Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/19/21 in all areas

  1. Da var Teslaen solgt og her sitter jeg/vi igjen med 3 stk BMW-er. Samtlige med 2.5L rekkesekser. Føles litt mer riktig nå 😎
    8 points
  2. Litt eksos-, bremsefiks og bytte av fjærer. Første gang jeg har opplevd/hørt at en H&R fjær knekker. Har selv ikke merket noe. Var knukket helt i bunn og alt lå fint på plass. Så da var det på med originalfjærene. Like greit det da PKK nærmer seg.
    5 points
  3. @Shattered E39 525d 2001 facelift sedan, full M-sport med manuell, den brukes kun på sommeren så den ikke ruster noe mer. Den har jeg nå hatt i 5,5 år, så blir å lære seg å sveise litt jekkfester og fikse rust på sikt. Elsker designet på disse. E61 525d 2006 full M-sport med manuell. Primær bruksbil. E91 2006 325ix automat. Denne har ikke M-sport, men har nå krok og xdrive som var kravet fra samboeren. Alle bilene er sorte
    4 points
  4. Desidert styggeste bilen jeg har sett på lang tid, så ekstremt stygt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235833431
    4 points
  5. 3 points
  6. Fått skifta til vinterhjula i dag, synes ikke de er no pene... Men men.
    3 points
  7. BMW 5-serie | FINN.no Meget ryddig E39 om noen ønsker seg det. Denne har jeg så si vokst opp med, da den ble eid av ett eldre ektepar som bodde i nabolaget mitt. Mannen døde i fjor så nå antar jeg at enka ville ha en mindre bil. Den er iallfall usedvanlig godt holdt
    3 points
  8. 3 points
  9. Hjemme i egen gårdsplass etter 3100km i helga😃
    3 points
  10. Ron Jeremy

    i4 Tråden

    For de med uforholdsmessige lange leveringstider, eller for de med noe mer plassbehov, i5 skal angivelig komme neste år, i7 er vel heller ikke langt unna.
    2 points
  11. Den ene felgen er ankommet meg allerede, og den andre er her kanskje i morgen allerede! Gikk raskt med levering fra Brexit! Felgen så også veldig flott ut. Det blir bilde når jeg har fått de montert.
    2 points
  12. Veldig feil setning fra et vitenskapelig standpunkt, men det kom vel et par kommentarer nærmere sannheten der. Det er en inert gass som ikke reagerer med ting* (selv om det blir varmt) og du er mer eller mindre sikret på at du ikke drar med vann/fuktighet inn i hjula når du fyller dem, som sannsynligvis er den største faktoren som påvirker variasjon i trykk hos hvermannsen. Videre er nitrogen valgt ut fordi det er billig å lage en kvalitet på 99,99% som er mer enn godt nok for dekk. Gassen utvider seg den, men mulig noe mindre enn ren tørr luft. Fyller du en ballong med nitrogen og legger den i fryseren så vil du nok se at den krymper. *sannhet med modifikasjoner, nitrogen reagerer med andre ting om forholdene er korrekte, men ikke relevant i dekk-sammenheng.
    2 points
  13. Ser ut som både Wish, Aliexpress og Ebay har kastet opp på den 🥴
    2 points
  14. @Ampera @Snagg30 @scoot Takker for input og bekreftelse på mitt syn 😛 . Har sendt prisene til de nå, så får se om de matcher. Prisgarantien dekker ikke kampanjer slik som NAF har nå, men allikevel blir det halv pris uten kampanje. 1-eren skal også ha bremsevæskebytte så greit å få tatt det i samme slengen.
    2 points
  15. Carbon panser ja 🙂 Kan dyttes ned med lillefinger'n 🤣
    2 points
  16. Ampera

