Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/11/21 in all areas

  1. Vi mennesker har en tendens til å identifisere oss med et merke eller produkt, og dersom noe oppleves som negativt ser man negativt på hele bildet fremfor å se det positive i enkeltelementene. Det blir litt som hvis en BMW forhandler har en ekstremt ufin ansatt, så blir hele forhandleren snakket negativt ned. Hvorvidt det er riktig får være en annen diskusjon, men det er sånn det ofte blir. For min del har BMW vært der gjennom hele mitt liv, og når man da ser at merket faller bakpå og på langt nær lever opp til forventningene, så kommer både skuffelsen og klagingen. Og klaging fører ofte også
    6 points
  2. Apropos Bangle.. Kom over denne, her var det mye nytt for meg. https://www.bmwblog.com/2020/09/26/chris-bangle-reveals-the-truth-of-the-e60-5-series-design/
    4 points
  3. Det jeg sliter med å forstå er at folk (BMW entusiaster) gidder å bruke så mye tid på å kritisere BMW for store griller og dustete modeller. Er det ikke bare å styre unna disse modellene, eller kjøpe noe annet? Det er iallfall min strategi fremover. Jeg klarer ikke fronten på nye 4-serie, og de fremhjulsdrevene modellene vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Elbilene skal jeg ikke en gang begynne på. Så jeg bryr meg ikke om dem, bare overser det jeg ikke liker. Når BMW leverer biler som G30 LCI, G20 3-serie, G05 X5, M850i og M340i/d så er jeg fornøyd, da skal jeg ikke klage. Dette er biler som virk
    4 points
  4. Litt rart at denne ikke er solgt enda. E91 325iT manuell M sport. Rekkesekser, bensin, manuell, RWD. Så riktig en BMW kan bli i mine øyne. Lav km, til en god pris. Og ikke minst helt original. https://www.finn.no/202724719
    4 points
  5. La oss snakke om noe mer hyggelig istedenfor og se hvor BMW kommer fra. Jeg er veldig enig i dette retrospektive innslaget fra Doug DeMuro. Han forteller oss hva som er hans personlige favoritter blandt BMW's historiske tidslinje og det er uten tvil mye snadder. Jeg liker at Doug på denne måten forteller at han stadig har et stort hjerte for BMW tiltross for at den forrige videoen var temmelig kritisk til BMW slik de er i dag. Hva som er galt med BMW i dag vet jeg egentlig ikke, men for min egen del er ikke begjæret der på den samme måten som bare for noen få år siden... selv om jeg virk
    3 points
  6. Dette var nytt for meg også, litt flott historie egentelig. For meg som barn av 90 tallet så var E39 selve definisjonen på verdens beste bil. Opphavet hadde en og selv om jeg var langt fra kjørbar alder så var jeg uhyre stolt av denne bilen. Så husker jeg høsten 2002 jeg satt med ett ferskt Auto Motor und Sport i fanget og bladde opp de lekkede bildene av nye E60. Hva faen har de gjort? Hvor er linjene...hva er greia med dashbordet. Husker jeg stusset over at midtkonsollen og dørtrekka innvendig var ett rot av linjer i forhold til det ryddige og "tyske" E39 interiøret. Utvendig kunne det
    2 points
  7. Får trøste oss med at BMW lager sånne videoer iallfall
    2 points
  8. De er ikke sammenlignbare mot følelser og lyd nei. Men de er sammenlignbare på prestanda og status. De er sammenlignbare i markedet, og også 2 modeller jeg måtte veiet opp om jeg hadde hatt råd til slikt. Og de er sammenlignbare for rs7 kjøperne som vil kanskje ha etron nå. For de er det mer at en pen og rask audi er det samme om det er elmotor eller v8. Mens en amg eier er nok mer konkret opptatt av v8 lyden. Jeg tror du vil se at overraskende mange vil ofre v8 livet, spare penger og velge en etron. De har fått flere år med v8 livet allerede, som nå kanskje går inn i "det nye". Jeg tror du ta
    2 points
  9. TRF

