Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/04/20 in all areas

  1. 30 points
    Tenkte å ta en rask oppdatering etter ett års eierskap av bilen. Det ble drøye 20 000 km, samt tre utenlands turer så ett godt inntrykk har man jo dannet seg. Jeg kan begynne med at jeg for første gang valgte en bil med en annen interiørfarge enn sort eller lyst. Jeg var fryktelig skeptisk til Cognac interiøret, det skal jeg innrømme. Men jeg må si at dette er noe av det jeg nå i ettertid er mest fornøyd med på bilen. Dette er også noe jeg har fått utrolig mye positive tilbakemeldinger på. Nå jeg først valgte en bil i den veldig vanlige Carbon sorte fargen, så er Cognac interiøret ett veldig bra avbrekk 😀 Hvorfor G30 540d? Grunnen til at jeg valgte denne bilen og ikke F10 M5 eller F80 M3 som jeg vurderte, er for langkjøringen. Jeg ville ha en så ny bil som mulig som kan egne seg så best som mulig på langtur. Her føler jeg at jeg har truffet ett veldig bra kompromiss. Den er rask, 0-100 på 4,7 sek...økonomisk med ca 0,7 på blandet og den er en milsluker av en annen verden. Vi kjørte bla til Spania i fjor sommer, vi kjørte Paris - Madrid i ett strekk. Det var 13 timer, men for en turmaskin dette er. Bilen gjorde at de 13 timene gikk som en tur på 7 timer, cruisekontrollen gikk stort sett mellom 140-150 km/t. Transportetappe gjennom Tyskland nattestid gikk stort sett i 200-230 km/t, så stabil, så udramatisk og så komfortabel selv i de hastigheter 😎 Det her er deilig, lite trafikk på Autobahn og frifart. Da somler jeg ikke akkurat 😇 På vei over flystripa over til Gibraltar 👍 Høyt oppe i Pyrineene mellom Andorra og Frankrike 😀 Det her er mitt "narkotika" 😂 Rånetreff på Brandenburger Tor i Berlin 😂 Problemer sålangt? Nei det har jeg ikke, dog ble det bytta Hardy kobling og noe knirkelyder fra takluka ble utbedret på garanti. Knirkelyden har kommet tilbake igjen, men det er veldig sjelden. Kun når jeg kjører slik at karosseriet flekser...likevel irriterende. Drivstoff økonomi Jeg synes den er økonomisk å kjøre med. På hele turen til Spania så endte jeg på 0,73 Det laveste jeg har målt er 0,51, men jeg tror faktisk at jeg kunne klart under 0,5 hvis jeg gikk inn for det 😀 Ellers så klarer jeg stort sett å få over 1000 km rekkevidde hver gang jeg tanker, det kan falle under hvis jeg har hatt mye småkjøring. Men jeg småkjører ikke denne bilen, det har jeg firmabil til 😅 Er den praktisk? Den er vel så praktisk som en sedan kan bli. Bagasjerommet er stort og dypt, sluker det meste av feriebagasje. Men en familie på fire med feriebagasje vil nok slite. Dog rommer den en solid svenskehandel 😂 Men bagasjerommet er for smalt til å romme en Stokke barnevogn med bag og understell ved sidenav hverandre.... ...dette gikk derimot rett inn i E34en 😉 Hva har skuffet mest ved bilen? Uten tvil Display Key...teknologi messig er tanken god men i realiteten så er dette en blindgate. Den er stor, klumpete, skjør og kan kun lades i bilen. Hele poenget er vekk når man har Connected appen (som er det som skuffer nest mest ved hele bilen). Men for all del, det er en veldig kul gadget 😀 Noe annet irriterende er ventilene på siden. Om vinteren fyller disse seg med strøsand 😡 Hva liker jeg best som jeg ikke hadde trodde jeg skulle like? Jeg pleier å si at rosinen i pølsa i en hver 5-serie er den seksylindrede dieselmotoren. Men den vet jeg er bra, det forventer jeg. Jeg har derimot falt helt for Ambient Light, dette synes jeg er kult 😎 Noe annet som er helt genialt er frontkamera og sideview. Helt genialt når man skal ut av ett uoversiktlig kryss. Hvordan kjører den? 5-serie er en to i ett bil. Du har komfort og langtur egenskaper som i en 7-serie og du har kjøredynamikk som en 3-serie. På svingete veier så beveger bilen seg på en måte som man ikke forventer av en stor og ting bil. Styringen er veldig skarp og presis, du føler hele bilen krymper rundt deg. Sånn i det daglige så kunne bilen vært mer lettkjørt, litt dårlig sikt bakover og ved manøvrering i by så merker du at bilen er stor. På motorveien så er den helt fantastisk, dieselmotoren har en utrolig uanstrengt kraftleveranse. Du bare skyter avgårde helt uanstrengt, litt som i en Tesla eller annen rask elbil. Dere med M550d og andre sterke dieselbiler skjønner hva jeg mener, dere med Tesla som før har kjørt 520d synes dette høres rart ut. Er den bedre enn en F10? Ja det synes jeg! Men jeg synes vel kanskje ikke at den så så mye bedre som prisforskjellen skulle tilsi. Men det er fordi F10 var og fortsatt er en sinnsykt imponerende bil. Never change a winning team. Var du som meg veldig fornøyd med F10, men ønska en nyere bil med nyere teknologi så kommer man til å digge G30 også. Den gjør liksom alt bitte litt bedre enn F10. Den kjører bedre, er mer stillegående, den har litt flere gadget og styringen er en stor forbedring. Interiøret er ett hakk ned fra F10 designmessig, men ett hakk opp kvalitets messig. Totalt kvalitets inntrykk er at de begge er ganske on par med hverandre. Du har ting i G30 som mange kan le av, men som jeg faktisk synes funker. Gesture Controll og remote parking er faktisk ikke så dumt. I drive betjening er helt utrolig intuitivt, her er BMW helt i en egen liga spør du meg. Større HUD, lettere betjening og ikke minst en Adaptiv Cruisecontroll som fungerer langt mer sømløst. Og så de Adaptive LED lysa sa, herregud for noen lys... 