    i4 Tråden

    Hva hjelper det å bestille før 01.11, ingen er garantert pris, når de som bestiller nå kan få bil tidligst i 2023 Her er et sitat fra Broom om en som var klar til å bestille I4 M50. Skulle kjøpe – men ... Var du raskt ute med å signere kjøpskontrakten på i4 M50, kan du prise deg lykkelig nå. De aller første kundene får bilene sine like før nyttår. Men om du har sittet på gjerdet og ventet – ja, da er situasjonen en helt annen. En av dem som fikk erfare nettopp det, var Jørgen Knap. Da han tok kontakt med sin BMW-forhandler på Skøyen om en i4 M50, fikk har vite at estimert levering er mars – i 2023! – Jeg var i praksis klar for signering. Men nå blir ikke det noe av. Halvannet år er lenge – og mye kan skje på den tiden.
    2 points
  17. Må bli fleir ture ja, men med meir søvn neste gang😂
    2 points
  18. Hva er viktigst da? Komfort, pålitelighet, pris ved innkjøp, driftspris, utstyr, etc.? E53 er det samme som E39 og ruster deretter. E61 er generelt ok, men det finnes ting å fikse på der også, noen har blitt litt rustne, spesielt bakluka. E70 vil uansett være en dyrere bil i drift enn E61 fordi det er en større bil og du har alltid trekk på 4 hjul. E61 kan du kjøpe med kun bakhjulsdrift. F11 520d er jo greit sånn sett, men da hadde jeg kjøpt en nyere en med B47. Hvor trygt kjøp noe er avhenger mer av bilen du kjøper enn generelt. Jeg vurderte en E61 lci om dagen og den hadde vært på reparasjoner i løpet av det siste året for samme sum som den ble solgt for. Ellers påpasset bil. Hadde noen kjøpt den året før og måtte ta alt på verksted så hadde det vært et skikkelig drittkjøp.
    2 points
  19. Fantastisk, her selger de en M5 og velger å fremheve "start/stopp". Det er nok ikke alle biler som har start/stopp knapp, deilig utstyr å ha. De har vell og oppgitt feil HK, pluss de skriver og vi har fått inn "5M". Samtidig så har bilen hatt service på 19.000km og neste på 89.000km(!) noe som er helt sykt å finne på med en så spesiell 5M med start stopp knapp. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235246685
    2 points
  20. Kjøpte den på 80.000 km i slutten av 2013, så blitt 170.000 km på snaue åtte år.
    2 points
  21. Det va nu strengt sagt. Man kan ikke diskutere smak men å diskalifisere bilene til maange som triste på tross av at eierne syns de er fine er litt på grensa til å si at alle mørkhårete jenter er stygge. Syns jeg Og neida jeg er ikke hårsår pga at jeg har en grå bil selv, syns fargen er perfekt på bilen og fremhever linjene på en måte ingen annen farge ville gjort.
    2 points
  22. CrZyWiz

    i4 Tråden

    Alt dette visste selgeren når jeg bestilte min i sommer. At prisen vi fikk da var en lanseringspris, der første prisjustering kom 01.09. Så til tross for at janteloven står sterkt hos noen, så er det ganske så vanlig med lanseringskampanjer på nye modeller.
    1 point
  23. Ron Jeremy

    i4 Tråden

    Sist uke hørte jeg uke 46 var offisiell presentasjon for iX hvertfall.
    1 point
  24. fupsaker

    i4 Tråden

    Jo, noen tusenlapper.
    1 point
  25. Skulebollen

    i4 Tråden

    Er jo jævlig bra for oss som var tidlig ute da 😁
    1 point
  26. De hjulene så faktisk enorme ut. Sikker på det ikke er X7-hjul? 😛
    1 point
  27. Underground1983

    i4 Tråden

    Mener du ordrenummeret kan relateres til hvor man er i køen? Jeg bestilte min 02.07. Eller er kontraktsnummeret noe annet?
    1 point
  28. Har Bavaria prisgaranti? Da har jeg vært han idioten som bare betaler hva det koster. Det sagt så får jeg alltid 20% rabatt av dem da, men da er det tydeligvis mer å hente 😅
    1 point
  29. Det var nevnt i en annen tråd, men B47 kom ikke før 2015.
    1 point
  30. En ting er at BMW skal ut å kompensere for manglende utstyr, men kompenserer de for dårligere andrehåndsverdi? Og hvor mye skal de kompensere for bortfall av f eks HUD og større stereo? Jeg tror ikke jeg vil ha en ny BMW i dag uten HUD og litt mer enn standard stereo, antar at det for mange ikke handler om pengene.
    1 point
  31. Den hadde service på 40k km, men det er fortsatt veldig langt mellom service
    1 point
  32. Reef89

