys fusso så er min erfaring at det blir litt "skjoldete" i starten, men når det får stått en natt så forsvinner det. Til tross for at bilen har en del vaskeriper + et par litt verre ripper så ser det greit ut på avstand. Men titter man nærmere etter og med riktig lys, er det faktisk i ikke top notch. Så jeg må nok koste på meg en skikkelig detailing på denne etterhvert. (Tør ikke drive med slikt selv) Eksempel til på riper... Tok også en runde på alt av interiør av skinn som stoler og dørstriper. Først en runde med vann + surfex HD (svak blanding), deretter en skikkelig skrubb med autoglym sin skinrens med swissvax børsten. Deretter smørte jeg på med balsamen fra autoglym, som nå står over natten og får lov til trekke seg inn. Før jeg tørker av det som er igjen. Synes dette er skikkelig kjedelige greier å holde på med, men jeg har skikkelig sansen for godt tatt vare på skinn i biler. Lekte også litt med radioen for å finne ut av mulighetene mine for å spilt litt musikk/radio fra telefon. Ble happy da jeg så at en tidligere eier har ettermontert AUX kabel på denne. Dette kom først som standard i 2007+ modeller av Z4 og min er fra 2006... Så da er det bare å lese litt i @magneten sin tråd og se hva han gjorde på sin Z4 på dette og forske litt mer på det store internett for hva slags mobil løsning jeg lander på. Til slutt et spørsmål: Har et par områder på rattet og under håndbrekket som har en form for "gummi" belegg som er veldig klissete og jeg klarte ikke å vaske dette bort helt. Noen som har noen tips eller erfaring, med hva man kan gjøre på disse områdene (se bildet under)?
  15. 2 points
    TLC må til på hyttetur også 😊 Gleder meg til Trollstigen åpner (har den nært) men svært store snømengder gjør det vanskelig 😊
  16. 2 points
    Oooops i did it again! (hva blir det nå 4 eller 5 gangen...) Av og til så møter man på samme bil om igjen og igjen... i ulike situasjoner. Nå har det seg slik at det fantes en bil her i lokal området som jeg har lagt merke til, som er 1 av 4 stk på skilter i Norge p.p.d. Og 2 av disse kjenner jeg godt til hvem eierne er. Denne ene lokale bilen visste jeg ikke hvem eieren var (fant jo ut navnet da), men har sett bilen nå og da. Men så forsvant den litt fra det lokale trafikkbildet her i området. Ifjor så fikk jeg nyss om at den var til salgs da jeg spottet den på det lokale Bilia verksted for stor service og EU kontroll. Prøvde igjen å komme i kontakt med eier indirekte, men fikk ikke respons. Et par dager senere lå den ut på finn til en pris, som jeg bare kunne drømme om. Glemte litt hele greia og hadde mer enn nok med min egen bilpark i samme periode. Men for ca. 1 1/2 uke siden dukket den opp igjen på finn til en edruelig pris, fikk kastet meg over telefonen og kom i kontakt med selger. Fikk lov til å komme allerede dagen etterpå visning og endte vel opp med å bruke gode 2 timer på sjekk/prøvetur av bil. Etter par overraskende hyggelig runder på pris diskusjon, så ble vi enige om en pris som passet bedre til faktisk tilstand. Så da hadde jeg rett og slett impuls kjøpt en bil igjen (med sjefens godkjennelse, har selvsagt avklart slike ting på forhånd). Endte denne gangen opp med en helt original (unntatt felger) 2006 Sapphire sort Z4 ///M Roadster med S54B32 motor. Bilen har gått relativt lave 78300km, men den har vært avskiltet på lager de siste 2 årene. Med unntak av en tur til Bilia ifjor (da jeg spotta den), hvor den for stor service og ny EU godkjenning. Bilder fra annonse: Ser veldig bra ut på bildene ikke sant? Men dessverre så lyver disse litt, bilen trenger en full detailing (masse vaske riper), er også noe tull med styring av side speilene (får bare kjørt speil opp og til sidene ikke ned), felger er litt kantkjørte og den trenger en skikkelig rens av skinnet. Ellers å virker bilen være i bra stand og alt virker, ikke funnet noe mer tull med den ennå (untatt disse sidespeilene). Og den har full service historie og virker å være tatt vare på etter service intervaller. Mer riktig første inntrykk av bilen her: Siden har vært avskiltet siden 2018, så blir nå neste steg å bestille skilter. Og en skikkelig vaske runde nå til helgen, samt litt sjekk her og der mens den er på bukken. Har allerede fått titte litt på sidespeilene, ikke funnet feil i bryter panel i døra eller i speilhusene. Så i morgen blir det å feil søke litt i dør overgangen. Håper jeg finner noe der før jeg evt må ned på dørpaneler osv. Ingen store planer for denne bortsett fra kanskje litt bedre understell etterhvert og skikkelig eksos. Litt kjedelig lyd med OEM catback'er. Så der har dere forklaringen på hvorfor jeg lufter Z3M'en finn i disse dager, selv om det er stor motstand i hjemme for å selge den. Men dere som har flere biler, vet hvor mye tid, energi og kroner det å ha flere biler utgjør skjønner nok hvorfor jeg lufter den til salgs.
  17. 1 point
    Ja, blir ganske bra. Når sealeren har tørka ser setene nesten nye ut faktisk. @Ampera har overbevist meg om å stille med komplett innredning på Rudskogen, så det jobbes på med å bli ferdig.
  18. 1 point
    Evopower

