Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/24/19 in all areas

  1. 26 points
    Viktig og ikke skli for langt bakpå med bloggen 😬 i forgårs begynte dagen med Stelviopasset, flott fjellpass, men kjøremessig var det oppskrytt som fy 😅 Dårlig asfalt og lite "fartsvennlig" Deilig panser bul oppover fjellet😏 Fra toppen og ned God plass og parkere på toppen Skulle absolutt kjørt fjellpasset fra sør ( Bormio ) til nord. Istedenfor omvendt.. Var så en liten tur nedi Bormio for og få bekreftet at italienere ikke har noe bak rattet og gjøre. Kjørte så oppover Stelvio passet igjen før vi svingte av og satte snuten mot sveits. Kjørte flere små hærlige fjellpass her. Sveits er ett flott land og kjøre bil i 😊 Fikk endelig spylt av bilen på en bensinstasjon i Sveits ( ikke maskinvask nei ) Svingte av og fant en heftig bru jeg ikke husker navnet på Ingeniørene hadde dessverre brukt opp hele veibudsjettet på brua, så resten av vegen var smaaal, etter noen km. Fant jeg en utviding.. Smalt ja😅 Vi bestemte oss for og droppe Furkapass og reiste heller til Bodensee og byen Lindau. Koselig liten by Sveits Bodensee sjøen, 30+ og god badetemperaturer Noen bilder av Lindbau
  2. 21 points
    Ny dag, nye opplevelser! Føler jeg er blitt rå på blogging nå😬 Begynte dagen med og ta verdens lengste (?) Gondolbane idag. Heftig utsikt fra toppen av Zugspitze! Zugspitze Parkert så trygt det lar seg gjøre ( trodde jeg🙄 ) Noen dårlige bilder, myye bedre i virkeligheten Så møtte dette meg når jeg kom ned igjen.. Er det mulig!🤦 Heldigvis ingen skjede skadd😬 Så kom regnet og turen gikk videre til Schloss Neuschwanstein. Her var det aaaaltfor mye folk, og kanskje litt oppskrytt🤔 Men slottet var kult da! Lite slott i Neuschwanstein Omtrent her innser jeg at jeg hater turistattraksjoner.. Stort kult slott Såg nye z4 live for første gang på parkeringen, med usb kabel hengende ut døren🙄 finere i virkeligheten enn på bilder! ( Værsegod @StigJ ) Og til slutt en pose av fruen og f80🥰 Nå har vi kjørt ned til en liten fjellandsby ved Stelvio, for overnatting. Så vi er klar til og kjøre stelviopasset uten trafikk og i fint vær imorgen tidlig 😎 Ikke så mye kjøring idag ( 4-5t ) og all kjøring i Østerrike var uendelig kjedelig.. mye trafikk, lite forbikjøringstrekker og medtrafikkanter som koste seg i 70.. Håper på mer kjøreglede imorgen med Stelvio, Furka og Grimselpasset 😎 Litt usikker på om vi skal ta neste overnatting i Zurich eller Konstanz, tar gjerne imot tips!
  3. 17 points
    Stolte på GPSen i bilen. Vurderte lenge Rødby, men den var nesten like dyr, og gps mente totaltiden var 1 time og 100km lenger 🤔 Uansett, kom oss nå lenger enn planlagt, København-Zugspitze er vel innafor på en dag 😁. Gikk enten i vegarbeid med 80 sone eller fri fart med 200+ nedover. Oppdaget til min store skuffelse at speedo stoppet brått på 268 så rekner med den er gps sperret på 250. Går som ei kule med godt skyv hele vegen opp dit vertfall 😬 Surrealistisk og ligge og cruise på fartsperra bak biler som Dogde Durango SRT, 5serie gt og Mb w212. Alle med godt voksne menn som førere😂 Aldri trodd det var så hinsides artig og kjøre på autobahn, satt stort sett og smilte😅 Bilen leverer meget bra, har blitt helt avhengig av head-up displayet med gps osv. Ikke blir man sliten i stolene heller, comfortstoler er oppskrytt 😎 Eneste negative er at den har noe latterlig med hjulstøy, og når man kommer oppi fart er der ekstremt med vindsus fra dører. Pluss at den er forholdsvis tørst🙄 2,5 tank gikk der igår nedover autobahn 😂 forbruket var meeget imponerende med rundt 0.8 frem til fri fart🙄 Men gleden av og høre en brummende bensin 6er er jo ubetalelig 🥰 Dagen idag går med på å ta gondol opp til toppen av Zugspitze etter anbefaling av @Walkabout og besøke Schloss Neuschwanstein. Skulle egentlig kjøre stelviopasset idag men grunnet regn idag kjører vi bare mot stelvio og tar det imorgen når det er meldt sol igjen. Noen bilder.. En Schwer transport vi rotet oss bak.. Fikk heldigvis hvilt øynene på en 911 carrera gts som også holdt god flyt, nydelig bil 🥰 Alt jeg fikk se av Bmw Welt denne gang🙄 ( fruen er fotograf.. ) Skitten bil med tom tank i Munchen Fremme ved hotel Am badersee Utsikt opp mot Zugspitze fra terassen. Hotellet kan anbefales på det sterkeste! God frokost, egen p.garasje og flotte rom
