Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/19/21 in all areas

  1. Endelig kom rette bilen til salgs! Og nesten alt klaffet! våknet en morgen når jeg var på jobb til at en kamerat har sendt meg en link til en bil jeg måtte kjøpe, skjønte det selv i halvsøvne at dette var jo en høyst aktuell bil! Den sto samtidig i umiddelbar nærhet til der jeg var på jobb, noe som å var veldig flaks! Tok kontakt med eier å sa at jeg skal ha bilen om den er som annonsert, og om den kunne besiktes samme dag! og jaggu gikk det i boks, det ble en laaaaang dag på jobb når man visste hva som sto i vente💩 etter jobb var det å skyndte seg på riggen å få i seg noe mat å hive seg i opel combo’n rett til Ås for å se på bil! ble umiddelbart forelska i bilen å sa egentlig at jeg skulle ha den bare etter å satt meg inn i bilen, det oset av ekslusivitet! dette er jo bilen jeg tidligere har kritisert for å være ødelagt men her har eier tatt ansvar å satt på originale hjul, riktig nok 373 fra f06 som satt bedre en jeg trodde. eier hadde kjøreskole og hadde kun bmw, derfor var det naturlig for han med god oppfølgning av bil og bruk av merkeverksted til vær minste ting! Begge hadde gid tid så jeg fikk prøvd bilen skikkelig, både på svingete sideveier og e6. den sto vell egentlig til forventningene så jeg sa jeg skulle ha bilen! bilen hadde defekt kamera i framfangeren som eier skulle fikse via verksted, det ble derfor ikke aktuelt å ta med bilen hjem umiddelbart... det ble lenge å vente💩 men endelig kom den store dagen! bilen var på vei hjem😁 bilen ble veid inn til 2280kg med kun 4 hjul inni uten folk. Dagen etter startet jeg tidlig med litt opprydding i eksteriør! Endel plastidipp og folie måtte vekk! fram med prickborten ferdig resultat 😁 nå har jeg 3 biler med totalt 7 turboer ! Økonomisk ruin om alle skulle få et fikt santidig💩 kom også noe småtteri i posten! ratte var speilblankt å tenkte å ta 2 fluer en smikk! Her er gloss correcter matt i bruk fra swissvax ! men i kjent stil så ble det bommert på første forsøk, fulgte feil guide å manglet da et stoff for at det skulle bli bra... og endte opp med stygt ratt🤮 guiden jeg fant skulle det nemlig pusses litt, men det jeg overså var at da skulle det samtidig brukes svart farge etter på og ikke rett på matt topplag... jajamen, 1 steg fram å attende 3 bedre lykke neste gang. her har vi 2 stk dieselbiler som begge var raskeste diesel dagen de ble lansert😁 og litt oppmerksomhet til 550’n innvendig farge er silk grey merinoskinn har egentlig ingen store planer for bilen, annet en at den skal driftes for et langsiktig bilhold! Det er tross alt den siste kule dieselbilen fra bmw! den har idag gått 104 000km og er produsert veldig seint i 2013. utstyrlista er som følgene: men en liten liste med planer har det blitt: - fikse fargingen av ratter - klirring/vibrasjon i senterhøytaler ved gitte toner - full merino dørtrekk - oljeskift på hele drivlinjen hos fagfolk - TRF eller original programvare, på sikt blir det nok fritt vilt med det trf kan levere av godsaker. - gentleman funksjon - farge opp sjåførstol hos fagfolk - nye vinter felger - m5 bremser ? - fjerne fartssperre - nå 300k km - g-serie speil - montere nye M merker på rett plass - mer givende listværk som trekker til seg mindre fingeravtrykk - flere skinndetaljer - vedlikehold - style 343 på sommer - Oppnå 300kmt på autobahn - oppdatere kartpakke - alcantara taktrekk
    22 points
  2. Dukka opp to stoler her plutselig 😮
    18 points
  3. To dager med maskin og tilslutt voks :
    17 points
  4. Da kan jeg krysse av for at hele bil er tatt . 13 pads ,ei kortsluttet poleringsmaskin ikke minst sliten i skuldre og armer så ble bilen blank igjen .😊 Noe jeg er overrasket over hvor hard denne lakken er å jobbe med egentlig . Måtte virkelig jobbe enkelte plasser og fikk ikke bort ripene helt men det var mye pga jeg gikk tom for grove pads . Uansett bil er nå ferdig for i år og her får dere bildene . E28 polert : Siden : Litt nærbilder : Dette må være godkjent vel til å være så gammel lakk: Et til : Flere : Og dette: Summen av alt er at det meste er tatt utvendig og de små rustboblene som jeg fant nede på døren ,de skal bli og ikke røres i år 😊 Når de skal taes ,så blir de kun med pensel da det holder lenge på den . Skulle ønske at e34en var like hel i kroppen som denne her ,men det blir den og nå til vinteren . Driver å forhandler med diverse folk om dagen og når avtale er i boks så kommer oppdatering om den .😊 Angående den så brukes den ved behov av alle ,en slags reserve bil nå .