😍 Det er sikkert mye jeg har glemt i denne oppsummeringen, men det får man ta videre en annen gang. Jeg er svært godt fornøyd, bilen innfrir forventningene. Jeg kan trygt anbefale G30/31 👍
  2. 24 points
    @Snowbiz Ja, stemmer det. Det er en stund siden jeg har sett bilen, men den har vært plettfri da jeg har sett den. Fikk for øvrig tilbake bilen fra lakkering i dag. Det ble utbedret sinkslipp i toppen av alle fire dører, samt at jeg lakkerte diffuser, sideskjørt og bakfanger i samme slengen. Fikk samtidig montert de nye dørtrekkene og skinntrukket airbag. Bilen ble ikke til å kjenne igjen!
  3. 22 points
    Chrono

    G31 540iX

    Etter at "Saltkjelen" kontaktet meg ang min daværende F11 M550d i våres, begynte jeg å sjekke hva som var tilgjengelig på Finn. Noen uker senere var 550'en solgt og denne 540i'en stod i garasjen. Før jeg kjøpte M550d var jeg svært nær å kjøpe en 530d med tilsvarende spec som denne, og da det i tillegg var bensinsekser med power-kit (MPPSK) montert, var jeg egentlig "frelst" etter å ha kun hatt dieselbiler de siste 8 årene. Det skal sies at det er i overkant mye lyd i denne med tanke på at det er en familiebil 🤭 Spesielt kaldstart er relativt høylydt, noe som visstnok skyldes at wastegate er åpen de første 30sek på B58-motoren for bla. raskere oppvarming av katalysator. Bilen er relativt godt utstyrt, men den mangler B&W-anlegget så jeg savner noe av kvaliteten og trøkket fra BO-anlegget i F11'en. Mulig det er noe mer å hente i equaliser-innstillinger her. Foreløpig står bilen på vinterhjul da jeg venter på nye GMP DEA-felger som en del av avtalen med selger. Jeg er for øvrig litt usikker på hvordan bilen vil kle disse felgene, så er relativt spent på at de skal dukke opp. Så langt i mitt eie har jeg rukket å ta en 2-stegs poleringsrunde samt coating og rens/skinnpleie av interiør. Har også fulgt flokken som 90% andre og byttet til svart grill med doble riller. I tillegg har jeg byttet oppbevaringsrommet på førersiden til oppgradert utgave med filt. Jeg fjernet også 540i fra bakluka da jeg ikke syns det er spesielt pent, samt at jeg er såpass barnslig at jeg syns det er litt gøy at bilen ikke skiller seg ut på noen annen måte enn på lyden Vurderer også en svært moderat senking med AC Schnitzer (20-30mm), evt originale M-sport fjærer dersom de passer fjørbein for adaptiv drive (noen som vet?). Det som bekymrer meg litt er at en kundemottaker jeg snakket med hos BMW advarte om at det kan bli problemer å få gjennom evt. garantisaker på dempere dersom det er montert senkesett. Editions and packages S715 M Aerodynamics package S710 M leather steering wheel S337 M Sports package Comfort and interior equipment S402 Panorama glass roof S4ML Interior strips, piano lacquer, black S428 Warning triangle and first aid kit S4NM Ambient Air Paket S420 Sun protection glazing S4NE Blow-by heater S417 Roller sun visor, rear door S4T8 Outside mirror with auto dip S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S423 Floor mats velours S4UR Ambient interior light S456 Comfort seat with memory S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4AW Instrument panel Sensatec S4HA Seat heating, front and rear S418 Luggage compartment package Multimedia S6AN Concierge Services S6NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone S688 Harman/Kardon surround sound system S6AM Real-Time Traffic Information S6AP Remote Services S609 Navigation system Professional S6UH Traffic Information S6AE Teleservices S6WB Multifunctional instrument display S610 Head-up display S7S9 Connected Drive Services Paket S654 DAB tuner S6AC Intelligent emergency call S6CP Preparation Apple CarPlay S6U8 BMW gesture control S650 CD drive S6AK Connected Drive Services Driver assistance and lightning S5AL Active Protection S5DN Parking assistance system Plus S502 Headlight cleaning system S552 Adaptive LED headlight S5A1 LED Fog lights S536 Auxiliary heating S548 Kilometre speedo S5AC High-beam assistant S5DV Remote-controlled parking S5AT Driving Assistant Plus S575 Additional 12V sockets Wheels and drive S2VB