Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/06/21 in all areas

  1. 18 points
  2. Litt farge i hverdagen 😊
    9 points
  3. Da er det ferie , stopp for bensin på Alvdal, glad jeg ikke kjører elbil, 3 lader og 4 i kø.
    9 points
  4. Da fortsetter turen Nordover, noe stopp på veien til Mo I Rana. Trafikken går så bedagelig at forbruket er under 0,9 pr. mil. Det kan jeg leve med.
    7 points
  5. Da er det ferie og første etappe til Trondheim er bare en transport etappe. Glad jeg ikke kjører elbil. Parkering utenfor hotellet, parkert inn av BMW MC på begge ender. Godt med en kald en, 28 grader ute. Erverdige Brittania Hotell og Olav Trygvason
    7 points
  6. Akkurat der var vi også - håper det ikke var like mye mygg som på torsdag😂
    5 points
  7. 5 points
  8. Artig helg på Rudskogen! Som i fjor ble det litt å rydde opp i etterpå. Så langt har i hvert fall begge ABS-sensorene foran holdt😄 Ble en velfortjent vask i dag.
    4 points
  9. Regner med du oppga at bilen nylig hadde blitt omprogrammert av en dude helt uten peiling?
    3 points
  10. Klemt opp i et hjørne i Mo I Rana.
    3 points
  11. Bygd til vnt igjen og godt er det bunndraget er noe eget. Deler litt bilder
    2 points
  12. Som Lars sier, enkelte som ikke har tilgang til service-server kan legge service inn på bilen "offline" slik at det ser riktig ut, helt til bilen synkroniseres mot BMW-server og den uoriginale servicen da fordufter. Når alt dette er sagt så har jeg sett en del merkelige ting på finn gjennom tidene der det påstås at service-intervaller er fulgt. 35-40k km på en M-motor over 3,5 år. De som går 40k på samme olje tar bilder av servicehefte for å vise hvor bra bilen er fulgt opp. Og jeg som hadde kjempedårlig samvittighet for å skifte olje etter nesten 3 år og 15k km med kun sommerkjøring (indikatoren var selvfølgelig midtveis på grønt).
    2 points
  13. Bare å gjøre seg klar for den nye Citroën C7.., jeg mener BMW X7.
    2 points
  14. Ikke dumt å legge opp til 4 høytalere i taket uansett, for å utnytte atmos 100% men da i tillegg til 5 i ørehøyde før man lager slike permanente løsninger er det greit å sette seg inn i dolby sine anbefalinger om plasseringer og vinkler.
    2 points
  15. Det er langt enklere å reise til bmw eller et annet verksted som har ista program å få lagt inn originalt program enn å bytte hjerne fra brukt bil som er alt annet en rett fram uten å inngå kompromiss
    2 points
  16. E38 med S54, spenstig! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=224232499
    2 points
  17. Avlevering av eldstejenta til leirskole, så da ble det is med minsta og flott utsikt i Brevik 😎
    2 points
  18. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=224202652
    1 point
  19. Du gjør jo ikke skade ved å koble den til, men bilen bruker mere strøm enn hva slike type ladere klarer å "putte inn". Så i utgangspunktet unødvendig Når det er sagt, så er ikke det å kjøre ISTA feilsøking det farligste man kan gjøre uten å være koblet til en skikkelig power supply. Koding/programmering derrimot...
    1 point
  20. Riktig. Om du kan, gå for 3literen. Den kler også bilen alvorlig mye bedre. Hvilken modell snakker vi om?
    1 point
  21. Kjekt å se denne på veien Her har du virkelig stått på for å bygge din egen utgave av E21! Savner dog Taifun fronten var noe eget med bilen når du hadde denne. Håper du finner feilen på girkassa, ikke kjekt om den tar kvelden langs veien.
    1 point
  22. Og folk lurer på hvorfor register ryker på nyere BMWer? Kun to servicer på langt over 70 000 km er ikke innafor i min bok iallfall...
    1 point
  23. Må si E70 og F1x holder seg ekstremt godt! 🙂
    1 point
  24. Verksted uten riktig software/lisens kan fjerne servicevarsel/nullstille teller, men får ikke skrevet inn i det digitale serviceheftet så sannsynligvis er det tatt service/oljeskift på uorg verksted før de to som er tatt originalt.
    1 point
  25. Dette hørtes ut som en du burde advare andre mot. Dersom han mener han driver seriøs butikk, burde han kunne resette bilen tilbake til originalt. Om jeg hadde måtte ventet et par uker for å få han til å stå til ansvar for det hadde jeg gjort det fremfor å bruke masse penger og tid på en ny ECU som kanskje det blir et styr å få til å fungere skikkelig.
