Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/14/20 in all areas

  1. 8 points
  2. 6 points
    Siste dag i permisjon/ferie, og den sluttet som den begynte. Med BMW-vask fant ut det var ca halvannen måned siden siste vask (har bare tatt avspyling innimellom), så på høy tid. Få av Osloskiten og annet mask. Først får Prickbort og Vorreiniger virke litt før avspyling Jobbet inn litt utblandet AF Verso på dekksidene etter litt svansing og søl rundt med Prickbort i trykkpumpeflaska. Deretter håndvask med Bilnerdensvampen og CP Reset i bøtta - syns denne svampen funker vel så bra som en vott, har helt glemt ut at jeg hadde en ny liggende. Så tørk med CP håndkle: Bra blank bil etter spaoppholdet hos Unike Stig! 😍 og Fusso gjør selvsagt jobben sin 👌🏻. Nå har jeg ro i sjelen noen dager framover, før interiøret må til pers.
  3. 4 points
    Otis

    F10 motoralternativer?

    @Fredrik 90 mulig jeg starter noe som jeg ikke burde, men... Bare fordi du ikke har hatt problemer med dine biler, betyr ikke det at de er feilfrie. N57 og n47 deler design, sånn er det. Da deler de også svakheter i varierende grad. N57 ble aldri solgt i massive volum i Norge, mens det som @Ingvaldsen henviser til er det det ER solgt i massivt volum. Og da utjevner det seg nok endel, sammenlignet med n47 i Norge. Det er OK at du mener at en pemiumbil skal ha høye kostnader for å holdes i gang, men det betyr ikke at vi alle andre mener det samme!
  4. 4 points
    Luftetur med Ccn i dag :)
  5. 3 points
  6. 3 points
    Litt sånn Mad Max stil
  7. 3 points
  8. 3 points
  9. 3 points
    Walkabout

    F10 motoralternativer?

    Å konkludere med at N57 er en bedre motor enn N47 blir jo litt som å konkludere med at det som regel går fortere i 60-sonen enn 90-sonen på E18 - den går jo bedre og er raskere. Om du mener den er mer holdbar så virker jo N57 å ha de samme problemene som N47 med hensyn til både registerkjede, høytrykkspumpe og turbo. Dog er det ikke så utbredt rykte i Norge - kanskje fordi det her er solgt hopetall av N47 slik at det er disse man oftest hører fra? Generelt kan jeg si at jeg har en N47 og synes bilen går godt med tuning. Har byttet både registerkjede, turbo og høytrykkspumpe på min som nå er passert 220 000 kilometer (ja, det er dyrt, men heldigvis ble mye av det dekket av forsikring). Så mitt råd er: F10/11 er fantastiske biler, men aldri ha en slik bil (verken med N47 eller N57) uten motor- og drivverksforsikring.
  10. 3 points
    Da skal jeg opp og hente skilt imorgen om alt går etter planen😀 Fikk booket igår ,men dæven det fyller seg fort opp gitt på disse utdelte timene til Biltilsynet. Så gjenstår det å se hvordan denne vil oppføre seg fremover .
  11. 3 points
    Snowbiz

    Min 530xd E61 LCI Individual

    Da har vinterfelgene fått seg en kjapp renovering, originale 135M felger som jeg har lakkert i BMW Stahlgrau Disse var med bilen ny, så var helt matt i lakken pluss litt kantkjøring og steinsprut. Sier meg fornøyd med resultatet
  12. 3 points
    Tøff den Alpinaen din, sto i bakgrunnen og beundra den:
  13. 3 points
    På guttetur til innerst i Botnefjorden 👍
  14. 3 points
    Reef89

    Min E60 & F01 tråd.