    E92 335d Rubinschwarz

    Grom bil@Tollefsen! Jeg vil tro du nå har norges raskeste 35d, for ikke å snakke om raskeste i ganske mange andre kategorier også. Det har vært en glede å jobbe med @Tollefsen som er en langvarig kunde og ikke minst levende interessert og opptatt av bil. Typisk "kjernen" av kundene våre som ofte kjøper omfattende produkter vi har utviklet og virkelig bruker varene for alt det er verdt. Den rake motsetning av de som er opptatt av tvilsomme "dynoqueens". Som et eksempel hadde denne bilen ca 50hk mer enn i dag under justering, men verdiene var for nærme grenseverdier til at vi som leverandør
    2 points
  10. Ekstremt klar for vår nå 🤮
    1 point
  11. Gode poenger du kommer med her, og jeg er forsåvidt enig også. Som med deg så er BMW ett merke jeg har identifisert meg med i alle år, og fortsatt identifiserer meg med. Det er jo leit å se at dem mister grepet på en del ting, særlig for vår generasjon som kom inni BMW "universet" mens de virkelig var på topp. Men vi har nok litt forskjellige måter å takle denne bølgedalen på 😀 Det er klart at å klage hjelper i mange tilfeller. Det som dog skremmer meg litt er de senere holdningene BMW har til kritikken de har fått. Det er jo ikke noen tvil om at de har fått pes for designet sitt, da prim
    1 point
  12. Det som bekymrer meg er at neste generasjon 3- og 5-serie, 850 osv. får samme design som de modellene vi ikke liker i dag. Hva er igjen av BMW da? Jeg synes det er rart hvis de beholder det flotte, klassiske, designet på de nevnte modellene og en annen designretning på andre modeller. Tror jeg må få kjøpt meg en 1M eller en E82 135i før massene begynner å skjønne hvilken vei dette går.
    1 point
  13. Diverse vedlikehold . Det har jo vært strålende fint vær de siste to dagene og bestemte meg for å vedlikeholde små ting som likevel er et must å ha iorden . Det første var alle låsekassene i bil . Disse har en tendens til å fryse og dører vil ikke igjen . Så fant frem litt ting : Og denne: Wd ble først sprayet inn rundt håndtaket . Deretter ble den andre sprayet inn i alle låsekassettene rundt bil : Dette skulle være med på å unngå div problemer . En annen ting er lysbryterene på noen av dørene ,de stod ganske enkelt fast pga smuss
    1 point
  14. Da inn dette bildet forrige uke på min egen tråd. Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg fikk kjørt på El modus selv i 15 minus, så forsket litt på dette, da den som regel gjør som din og vil kjøre litt bensin først på ca 10 minus. Det jeg har fått til å fungere: 1. Kjøre forvarming fra app/nøkkel to ganger før avreise. 2. Legge inn så at lading av batteri starter så nærme avreise som mulig og avreisetid. Begge deler har gitt meg mulighet til å start i ren el modus på 15 minus. Litt mildere i garasjen enn på bildet her. Jeg lader på 13A og på G20 gir det muligheten
    1 point
  15. sveigis

    E92 335d Rubinschwarz

    Dette er rått helt enkelt . Dette må jo gå styggfort .😊😊
    1 point
  16. papertiger

    E92 335d Rubinschwarz

    Ser ut som du det var hos Håland Tuning du var å fikk kjørt den i dyno? Der var vi også med Formula Student-bilen vi lagde på UiS i 2012, for å få mappet GSXR600-motoren med Vi-PEC-sprutet vi satte den opp med. En særs interessant sesjon, glemmer ikke det med det første
    1 point
  17. TRF