    1 point
  26. Ikke for å spore av helt, men språkbarriere kan være irriterende. Jeg kjøpte et sett med bremser i fjor. Calipere var omlakkert og "overhalt", skivene var nye ATE og klossene ukjent. Da jeg ankom for å hente måtte jeg kommunisere over facetime med vedkommende vha. hans samboer og en telefon. Hun kunne "ok" norsk, men ikke noe bil, han "kunne" bil, men veldig lite norsk. Klossene var visst Febi, men det var kjempebra, fordi det nå er "Febi Bilstein" og Bilstein er bra. I tillegg viste det seg at han hadde smurt glideboltene inn med "noe" for at de skulle fungere bedre. Det skal man jo ikke på BMW, men han har visst drevet med bil, så dette kunne han. Jeg så bare hvitt uttørka stoff/pulver som datt ut. Prøvde å prute ned mer på pris etter allerede avtalt pris (lavere enn annonsert), men han ville ikke ned. Klossene var jo selveste Febi og så hadde han smurt inn boltene - superservice! Prøve å selge inn mine poeng for å få ned prisen ble ganske umulig. Ble til slutt 200 spenn billigere og jeg fikk med to bokser bremserens for å vaske vekk det han hadde smurt inn glideboltene med. Har ikke satt de på bilen enda, men kanskje jeg bør dobbeltsjekke at det er en pakning på stempelet før de går på bilen 😅
    1 point
  27. Vært på Eidanger kanskje?! Tråden kan endre overskrift til: Hipp hurra for useriøs og talentløse chiptrimmer(e). Nr 1 er å oppsøke han som har utført drittjobben.
    1 point
  28. Jeg tror egentlig ikke at vi behøver noe mer info her. Bilen er tunet av noen som ikke vet hvem som har produsert DME-en en gang og har fått tenningsbank. Still bilen tilbake til original stand du.
    1 point
  29. Det er ganske vesentlig info at bilen er nylig chippet. Ville ikke vært den første historien jeg leser der noen chipper bilen og opplever alle slags rare feil i etterkant.
    1 point
  30. Endelig hjemme etter 3 uker borte, gjorde seg med en liten luftetur 🙂
    1 point
  31. Hyttevei med fint støv, sand og grus - må bort. 😅
    1 point
  32. Kommer oss stadig lengre nordover
    1 point
  33. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194647342 Jeg har siklet på denne i hele våres. Så den først rundt mars/ april tror jeg, så forsvant den fra finn, og jeg antok den var solgt. Men nå har den jaggu dukket opp igjen. Jeg har bladd gjennom denne tråden tilbake fra april, og kan ikke se at denne har vært postet tidligere eller diskutert. Hva er "feil" med denne? Er 8-serie så lite attraktive? Jeg har aldri eid bmw før, og heller ikke vurdert bmw så veldig, men akkurat 8-serien har jeg alltid hatt et svakt punkt for. Den er jo så nydelig! Men jeg har jo ikke lyst til å ta opp billån for så å kjøpe katta i sekken heller Jeg drømmer i hvert fall om denne hver natt, så noe må jeg gjøre..!
    1 point
  34. Ble ikke BMW dagene på Rudskogen for meg i år, ble sjøen istede denne gangen. Ikke så værst da 😀
    1 point
  35. I går ble jeg ferdig med å skrifte bensinrør, tur og retur rør begge tatt i bruk igjen. Så nå er det kun kostmetiske ting som mangler før treff neste helg samt time hos vegvesenet mandag. Håper på å få lakkert litt småting og montert inn noe målere. Hadde gjort seg at alle kalippere var samme farge f.eks. Motoren går mye bedre nå som jeg har koblet til returlinjen på bensin igjen, var som en ny hverdag. Girkassen lager litt hvine lyd selv etter det kom på siste oljen men spent på om det forsvinner eller blir verre etter turen til Trevatn. Ellers kom det for salg et sett med Zender sideskjørt på finn.no som det ble en rask handel på. Har siklet på sideskjørt siden dag 1 med E21 tror jeg så det blir spennende å se resultat av. Ble sendt i dag så om jeg er heldig så er det fremme akkuratt i tide til å pusse ned, lakkere og montere på bil!