Tyre pressure display S248 Steering wheel heater S258 Tyres with runflat properties S2TB Sport automatic gearbox S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" S230 Extra package, EU-speciifc S2NH M Sport brake S2PA Locking wheel bolt S2QR BMW LA wheel Individual V-spoke 759 Environment and safety S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8A7 Language version Norwegian S323 Soft-Close-Automatic doors S8TF Active pedestrian protection S842 Cold-climate version S8SM Car ident. number visible from outside S322 Comfort access S3MC Indiv.roofrailing,mirror-fin.Shadow Line S8R9 Refrigerant R1234yf S302 Alarm system S3AC Trailer coupling S8AW On-board literature, Norwegian S8TG Thiefproofing device S850 Dummy-SALAPA S3DS BMW display key Individual equipment S775 Headlining anthracite S760 High gloss shadow line
  4. 21 points
    Hei sann, tenkte jeg kunne starte opp min biltråd igjen. Ble ikke tid sist så jeg fikk den fjernet da prioriteringene var andre steder. Biltråden her kommer til å gå mest i vår F11 530d xDrive 2015 modell, men vi har en 2001 E46 320cia som er i familiens eie. E46 var min tidligere, men jeg solgte den relativt billig til min far som synes den var perfekt som sommerbil. Og siden jeg på den tiden hadde kun 1 garasjeplass var det like greit å selge den til han. Har fortsatt fri tilgang på den når den ikke er i bruk. F11 530d xDrive var litt sånn " jeg må ha bil til barnevogna" behov. Men nå har vi hatt den i snart 5 år og jeg synes fortsatt det er moro å sette seg bak rattet å ta en tur. Siden denne er greit utstyrt, kommer vi nok til å kjøre den noen år til da vi har fortsatt har behov for barnevogn. Datter nr 2 kom nå i januar så jeg har slått fra meg det å handle noe ala 535i/540i/640i/650i da suget etter bensin er relativt sterkt enda. Håper jeg får tak i en slik før el-bil er eneste alternativ 😛. Så litt om F11en, utstyrslisten er ganske grei . Er dog noen ting jeg kunne tenkt meg som B&O, men det får holde med å tenke på det enn så lenge. Farge: Carbon-schwarz (416) Interiør: Leather nappa/elfenbein-weiss/excl. seam (LZET) - Headlining Anthracite - M Sports Package - Interior Trim Strips, Alum. Hexagon - Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl - Seat Heating, Rear - Ambient Interior Light - Panorama Glass Roof - Comfort Seat With Memory - Roller Sun Visor, Rear Door - Connected Drive Services - Multifunctional Instrument Display - Harman/Kardon Surround Sound System - Rear-Cabin Entertainment, Professional - Dab Tuner - Navigation System Professional - Head-Up Display - Night Vision With Person Recognition - Adaptive Led Headlight - Auxiliary Heating - Lane Change Warning - Sport Automatic Gearbox - Comfort Access - Integrated Universal Remote Control - Automatic Trunk Lid Mechanism - Road Sign Detection - High Gloss Shadow Line Noen upgrades som er utført: - Kodet vekk start/stopp - Satt på kjøre lys bak hele tiden. - Temperatur på TPM - Skrudd ned sensitivitet på DRL - Gentlemans knapp for styring av passasjersetet, fra sjåførsiden ( Takk til @///M-ini95 for koding ) Har endelig fått ordnet en VM med E-SYS og Ista+ så nå kan jeg snart kode litt selv Kart oppdateres jevnlig da jeg fikser FSC koder selv nå ( Takk til @Makky123 som fikk startet interessen for å fikse det 👍 ) Upgrades jeg vurderer: - B&O, er litt for dyrt enda men får se. - Har lyst på noen andre felger men får aldri bestemt meg. Liker M351 godt så haster ikke. - Bilen skal lakkbehandles av en kompis snart, som er på tide ser jeg. Så noen bilder mens jeg har hatt denne da @Gabz var jo så snill å tok noen flotte bilder da jeg kjøpte denne her. Kan fortsatt bruke dem 👌 Her er knappen jeg fikk montert på sjåførsiden, dette kan anbefales. Har også satt inn BMW Advanced Car Eye hos BimmerUpgrade Norway. 👏 Noen ferie bilder fra Polen, kona er fra Polen så vi reiser dit stort sett hver sommer med bilen. Ikke i år vel å merke Fikk også oppleve dårlig Polsk vei her en sommer 😛 Så endte opp med å bestille 4 nye dekk på webshop denne ferien i Polen. Siden jeg er livredd for havarert transferkasse ble det original dimensjon foran og bak: Og jammen sneik det seg inn et bilde fra Danmark å .. Jeg er jo litt rar, og etter at jeg hadde 640i GC før denne her så fikk jeg skikkelig dilla på felgene jeg hadde på den. Lurer på om de kunne passet på den her 😛 - BMW LA wheel W-Spoke 423 - Og til dere som lurer på om det er god plass med bakovervendt barnesete med comfort seter..Er ikke det! Må jo nesten ha med litt E46 bilder også, 2001 modell 320i Autolat, med bare 130.000KM. Strøken er vel et dekkende ord her, nesten ikke vinter kjørt i vårt eie. Og til slutt, vår bil nr 2 en 2011 Mazda 2. Herlig bybil egentlig, med friske 1,3L 75HK.
