Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/22/19 in all areas

  1. 27 points
    MagnusRoss

    BMW F32 435i Veien tilbake

    Hei, Dette er da min BMW 435i Xdrive. Med utstyr verdt å nevne. P337A M Sports Package S715A M Aerodynamics Package S552A ADAPTIVER LEDSCHEINWERFER S5ACA FERNLICHTASSISTENT S5ASA DRIVING ASSISTANT S5DLA SURROUND VIEW S563A Light Package S230A Lowslung Sports Suspension S2NHA M SPORTBREMSE S610A HEADUP DISPLAY S2TBA SPORTAUTOMATIK GETRIEBE S2VFA ADAPTIVES M FAHRWERK S2VLA VARIABLE SPORTLENKUNG S760A High Gloss Shadow Line Videre Planer: - M perormance eksos, Installert. - ESS tune, Installert. - HR senkefjærer, Installert. - Black gloss grill, Installert. - M performance difusser, mineral grey ytterlag, black gloss finner, Installert. - Front lippe, ikke bestemt meg for hvilken type. - Spoiler lip, ikke bestemt. - Speil caps, ikke bestemt. Vet ikke helt hva jeg syntes om å putte en M4 effekt på en 435i. Innafor? - Downpipe HJS 300 cell. Ikke bestemt. - Felger, 20", Zito ZS15 eller ZF03 i gunmetal. felg dimensjon 255 285? Tar gjerne i mot innspill her. Først en "liten" historie om hvordan jeg kom back on track: Først gang jeg eide en BMW var i 2011, en E46 320 med M-tech, og før det en BMW 520i E39. Begge to gode biler som jeg var kry av. Solgte i 2011 min E46 for å spare opp penger før studier i 2012. Fullførte skolegang i 2015 på verst tenkelig tid, vanskelig å få jobb, forsatte det trange økonomiske student livet til 2017 hvor jeg da fikk en godt betalt jobb som service ingeniør. 5 år med trang økonomi gjorde meg i den forstand mer økonomisk bevist og jeg kjøpte i slutten av 2017 en fornuftig Volvo XC70. Det var tydelig at BMW interessen jeg engang hadde var forsvunnet, tross min bror sin E30 med S54 og min andre bror sin E90 325d trimma diesel beist. Men, dette skulle brått forandre seg! Sommern 2018 dro jeg og min fru til Palma, vi bestemte oss for at det hadde vært gøy med en leiebil slik at vi kunne farte rundt på øyen, siden jeg nettopp var kommet hjem fra 3 uker offshore i Baku med en fin lønning beit jeg i det sure eple som den økonomisk beviste personen jeg var blitt å flesket til med en "Premium car" hos Avis. Jeg kom til skranken og fikk da 2 valg, Mercedes eller BMW? Helt naturlig var valget klart, BMW! Jeg leste på kontrakten "BMW 430i", jeg smilte og tenkte <Dette er noe som beveger seg> og så frem til de neste 7 dagene. Nærmere bestemt var dette en BMW 430i F33 i mineral grey, bilen så absolutt nydelig ut med sport skin seter og full M sport package! Og ikke minst, den låt bra med sin m performance eksos! For øyeblikket trodde jeg dette var 6er maskin som stod i den, som eldre BMW entusiast betydde 320 2 liter, 325 2.5 liter, og alle over 20 betydde sekser. Så helt naturlig trodde jeg dette var en 3 liter. Men til all overraskelse viste det seg å være en 2 liter, noe som overrasket meg da jeg syntes den låt bra, moderat lyd med en sterk tone. Ikke minst dro den utrolig bra da jeg trøkte til på motorveien, dette var virkelig noe annet en min Volvo XC70! Jeg kjørte denne bilen MYE i løpet av de 7 dagene, tror aldri jeg har drukket så lite alkohol på en ferie før. Trange svinget veier oppe i fjellkjeden var ufattelig morsomt, bilen var en drøm i svinger, den holder grepet bra om en kommer fort inn og med sine 252hk kommer den ut som en rakett, gir skiftene gikk raskt med sport automat og i Sport+ kom det et lite snert fra eksosen, den var en drøm å kjøre! Tiden var kommet for hjem reise, som og betydde at bilen selvfølgelig måtte levers tilbake. Jeg kan virkelig ikke stresse dette nok, men å sitte meg inn i min Volvo XC70 var blitt skikkelig kjipt, ikke minst så den og veldig deprimere ut da jeg gikk mot den første gang etter hjemreise. kaken gikk da jeg skulle kjøre forbi en sinke i trafikken, Volvoen giret seint og voldsomt ned, det blir mye turtall for D3en, mye bråk, og lite effekt ettersom motoren ikke yter noe moment over 3000rpm. Jeg ristet dystert på hodet og tenkte tilbake på 430en som jeg hadde i Palma, det er den jeg skulle hatt nå. Jeg merket hvordan XC70en ikke ga en noe kontakt mot underlaget, den krenget i rundkjøringer selv i moderat fart, den var slap, bløt og treg i forhold til 430en og jeg klarte ikke vende meg til XC70en igjen. Da jeg kom hjem gikk jeg rett innpå Finn for å lete etter drømme bilen, M4 var selvsagt første søket, prisen var innenfor da det kostet rundt 700-800k for en standard M4 2014-2015. Dette ble i grunn litt for voldsomt da det vil bli min daglige bil, i tillegg har vi hytte på fjellet som jeg bruker ofte hvor det er noen bratte bakker jeg må opp. Jeg må altså ha en Xdrive, en Xdrive med sekser maskin ble kriteriene. Som da viste jeg å være en BMW 435i med 3.0l N55 twin scroll turbo. Jeg tenkte dette var bilen for meg og fant en mineral grey 435i xdrive i Stanvager med bare 21500km på telleren til 550k, jeg så mye på denne annonsen, leste på diverse forum om BMW 435i vs M4 osv. Jeg synte selvsagt M4en så mye mer aggressiv ut med sine brede hjulbuer og andre mer aggressive detaljer. Men, jeg kom frem til at en BMW 435i med Xdrive var bilen for meg. Jeg reiste til Stavanger fra Bergen for å se på bilen, men jeg var allerede bestemt for at jeg skulle kjøre hjem i den bilen. Jeg fikk prutet den litt ned, og jeg var blitt en stolt eier av en BMW igjen etter 7 år. Jeg var nå en eier av en 435i Xdrive mineral grey med en lang liste utstyr: Første jeg selvsagt fikk høre fra mine BMW interesserte brødre var: Den var høy. Noe jeg selvsagt var enig i, for den var høy, men sammenlignet med XC70en var den ganske så lav. Da dette er en relativt ny bil var jeg ikke særlig gira på å begynne å tukle med den, men det har nå etter 9mnd nådd en grense da jeg virkelig vil få ut potensialet i den. Det er en 4 serie, det skal være en sportslig coupe, ikke en SUVish coupe. Jeg har bestemt meg for å få vekk gubbe faktaene fra bilen. M performance eksos ble installert i første omgang + en liten flash fra ESS. Dette har virkelig komplementert motoren og jeg er ikke fult så sikker på om jeg vil installere downpipe. Senke fjærer er nå installert og det ser MYE bedre ut, i tillegg til at bilen føles mye bedre ut. Som dere leser øverst går jeg for typisk shadow line. Da bilen allerede har shadow line detaljer har jeg byttet ut chrome grill med gloss black, felger tenker jeg i gun metal, lippe i gloss sort og diffuser center i gloss sort. Bilder vil komme, men bilen er foreløpig på 18" ukomplementerende vinter felger. Håper dere liker innlegget! Sitter pris på tilbake meldinger, tips og inputs!
  2. 26 points
  3. 24 points
    Bækkmann