    8 points
  5. Gratulerer og velkommen i den kule Individual-klubben! Bilen var helt fantastisk, og chrome-grill løftet fronten med flere hakk. Nå gjenstår det bare å rive av de sorte N-merkene.
    7 points
  6. Det diskuteres jo om el biler her som alle andre plasser . Noen forguder de ,andre har liksom et voldsomt hat mot de. En ting er helt sikkert ,de er kommet for å bli og jeg må si at jeg lar meg imponere av enkelte modeller . Ta denne : Der lå en sånn bak meg på to felten og den fronten var jaggu maskulin når du så på den ,plutselig var den borte og det gikk vannvittig fort og 😅😅 Synes de er flotte og nå er jeg ikke ute etter å diskutere kvalitet eller noe som helst ,men bare likte denne liksom . Litt bedrøvelig at der er lite lyd igjen …
    5 points
  7. Jeg vet hvilken av de to jeg ville valgt, Turismo eller ei: eTron GT. Har kjørt den flere ganger, appellerer mye mer til meg design- og interiørmessig.
    4 points
  8. Her skal resten av den halvgjorte «chromedelete’n» vekk for å få fram krommen å linjene på bilen 👍🏻
    4 points
  9. Man kan si mye om syklister og syklister kan mene mye om elsykler. Men, til sitt bruk er elsykler genial. Baki marka er det som å ta skitrekket opp og ha det ekstra gøy ned Samtidig har kanskje elsykkel den lille ekstra morofaktoren som skal til for de som sliter med å komme seg ut!
    4 points
  10. Hei. Lager for første gang en prosjekt tråd her. Skal prøve å holde liv i den, selv om jeg har lett for å glemme å ta bilder av ting jeg holder på med. En kamerat kjøpte denne bilen for mange år siden, og den ble satt til side for restaurering i 2010. Siden den gang har andre ting i livet blitt prioritert og bilen har ikke blitt ferdigstilt i hans eie. Nå som han bestemte seg for å selge den var jeg heldig nok å få kjøpe den. Det blir et langtidsprosjekt for meg også, men satser på at jeg kommer i mål til slutt. Ligger ved noen bilder fra henting av bilen. Det gjenstår ennå noen lass med deler som må hentes så skal prøve å oppdatere underveis.
    3 points
  11. Da fikk jeg muligheten å prøvekjøre iX3. Takk til Sulland i Trondheim. Ville i utgangspunktet prøve den for å se hvordan tre minde mennesker har det i baksetet. Da det er en X3, og jeg har en eldre 5-serie 2007 tenkte jeg det var litt trangt om plassen i en 2021 X3. Men her ser det ut som at plassen er bra! Rekkevidde, lading, og slike ting har jeg ikke testet. Det har mange andre allerede gjort og her vet vi jo at rekkevidde er ganske grei i denne. Kjørte jeg pent og i eco pro så jeg km stand gå opp en gang. Ellers så kjenner man at det er en tung bil, særlig i svingene, men det var morsomt å kjøre bakhjulstrekk igjen! Med det sagt, prøvde en tur uten kone og barn og dro på litt i krappe svinger. Gikk helt greit, men en sportsbil, det er det ikke. Det hjelper dog med å ha batteripakken langt nede. Dette er en komfortabel familiebil, som går på batteri. Opplevd kvalitet innvendig er som forventet av BMW, man tenker ikke helt over at det er en elbil man kjører synes jeg. Ikke varme i ratt, eller større skjerm på den jeg prøvde. Men det kommer på faceliften som produseres nå. Tenker be om tillbud fra Sulland på fullt utstyrt facelift, så får vi se hva prisen blir. Hvis du lurer på noe så spør i vei, skal prøve å svare så godt jeg kan.