  5. 20 points
  6. 19 points
    Mariuse34

    G31 530XD

    Ikke akkurat et prosjekt, men etter 5 år med Land Rover var det på tide å gjøre comeback med BMW som familiebil, i anledning at vi er blitt en familie. BMW 530D Xdrive. 2017-modell med en interessant utstyrsliste. Blir vel ikke helt noen lange oppdateringer om hjemmemekk, men gøy å skulle kjøre moderne BMW hver dag.
  7. 17 points
    Da kan jeg rett og slett feire 10-årsdag i dag 🙂 25/5-10 plukket jeg opp min kjære Z4 fra han som fikk den hjem fra moderlandet for meg. Husker det var en meget stor dag for meg etter flere lange uker å vente. Blir bare mer og mer glad i den selv om den ikke har det så godt akkurat nå. Har enda ikke montert den sammen igjen etter lekkasjefixen. En kombinasjon av lite timer i døgnet til dilling med egne biler, alt av treff som er kansellert og ellers generelt travel med alt annet så har jeg ikke stresset med å få det sammen igjen. Fra annonsen på mobile.de Fra dagen jeg hentet den Et av de senere bildene Og ett av hvordan det ser ut nå om dagene 🙈 Har nå i alle fall nye hjul som står og venter på å bli montert 🙂 Og fått litt bedre plass på tomta til flere biler 😅
  8. 17 points
    Store ord du farer med nå, Ingvaldsen! Ja, det er jo ikke veldig mye mer som mangler, men det er nok liten sannsynlighet for at jeg tar steget med alcantara denne gang. Hadde trekket vært lyst, hadde jeg utvilsomt gjort det, men når det er mørkt synes jeg det er råflott å kaste vekk dette. Funderer en del på bakseteunderholdning, TV-funksjon og DVD-veksler, men det blir jo aldri brukt. Takk for det! Takk for det! Har lest at mange misliker Nutmeg, men jeg synes fargen er vanvittig fin. Veldig rart å se hvor forskjellig selv interiørfargen blir utifra lysforhold og vær. Ja, de nye dørtrekkene var prikken over ien. Merkelig at første eier ikke krysset av for disse. Ja, jeg glemte å si ifra angående refleksene, men jeg får ta det neste gang jeg må lakkere noe. Takk for det! Fikk for øvrig lyslistene til seteryggen på onsdagen, så da var det dags å bruke kvelden på dette. Fram med brusbrettet for å lage mal Tape og litt måling må til Så bar det frem med loddebolten. Loddebolt fungerer til alt! Voila! Og ferdig resultat
  9. 17 points
    Da var det igang igjen... begynner å bli noen timer under denne bilen🤠 startet med den værste jobben av alle å det var å bytte bunnpannepakning med motor i bilen, jeg var ikke smart nok til å bytte denne mens motor sto i bokk. selvgjort er vell gjort i grenseland med plass motivasjon ble ikke større av å se oljesvetting mellom topp og blokk, men tenkte som så at den får gå til det står. byttet også pakning på returrør på turbo sammen med magnetventilen for vnt styring. så var grov arbeidet igang, startet med forstilling og er skulle alt ut utenom styrestag og høyre bærearm da begge var av topp kvalitet og kun gått 900mil hadde tydelig risting ved nedbremsing og her ser du hvorfor siden casterstager det staget som slitest raskest ut så ble det montert slik at det kan demonterest igjen så da ble det trekt til med rett moment. etterhvert så har funnet ut at ALT i understell er urørt før mitt eie, alt er stemplet med 03. Den har med andre ord gått 221k km med kun bytte av senkesett. styrestag er lemførder og høyre bærearm er meylehd så da ble det tilsvarende på venstre. Tok hjullager i samme slengen, kjente på venstre bak at det var på tur til å bli slitt. har tidligere kun snittet med vinkelsliper for å få av indre skål men her nektet begge og måtte varmes opp å dras av. presset på et nytt meyle lager jeg hadde liggende på venstre og et nyt fra Fag på høyre, vil tro begge presterer? skulle som sagt bytte ALT, men indre foringer på bærebro nektet ut og jeg hadde ikke utstyr til å få de ut. de var faste og fine så kom fram til det at den dagen de er ferdige skal fagfolk få presse de ut og presse inn nye, er ikke av typen som har tollmodigheit med mindre jeg har betalt for å ha det... Hoppet rett på knirkeforinger, her har jeg fått lånt riktig redskap og jobben gikk plettfritt for seg. de gamle hadde sikkert gått litt til, men her blir det tenkt langsiktig. Øvre bærearmer var faste men hadde punktert mansjett ble en tur på 15 mil med m5’n for å hente litt nødvendig redskap og olje, forbruk er