    Da ble det endelig nytt ratt. I følge selger er dette rattet fjernet fra en test bil 5000km, men etter å ha studert det nøye så ser det ikke ut som det er brukt i hele tatt. Helt strøkent og lukter nytt skinn
  15. 2 points
    @Saltkjelen tusen takk! Er veldig fornøyd med hvordan disse sitter selv, tar meg i å snu meg etter den gang etter gang for å studere det . Ellers fikk jeg en herlig prøvekjøring av en ALPINA B6 2.8 92-modell som naboen hadde lånt av sjefen sin noen dager. For en utrolig manuell, analog bil å kjøre, for en lyd og for en utvikling i drag ettersom turtallet øker og øker - noe helt annet enn dagens turboifiserte biler med tilhørende effektkurve. Slikt finnes ikke lenger. Ekte entusiastbil dette 😍. Så kan jeg krysse av ALPINA på listen min over kjøretøy prøvd! En god ting når jeg går rett inn på Finn etterpå for å se hva som ligger til salgs av ALPINA .
  16. 2 points
    Fått nappa av panseret, blir lettere å skru når det er ute av veien
  17. 2 points
    josulf

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Helt enig at små detalier er viktige, er artig å dulle med små ting vaske, pusse, små lakke litt, sikkert de som syntes det er pyton 😄. Kunne ikkje dy meg måtte montere deksel i venstre hjulhus som eg fikk sist uke, frem med pensel å dampmaskin 😎
  18. 2 points
    Marius2002

    Molde til Oslo med bil!?

    Raskeste vei er Sølsnes-Åfarnes-ferga fra Skåla/Sølsnes på Moldesiden, og ta av ved Åndalsnes og opp Romsdalen til du kommer til Dombås og du kobler deg på E6 hjem. Du kan selvsagt kjøre opp Trollstigen-Valldal og så til Geiranger og opp der mot Dalsnibba og veien over fjellet forbi Lom, så kobler du deg vel på E6 ca. ved Otta. Så kan du også kjøre lengre sør, Olden, Stryn osv. nedover der, men du skal passe på fjellovergangene i disse tider. Venninne av meg var i Geiranger i helga og der var Dalsnibba stengt pga. snø
  19. 2 points
    Emilsen

    Den store finn.no tråden.

    Veldig godt utstyr F10 med lav kilometerstand. Synd det ikke er sekser i den. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143687323
  20. 2 points
    Daniel.

    F10 motoralternativer?

    525d 204hk med oljepumpe havari som tok knekken på motor, kun 117k 525d 204hk med kjede havari på 166k (ja, han satt fikk satt inn en motor som var gått 9k lengre enn bilen). 530d 258hk med HT pumpe havari på 146k Ganske synd, for F1x er fine biler og N57 er bra motorer når de fungerer Om jeg noen gang skal ta risikoen, så tror jeg i hvertfall at jeg går for N57T motor, altså ikke 204hk 525d, 245hk 530d eller 299hk 535d.
  21. 2 points
    Ingvaldsen

    F10 motoralternativer?

    Litt div dokumentasjon på n57... hopetall med biler på mobile med ny motor
  22. 2 points
    Jeg tror nok vi her snakker om en lokal service avtale, det hender at forhandlere gjør det slik også. Med tanke på mitt kundeforhold til Bavaria i Arendal så er det ingenting som tilsier at de skulle nekte meg dette bare for å være vanskelige. For svenskene så var det ett problem at jeg hadde norsk registrerings nummer, da det ikke var knyttet til noe hos dem. Men jeg har tilfeldigvis det svenske registerings nummeret bilen hadde, og da var alt i orden. Jeg behøvde ikke å reise ned til Bendt Bil AB i Halmstad hvor bilen er kjøpt ny. Så lenge jeg oppga bilens svenske regnummer så kunne jeg ta servicen på Bilia i Uddevalla og hos Autovåx i Karlstad. Men ikke i Norge, der gjaldt det ikke.
  23. 2 points
    josulf