    1 point
  36. Sånn, full skinnpleie og rens pluss støvsuget bilen, på 81401 km, så da gjenstår det bare å vaske bilen til helgens treff 🙂👍
    1 point
  37. Fredrik 90

    i4 Tråden

    Sånn skal min se ut 👍 Bygde en nå på BMW.no sånn som jeg vil ha den, har lagt på det meste av utstyr. Som dere ser så koster det å kjøpe den i fossiutgave, tett på en halv million mer enn i4 M50. Men jeg skal kjøre seksylindret BMW til noen må dra meg ut av en, så da blir det sånn 😅 Men, hvis man ikke sammenlikner den med en i4 M50 men heller sammenlikner den med andre fossilbiler så synes jeg ikke prisen er sååå avskrekkende.. Har iallfall satt meg opp på liste for prøvekjøring, ble enig med Bavaria at jeg prøver i4...det er jo samme bilen ettersom de ikke får demo av M440i før en eventuelt karavane kommer på besøk. Dette blir spennede 😀
    1 point
  38. @Fredrik 90 Jepp... året er uten tvil 1996 (året da E39 kom på markedet) og det føles for min del nesten som igår. Christer Glenning var kul og ikke så rent lite eksentrisk. Han testet nesten alltid bilenes kjøreegenskaper på skogsbilveier eller i grusgraver og ofte med hjelm (sikkerhet er viktig i Sverige). E39 er stadig en fantastisk fin modell hvis man kan finne en som er original og i god stand. Jeg tenker at en M5 er drømmen, men at en 540i og sogar en 530i (begge med manuell gearkasse) er veldig fine modeller. Litt mer nedtonet og fornuftig er 525i og 523i. M52B25 motoren i 523i er forøvrig i realiteten 10-15 HK sterkere enn det offisielle tallet på 170 HK (les: firmabilbeskatning i Tyskland). Jeg hadde en 1997 E36 323i med den samme motoren og du verden så fin og typisk klassisk sterk BMW bensinrekkesekser den motoren var. Litt ved siden av så er tråden om 1,5 måneder hele 10 år gammel. Jeg vil nødig sammenligne meg med Jason Fenske i Youtube kanalen Engineering Explained, men her inne er tråden mot alle mine forventninger stadig rimelig populær (spesielt hvis jeg oppdaterer tråden jevnlig og velger et tema som er populært). Det har så langt blitt til over 12000 innlegg der jeg har skrever ca. 1/3 av innleggene. For meg er akkurat dette poenget et fantastisk resultat over 10 år og noe som jeg er veldig taknemlig for. Tråden har engasjert og dette er det viktigste i et diskusjonforum. Knapt 800000 unike views har det blitt og såvidt jeg forstår er det temmelig mange faste følgere. Flere har fulgt tråden siden den var mer eller mindre ny og dette er for meg ganske bemerkelsesverdig. Tusen takk og dere vet hvem dere er. Jeg hadde vært her inne i 8-9 år da jeg bestemte meg for å lage en egen tråd. Årsaken var på den tiden mye tullball i forumet generelt og spesielt i off-topic tråden. Jeg hadde lyst til å skrive om BMW, men også spesifikt indirekte om BMW (altså primært hvordan BMW påvirker andre bilprodusenter og blir påvirket av andre bilprodusenter samt bilindustrien generelt). Dette viktige poenget var det ikke alle som skjønte så det ble mye tullball og bashing når jeg postet innlegg. Løsningen ble denne tråden og den ble etterhvert temmelig populær. Hvor går tråden videre? Jeg vet faktisk ikke. På en måte har jeg skrevet mer eller mindre alt det jeg har hatt lyst til (spesielt hvis man tar i betraktning av at jeg totalt har skrevet nesten 30000 innlegg i forumet siden 2003), men når ryggplagene er over (heldigvis var det bare kraftig slitasje og ikke prolaps) og jeg får tenkt litt så er det ikke usannsynlig at jeg finner på noe som gir ny interesse til å skrive videre... Gratulerer til Jason for en fantastisk innsats over 10 år. Youtube kanalen har vært en fantastisk suksess og med rette. Han er en veldig god formidler av kunnskap og ofte med artig humoristisk sans. Flott gjort.
    1 point
  39. Er nok ikke flink nok til å ta på meg arbeid for andre. Har et gammelt mag apperat og prøver nå å sveise uten gass med Fluks i tråden. Var vanskelig i starten og blir fort mye slagg, men alt går med tålmodighet.
    1 point
  40. Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    I går var muligheten til å tilbringe dagen på Rudskogen, mange gromme biler, men det ble da noen runder. Bilen er helt udramatisk å jage rundt banen, men målte forbruket på en økt, fikk ca 10 min kjøring hvert pass, ble ca 22 km, målte forbruket og den brukte det som tilsvar 3,05 l pr. Mil.
    1 point
  41. ..og G60 5-serie.
    0 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Create New...