upåklagelig selv etter 230k som den nettop passerte. Bolten til spissestaget satt bomfast i foringen så her kom kvalitetsverktøy til god hjelp Måtte bare prøve med dor når den var ute men disse to skiller neppe lag igjen siden jeg hadde en original belg og en arnott så byttet jeg sistnevnte mot en original jeg hadde liggende, original kjennest mer fleksibel og mistenker den er mer komfårtabel å kjøre med. 15mm msport 705 stabstag fra sedan ble montert sammen med nye lenkearmer og powerflex foringer. og da var helvete over å bilen bør kunne gå noen mil til? avsluttet det hele med nye olje og filter. lei av filterlokk som sitter bom fast så her ble det gjort riktig. Nesten så den fortjener en motorvask nå faktisk. begynner å bli en bra kvitteringsbonke, får håpe den gir litt tilbake 😁 og så noen bilder til slutt hjulstillingskontroll blir onsdag neste uke, etter det så bør den kunne nytest. starter snart i ny jobb igjen og da er det håp for å få sving på bilparken i sommer, neste stopp nå er Trf performance... når det er gjort skal m5’n få etterlengtet kjærleik💸
  10. 17 points
    Ble bra med originale style 437 fra M4 på @Vanessa Halvorsen sin F11. 255/40-19 foran og 295/35-19 bak.
  11. 17 points
  12. 16 points
    Peak

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=178285803 Noen er faktisk veldig mye bedre med bilder enn andre. Her er en i3 til salgs med bilder av både en Vivaro, en 3 serie og et åttiårslag.
  13. 16 points
  14. 15 points
  15. 15 points
    Ble litt vask av bilen i dag, tok også en motorvask etter vinteren. Jobba meg rundt med en liten kost for å løsne litt skitt og grums Testa ut disse, man dytter dem inn under hjulet slik at slangen fra høytrykken lettere glir rundt dekket etterhvert som du går rundt bilen. Det funka faktisk ganske bra 👍 Resten av bilen fikk seg en god vask, tok ikke så mye bilder. Tok kun bilder av det som er mest gøy og det er skum 😂 Nå vil sikkert noen reagere på at jeg gjør dette i solskinn, men jeg vasker bare deler av bilen av gangen før jeg spyler rent. Dette er litt ett luksus problem, men vi har bare sol og fint vær så jeg har ikke noe annet valg om jeg vil vaske bilen. Beklager til dere oppe i nord 😅 Ren og pen! 😀 Karbonsort er en veldig fin farge så lenge den er ren og blank. Skal også få bukka time for en 2 stegs polering, tenkte å prøve med keramisk coating denne gang 👍
  16. 14 points
    Blei ein mjuk start på første dag i pappaperm (offisielt ferie, permen starter på tysdag, men kona mente bestemt at permen min starta idag 🤔😞 etterlengta vask av 4er: Teerwäsche + VB: Børsting av VB på dekksider: Kona kom ut med nykværnet Helmer morgenkaffe 😍 Ferdig avspylt, klar for håndvask Motorvask med AF Verso toppet med VB, spylt av, tørket og etter bildet påført AG Vinyl&Rubber Care: Manglende M-merke montert på høyre framfelg: Ferdigbilder: Er så utrolig fornøyd med de nye felgene, ble bare helt riktig uttrykk med riktig innpress og bredde. Synes de passer denne modellen som fot i hose 👌🏻 Og attpåtil er den merkbart bedre og sportsligere å kjøre 😊. Så blei det tid til en liten joggetur med poden i sovetida hans senere på dagen, blant annet langs en nydelig kyststi i nærområdet 😀
  17. 14 points
    Første dag i pappaperm = vaske bil 😀
  18. 14 points
    Fornøyd med både bjørka og bilen 😃
  19. 14 points
    Bmw 530e X-drive og R1200RS 👍
  20. 13 points
    Spylt av ett par biler😊
  21. 13 points
  22. 13 points
  23. 13 points
  24. 13 points
    Nei, folie føler jeg aldri kan være i nærheten av bra, så det må være originalt eller ikke noe. Ja, ambientbelysning er artig! Har bestilt seteryggbelysning fra F01 i Nutmeg merinoskinn, og ettersom BMW Individual ikke har slettet ordren (noe de vanligvis gjør når bilen ikke skal ha det utstyret og/eller aksepterer den), så håper jeg det er på plass innen fire-åtte uker. Bilen mangler dessverre alcantara, men det får jeg nesten akseptere i denne med mindre jeg ikke får tak i alcantara til en billig penge. ______________ Fikk for øvrig i3en tilbake fra (og leverte M550en til) lakkering i dag. Jeg valgte å fjerne M3-speilene ettersom de lagde en suselyd, og benyttet derfor anledningen til å lakkere speildekslene i bilens farge. Jeg vet ikke helt om jeg er fan, men muligens er det bare uvant.