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Ble omsider ferdig 😊 no e den 2cm høyere bak 😱 men sitrer seg nok skal ikkje være noe merkbar høyde forskjell på på h&r og csi fjører. Fikk byttet de 2 siste eksos festene også, tenkte å bestille nye varmeskjold bak, ser litt feil ut med de som er der no 😋 under skal jo matche resten av bilen 😇
  24. 2 points
    Larsinnj

    E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20

    Fant et par gamle bilder som var ok nok med litt redigering Eneste endringen er vel at jeg har gammel type skilt nå. Hadde håpet å få skrudd på turbindeksel, men har vært opptatt med alt mulig annet rart i hele sommer, så har liksom ikke hatt tid og ork til å styre med lakkering. Er ferdig med ett deksel og har grunnet de tre andre, så er jo egentlig ikke så mye jobb igjen. Men det må gjøres! Her vistes jo faktisk klistremerket ganske godt og. Er ikke så veldig fan av store klistremerker på bilene med mindre det er full race-livery. Men svart over karbon er såpass diskret at jeg synes det funker! Apropos race-livery. Har faktisk vurdert å foliere bilen hvit å kjøre en sesong eller to med Warsteiner dekaler på den. Hadde vært litt kult
  25. 2 points
    Her var det mye spekulasjoner ser jeg, veldig unødvendig! Bilen ble solgt med noe de kaller service inclusive, og i følge Bavaria så er dette en svensk avtale. De kunne iallfall ikke stå inne for dette og da begynner ikke jeg å krangle med dem på det. I fjor tok jeg servicen hos Bilia i Uddevalla fordi da var vi forbi der. Så dette får vel være svar på akkurat det med serviceavtale og hvorfor jeg måtte til Sverige. @ahj lurte på noen ting som jeg skal forsøke å oppklare. Jeg hadde ett viktig ærend i Eskildstuna, som som ligger i Södermanlands fylke som er grønt. Her i Eskilstuna hadde jeg hotell, og byen var reisens mål. Ærendet var av forettningsmessig karakter i forbindelse med ett argentur vi er involvert i. Ærendet inn til Stockholm var en del av det ærendet jeg hadde i Eskilstuna. Besøket i Stockholm var på under en time og i løpet av den timen var jeg i nærheten av to personer. Dette var personer jeg hadde en relasjon til. På bilene nede ved vannet og i gamla staden var det ingen mennesker rundt meg da jeg gikk ut av bilen. På vei hjem fra Eskilstuna dagen etter så stoppet jeg hos Autovåx i Karlstad for service, Karlstad ligger i det grønne området värmland. Her satt jeg alene i kundeloungen og pratet med service sjefen igjennom en pleksiglass vegg. Igjennom glassveggen inn til verkstedet så jeg at bilen ble spritet ned på ratt og håndtak både før og etter service. På turen fra Eskilstuna til Norge så stoppet jeg to ganger, begge i Värmland som var grønt. Ene gangen for å fylle diesel, det gjorde jeg på en ubetjent stasjon rett ved E18. Andre gangen var da jeg stopper hos BMW forhandleren Autowåx for service. Jeg synes det er bedrøvelig at dette skal trekkes frem slik som det blir her. Jeg tok alle de forholdsregler jeg kunne, håndspriten sto i dørlomma, jeg hadde medbrakte gummihansker når jeg skulle fylle diesel. Middag de to dagene ble lagt til henholdvis Mc Donalds og KFC fordi de hadde Drive thru. Så ja jeg brøt med min regel om å ikke spise i bilen. Jeg handlet ingenting, noe jeg vanligvis ville gjort på en Sverige tur. Når jeg kjørte over grensa til Norge igjen så ble jeg stoppet av en hyggelig politimann. Han ba om legitimasjon, så spurte han hvor jeg hadde vært og hva jeg hadde gjort der. Det forklarte jeg i detalj, da