    Hjelp til kjøp av BMW!

    Diesel går fint til småkjøring så lenge bruken og brukeren er "korrekt". En mekanisk anlagt fører og med erfaring fra diesel vil kunne bruke bilen litt på småkjøring, og deretter ta bilen på lengre turer med korrekt kjøremønster for å unngå tett partikkelfilter. Egr blender man jo bare. Bensin er i utgangspunktet bedre til småkjøring, men med tanke på hvor problematiske bensinmotoren er på 316i-320i, hvor stikkordet er registerhavari, så er det mer risiko enn å kjøpe en m47 eller M57 diesel som slett ikke er så sårbare på småkjøring. Har nå en m47 med 300.000km og en M57 med 200.000km og partikkelfilter/igjensoting er ikke noe jeg bekymrer meg for på disse. Men igjen det krever rett bruk og hyppig oljeskift. Det nevnes 325i og det er en motor du bør se på som er bra til å være bensin unngå småmotorene. Ja mange forståsegpåere sier det du sier.. Ikke kjøp 05-06 modell. Jeg sier det i noen tilfeller er bedre å kjøpe eldre enn nyere. Hadde kjøpt en 06 modell anyday foran en 2010-2014. Men fra 2014 og oppover så er det jo bra
  19. 1 point
    Dette var kjekk lesing Jan 😀 Bilen har vel stått seg ihjel helt enkelt. Bensin system er lett for å gå i oppløsning på slik stillstand. Og bra du fikk ordna det fort Det frister å høre draget i en sugetrimma m30, det er noe helt eget, spesielt i disse hybrid tider. Med finværet som kommer nå så kan du nye bilen med god samvittighet
  20. 1 point
    Dæven dette var gøy å lese Jan 🥳🎼 Eart med det. Ofte er det bagateller om å gjøre. I dette tilfellet masse rusk og rask. Får håpe pumpen ikke tatt for mye skade av slitet 🙏 Men nå vet du at det funker som bare det og den pumpa du fikk kan vel brukes dersom denne du har ryker ? Grattis igjen med fix 🥳
  21. 1 point
    E.C.

    Xenon eller Halogen?

    Jepp, halogen.
  22. 1 point
    ///M-ini95

    Chipping av 2014 335iX

    Jeg ville forhørt meg med gutta bak BM3. Fått inntrykket over at support derifra er rimelig bra. De kan se på feilkodene og evnentuelt råde deg videre. Ellers kan jeg skyte inn at på ZF8HP så er momentbegrensningen størst i 3. & 6. gir, derav følelsen av at den går mye bedre i de resterende girene. Xhp flash endrer dette om man skulle ønske det https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/
  23. 1 point
    sveigis

    Min E30 Helårsbil.upd.