  25. 13 points
    Daniel.

    E91 335d LCI

    Gårsdagen ble brukt til å endelig få montert coilovers på bilen. Var så heldig å fikk låne bukken og hjelp av en kompis, så da gikk det ganske så greit med unntak av at enkelte ting satt noe jævlig. Har justert det slik at det skal være innenfor hva som står i papirene, men må nok gå over det en gang til etter ting har satt seg. Kan trygt si at bakdemperene har gjort jobben sin og vel som det. Var begynt å gynge litt for noen uker siden, men hadde i grunn ikke trodd at den ene var SÅ gale. Var faktisk "delt" seg. Benyttet også sjansen til å få byttet grøftelysene + montert LED pærer. Var på tide det også. Webasto stod en smule i veien på venstre siden, men fikk lurt lykten ut. To dårlige bilder av en skitten bil (selvvask var stengt). Slik ser høyden ut nå. Ikke gale, men blir muligens justert en smule ned etter godkjenning. I hvertfall foran. Sideskjørtet ser helt jævlig ut, og det gjør i grunn framfanger også. Lurer på hvilken amatør som har lakkert disse 🙄 Måtte motvillig donere noen penger til statskassen tidligere denne uken, så det satt en liten strek i regningen for meg mtp at jeg ville få ting lakkert nå.
  26. 13 points
  27. 12 points
    Knipsa noen bilder i kveld.
  28. 12 points
    Du og alle andre har rett til å mene hva de vil. Men fordi du har en E34 og G30, gjør deg vel ikke mer kvalifisert enn andre? Den røde tråden du stadig referer til er syltynn, du må snart frem med lupe for å finne den, er stadig færre som ser den her inne. Pr idag et den svakeste modellen i BMW sitt portefølje 1 serie og 2 serie GC, deretter kommer den falmete gamle stjerne 5 serien i form av G30 LCI. En gang i tiden lokomotivet i BMW’s stjernegalleri, er nå en av mange i mengden og blir forvekslet med Skoda og Golf, det er vanskelig å se et større fall enn det.
  29. 12 points
    535 i ettermiddags sol:
  30. 12 points
    M5’n var med på sveiseoppdrag idag
  31. 12 points
    Jeg får bidra med et bilde jeg også
  32. 12 points
    Etter å ha byttelånt bil med søster i tre uker (ettersom hennes skulle få litt lakk og detailing i Stavanger) så var det tid for å bytte tilbake igjen i dag. Synes style 437 kledde bilen utrolig bra, selv uten senk. Fikk også montert lakkerte reflekser på doningen hennes før overlevering, dette ble mye mer clean. Ikke fryktelig stor forskjell på bilene selv om min har noe mer utstyr. Hun har f. eks. både komfortseter, HUD og EDC. Men det som overrasket meg mest er kanskje hvor mye bedre mitt HiFi Pro-anlegg spiller enn vanlig HiFi som er på hennes. Fikk min nyvasket tilbake, så det måtte feires ved å knipse et par bilder. Fy søren så digg karosseri F11 er!