    BMW M57 termostat

    Bare å søke etter video det. Youtube.com, google.no osv.
    1 point
  33. Er det én ting jeg virkelig skulle ønske, så er det at UP for en gangs skyld fikk fokus på å bøtelegge disse jævlene herfra til månen.
    1 point
  34. Hjalp med langtur 🌞😀👍 Vurderer salg av mine 19" Style 331 nå 🙆😄
    1 point
  35. Snagg30

    Den store finn.no tråden.

    Fyfaen for en bil, rett og slett! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235744532
    1 point
  36. Ja dette var turen sin med stor T 😎. Imponerende rett og slett ,men tenker det er gøy å se tilbake på dette. Og enig med Saltkjelen e70 er fint og står tidens tann veldig bra .
    1 point
  37. Ja, det er lite som slår en X5 med dieselmotor når det kommer til denne type transport. Det er herlig å se hvor godt E7x fortsatt holder seg.
    1 point
  38. Fortsettelsen av bremseproblemet! nye deler kom og ble montert, men jeg hadde fått veldig mye luft i systemet.. da måtte det overtrykk til, så var det å finne en brukbar løsning uten å søle for mye eller ødelegge original deler. etter å prøvd alt av store korker i huset ente letingen på bade, deodorant kork passet nesten bra😁 Med ventil å klemme ble suksess😁 med bremser iorden og luftfritt system passet det bra med en liten spontantur😁 @turbojugen hadde vist funnet bil i utlandet å den måtte komme seg til norge på et vis, hva er vell ikke bedre en å hente den selv ? grunnet sesong å vær ble det uaktuelt å hjulkjøre en slik bil, så lukket bilhenger ble det beste😁 Aldri så liten svipptur, og det ble fergefri retur. pakket klar for tur, vinterhjul var også med tralle er på og avreise var kl. 20:00 onsdag fra trondheim😁 Første stopp var i østersund, måtte ha diesel å mat! etter 3 timer søvn i sollefteå var det klart for å banke nye mil parkert på ferga fra Umeå til Wasa Ble stadig pitstopp for å fylle diesel, her i Finland et sted kom frem til selger seint torsdag kveld, bilen var ferdig sikret kl 01:00 fredag og ferden gikk videre. Noen timer senere måtte vi få bittelitt søvn på en rasteplass i et par timer, det er tongt å kjøre i morgentimene før sola står opp! Ferden gikk videre, hjulene gikk jevnt å det er lite interesant av dokumentasjon på turen videre i finland. her stopper vi litt før svenskegrensa for diesel å mat, og en sjekk av lasten. hjulene rullet videre, litt inn i sverige begynte de å snø! men føret var fint hekt til vi kom til Boliden, her var det full vinter å sommer hjul var udugelig! vi var forberedt med utstyr og hjul så det gikk fint! Fant en asfaltplass ved byens skole Videre var det et godt stykket med vinterføre/slaps som gikk greit, senere kom det et langt stykke med saltsuppe som har fryst til livsfarlig stållis... men det gikk det å! Passerte norskegrensa i 3-4 tiden om natta, der var det også vinter😁 Ved klett skilte vi lag kl 05:30 lørdags morgen og jeg ble hengerløs, du verden for en rakett det ble å kjøre med 3,2/5 tonn mindre på kroken🤡 ja det ble tungt etter en blings på vognkorte til henger, skulle egentlig låne brian james henger som veide 500kg mindre i samme kaliber🤠 hjemme på lesja 08:00 etter at bilen har gått mer eller mindre nonstop siden grytidlig fredags morgen her er komputerens dom for turen 60 timer etter at den ble nullet ut🤠 bilen gikk på 1,59 med tom henger og 1.68 med lass, makaløs trekkbil! en stakkar med volvo skulle kjøre forbi meg, men måtte pent gi opp siden jegg også ga på med lass🤡 bilen gikk uten feilslag hele turen! E70 30sd med trf steg 2 å adaptive drive er livets bil😁 Bilen nærmer seg 310k km😁 den fikk ikke fri når den kom hjem heller, her blir all oppvarming gjort med ved😁 har også gjort seg fortjent til en vask! for en bil! Også noen gruppebilder!
    1 point
  39. da er bilen også vinterlagret. vasket og vokset den en runde + at jeg satte på Comp felga og flippen igjen da jeg desverre ikke greier leve uten de tingene føler de alltid passer bra på bilen, selvom flere ikke liker det. men flaks for meg at det er min bil hehe. ungen ble med i en alder av nå 6 dager! tok en liten luftetur for å vise at e34 fortsatt er en fin familie bil jeg har igjen å bytte eksos, men det tar jeg til våren nå kan bilen bare slappe av ut vinteren blir å starte den til tider for å holde ting igang
    1 point
  40. Siste innspurt før den pakkes bort et halvt år:
    1 point
  41. bmwe30is