    BMW dieselmotorer

    Det er helt fint (termostaten er en "88graders termostat")
    1 point
  18. Lurer på om dette var den som gikk her i området for ikke så lenge siden. Ser ut som en veldig pen og ryddig bil Ikke minst en skikkelig BMW som du nevner. Har Scorpion eksos da, så HELT original er den ikke 🤓😅
    1 point
  19. Det som skjer med BMW er i mine øyne relativt komplekst, men ganske forutsigbart. Verden blir mindre (ikke bokstavelig) og nye markeder åpner seg/blir mer markante og/eller tilgjengelige. Økonomisk, men også teknisk i forhold til miljøhensyn, blir bilprodusentene presset og det synes derfor som at fokuset på selve produktet blir mindre. Følgelig blir bilene mer og mer identitetsløse, for det er dette som selger best på tvers av markedene - som de nå er helt avhengige av å lykkes i (samtlige). Tematikken har blitt diskutert før - av folk som kan mer enn meg - og om jeg ikke husker fei
    1 point
  20. Det er Ikke på noen måte komisk, helt objektivt. De bilene med v8 motorer vil alltid stå meg nærmest og er derfor ingen sammenligning mot etron hvis det var det du mente. Men for den mainstreame kjøpermassen? Enkelt, vil disse menneskene bytte inn sin rs7 mot en etron Vi kan ha forskjellig syn her, det er helt ok. Så får tiden vise hva som skjer.
    1 point
  21. Det tror jeg. Disse kameraene fungerer ikke ordentlig etter hensikten og det finnes bedre løsninger som f.eks Hyundai og Kia's løsning med å vise hva som passerer blindsonene i instrumentpanelet (med kameraer). Passerer en bil på venstre side vises dette i et digitalt og levende bilde på venstre side i instrumentpanelet og visa versa hvis en bil passerer på høyre side. En veldig fin og intuitiv løsning. Disse bilene har også normale speil så kameraløsningen fokuserer primært på blindsonene. Ellers er jeg helt enig med deg i at e-tron GT definitivt har et mer brukervennlig interiør enn Tay
    1 point
  22. Ja la oss nå endelig håpe det, det har jeg isåfall venta lenge på. Nå pleier ikke Audi å definere nye trender, men jeg håper de sammen med BMW nå kan stå på sitt om å beholde noen fysiske knapper. Det var nettopp dette jeg likte med interiøret her, mye mer knapper enn hva vi har sett i A8 og A6. Ja det blir komisk. De som kjøper disse bilene kjøper dem jo nettopp fordi dette ikke er elbiler. De vil ha lyd og motor, derfor er de villige til å betale det ekstra over en hissig Model S eller Taycan. Jeg har noen bekjente som kjøper bil i dette segmentet, vi snakker E63 AMG, S7 og RS6. Dis
    1 point
  23. «Elektrisk kjøring midlertidig begrenset», står det vel, og da kan man ikke velge «Max eDrive». Kan komme når det er kaldt ja.
    1 point
  24. Nå var vel ikke M5 nevnt. Jeg synes det blir feil å sammenligne RS6/RS7 og M5. I mitt hode er M5 en bil for bilinteresserte, mens RS6/RS7 har en større andel posører. Og nettopp derfor tror jeg @Evopower kan ha rett i at e-tron GT vil stjele mange av disse kundene.
    1 point
  25. Denne vibreringen ser jeg bare når jeg står inntil en vegg og ser at det ene lyset skjelver/småblinker. Flyttet da pæra over til andre siden og det ble det samme der. Så det er ene pæra som det er noe galt med. Sålangt er de nye pærene en suksess, bank bank i bordet 😅
    1 point
  26. Beklager BMW, men dette blir vel min best likte elbil til nå, for et design! På høyde med, og kanskje over, Taycan. Og interiøret, kjempefint med fysiske knapper/vippebrytere. Ikke skjerminteriøret til etron.
    1 point