  33. 12 points
  34. 12 points
  35. 12 points
    Ikke komt lenger med diffen, men fått handlet noe jeg har vert på leit etter siden før bilen ble kjøpt😅 Kom ut ett Recaro interiør på Ebay, en skotte som nektet og ordne med frakt🙄 Men etter mye mas og søking på nett etter noen som kunne frakte til en ok sum, fikk jeg det endelig i garasjen😍 Engelsk interiør så derfor er passasjerstol slitt, denne er sendt til firma som driver med interiør for utskifting av sidestøtte på rygg og sittepute, til gammelt patinert skinn i bedre tilstand 😁 Men førerstol måtte selvsagt i bil etter litt småfix! Ryggjustering var ødelagt men klarte og lurke inn en wire slik at det fungerer igjen😅 Nakkestøtter, som med resten av metallet på sete var fullt i rust/eiring. Så justering til lårstøtte og ramme ble pusset ned og lakkert. Samtidig som stålet til nakkestøtten fikk en puss med pussepapir etterfulgt av Autosol. Så stoppet all dokumentasjon til stolen var komt inni bil, og jeg fikk tatt ett bilde Før rens🙄 Men forutenom standard lavmåls blogging. For ett hærlig resultat 😍😍 Nå er det og jakte på sort gulvteppe som blir neste prosjekt innvendig. Pluss oppgradering av original stereo og retro dab+ spiller
  36. 11 points
  37. 11 points
    Ble en liten luftetur idag også.
  38. 11 points
    På vei mot Bergen!
  39. 11 points
    Godt å få denne tilbake igjen
  40. 11 points
    Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    Da var det tid for en vask!
  41. 11 points
    Turnusfri 😁
  42. 11 points
  43. 11 points
    Fikk 598M-felgene levert i dag, tydeligvis til stor interesse fra kolleger 😂 Minien imponerer med sitt lastevolum Stakk innom postkontoret på vei hjem og plukket opp TPMS-sensorene som også var kommet i dag. Fikk et vindu etterpå til å stikke bortom nærmeste dekkforhandler som fikk lagt dekka over fra 4-seriefelgene til 3GT-felgene samt installert TPMSene. Kjøpte de lett brukt så alltid spennende å se om det funker, og det gjorde de, uten behov for programmering som lovet. Førogetterbilder. Nevermind the dirty car Må si meg meget fornøyd med dette, akkurat passe innpress . Og designet på de felgene er ganske likt men akkurat nok forskjellig fra 442 til det er en forskjell. Får se om jeg vurderer modifiserte skvettlapper fra 3GT foran da 6mm lavere innpress vil føre til en del mer skitt langs sidene, men holder an enn så lenge. Den er litt lavere bak på bildene men det har nok mest å gjøre med at den er lastet med 60kg felg. Felgene blei ikke vasket og vokset før montering for å sikre at vektene fikk godt heng ved balansering. Den ene felgen mangler også et M-merke, men det er allerede kjøpt inn og blir montert ved neste skikkelige felgvask
  44. 11 points
    Fikk nettopp montert frontleppe og sidesplittere lakkert i bilens farge.
  45. 11 points
    sveigis

    Min E30 Helårsbil..Mandags upd

    Jeg starter enkelt og sier ENDELIG!❤️ Idag har var dagen her jeg har ventet på i 14 dager og starter fra begynnelsen ,dvs igårkveld . Hadde gjort avtale med Rune om og kjøpe relé igjen igår ,noe jeg gjorde som dere sikkert så,men der skjedde noe som ikke var så greit. Når jeg satte i det siste releet ,ble der lys ,så mye lys at det begynte å ryke og smelte ledninger rundt den ene sokkelen til releet . Hva ,nå??? Fikk selvsagt slått alt av og pustet dypt ,men nå satt jeg med gråt i halsen faktisk ,noe som er lenge siden . Etter en kaffi og en røyk ,gikk jeg ut i bilen igjen og tenkte . Koplet om på ledninger og da funket det som jeg avsluttet med igår ,likevel er det ikke greit når sånt skjer ,så pm ble sendt til Østfold . Og fikk svar idag så store deler av dagen har blitt brukt til feilsøking via tlf .😀 Rune forklarer og som vanlig ny runde med drit som vi måtte rydde opp i . Og det kan jeg si dere at det ikke lett å drive med feilsøking via tlf ,men det gikk tilslutt. Nye releer ble kjøpt inn ,nye ledninger ble satt på plass der det smeltet igår ,så nå var spm ville ting virke idag etter omkopling og div? Var så spent at jorden dirret ... Satte ting på plass og nå lyser alt som det skal overalt ,er det mulig ?😀 Ingen brente ledninger osv .Takk😀. Eneste jeg ikke har til nå er tåkelys foran da dette er for avansert å finne utav pga koplinger i bil ,men det gjør ingenting . For dette kommer senere : Alt annet er iorden nå. Så har ikveld satte igang montering og lagt opp kabler skikkelig . Litt bedre nå : Digg å ha det sån: Timg faller på plass: Litt fiks av bryterpanel: Etterhvert måtte jeg sjekke om ting ikke ble varmt etter montering og alt virket fremdeles: Og se her : Og like vakkert : Dere kan jo se der det smeltet igår: Det vittigste idag var at når jeg slo på tenning og skulle teste ,gikk DR Alban og Sing halleluja på radioen 😀 Tilfeldiheter ? Så til summen av alt . Hva har jeg lært av dette ? Aldri kjøp bil med brannskade ,hvertfall om du er amatør som meg . Nå kom jeg i mål men ikke alene så Rune- K : Etter fire sider med Pmer ,tilsammen tre timer tlf ,9 brente releer ,tuuusen millioner trillioner takk for hjelpen. Dette hadde aldri gått uten din hjelp og vennlighet ,ikke minst tålmodighet . Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er .😀 Samtidig folkens har jeg jaggu fått slite med lekser og tenking her selv ,som har vært utfordrende og lærerrikt takket være læreren her. Og håper jeg har vært en grei elev . Og jeg engasjerte hele nabolaget idag og når jeg feilsøkte ikke sant Rune? Lykkelig og sliten ikveld og lettet . Nå skal den testes på vei etterhvert .😀
  46. 11 points
  47. 11 points
    Dro ut på lyntur med kameraet og tok litt bedre bilder av nye felgene. Neste på listen er å finne ut om det er lekkasje eller noe defekt på AC-systemet, så den skal snart på verksted og fylles med nitrogengass. Så får vi håpe de finner ut av det. På høy tid etter straks 5 år med varm bil. Haha.