var det god tur videre uten noe krav om karantene. Som @E_S henviser til ifra regjeringen så gjelder ikke karantene kravet så lenge man har vært innom (ikke overnattet) og ikke oppsøkt store folkemengder. @Mr. Erling Artig å høre dine beretninger om å kjøre dette strekket på 80 tallet. Som du sier så er svenske E18 veldig effektiv, flere deler har også nå blitt firefelts motorvei. Det hjelper på reisetiden. Å kjøre til Finland er ett drøyt stykke, men jeg kunne veldig godt tenkt meg å prøve det ut en gang. E30 H3 må da ha vært en helt konge bil å kjøre rundt i på slutten av 80 tallet, ikke minst en sjelden sak. Tenk å hatt den i dag, der snakker vi bil som hadde sikret deg en god pensjon 😅
  26. 2 points
    Da er årets siste løpshelg unnagjort
  27. 2 points
    Fin historie og flotte bilder. Ga meg ''flasback'' nostalgia til min første Bimmer på 80 tallet og kjøring med den Norge - Finland. Svenske veier er fenomenalt effektive, spesielt den ekstra brede veiskulder på E18. gjør det lett å kjøre forbi, fordi svensker er flinke til å legge seg ut til høyre for å slippe deg forbi, .. hvis du viser du vil. - Men,.. det er et drawback. Pga. mindre trafikk ute på skulderen ligger grus seg der lett. Slik at når bilen foran legger seg ut, kan du risikere steinsprut. - Erfarte det 2 somre på rappen. Var(!) gift finsk, bodde og jobbet i Stavanger og kjørte bil (E18) tvers over Sverige til ferga til Finland for å besøke hennes ''skyldfolk'' i Karelen, 3 km. fra Sovjet grensen. Den turen tok 2 dager og 1 natt å reise. 2 ganger fikk jeg knust frontrute pga steinsprut fra bred veiskulder på E18. I Norge og Finland er dette ikke vanlig pga. dårlige veier Dette var på slutten av 1980 tallet og jeg kjørte en 1984 modell 2 dørs grå BMW H3 ( e30 323i med ''Hartge'' kit modifisert motor og eksos og oppstivet karroseri). Artig bil på 80 tallet. Spesielt egnet for kjøring på indre strøk svingete veier i Sydnorge. Ikke egnet for Svenska og finske ''rett-frem-veier'' Svært sjelden variant av e30, og min aller første Bimmer💘. Bildet er ''lånt'' på nettet, men slik så det ut under panseret til en e30 med '''H3''' kit. Dette bilder viser ''H3'' kitet fra en gammel Hartge katalog. NB. skarpere kamaksel og 'komplett 'racing''eksos med ''headers''. Lurer på hvorfor smidde stempler ikke var med? Dette var den ultimate kjøreturen før M-Sport og M3 debuterte!
  28. 2 points
    Fått inn en av fram setene og laget meg en ny stoff bagasjerommatte fra diverse biltema ting. Men fargen ser veldig OEM ut. Men usikker på om jeg skal bruke stoff eller gummi matte i bagasjerommet. Stoff er penest men gummi er så mye mer praktisk. Håper på at fedex leverer sete rail til passasjer setet tidlig neste uke så jeg kan få inn den også.
  29. 2 points
    De gamle i solen :
  30. 1 point
    En annen ting, sånn i tilfelle andre lurer. Man får ikke nullstilt service varsel for motorolje, når håndbrekk modulen er demontert.
  31. 1 point
  32. 1 point
    Takk for et supert svar - mange gode tips her! Tror fort jeg dropper St-tropez sålenge dama kan godta det. Videre har planen vært å ta noen av tranposrtetappene på natten da bilen er mer enn kapabel 911 turbo... Enig med deg når det kommer til planlegging også, jeg tro jeg kunne tatt det på sparket noen dager med en kompis, men 3-4 uker med dagen krever nok litt mer for vår del mtp hoteller og det du sier om en sikker p-plass og dusj etter mange timer i bil.
  33. 1 point
    papertiger

    F10 motoralternativer?