    3 points
  12. Vedr. Ford's enormt imponerende eskapader i motorsport på 70 og 80-tallet bør vi ikke glemme hvordan bl.a Jochen Neerpasch var med til å gjøre hva BMW M er i dag. Ford's ekspertise den gangen dannet på mange måter grunnlaget for BMW Motorsport og det bør vi ikke glemme. Så lenge det er kommersielle interesser og krefter involvert kan du være sikker på at markedsføring av en sport (og alt annet for den del) vil være temmelig massiv ja. Bare se på Formel 1 som på sitt beste de senere årene har vært en god sovemedisin (med noen få unntak som egentlig bare bekrefter regelen). Ikke fordi motorene og bilene isolert sett ikke er imponerende, men fordi ulike regler, begrensninger og langt på vei overdrevet sikkerhet gjør sporten direkte kjedelig i forhold til hva den har vært. Jeg ser et mønster her og det er at det definitivt ikke er en fordel å være litt eldre og ha erfaring fra hva som skjedde i motorsport på 70 og 80-tallet. Jeg liker normalt ikke frasen om at alt var så mye bedre før, men når det gjelder akkurat motorsport så var det uten tvil mye mer spennende før. Men utviklingen går videre og nye generasjoner kommer til som ikke har den samme erfaringen og dessverre så utnyttes dette ofte av i dag eldre sjefer og eiere som nettopp var der på 70 og 80-tallet, men som nå casher inn på yngre folks uvitenhet (generelt). Vi trenger definitivt et generasjonsskifte i motorsport og sport generelt - og kvinnelige sjefer/eiere er i denne sammenheng mer enn gjerne velkomne (de er generelt både mer progressive og nyskapende enn spesielt gamle menn). Jeg tror at elektriske biler generelt og etterhvert også elektriske biler i motorsport vil bli like interessante som dagens tilsvarende høytytende konvensjonelle biler. Vi er stadig i barndommen når det gjelder elektriske biler og de vil uten tvil bli mye mer interessante om noen år. Lydbildet er ikke alt og alt annet kan programmeres og optimeres så man oppnår det man ønsker. Et veldig bra eksempel i så måte er nettopp Taycan og eTron GT. Hvem hadde for 5-6 år siden trodd at elektriske biler skulle komme opp på dette nivået? Ser man tilbake i min tråd fra tidsperioden 2013-2015 og andre steder så ingen at dette ville komme. Slik vil de elektriske bilene uten tvil fortsette å overraske selv om det ikke virker slik nå. For min egen del så savner jeg de gamle tidene i motorsport, men ikke mer enn at jeg ser relasjonene til hvordan det var i bilens barndom og det er overraskende stor likhet det er. Jeg tenker at når vi kommer opp til slutten av 1960 tallet og begynnelsen av 1970 tallet når det gjelder elektriske biler (vi er nå relativt på 1930/40 tallet) så vil mye endre seg. Hvor lang tid dette vil ta vet jeg ikke, men helt sikkert ikke 30-40 år slik som den tekniske utviklingen går i dag. 10-15 år så er vi der tenker jeg og da blir det virkelig spennende også når det gjelder motorsport...
    3 points
  13. Dette var jeg ikke klar over og noe overrasket siden det hadde jeg ikke trodd 😮 Virker som vi er enige om det meste da utenom designet som er veldig subjektivt 🙂 Å bruke så mye penger på ny elbil sitter vel også langt inne hos deg? Spent på hva Taycan/E-tron koster om 3+ år.
    3 points
  14. @HenrikSolberg Det var et innlegg som ga mer mening for oss andre. Jeg tror også at en Taycan vil få et mindre verditap, men trolig er dette mest av akademisk interesse siden begge bilene uansett ganske sikkert vil få et temmelig grusomt verditap. Jeg hefter meg imidlertid litt ved din mening om at eTron GT virker overdrevent bred. Taycan er faktisk bredere, men ikke med mer enn 6 mm. Porschen har et rundere overordnet design og visuelt kan et slikt design kanskje bedre absorbere bredden enn eTron GT's mer kantede design. Jeg føler ikke at eTron GT er for bred så dette er nok mest en subjektiv opplevelse. Tilsvarende også med den lave fronten på eTron GT. Porschen er veldig rund i formen og oppleves derfor kanskje som mindre kantet og lav rent visuelt, men jeg tror ikke at den reelle forskjellen er signifikant.