  48. 10 points
    Idag kom den store dagen! Nå kan vidundere tas ibruk slik det skal uten knirk, slark og risting. turen gikk til otta på justering, skulle rugget litt før jeg leverte den inn ser jeg. om verdiene er bra vet ikke jeg men bilen føles veldig riktig og den sporer ikke selv med 245/35 og 275/30r19. nå kan jeg endelig si noe på bilen er helt ferdig.. bør kunne rulle noen mil til nå uten å måtte bytte flere stag 😁 egentlig ganske fornøyd med høyden bilen endte opp med. bilen i seg selv er jo langt fra ferdig men teknisk så er jeg farlig nærme. har faktisk en liten ulyd fra ac kompressor men det ser ut til å fås kjøpt repsett til den, så om noen har efaring med å bytte lager og kløtsj så skrik ut. lett å legge merke til små bagateller når det meste ellers er på stell. neste nå er å få tak i ny lmm, silikonslanger og matepumpe under sete slik at alt er optimalt før effektøkning, etter det er det kun visuelle som står igjen.
  49. 10 points
    Nå er vi veldig off-topic her, men er det ikke en smule overreaksjon å slette profilen sin fordi humoren din ikke helt treffer? Humor kan være litt vanskelig å få frem slik man tenker/mener på forum. Misforståelse kan lett oppstå og man får kanskje ikke den responsen man forventet. Dette gjelder stort sett alle enkelte ganger Du er like velkommen til forumet her som alle andre.
  50. 10 points
    Saltkjelen

    Kjøpe leilighet i Moss

    Jeg har ikke dyptgående lokalkunnskap om Moss (annet enn at jeg har hatt båt i Son og på Kambo, samt vært mye i området), men jeg er eiendomsmegler og har tilgang til en del systemer som ikke andre har tilgang til. I et litt tregt marked ser jeg at leiligheten ender opp med en markedsverdi (hensyntar ikke etasje, standard, intern beliggenhet etc., men ser hva en leilighet på den og den størrelsen på det og det postnummeret er verdt) på kr. 3 680 000,-. Hensyntar vi prisutvikling siden boligen ble solgt første gang, har den en verdi på kr. 3 910 000,-. I den perfekte verden vil leiligheten derfor være verdt et sted mellom kr. 3 680 000,- og kr. 3 910 000,-, men det er likevel ikke så enkelt å si at det er verdien. Jeg ser at leiligheten ble lagt ut for kr. 4 100 000,- (åpenbart en for høy prisantydning ift. tidligere omsetninger) i romjulen, og nå satt ned med nøyaktig 5% (som er finn.nos grense for å få boligen på toppen av søkefeltene). På nye boliger sier man ofte at en leilighet blir kr. 100 000,- dyrere per etasje man går opp, men på bruktmarkedet er ikke dette alltid et faktum. I 2019 ble det solgt en leilighet i fjerde etasje for kr. 3 750 000,- (ned fra kr. 3 800 000,-), og en for kr. 3 780 000,- (ned fra kr. 3 900 000,-) i nr. 33 i tredje etasje. Mine umiddelbare tanker er, på bakgrunn av hva jeg har sett ved et raskt overblikk, at verdien på linkede leilighet bør ligge i området kr. 3 800 000,-. Selv om dette er femte etasje, ser jeg på omsetningshistorikken at tredje, fjerde og femte etasje stort sett går for det samme. De fleste leilighetene i dette boligkomplekset har gått noe under prisantydning. Årsaken til at den har ligget lenge er åpenbar feil strategi med for høy pris, noe som resulterer at boligen blir "brent" i markedet - en skikkelig bommert.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...