  4. 17 points
  5. 16 points
  6. 16 points
  7. 15 points
    Jaaaa..... Gått veldig lei E36 M3'n siden den har stått så lenge og ikke passer slik hverdagen min er nå idag. En fantastisk morsom bil når den først funker, men med så mye skavanker i lakken har jeg mistet litt gløden for bilen. Da er det heller bedre at noen andre tar over stafettpinnen. Så den skal fikses opp og selges ila høsten. Jeg har sett etter ny bil en stund. Tittet på både E46 M3 og sittet litt å vurdert å kjøpe tilbake M5'en. Men så kom jeg over denne på finn og bare måtte ha den. Den har alt jeg ser etter, pluss litt til. Har avtalt kjøp og overtagelse idag. Alltid vært veldig glad i E46 og føler meg mest ''hjemme'' bak rattet i en E46. Bilen er er altså en 328 godkjent med ESS TS2 presse og diverse annet snacks. Bilen er benka til 305 hjulhester og ca 470 nm. Info om motor: - Motor M52B28Tub med ESS TS2 kompressor - Oppgradert kjølesystem med stor intercooler i fronten til kompressoren. - S50 oljefilterhus med oljekjøler - Cooperring topppakkning - ARP Bolter i toppen - Link Atom datasput - Nuke catchtank med oppgradert bensin pumpe, (bygd skjult i bagasjerom) - Eksos grenrør Supersprint mellom anlegg og scorpion bak potte. Drivverk/understell: - E46 M3 Girkasse - E46 M3 Mellomaksling (Nylig vært til overhaling, med bytte av alle kryss og lagrer) - E46 M3 Bakstilling med diff, akslinger, bremser etc. - Forsterkingplater i gulv bak, er sveist inn. - E46 M3 Forstilling, bremser, lenke armer etc. (Nye skiver og klosser i 2018) - E46 M3 Forsterkings plater under framme, - H&R Monotube Coilovers - Ground Control Camber/caster plater fremme - Ground Control Camber stag bak - Tårnstag fremme - Tårnstag bak Clutch: - Lettvekts svinghjul 765 - 765 Sachs trykkplate - 240MM 6-Puck lammel Karosseri: - CSL Bakluke i carbon - M-tech pakke utvendig, - M3 speil. - Bilen ble i 2017, foruten tak, hellakkert. Interiør: - M-tech stoler, elektrisk med memory. - Sportsratt, trekt i Alkantara - 6 trins girkule med lys - Elektrisk rullegardin i bakvindu. - Elektriske vipperute bak på sidene. - Skjerm med CD, GPS, bluetooth, handsfree og oppkoblet til motor styring. - Alle ruter på bilen er mørk tonet. Felger: AC Schnitzer type 1 Racing 8.5" 225/40-18 fremme og 9.5" 265/35-18 bak Har ikke så mange planer foreløpig, eneste jeg vil nå er å bruke bilen siden jeg ikke har hatt fungerende bil på to måneder. Kan legge til noen planer: - Foliere interiørlister - Rens av interiør - Nyrer med blank kant og sorte riller - Orange blinklys - Helrøde baklys - Nytt dual stage ratt - Magneter til skilt foran - Rtd Shifter - Farge interiøret, hater svart - Skrudd halvbur - M tech kanalskjørt - Rh felga skal bygges smalere og på bilen neste år. Schnitzer hjulene er i terorien ''solgt''
  8. 15 points
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i

    Rått bilde tatt av @Gorg under landtreffet til BMW CCN på Arctic Circle Raceway 3 stk. rimelig spesielle biler i Hellrot @Orjan sin Alpina B3, min Z4 coupe og Hallstein fra Rogaland sin M3 3.2 sedan. Noen flere bilder av bilene tatt av meg
  9. 15 points
  10. 15 points
    TRF turboer - liten og stor
  11. 15 points
    Ble fullt hos meg i dag... Med 7 zedder på gårdsplassen på det meste. Med blant annet @N.E.W. @Havers @b-havers @stalfa fra bimmers!