    3 points
  15. Z800

    i4 Tråden

    Er det dravit grå? har bestilt i4 m50 men får ikke bestemt meg på fargen. Står mellom dravitgrå og tanzanite blue 2
    3 points
  16. Helt riktig Men en gammel legende testet i3 for noen år siden, har postet den før. Så om man spoler fram til 0:15 og ser resten, potensialet i i3 er der:
    3 points
  17. @Snagg30 @Fredrik svarer begge i samme Det fine med elbil og fossilbil er at det er lov å verdsette begge deler og erkjenne begge delers styrker og svakheter. Vedr. lyd så skal elbil aller helst være stille, helt klart, det er jo en av fordelene, men det er nye regler for dette (i lav hastighet) som jeg mente lengre opp. Nå var det snakk om E-Tron GT sitt utseende og tilstedeværelse på veien og den har helt klart sin plass der. Jeg setter såklart pris på skikkelig rekkesekser eller den gamle S14B23. Men tilbake til lyd, bare hyggelig:
    3 points
  18. Fossil bil med lyd og gir vil alltid vær mye bedre i mine øyne, teknisk sett helt sikkert ikke men en bil er så mye mer en et objekt som frakter meg fra a-b.
    3 points
  19. Haha Lyd er på i lave hastigheter og det hadde vært en kul gimmick å kunne endre denne. Det burde absolutt være mulig med dagens teknologi. Det kan hende dette er teit, eller det er jo det, men likevel. Jeg hadde satt pris på å kunne endre. Men det hadde sikkert endt med 30 forskjellige støy-lyder (for det er jo støy for alle andre) i sentrum. Anyway, Taycan er skikkelig kul, men etter E-Tron GT kom så liker jeg den bedre! Taycan Cross Turismo er grisekul og håper Audi kommer med en tilsvarende, som også andre håper på og har tatt seg bryet å photoshoppe:
    3 points
  20. Helt enig 👍
    3 points
  21. Hvis du tenker på å ha M8 i grillen så er det et ja 😂 Neida, driver å ser på mulighet for å få til et emblem som lyser men da med enten: 140i eller M140i. Men bør åpne et slikt emblem først, men da helst et fra de eldre setene som det bare står M på.
    3 points
  22. Oppdatering: Problem løst! (ser det iallefall ut til) Fikk omsider byttet "TV/DAB" antenneforsterker som jeg har lært det heter, og alt oppfører seg nå (tilsynelatende) som det skal igjen Den sitter under venstre bakvindu, må av med et par deksler for å komme til. Takk for hjelpen her inne, og håper dette kan være nyttig for andre som opplever lignende problemer.
    3 points
  23. Litt prepp før Zenzommer/Zedfest med BMW Z Norway og gjengen.
    3 points
  24. Det ene med det andre . Noe denne bilen aldri har fått smake ,er en skikkelig polering dvs jeg har prøvd midler og sett hvordan det kan bli men stoppet der liksom .😊 Kone og minsten skulle til kr.sand i ettermiddag og tenkte at pokker idag vil jeg begynne med dette . Først vask og alt det som hører til så frem med maskin ,pads og dall. Produktene var : DA maskin Carpro div produkter og Koch Chemie pads og Victoria wax. Noe form for worklog ble det ikke ,men jeg kan si at det ble veldig blankt og mange riper ble borte . Her er hele baken tatt og selv om det ikke spesielt lyst ,så ser man at dette ble greit : Panser ferdig og toppet med voks: Speilbilde av hus langt ifra ,ja da er det godkjent : Tak: Og fra siden da skjerm og er tatt og polert opp: Dette ble et løft av de positive må jeg si . Ekstra gøy er det når man vet at det meste på denne bilen har lakken som var fra 1986 😊 Kommer mer imorgen ,da skal jeg bli ferdig med alt . Den fortjente dette nå synes jeg .