  27. Et par søk forteller at A0B4 kan skyldes kabelbrudd. Det er uforståelig hvorfor du ikke bruker noen minutter på å undersøke dette, fremfor å gå rett på en langt mer omfattende jobb med å bytte starter. Se siste innlegg her, akkurat samme symptomer som deg. Det var kabelbrudd: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=639153&page=4 Og her er flere med samme feil. Kabelbrudd: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2393231-No-Crank-No-Start-Code-A0B4-Bmw-325i-e90
    1 point
  28. A propos diskusjon om skjermer og touchbetjening. Her er et bilde av hvordan Audi har løst det i nye e-tron GT. Jeg liker det veldig godt, men jeg synes forsåvidt at det ikke ser like high-tech ut som det bilen egentlig er. Det jeg synes er bra, i tillegg til at skjermene er integrert i dashbordet, er det at det er flere fysiske knapper enn det har vært på lenge. Kanskje touch-trenden begynner å nærme seg slutten? Og hva skjedde med kameraspeilene? Har de blitt begravet i all stillhet?
    1 point
  29. Absolutt den beste elbilen utseendemessig. Setter model S og Taycan i skyggen. Tror likevel taycan cross turismo vil selge veldog bra med sin røffere look. Men 1 mill for grunnmodell med litt utstyr er jo også penger for en audi. Tror den vil snappe mange tidligere rs6/rs7 kunder. Dette er biler til 1.8 million. Spare 800k og få samme effekten i et spieslig utseende er jo et enkelt regnestykke. Blir spennende å se om det kan komme en etron6 (a6 lignende) eller i5, som er priset rundt 600k. Tror nok det er en stund til det kommer slike elektriske mainstream modeller enda. i4 var også overpriset
    1 point
  30. Det er jo der BMW skal ha sine styrker også, billig(ste) premium med lang rekkevidde. 😉 Det er mer og mer tydelig at BMW har mistet ballen, etter den gode starten de hadde med elektrifisering for snart et tiår siden. En myriade av hybrider og en fossil elektrifisert iX3 blir pinlig sett oppimot konkurrentene. BMW skal ikke bli satt i skyggen av Auto Union, at pris og rekkevidde er det man klamrer seg til, da har man ikke de store ambisjonene igjen. Det er vanskelig å ikke la seg imponere av taycan og e-tron GT, de ser stilig og moderne ut, har 800V arkitektur og ser le
    1 point
  31. Men så blir den (i4) sikkert vesentlig billigere og får forhåpentligvis bedre rekkevidde enn de to VAG modellene.
    1 point
  32. Heisann, tråden og mine følgesvenner! Endelig mildt nok til bilvask, og jeg har dårlig samvittighet for ikke å ha fått spylt 523'en grundig, før vask idag, og jeg har også levert mine 19" Style 331 til lakkering, hos min gamle arbeidsgiver, for 9 års tid siden, hehe! Sommerhjulene skal nemlig en tur og freshes opp, og da passer det å få levert dem inn til oppussing, shine og lakkering, i ny farge! Kjøper nye sommerdekk til våren, og da er de også klare til å montere dekk, når den tid kommer! Hiver ut et lite knippe bilder!
    1 point
  33. Da er det en stund siden det har vært en skikkelig oppdatering her, og nå kommer det litt om hva som har skjedd. Var i kontakt med TRF og en av hans forhandlere som holder til her i slutten av 2019 med spørsmål om det kunne være interessant å få satt sammen ett oppsett med andre turboer enn TRF turboer da disse ikke er ferdig utviklet. Dette ble godt mottatt og dermed ble et oppsett på hva som var nødvendig av endringer laget. Bil ble levert til forhandler og demontering startet. Turboer klar for demontering På vei
    1 point
  34. Hva betyr "Burbles", "Snaps & Crackles" og "Full auto AK-47 lyd" i sammenheng med et eksosanlegg? Som i maskingeværet AK-47? Er det bare jeg som er gammel til sinns og ikke skjønner dette? Er det noe som får motoren til å høres ut som noe annet enn det den er?
    1 point
  35. E30n måtte ut og få litt snø på bena😛
    1 point
  36. Livet består av dårlige valg...
    1 point
  37. M-jakob