    E90 325i

    Det kommer nok veldig an på hvordan disse bilene brukes. Jeg regner ikke med du kjører i saltsørpe hele vinteren med din bil?😄 Det gjør ikke jeg heller med 335en, og det finnes ikke en rustflekk der😀 Takker. Ja, får håpe du slipper å gjøre samme jobben. Jeg har ikke tenkt så mye på hvor mye tid som blir brukt her, men det er helt klart mange timer. Jeg fikk bilen på bukken i begynnelsen av juli. Nå nærmer det seg november, så da blir det vel 4 måneder. Jeg har ikke stresset så mye med dette, jeg tar noen timer om kveldene i ukedagene + noen lengre økter i de helgene man ikke har andre planer. Ting tar tid. Bare det å gå over hele bilen med pensel før man sprøyter (for å komme til der man ikke får sprøytet), brukte nok 1,5-2 timer på det. Og her er det 4 strøk, så man kan gange det med 4. Selve sprøytingen tar også lang tid siden det er mange vanskelige plasser og komme til, i alle slags vinkler. Når det gjelder pengebruk, så trenger det nødvendigvis ikke å bli så dyrt. Om bilen er grei ellers, og det bare skal demonteres, sandblåses, lakkeres og monteres så er det jo bare sand, grunning og maling som koster. Men hvis man skal bytte ut «alt» som jeg gjør nå, så baller det fort på seg. Jeg vil tro dette havner på rundt 50k. Uten å regne med diff + akslinger fra 335, siden jeg hadde dette fra før. Dette inkluderer blant annet: -Nye nav og hjullager -Foringer og kuler -Bremserør og slanger -Komplett sett med m-sport bremser fra F30 -Mange nye bolter og muttere -Blåsesand, grunning og maling -Nye dempere og fjærer. Har kjøpt Bilstein B12 sett med fjærer/dempere fra Koed, men dette blir ikke levert før midten av november. -Klips og alt mulig annet krimskrams Takker. Jeg har ingen idé om hva denne har vært gjennom. Ikke annet at den er solgt ny i Norge i 2005. Regner med den har vært brukt flittig om vinteren i salt, og sikkert aldri vært behandlet med noe som helst. Traversen er vel det svakeste punktet på disse når det kommer til rust. Jeg har en E90 320si som bruksbil nå (hatt siden 2017), begge førerdørene var/er veldig angrepet av rust på denne. Det begynner også å komme i hjulbuer og andre plasser. Mulig det bare er meg som har vært uheldig med mine E90 biler 🤷‍♂️😄 Takk for det. Hehe nei, kanskje ikke der man vil begynne å bore😅 Takker for det. Prøver å gjøre det skikkelig når man først gjør det👍
    1 point
  42. 1 point
  43. bmwe30is