  12. 14 points
    Fremst og eneste personbil sammen med lastebilene, på danskebåten. Suksess😎
  13. 14 points
  14. 14 points
    Første etappe unnagjort, Grimstad til Rothenburg (1200 km). Ligger i 180-200 i lengre perioder uten problemer, og det i 40+ grader stort sett hele dagen. Leverer igjen denne gamle traveren!
  15. 13 points
    Fahad

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II SOLGT

    Et par nye bilder som fortjener å bli postet i tråden 😀
  16. 13 points
  17. 12 points
    2400 meter over havet i Pyreneene i dag 👍 Var noen flotte fjellpass her som vi lot de 320 hestene få jobbe litt med. Denne bilen er ett unikum i sitt segment når det komme til roadtripp kjøring 😀
  18. 12 points
    Puuh varmen kom så hardt. Så ble dessverre ikke oppdatering av dag 4 før nå av ymse årsaker. Men dag 4 var en litt spesiell dag. Har seg slik at jeg har en veldig bil interessert nevø, som har hatt lyst til å komme å skru litt på "ordentlige" biler Så jeg hadde invitert ham over for å hjelpe meg litt. Planen for dagen var egentlig bare å få sett litt på hjuloppsettet med spacere og montere de nylakkert boltene (som ble helt mislykket). Vi startet dog med å ta en liten service på vindusheisen på førerdøra, da jeg hadde oppdaget i går at den hang litt noen steder. Så ble en skikkelig runde med smøring på den, med stor suksess. Neste oppgave på lista, var å få montert de nylakkerte (mislykka) boltene og de nye 10mm spacerne. Min nevø tok oppgaven alvorlig og gikk løs på å få av hjulene og de 20mm spacerne. Imens kom @Havers over for å henge litt garasjen, samt at jeg hadde invitert litt lokale zeddere over til en åpen garasje og bil prat. Nevøen tok også en skikkelig vaske runde på style 24 felgene når de først var av. Når de nye spacerne og hjula var montert igjen, så rant svetten og varmen var kjip. Prøvde å foreslå at vi skulle sette oss på verandaen og ta et par kalde. Men @havers satt som vanlig i stolen og med arbeidslista og påpekte at oljeskiften ikke var gjort ennå. Og den ivrige nevøen min nikket anerkjennende at @Havers hadde rett, oljeskift måtte taes ASAP. Så da ble bil varmet opp og olje tappet. Vet den var byttet for ikke så lenge siden, men jeg vil ha 10w-60 mtp på bane kjøring og at det er fint å få tatt en titt på ting. Så både filter, pakning og olje ble kjapt byttet. Så da gjenstår egentlig bare bremsevæske og kjølevæske så er alt flytende byttet på HellCoupe'n. Etter oljeskiften var jeg bokstavelig talt gjennomvåt og så jeg la ned veto mer arbeid i garasjen og tid for avkjølende drikke i skyggen på verandaen. Jeg tar HMS ansvaret alvorlig... Etterhvert begynte det å dukke opp litt Zeddere og andre petrolheads. Så grillen ble fyrt opp og litt dødt kjøtt slengt på. Jeg må nesten skrive litt om anledningen til at vi møttes nå midt i ferien. Har seg slikt at jeg får ca 1 år siden ble bedt om en Z kompis om å tipse ham hvis jeg oppdaget en preface-lift widebody 2.8 med "black on black" farger dukket opp på markedet. For ca. 4 uker så dukket det opp en slik bil i Sverige med akkurat de ønskede spesifikasjoner, så jeg tipset ham om denne. Dagen etter at jeg sendte tipset til ham, fikk jeg en tlf fram ham. Han hadde kjøpt bilen usett kun basert på selgers tlf samtale (prisen var veldig god). Dagen i går var den store dagen for ham og han dro over til Stockholm for å hente bilen. Og skulle etter planen ankomme til meg rundt kl. 18 for å sove over før veien videre hjem. Samt at noen av oss lokale skulle ta en kjapp gjennomgang bilen og lage en liten "tilstandsrapport" for ham (selvsagt på amatør nivå). Men av ulike grunner så hadde han blitt veldig forsinket. Men uansett gårdplassen