    Jeg hadde N47 i en 09 modell 320d, langkjørt av begge eiere før oss og oljeskift mellom serviceintervaller i vårt eie, og jeg hadde ingen problemer med den overhodet fram til salg og 175000km, ei heller hadde svigers det på sin 08 318d fra ny og fram til innbytte på rundt 90000km, og den gikk bare på småkjøring og BMW sine serviceintervaller. Men jeg påstår i likhet med Fredrik ikke at de er feilfrie av den grunn selv om jeg ikke har førstehåndserfaring med dette selv. Jeg vet at problemet er utbredt på disse, men jeg lurer på hvor utbredt det er med tanke på hvor mange av disse motorene som ruller rundt bare på norske veier, for ikke å snakke om i verden. Det er mange, både her og der. Men jeg skal være ærlig å si at på ny bil er ikke N47-biler med i vurderingen, kun B47 av toliters da denne har vist seg etter min erfaring å være en svært god motor på de 60000km vi har kjørt vår til nå over ca 3 år.
  34. 1 point
    Otis

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - hus

    My bad, leste det, men registrerte ikke det. Det ganske greit forbruk det da ja!
  35. 1 point
    Reef89

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Ser veldig bra ut.
  36. 1 point
    Idag imponerte bilen! Nullet ut når jeg reiste fra Lesja og bilde ble tatt i en plass mellom Støren og Klett. spent å sjekke om det stemmer ved neste fylling, har brukt på å stemme tidligere. tidligere har den vært vanskelig å få under 0,7
  37. 1 point
    Nye generasjonen må læres opp også, her i full sving på en av våre 3’ere. Felgene fikk litt kjærlighet endelig 😅
  38. 1 point
  39. 1 point
    E_S

    Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport

    Servicen ble vel tatt i Karlstad, Karlstad er i Värmland, som er gult på kartet. Man blir neppe smittet av noe ved å kikke på plaketten til minne om Olof Palme heller. Her i Oslo hvor jeg bor er det jo høyere smittetall enn noe sted i Sverige for øyeblikket.
  40. 1 point
    E_S

    E_S' 2006 130i

    Da fikk jeg polert litt. Innen jeg var ferdig var det mørkt ute, så ble ikke akkurat noen lekker bakgrunn på disse bildene, men bilen fikk et skikkelig løft. Lakken var bra, men bar litt preg av at bilen nok har vært parkert utendørs og ikke i garasje. Det er nå ordnet opp i, og det ble nesten strøkent med unntak av minimale bruksspor. Først Prickbort, så Iron-X, så vanlig vask, clay, og så Meguiars mikrofiber-system for DA-poleringsmaskin. Forholdsvis enkelt og bra resultat. Har ikke tatt felgene ennå ut over en lett vask, da jeg tenkte å ta dem mer nøye i forbindelse med hjulskift så jeg kan få rengjort ordentlig også på baksiden.
  41. 1 point
    535d fikk vist sin momentsterke side idag😄 gøy å holde farta opp der hiace sliter uten last🥳
  42. 1 point
    kald klima pakken er så fint lite at det har nesten ingenting å si, hva det gjelder på nøyaktig denne modellen vet jeg ikke men tidligere har det vært oppvarmet ccv og oppvarmet drivstofffilter webasto kommer utenom og har ikke vært standard på diesel siden m57 e38/e39/e53
  43. 1 point
    Lars89