    Hahah ja 😀😀 Nei vet du noe Fredrik ? Jeg gadd ikke å kjøpe ny til denne eller noe let på Facebook . Hadde ikke tid eller tålmodighet til sånt nå ,jeg bare måtte få ting ferdig .😀 Og ferdig ble jeg og var ute nå og tittet og det er tett. Ja jeg må si jeg gleder meg til å ta den i bruk nå helt klart ,for det er som du sier at det er ikke mange e30 på veiene . Skal jo bli gøy å se reaksjonen på eliten når vinterbildene kommer neddynget i salt og snø . Men her bekymres det ikke en plass . Denne skal være så glasert av voks at salt og drit ikke gidder å tenke tanken på å legge seg på den 😀 Fusso må jo være stikkordet på dette.😀
  24. 1 point
    E.C.

    Xenon eller Halogen?

    Ser ut som halogen. Hvis det er xenon så vil det være en ballast (firkantet metallboks) festet bak på lampen. Strømtilkoblingen går da først til metallboksen, deretter til pæra. I en halogenlykt går strømmen direkte til pæren. Enkelte lykter kan se helt like ut fra utsiden (E39 facelift for eksempel), den ene kan være xenon og den andre halogen.
  25. 1 point
    Otis

    Den store finn.no tråden.

    Aporpos det å dra dårlig over 3000 omdr merket jeg godt på en m57 med 211hk. Det var som den var amputert sammenlignet med en ordinær m57 med 235hk. Ellers er jeg ganske glad i VW sin 1.4 TSI motor som vi har i Caddyen på jobb. Dæsken heller det er en flott motor, den er ganske så sterk på lave turtall og yter flott effekt på høyt turtall! Bruker lite drivstoff gjør den også.
  26. 1 point
    Jeg fikk over 10.000 i rabatt hos IF på 640i jeg hadde. Generelt lå priser på over 22.000 for å forsikre den. Så jeg sparte ganske mye Men ser prisene har endret seg på sporing siden jeg var kunde til en del mer ja.
  27. 1 point
    Amistad

    Personlig bilskilt. Hva tenker dere ?

    😂 god plan. Jeg stoler på deg altså. Bare det å være 9000 kr sikker ... takk.
  28. 1 point
    Werther

    Den store finn.no tråden.

    Som sammenligning hadde jeg 2 stk Mondeo mk4 1,6TDCI 116hk og en Focus 1,5TDCI 120hk som jeg kjørte ca 210 000km med totalt. Jeg var alltid skuffet over hvor RÆVA 1.6D til PSA dro over 3000rpm. Jeg sier ikke at den gikk dårlig, men ja....den gikk brutalt dårlig over 3000rpm. Kjekk motor, men død etter 170 km/t. De tok vel 215km/t på nåla med medvind og kjøttkaker. Focus 1.5tdci 120hk var merkbart sprekere og mye mer turtallsvillig for en diesel, men fortsatt ingen Honda S2000 for å si det sånn. Med Mondeoene satt jeg alltid igjen med inntrykket at bilene ikke nådde sitt fulle potensiale, men 1.5-dieselen i Focusen var faktisk forholdsvis frisk med manuell kasse hvis du var glad i pisking.
  29. 1 point
    Solberg93

    BMW F11 530i

    +1, minus det første han sa
  30. 1 point
    Werther

    Den store finn.no tråden.

    På denne tiden, 1998-2005, var det ganske vanlig at fabrikantene "bommet" en del på estimatene. Et norsk bilblad på den tiden, "Drive", pleide å teste nybiler i benk samtidig som de testet diverse tuning - på den tiden var chip-tuning "hot shit" som "alle" ville ha. Men ingen visste om det faktisk funket siden det var så mange useriøse leverandører, og der tok "Drive" på seg en kul oppgave. En gjenganger var at alle turbodiesel-bilene de benket leverte merkbart mer enn fabrikktall, og det var tilfeller hvor såkalt "chip-tuning" til x-antall tusen kroner ikke medførte noen som helst effektøkning. Det råeste jeg kommer på er et eksempel der de benket en fabrikksny 2003 Mondeo 2.0TDCI 115hk, denne hadde 136 hjulhester. Samtidig som det ble solgt "trim-chip" som "økte" effekten til 130hk.... Det artige er at denne fabrikksnye Mondeo 115hk-versjonen var kvikkere i effektmålingene enn den dyrere 2.0TDCI 130hk-versjonen de testet mot som kom fra samme forhandler.
  31. 1 point
    Werther

    Den store finn.no tråden.