    E90 325i

    Bakstilling. Etter demontering og vask av travers, så viser det seg at denne er ubrukelig. Ikke mye stål igjen her: Fikk tak i en "ny" i god stand: Siden jeg har montert M3 diff og akslinger på min 335i, så har jeg en diff med Quaife innmat til overs: Denne må jeg jo få brukt. Prøvemonterte diff og mellomaksling og fant ut at mellomaksling var noe kort. I tillegg har den større boltsirkel til hardy/girkasse. Da laget jeg en spacer/adapter: For å bruke stikkakslingene fra 335i så måtte jeg bytte ut spindlene. Fikk tak i brukte spindler fra 335i: Travers, bjelke til hengerfeste, spindler + div ble sandblåst og fikk samme behandling som bilen: Jeg orker ikke de originale bremsene på disse bilene, så Brembo bremser fra F30 ble kjøpt fra UK: For å få disse til å passe bak så er det E82 135i nav som gjelder. Navene må kortes inn 3mm for å sentrere skiva i kalipperen. Navene ble sandblåst og lakkert på baksiden: Diverse nye deler: Nye lager, foringer og kuler i spindlene: Nye festeplater og bolter til håndbrekk: Disse ble også sandblåst og lakkert i håp om litt bedre beskyttelse enn den originale svart fargen: Gjenbruk av de originale bremseskjoldene: Nye vaiere til håndbrekk måtte også til: Bytter ut gummiforingene med kuleledd i toe-armene for litt bedre stabilitet: Litt montering: 3mm skive bak mutteren her for å kompensere for de 3mm som er dreid av på innsiden: Montering av hengerfeste:
    1 point
  44. bmwe30is