    3 points
  25. papertiger

    i4 Tråden

    @Z800 sjekk ut @Snagg30 sin tråd her inne på forumet - han hadde en periode en Dravitgrå 330e xdrive, han har tatt bilder i mange forskjellige lys. Dravit er en nydelig farge, er et utrolig spill i den.
    2 points
  26. Gratulerer! @Shattered: link til bilen ligger jo i finn-tråden.
    2 points
  27. Den aktuelle m3'en i videoen er i Norge nå for restaurering til helt original stand, samme livery og alt Prodrive bygde disse bilene i sin tid, og de var (nesten) uslåelige i rally rwd klassen. Escort mk2 bda (senere med millington motor) var enda kvassere. Lett firer og liten bil er alfa omega ja. Ford med millington motor: De elektriske bilene er her allerede. I rallycross har vm ligget brakk i 3 år fordi bilprodusentene nekter å kjøre mesterskapet før Fia har endret reglementet tilpasset elbiler (motorsporten er jo utstillingsvinduet for en bilprodusent) Nå har bilene kommet og de er raskere 0-100 enn de gamle 4x4 turbobilene. 2.5 sek på bensin og 2 sek på elbilene. Egenvekten øker litt så elbilene er noe tregere i svingene, men kompensert av mer effekt så bli rundetidene nesten identiske sammenlignet med bensinbilene de erstatter. Dette er såklart rallycross, små baner og 3 runder. Men i rally, der klarer man pr nå ikke å lage elbiler som skal klare samme effekten over etapper på 15 mil. Derfor blir det hybrid i rally. Til neste år kommer hybrid reglementet i rally vm. Mer batteri og vekt, kombinert med regenerering og bensinmotor. Her blir bilene betydelig tregere enn dagens rallybiler. Ingen tvil om at elektrifisering ødelegger auraen av motorsport. Min generasjon og eldre vet jeg kommer til å boikotte alle tilskueraktivitet nå fremover. Jeg er utøver selv, men kjenner jo nå at det som har vært, har vært. Motorsporten er over og ut. Lukt og lyd er noe av helheten med det. Den nye generasjonen ungdommer tar over og kommer nok til å like konkurranseaspektet med like biler som er miljøvennlige. Så motorsport blir om mulig enda mer akseptert og tilgjengelig i fremtiden. Se bare formula-e som kjører elektrisle formelbiler. Her må de inn på pit stop og bytte bil til en som står nyoppladet. Lyden uteblir og hele tv sendingen blir søvndyssende. Interessen virker stor, men jeg vil anta det er yngre tilskuere samt mektige krefter i bilbransjen som "presser" sporten på oss gjennom promotering og gjennom nøkkelpersoner i Fia. De nye elektriske rallycrossbilene:
    2 points
  28. Ja, jeg tror også at vi langt på vei er enige og misforstå meg rett. Taycan er en skikkelig fin bil og det er for min del bare nyanser/detaljer som gjør eTron GT til en finere bil. Noe som gir mening siden dette rent teknisk handler om den samme bilmodellen. Ikke bare ny elbil - det å bruke mye penger på bil i det hele tatt sitter veldig langt inne hos meg i disse dager. Jeg ligger på været frem til jeg ser en fornuftig åpning (f.eks Tesla Model 3 Standard Range+ drivverket i Model Y eller tilsvarende effektive drivlinjer/modeller hos andre bilprodusenter til nogenlunde den samme prisen). Utfordringen med elektriske biler om 3+ år er at de allerede er gammeldagse. Så fort går utviklingen nå og den vil utvilsomt bare akselerere. Her er det forøvrig en interessant parallell. På 1950 tallet da alt var teknisk mulig i USA (jepp- rent faktisk og i overført betydning) var det ikke uvanlig at bilprodusentene kom med nye generasjoner av en bilmodell etter 1-2 år. Utviklingen gikk såpass hurtig at biler som var bare 3-4 år gamle havnet hos høggern. På det meste klarte amerikanske bilprodusenter å pumpe ut over 4 millioner biler i løpet av denne perioden (hver især for noen modeller). Produksjonskapasiteten var enorm og står i sterk kontrast til f.eks de europeiske bilprodusentene som 30-40 år senere som best klarte å produsere rundt 2 millioner biler av en modell i løpet av 8-10 år.