    Down pipes m/u KAT M5 F10 erfaringer

    Kommer mye an på hvor mye peiling verkstedet har på biltypen. Årsmodellen tilsier at avgass bare skal måles via diagnose, dvs at hvis det ikke ligger lagret utslipps-relaterte feilkoder i motorstyring er det ok. MEN vet verkstedet hva det skal se etter og det er åpenbart at katalysator er fjernet kan det anmerkes på punkt 8.2.1.1 Utstyr for begrensning av forurensning fra avgassutslipp a) Utstyr montert av produsenten mangler b) Utstyr montert av produsenten er endret Evt også 8.1.1 Støydempings-anlegg a) Støynivået er høyere enn det som er tillatt i henhold til kravene b) Åpenbart blitt endret på en måte som har negativ innvirkning på støynivået
  44. 1 point
    Fått satt in resten av musikk anlegget i bilen. Fått spilt litt musikk å er veldig fornøyd med lyden. Å gleden av fult fungerende trådløs Android Auto. Laget meg en holder til forsterker i 22mm gulv spoon. Som jeg malte med noe rest hus maling før jeg trakk den i biltema høytaller teppe. Fargen å stoffet i mørk grått biltema høytaller teppe er nesten helt likt med orginal stoffet til bagasjerommet. Har isolert opp hele bagasjerommet med først ordentlige lyd matter å tilslutt biltema skum matter sånn at gulvet blir ca flatt selv om jeg har diff forsterking gjennom gulvet å opp i bagasjeromet. Skjert ut en MDF plate til å ligge over batteriet som er i restene av reservehjul brønnen. Lagt skum på begge sider av plata. Men finner ikke orginal bagasjerom matten min så har klipt til en biltema bagasjerom matte i gummi foreløbig. Synes stoffmatte er penere men gummi matte er mye mer praktisk.
  45. 1 point
    Har denne på inngående, tror den skal være riktig utstyrt. Er spent på om noen med erfaring med 540 kan si noe om kjøreopplevelse med 20" dekk og adaptive drive.
  46. 1 point
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Jepp, har sett den Artig den løsningen med seteryggen som kan felles ned. Nei, designet var ikke akkurat store forskjellen fra tidligere årsmodeller, her har du f.eks en 1982 modell. Dette er da første generasjon, som "kun" hadde V8. Nåverende generasjon av Toyota Century ser slik ut: Er nok mye annet man kan få for 250.000kr ja. Men som du selv sier så er dette for spesielt interesserte Og ja, begynner å dukke opp mye tøft her nå som ting har blitt litt enklere/billigere.
  47. 1 point
    Ingvaldsen

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - hus

    Riktig turbo i hus i kombinasjon med litt fri fra jobb resulterte i at touringen kunne skrus sammen igjen rett turbo og reparert manifold på plass under demontering ser dere hvorfor du skal kjøpe blendekit fra trf og ikke ebay, her har jeg skeiva ut med noe ebay greier jeg hadde liggende som ikke har holdt mål.. blir selvsagt oppgradert til trf sin med kon etter litt sliping av motorfeste, modifisering av trykkgate og oljeretur så falt alt på plass jobben ga resultater! Bilen har endelig respons.. noe den ikke har hatt siden det sto alpinamotor i den, nå er den rimelig kjørbar men det skal bli arti å få trimma den. denne motoren vil ikke få flere tekniske oppgraderinger så her får vi se hvor langt ut mot smertegrensa trf vil gå.
  48. 1 point
    Høsten sniker seg kjapt inn på, så midt mellom all jobbing må man utnytte tiden godt
  49. 1 point
    Snowbiz

    Min 530xd E61 LCI Individual

    Takk for det Jan Har fått ettermontert originale LED skiltlys, disse kjøpte jeg fra Koed. Med nye plugger, ledninger og pinner. Senkefjærer er bestilt og blir montert etter ferien var planen Skal også bytte integralforinger og knirkeforingene samt montere Powerflex innsatser på traversen bak før jeg tar firehjulskontroll 👍🏼
  50. 1 point
    Reef89

    Min E60 & F01 tråd.

    Ikke skjedd så mye fortiden her. Fikk i dag endelig ferdig montert ambient stolpe lys. Begynte på dette tidligere, men viste seg at den ene LEDen var defekt så fikk bare fullført ene siden. Koed var veldig raske med å sende en ny en så da var det bare å hive seg rundt.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Create New...