    Må nevnes at det er en 318D, mao 2.0 på "116hk". Den har sikkert reele 130hk+ da disse ofte var "underprisede" fra fabrikk i utgangspunktet. Går nok lett på 0,5-55 på norsk kjøring. Husker jeg så denne til salgs for noen år siden, alltid spennende med dakar gelb! Personlig synes jeg prisen er innafor og vel så det! Kul bil.
  32. 1 point
    Walkabout

    BMW F11 530i

    Selv ville jeg enten bare byttet fronten til en facelift-front (som er mye penere), eller byttet alt til M-sport
  33. 1 point
    Da var vi her igjen : Og som forventet igang med pumpebytte under bil . Dette hadde jeg jo oppe ifjor og skulle være plankekjøring ,men ble det det ? Neida selvfølgelig ikke.. Den ene bolten som holder alt på plass var rustet og rundet seg . Ikke hjalp det med å slå på mindre piper ,så litt mer drastisk måtte til . En Dremel ble funnet frem og liker ikke å drive med gnistre arbeid ved bensinområder ,men må man så må man: Men det hjalp null og niks . Nå har ikke jeg tid til dikkedarier ,så ja folkens ,det ble vinkelsliper . Må si jeg ikke var høy i hatten da ,men da gikk den og alt løsnet . Så nå fortsetter jeg imorgen tidlig og regner med alt er på plass da 😀
  34. 1 point
    sveigis

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Meget pent dette Liffi .😀 Huff F serie er nais altså 😀
  35. 1 point
    Daniel.

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @ahj @Marius2002 Takk for tips 😁 Får ta en titt på disse.
  36. 1 point
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Fikk tatt en liten strekk på Konebilen i går. Er så mange F11 rundt her så må skille seg litt ut 👮🏻‍♂️ gjenstår bare 10mm spacer foran, justere den opp 2cm bak + stage 1 og eksos så er vel bilen ferdig. Jeg er strålende fornøyd men hu hjemme var ikke heeelt enig .. over 30 bla bla 2 barns foreldre... ikke 18år .. er bare noen av stikkordene jeg fikk med meg før jeg la meg 😊
  37. 1 point
    Tror jeg hadde prøvd å styre unna den motoren. sjekk i hvertfall tilstand og historikk nøye. Både N46 og N43 har de samme svakhetene. Også dieselen N47 har sine svakheter mtp register. Sikreste kjøpet er nok en tidlig versjon med M47 diesel, eller sekserbensin/diesel. F.eks. https://www.finn.no/gallery.html?finnkode=181247739#image7 Den er bedre utstyrt enn den du linker til, og trenger egentlig ikke mer enn lett senk og noen friskere hjul for å bli ganske presentabel.sprekere er den også.
  38. 1 point
    Ja satser på det ,men erfaringsmessig på prosjektene mine ,så må det forskes to og tre ganger før de gir etter .😀👍
  39. 1 point
    S-klasse med (motor)sykkelstativ.
  40. 1 point
    t06afre