    2 points
  29. Denne videoen er jo bare klassisk og ganske fantastisk. Jeg tror det vil gå litt tid før vi får se såpass agile elektriske rallybiler (med like dyktige sjåfører). Det er verdt å merke seg at E30 M3 ikke ville ha vært like agil med en lang og klassisk rekkesekser under panseret.
    2 points
  30. Dette er jo mest et spørsmål om hva du forbinder flammer ut av eksosrøret med. Det ser utvilsomt kult ut, men er i virkeligheten en lite effektiv forbrenning av drivstoffet som driver den bråkete luftpumpen. Elektriske motorer har ikke denne utfordringen, men har enkelte andre utfordringer istedenfor. Dette kommer helt sikkert til å bli løst og da står vi igjen med noe som er mye, mye bedre. @HenrikSolberg OK, men hva er det du ikke liker med designet på eTron GT?
    2 points
  31. Jeg er helt enig. Taycan er lekker, men jeg liker faktisk eTron GT bedre. Audi har virkelig fått til designet på denne bilen, men det er etter min mening viktig at man velger en fargekombinasjon som skaper en kontrast slik at bl.a designet på grillen kommer tydelig frem. Jeg synes etterhvert heller ikke at det gjør noe at elektriske biler ikke har en tradisjonell motorlyd. Hvorfor skal biler egentlig ha en motorlyd? Egentlig handler en stempelmotor om en ganske gammeldags og bråkete luftpumpe så hvorfor ikke erstatte den med en mer effektiv elektrisk motor som er nesten lydløs.
    2 points
  32. Ja faktisk ,man kan velge mellom mokkamaster eller den mer brutale foodprosessoren fra Borsch😅,dog litt brutal men .. Neida dette har jeg null peiling på men går sikkert an å bytte lyd på disse .
    2 points
  33. Takk takk Morten ☺️🙏 Deilig å bli ferdig med jobben foran 🥳 Er så redd for å gjøre feil, så blir til tider overforsiktig og veldig omstendelig 😂 Kan jo oppdatere litt i samme slengen og si at jeg klarte ikke vente til helgen med bakenden 😅 Så fikk demontert demperene. Da jeg skulle fjerne på høyre side, satt demperen nærmest sveisa fast i gummiforingen som også viste seg å være råtten. Så dro av en diger flik som hang fast i demperen 🤬 Grunnen til sinnafjes er at den er dritdyr. Over 600 kr for en gummiklump !! 🤷‍♂️ Men den er bestilt hos Sulland og kommer heldigvis i morra 😅 Jeg demonterte også fjørene og det gikk superlett å montere på ene siden, men ikke faen om det skulle gli like lett på den andre siden 🤬 Jeg blir så frustrert av akkurat sånt no 🤬 Tenkte dette gikk jo som smør da jeg monterte den ene, men klokka går og jeg måtte kaste inn håndkle siden jeg nå skal på kveldsvakt… Men jeg skal nok få den på i morra etter jobb tenker jeg 🤞 Råttent gummifeste til demperen nede. Men bestilt nytt og fikk gjort rent og klart til den nye ☺️
    2 points
  34. Darth Vader eller ei, denne er griselekker Idag er det vel lyd på elbiler. Jeg vil ha helt stille, men siden det ikke går så vil jeg ha Tie-Fighter-lyd så da passer Star Wars-referansen Darth Vader uansett 🤷🏼‍♂️ Råkul bil som virkelig har sin plass på veien En annen ting, går det an å bytte lyd på elbil?
    2 points
  35. Har sagt det før og det er at den Audien der hadde vært perfekt om den hadde en tre liters diesel med 400 hester. Men kul er den, dog liker jeg Porsche Taycan bedre....fronten på den Auien minner meg om "ansiktet" til Darth Vader