    Trans Bmw e28 m535I

    For en bil og for et arbeid som ligger bak til å få den i den standen den er nå. Håper du får mange mil med den her i sommer 🤩
    1 point
  38. Wow.. folk har penger😟 https://www.finn.no/206314588
    1 point
  39. @Fredrik 90 du har dessverre helt rett. @FransEirik dette gjelder dessverre ikke bare 5-serie. Bare se på F30-F36-gruppa på Facebook (som jeg for øvrig meldte meg ut av for litt siden pga det ekstremt lave nivået på spørsmål og emner), 3- og til dels 4-serie er offer for akkurat det samme. Jeg klarer ikke å begripe hvordan folk kan tenke at "dette, dette er en fin stil". For det er akkurat det - det er totalt stilløst.
    1 point
  40. Jeg Ja det virker som om det går til ett visst punkt så bikker det over. Så fort prisene kommer under ett nivå så er det ett annet klientell som får tak på disse bilene. Målet her er ikke at ting skal se bra ut og samsvare med bilens øvrige design. Det skal være harry, dieselstuss og eBay fjas. Sånn har det alltid vært med 5-serie... Ellers så tenker jeg som deg, når denne "trenden" kommer til den bilen du selv kjøre da er det på tide å bytte karroseri. Heldigvis er det noen år igjen til G30 er der 😅
    1 point
  41. Enig, når det nå begynner å kjøre rundt F10/11 med dieselstuss så kjenner jeg på at det er på tide å bevege seg bort fra karosseriet.
    1 point
  42. Her er jo alt feil, det er helt utrolig hvilken evne enkelte unge har til å få en lekker bil til å se ut som noe gammelt ræl. Bilen ser jo helt herpa ut, kjører rundt med sprekt frontrute fordi de ikke har råd til egenandelen på 1500 kr for å få bytta den. Denne har sikkert blitt passet godt på. Lekker finish på den lakkeringa av interiørlistene også... Dette her er en "sykdom" BMW har som merkeimage, på bruktmarkedet så tiltrekker disse bilene seg så mye rusk og rask.
    1 point
  43. Snagg30

    Den store finn.no tråden.

    Må ha vært noe helt spesielt i sin tid? 1380kg med 270hk i 1977 må ha vært spesielt.
    1 point
  44. sveigis

    Den store finn.no tråden.

    Å herregud sier jeg 💕💕
    1 point
  45. Snagg30

    Den store finn.no tråden.

    Denne her var nydelig, herlig farge og for noen stoler. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=206897601
    1 point
  46. Werther

    Den store finn.no tråden.

    Jeg trodde slike i frontruta gikk ut på dato for 15 år siden...Man lærer noe nytt stadig vekk. På en måte er det kult at folk tørr å skille seg ut i mengden og ta den helt ut, men fargen "Tiffany Blue" blir litt i overkant på en 5-serie, spesielt med sotede glass overalt og "send nudes"-logo på bakluka. Litt spesielt å hore opp en 535 med lav km. Slike stunt pleier å være forbeholdt 520d med høy km....
    1 point
  47. Lars89

    Den store finn.no tråden.

    Ungdommen har for mye penger! (Oil... Nå hørtes jeg gammel ut...) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=206740057
    1 point
  48. drturbo

    ENDELIG!!!

    Det går sakte men sikkert fremover. Montert topp med nye bolter. 30nm og 2x 90grader med en pause i mellom. Motoren går rundt for hånd uten ulyd og motstand. Venter på gummipluggene foran og bak på toppen. RZ 469 felgene fikk komplette senterkopper av snille onkel Ebay. H&R fjærene er i hylla, Bilstein B8 er på vei. Fikk montert et helt greit 38cm M-tech ratt også. Tror ratt den er på veien igjen sammen med hestehoven og blåveisen!
    1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...