var full med ulike Zedder nå, så etter litt mat og drikke. Så endte vi kjapt ute på gårdplassen for litt bil sammenligninger og beundring. @N.E.W. viste stor interesse for @b-havers sin Z4 Coupe. Etter en liten stund så ble det litt omrokkering på gårdsplassen, slik at vi etterhvert kunne får tatt @N.E.W sin Coupe på bukken og ta en liten status på forstillingen hans. Da han hadde en rar klikke lyd, vi eller @havers sitt gode øre, klarte å lokalisere til motorfestene på begge sider. Aldri hørt en slik lyd selv. Har dessverre ingen bilder av dette, men så nok ganske morsomt ut med et par 3 karer som ropte "her er feilen" raskt etterfulgt av "neeeiii... vakke her". Edit: fikk noen bilder av @N.E.W. Ikke bare BMW som var representert hos meg, har også noen MB venner som dukker opp av og til:-) Så etterhvert kom den "nye Zedden" alle ventet på. Et par 4 lokale ekspert kastet seg over bilen og begynte å gå igjennom bilen. Tok ikke lang ting før bilen var oppe på bukken og noen små feil ble rapportert fortløpende. Undertegnede under bilen og sjekker litt foringer, ser etter lekkasjer og generell tilstand. @b-havers fant en manglende hjulbolt!! Status på bilen var at den hadde gått fra Stockholm til Ski uten et feilslag. Vi fant etter en gjennomgang ikke en eneste rustflekk, alt av understell så og kjentes bra ut,. Bilen trenges kun en grundig vask og generell TLC. Det var kun 2 stk gåene pærer og en hjulbolt som manglet, samt litt dårlig lakk på speilhus festene. Alt dette hadde jeg liggende i min "magiske deleboks", så dette ble fikset fortløpende. Den nye eieren kommer til å koste på full utskiftning av alt flytende på den. Alt i alt en morsom dag med mye bil interesse og jeg fikk gjort enda et par punkter på todolista mi. (glemt å stryke av oljeskift på bildet her)
  19. 11 points
    Rekkesekser blir aldri det samme igjen Å jadda, jeg har anskaffet meg en NYDELIG 650i! Jeg var så dum at jeg fjernet aldri 6-serie varslingene på finn.no appen, og plutselig dukket denne opp. Og tror du sannelig ikke den sto hos bilforhandleren 7-8 minutter unna? Jo. 🙃 Det var her jeg kjøpte min 530d F10 for noen år siden, så jeg måtte jo inn å hilse på. Bilen sto nypolert inne i hallen da jeg tenkte, dette er den fineste BMWn jeg noen gang hadde sett. F06 dilla vokste enormt på meg etter 640d. Samt det fantastiske Individual interiøret i Merino Cohiba Brown.. Bildene klarer faktisk ikke å vise for lekkert det virkelig er. 😮 Fullutstyrt, samme farge som jeg hadde, xDrive og et lass med motorkraft! og for en lyd. "Ja, vi tenkte på deg når vi tok inn denne sa selger. Vil du prøve en tur"? Etter en to-timers kjøretur hit og dit var jeg solgt. Denne måtte jeg ha. Etter en tur hjem for å regne litt budsjett og ha skrudd av skamvettet så fant jeg ut at det var bare å klemme på etter å ha sagt opp HBO abonnementet😂💲 Bilen ble importert fra Tyskland i 2015 av AUTOXO, og har hatt en norsk eier før meg. 2013 modell, produsert 02/2013. Det som er litt ergelig er at NBT ble introdusert 03/2013. Jaja Bilen har vel alt av utstyr som var mulig å få til tiden. (såvidt jeg vet?) Som alltid, litt planer er det jo Jeg synes F06 ser så utrolig mye råere med svarte vinduslister og sort grill. Chrome er veldig stilig, men på et råskinn som det her? Njææh😬 Planer (x) Utført (x) Ikke utført (x) Kanskje? (x) Sorte M6 Nyrer (x) Shadowline (x) M-Performance Pedal sett (x) Fjerne skiltholdere (Magneter?) (x) Sorte N Merker (x) Speil med integrert garasjeportåpner (x) 6WB Speedometer (x) LCI M-Sport Ratt (x) NBT iDrive Generell Info: 2013 F06 650i xDrive 449 Hk 76 800 km Carbonschwarz Metallic - 416 M-Sport / Individual Utstyrsliste Også over til det som faktisk er gøy da, bilder! Gjør det så enkelt som å legge ut noen av annonse bildene. Det gasses.mp4 "Gåsehud"