    E90 325i

    Grunning og maling:
    1 point
  45. Dag 7 Nå begynner vi på reisen nordover igjen, rett og slett på returen. Første strekk går fra München til Ingolstadt og Audi museum. Man går inn i heisen og tar den til tops, her starter Audi historien. Så den teller ned på åra mens heisen kjører oppover 😀 Audi forska mye på luftmotstand. Denne bilen her fra 1939 klarte en toppfart på 180 km/t med kun 83 hk. Audi hadde mektigere historie enn jeg hadde trodd.. Vaskservant i bilen slo aldri an, Audi prøve iallfall 😅 Den første Audi 100, begynnelsen på en modellrekke som skulle bli stor. Dette er liksom litt det samme for Audi som "Neue klasse" var for BMW. Det er ikke ett Audi museum uten disse to legendene her 😎 Audi 200 Turbo 20V, verdens raskeste stasjonsvogn på 80 tallet. Toppfart 232 km/t og 0-100 på under 8 sek. Jeg synes disse er grisetøffe 😎 1997 Audi A4 Duo...altså en ladbar hybrid. En 90 hesters TDI motor og en elmotor som faktisk kunne gå inntil 50 km rent elektrisk. Bakdelen var at man måtte stoppe, slå av diselmotoren og starte elmotoren for å kjøre videre på strøm. Men hey, vi snakker en fungerende ladbar hybrid alt i 1997. Denne er så rå, en i lokalmiljøet mitt kjøpte en sånn helt ny i 2001...knall blå. Var så fasinert av den bilen 🤩 Denne kjenner vi nordmenn godt til! Audi A6 Allroad 2,5 TDI, verdens mest pålitelige bil 👍😅 Audi museum anbefaler jeg virkelig, er man forbi så ta turen litt innom. Føler dette museumet blir litt glemt fordi det ligger utenfor turist tråkket i München og Stuttgart. Er du i München og har bil, kjør de 50 minuttene til Ingolstad. Jeg derimot kjører videre mot Berlin, trafikken var lett så marsjfarta veksla mellom 160 og 180 hele veien 👍 Ikke galt å ha 2000 rpm i 160 km/t, synes det er en behegelig reisehastighet. Hender jo man drar opp i 250 bare for gøy, men man gjør jo ikke dette hele tiden 😅 Men sjekk da...starta med full tank i München, kjørt i 160-180 hele veien...fortsatt over 500 km rekkevidde ved trekvart tank. Kom sent frem til Berlin så det var ikke den store sightseeingen det ble 😅 På hotellet hadde de egne plasser for damer (Frauen), har sett det flere steder i Tyskland. Ett bilde sider mer enn tusen ord 😂😂 Neste dag skulle vi være litt turister i Berlin, bare labbe rundt å glane 😅 Her ser man forskjellen på Kapitalisme og kommunisme på fire hjul 😂😂 Jeg er svak for de Camaroene altså, en sånn skal inn i min garasje en gang 👍 Checkpoint Charlie Jeg hadde tenkt å inn i riksdagen å kikke, men siden dette bare var dager før valget i Tyskland så måtte man bukke tid flere dager på forhånd. Så da må jeg tilbake igjen 😅 Jeg vet ikke hva dette er, men stilig var det 👍 Prøv å bygg noe sånt i en norsk by... Alt dette her er regjerings bygg knytta sammen, kult opplegg i grunn 😀 Sjekk kulehulla fra andre verdenskrig da, her har det vært skikkelig Texas som vi sier i Arendal 😂😂 Er man i Berlin så MÅ man bort på Classic Remis. Er er det så mye gammel moro, atpåtil er inngang gratis.. ...det som ikke er gratis er denne "low miles" DSen...50 000 EUR takk...500 000,- for en gammel Citroën.. Ellers så er prinsippet her det samme som Motorworld i Stuttgart, man kan leie en boks til bilen sin så står den utstilt til glede for andre kontra i en mørk garasje 👍 Det er store variasjoner her inne... Disse begynner å bli bra dyre nå, BMW 507 😀 To historiske legender Bilen til Crockett i Miami Vice 👍 80 tallets helter 👍 Jeg har en massiv softspot for SEC 🤩 E31 med feil motor... Dette var en utrolig strøken 190E, det kommer ikke frem på bildet men denne var STRØKEN! Ellers så reiste vi videre mot hotell i Hamburg, ser nå at jeg ikke har tatt noen bilder her. Men det var heller ikke så mye mer begivenhetsrik som skjedde. Hadde ett stopp på Scandinavien Park for å handle.. Så var vi i hjembyen til @Fredrik Århus. Her har jeg ikke vært siden barndommen, og det er synd for dette var en virkelig flott by. Hit skal vi tilbake, det er helt sikkert 👍 Liker meg godt i Danmark, bedre enn i Sverige. Pappa er enig, han liker ikke svensker 😂 Vi må til Århus på sommeren, dette var en relativt grå høst dag. Bunkra opp med litt diesel i Århus før siste strekket hjem.. ...tenkte steike dette er jo billig. Men det var helt til jeg regna det om til norske, da ble det fort 14 kr litern 😂 Så var man på ferga hjem igjen da, etter å ha lagt bak seg mange tusen flotte kilometer. Ble Color Line hjem igjen siden det var litt for mye sjø til at Fjord Line kunne gå, men sånn er livet 😅 Deilig å få kommet seg på tur, ikke minst få tilfredstillt oppdager trangen man har til å se både kjente og nye steder. Bilen leverte topp på hele veien, fikk en liten feilmelding på drivverk etter å ha pusha 250-260 over en lengre periode på en nattetappe. Men ved å ta det litt med ro så ga det seg, tror girkassa ble litt varm. Vanvittig fornøyd ellers, godt å bruke bilen til det den er tiltenkt 😀 Ellers så var der hyggelig med alle som stakk innom for en titt, håper det var interessant lesestoff 😀
    1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Create New...