    BMW 750i, E38, 1995, 317 000 km

    Her er noen bilder http://www.bimmerboard.com/forums/posts/320379 Ps ALDRI jekk på diffen bak på E38. Selve diffen tåler det nok men ikke selve bakakslingen har ikke godt av det. I service manualer fra BMW står spesefikt at man ikke skal bruke diffen som jekkpunkt på E38 Edit Jeg har sett bilder av både rund og firkant profil på gummi brukt i jekkpunktet under bilen men det skal ligge i linje med hullet på siden av bilen
  41. 1 point
    På vei hjem fra Trondheim
  42. 1 point
    Style 351 19’’ montert Luftfjæringen var litt langt nede etter litt diverse jekking Mens jeg så la om hjul gikk jeg også igang med å vaske hjulbuene med avfetter og børste
  43. 1 point
    Var en tur fra Stavanger - Bergen - Grimstad - Stavanger forrige helg, så tenkte å oppsummere i et lite reisebrev. Reiste av gårde torsdag ettermiddag. På plass på første ferge fra Mortavika til Årsvågen. God tid med to minutter til avgang. Gikk jevnt og trutt oppover i finværet. På plass på neste ferge fra Sandvikvåg til Halhjem. Bodde første natt i Os hos et vennepar, før det bar inn til Bergen sentrum og Radisson på bryggen. Fredag ettermiddag ble det tur over Vidden. Gikk først opp til Ulriken, deretter 13 kilometer over Vidden, før vi endte opp på Fløien og tok Fløibanen ned til sentrum. Relativt hard tur på vel 15 kilometer, men utrolig flott. Lørdag morgen bar turen videre til Eikelandsmoen for å hente en valp mine foreldre hadde kjøpt. Sjarmerende liten krabat. Dette er en hvit dvergschanuzer. "Pluto" er nå klar for å bli kjent med F11'en på vei sørover til Grimstad. Første stopp ble Gjermundshavn og ferga over til Årsnes. Utrolig flott utsikt her og ikke minst utrolig farge på vannet. Deretter ble det et kjapt stopp ved Furebergsfossen på vei mot Odda. Fin foss i fine omivelser. Matpause i Odda, som også skinte i finværet. Nydelige fjellsider. Ble også en kjapp stopp rett etterpå, ved Låtefossen. Imponerende skue. Neste stopp ble softis i Røldal. Over Haukeli lå det fortsatt snø, mens Pluto sov søtt. Måtte også stoppe kjapt ved Kvitseid og ta bilde etter å ha kommet opp de snirklete svingene. Tok vel omtrent 12 timer fra avreise Bergen til vi var fremme i Grimstad, med en del stopp. Fin tur! Og Pluto koste seg umiddelbart hos nye matmor og matfar
  44. 1 point
    Dagens bilde fra Oslo, med en I3.
  45. 1 point
    Ganske trist vær i innlandet i dag også.
  46. 1 point
    Weiders

    Arvegods: E36 328i cab

    Så har man fått byttet utløserlager, mellomaksellager, bremseskjold og brekksko. Idag henter jeg en 325 sperrediff og forhåpentligvis blir det montering til helgen. Fikk også endelig samlet krefter til å montere justerbar senk og camberplater så bilen omsider fikk riktig høyde. Mangler bare camberarmer nå så hvis noen har dette liggende til en rimelig penge er jeg interessert.
  47. 1 point
    Denne blir jo svært bra. Bare å få på en m-sport bakfanger og nå
  48. 1 point
    Skiftet ut HVAC klimapanelet, så får man se! Må også anskaffe nye vindusviskerblader og bremsedeler foran, som nevnt i forrige innlegg / post.
  49. 1 point
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Liten "update" Parkerte hengeren men 535’n på hjemme her om dagen å sa til meg selv at NÅ er det for mye... M5’n og cabben står foran huset så er fult overalt. dette går ikke mer så jeg må bli kvitt litt samt få kjørt bort noe til lageret. Naboene her er sikkert fornøyd. men så klarer ikke jeg stå imot en god deal, eller en deal som jeg tror er god 🤔 så det ble en 740 i går... jeg har ikke tid eller plass til alt dette.. hjelp!!
  50. 1 point
    Testing av hjulene på 535'en. Dette er Vossen Limited Edition felger jeg har hatt liggende fra en annen bil, men restaurert dem etter et møte med en fortauskant. Ny farge ble det også, den nye Crystal Soul fargen til Mazda ble valget. Nå i påsken blir det å montere justerbart senkesett fra H&R. Har troa på at dette blir en bra bil Har tidligere hatt flere e9x, f3x, f2x der to av dem var 335i, og den ene premiert til beste e9x på GS treffet og beste stance på BMWCCN vårtreffet. Nå med snart to unger i hus ble valget F11 med grei motor. MYE dekkstrekk blir byttet ut med litt mindre dekkstrekk og to barneseter. Slik er livet🤣👍 Ellers god helg
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...