  20. 11 points
    Endelig . Ja da etter mange timer,uker,måneder har vi fått lønn for slitet .😀 Bilen er idag godkjent for første gang siden 2004. Leverte bilen inn igår etter siste sjekk og fikk melding idag 0822 : Bil godkjent . Altså den følelsen var bare ubeskrivelig helt enkelt. Igårkveld gikk jeg gjennom denne tråden og ja det er blitt foretatt mye jobb og igjen den verste ,var girkassen. Men den er jo det beste på bilen nå 😀. Noe jeg og tenkte på var at jeg hadde nok ikke tatt denne jobben idag hadde jeg visst alt som måtte til. Til gjengjeld har vi noe sært ,gøy som ingen andre har og er bare så grom å kjøre . Nå er skilt bestilt ,så igrunn bare å vente på disse. Og tar med noen ganske få bilder fra Januar 2018 til nå. Ved henting : Ja enn skulle visst hva enn begynte med da 😀 Så til noe av interiøret: Dere husker jo det. Så var man jo litt igang i kulde og snø: Et tak som lakk og måtte ha presenning : Og ellers fra traust : Til en heller mer artig og hel Tds : Er jo blitt en stor forskjell . Et par til Nå kan vi fokusere på karroseri etterhvert da enkelte ting må lakkeres og coils skal på . Så jada lov blir her fremdeles og håper dere er med . Tilslutt gjentar jeg ,så nydelig å være i mål .😀
  21. 11 points
    Hoi! Snart på tide med en oppdatering her😁 skjedd en del på bilfronten siden sist, men det får vi komme tilbake til😅 Sitter akkurat nå på kaien i Oslo og venter på og bli plassert bakerst på danskebåten for og unngå striper og den slags 😬 Så går turen videre nedover Europa. Foreløpig kart ser slik ut
  22. 11 points
    Et lite slottsbilde må til.
  23. 11 points
  24. 11 points
    Besøk . Da er jeg tilbake til den såkalte ferie hverdagen etter en Oslotur. Etter en handletur med fruen i ettermiddag ,fikk jeg melding fra Liffi her på forumet om jeg var hjemme ? Og det var jeg og jaggu kom Danskii med sin e21 og med 😀. Vi satte oss ned over kaffi og brus og pratet om det meste ,noe som alltid er gøy . Er rart det der med Bmw kamerater ,allting går liksom så lett . Men Danskii og hans grønne 21 hadde visst fått noe vibrasjoner ,og selv i veldig varmt vær måtte han låne jekk og sjekke ut ting. En slangeklemme ble visst løsningen inntil han kom til Rogaland . Så har jo jeg fått en grusom lyd og vibrasjon i e34en når clutch er inne og når jeg tar den ut. Liffi var med ,og igjen ,veldig greit med folk som kan litt og han konstanterer utløserlager . Flott men likevel æsj !🤪 Da må jeg ut med kasse og drit . Men det skjer ikke på lang tid enda . Liffi kjørte ikke noe Bmw denne gang ,men en svær flott amerikaner Pick up . Så da måtte det nesten bli noen bilder av de gamle bilene . Takk Liffi for fine bilder så legger de ut her : Klassiske rumper : Og et par til : Er noe eget med disse frontene : Men som alt annet ,så har ting sin ende og de måtte videre . Liffi og Danskii? Tusen takk for et flott besøk og kos dere på Vestlandet.😀😀👍 Så en annen kveldsupd. Bilen min skal ha prøveskilt imorgen og snuser litt på e30meet ,men usikker. Uansett så må jeg ha den ren til kjøring imorgen : Er jo så varmt nå at det ble slange og vanlig vask . Men ren ble den igjen : Colliniten holder enda: Lufting er viktig : Området rundt takluke ,ble vasket og smurt og blåfargen kom tilbake : Ferdig og går pent og sømløst: Tilslutt ferdig og alt sort fått service: Det var det jeg hadde nå ,så ser vi hva som skjer imorgen .😀
  25. 11 points
    Magnus.

    F80 M3 Silverstone II

    kan vell trygt si at undertegnede røk på en aldri så liten smell i helga 😍
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00