    2 points
  36. Ja sånn er livet med bilhobby desverre av og til 😩😩. Men du verden hvor fort det blir glemt .😅
    2 points
  37. Blir så bra dette her!
    2 points
  38. Liten oppdatering I helgen som var så reiste jeg og dama på en roadtrip nesten opp til trheim å hentet interiør. Valget stod mellom svart skinn interiør, svart og beige, eller svart og brunt interiør. Letet nedover finn da jeg plutselig kom over en delebil annonse. Annonsen var ikke så bra presentert, men når jeg for inn å svipet på bildene fant jeg ett fint interiør i grei stand Her er bildene i fra finn annonsen. Caddyen ble plutselig 4 seter Var en lang dag med mye kjøring, 840km for å hente interiør… synest at brune stoler med litt brunt skinn i dørtrekka er veldig pent
    2 points
  39. En dag i Raymonds liv med BMW. 1. Hente M4 som mangler a) diffuser som har ramlet av b) eksosstusser som sjekkes for vibrasjonslyd og c) fungerende venstre indre baklykt. 2. Prøve style 367 fra 6-serie som vinter/lagringsfelger, viser seg å ikke gå over calipperne. 3. Levere tilbake M4 i påvente av ny diffuser og hente ut F11’en igjen. 4. Lokket/deksel til askebeger knekker umiddelbart i det jeg setter meg inn i F11. 5. På vei hjem henger det seg fast stein mellom bremseskjold og skive. Av med hjul og pirke ut stein. Lei? Ja, kanskje litt
    2 points
  40. Saltkjelen

    i4 Tråden

    Lekkert! Jeg blir i alle fall å plastsveise en 8-serie front med en i4/4-serie støtfanger om det blir kjøp. Dette ser jo unektelig bra ut!
    2 points
  41. Fikk kjørt meg en liten runde. Måtte ha noe småtteri på butikken. Og må si den føles tight og presis i styringa og fast og fin i fjøringa. Null ulyder, så kan vel krysse av på lista over enda et vellykket stykke mekk på egen bil 🥳 Noe annet som var en lettelse er at ABS-varselet slukket etter denne kjøreturen, så den trengte bare å oppdatere seg selv i form av denne kjøreturen 😃👍 Så da er alt på stell og til helgen tar jeg å bytter fjører og dempere bak ☺️ Ja så er forrige bilde litt misvisende av høyden. Den ble betraktelig lavere etter å ha kjørt litt 😉 Håpet egentlig at den ikke ble så lav, for da kunne jeg kanskje sluppet å godkjenne fjørene siden de er svarte 😂 Men pytt, greit å ha ting godkjent og på stell 😉 Akkurat passe senk synes jeg. Så får jeg se om jeg horer den opp med finere felger etterhvert 😂
    2 points
  42. fupsaker

    i4 Tråden

    Her finner dere linken til min slik den blir seende ut. https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/22e2eca
    2 points
  43. 2 points
  44. Siden man har endel blanke detaljer på bilen ,så bør man jo og prøve å holde dette noenlunde blankt .😊 Og det var agendaen på bilen nå. Diverse ble funnet frem : Tok først et kjapt overblikk og enkelte ting var der mer å gjøre på enn andre ting . Nedre vinduslist var særs matt og her måtte jeg til med drill og rondell: Og det lille her så ser man forskjell .😊 Hele listen ble tatt og deretter polert opp med autosol etterfulgt av Meguiars nxt all Metal polish : Sidelistene fikk runden sin som forøvrig var en pirkejobb: Og det er da man ser hvor fint det blir med smådetaljer som har fått litt refreshment: Listene rundt vindu ferdig behandlet: Så beveget jeg meg fremover til grill og fanger. Ferdig : Støtfanger foran : Igjen morro å se dette blankt og pent igjen . Områdene på passasjersiden fikk samme jobb som førerside så null bilder . Bak startet man med potten og igang : Etterhvert var både potte ,fanger og lykter tatt: Ferdig !😊 Er sånne jobber som egentlig tar unødvendig med tid ,men pokker det betaler seg synes jeg . Egentlig så skulle den første eieren bestilt bil som Shadowline ,da hadde den vært akkurat etter boken for meg . Noe ombygning til dette vil jeg ikke pga den må være sånn som den er . Nå må dette stå en stund og godgjøre seg ,så blir det vask imorgen og treff i Stavanger til helga om den holder ut 😊
    2 points
  45. Kan være et pikant tema, men viktig å ta med i vurderingen om de 2 i bilen veier det samme sist eller om det har lurt med seg noen sommerkilo som forkludrer sammenligningen😋
    2 points
  46. Toppdekslet er nå byttet og, det ble merkbar forskjell, gitt, veldig fornøyd! 😄😃 Fikk også vasket og polert skjønnheten idag.. 😊👍
    2 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...