    Bækkmann's F06 640d M-Sport

    Ny bil i garasjen Etter mye spekulering og leting, så ble det endelig ny bil. Denne gangen noe som kanskje ikke er like vanlig på veien, særlig ikke her oppe i trøndelag.. Har lett etter arvtager til F10'en min siden juletider, og nå ble det sannelig en 2013 modell BMW 640d M-Sport. Hadde egentlig ingen planer om å kjøpe en bil med større motor en det jeg hadde i 530'n, men fallt jo pladask for denne under prøvekjøring. Har alltid vært redd for at 6-serien blir litt vel upraktisk, men det er jo egentlig ikke store forskjellene fra en F10 til en F06 mtp. bagasjeplass. Konge bil! Bilen er kjørt av en tysk herremann fra 2013 til 2017, og deretter importert til Norge. Jeg er nå 3. eier av bilen. Hadde et mål om å ikke kjøpe svart, hvit eller grå bil da jeg er møkklei den norske bilparken der det går mye i nettopp de fargene. Syntes først den så litt vel svart ut, men Carbonschwarz Metallic er en utrolig lekker farge som har et nydelig blåskjær i sola. Denne tråden opprettes mye for egen lesing og oversikt. Det er utrolig gøy å se tilbake på de gamle trådene for å se hva som har skjedd med bilen iløpet av eierskapet. Også er det jo alltid hyggelig at noen følger med Som vanlig så klarer jeg jo ikke å la bilen være som den var den dagen den rullet ut fra Dingolfing, så noen planer er det jo Utstyrslista er lenger enn lang, perfekt for en duppeditt glad kar som meg. Jeg kjenner jo ikke F06 like godt som jeg kjenner F10, så det kan nok hende jeg oppdager noen artige ting som kan ettermonteres etterhvert. Om det er noen som har forslag så taes det gjerne i mot Generell info: 2013' 640d F06 313 Hk 93.541 Km Carbonschwarz Metallic - 416 M-Sport Utstyrsliste Planer (x) Utført (x) Ikke utført (x) M-Performance Pedal sett (x) Bytte ut M6 logo i grillen med "M" (x) Fjerne skiltholdere (x) Sorte N Merker (x) Speil med integrert garasjeportåpner (x) M-Performance Diffuser (x) Større Eksoshaler (x) 6WB Speedometer (x) NBT iDrive (x) LCI M-Sport Ratt Har ikke rukket å tatt all verden med bilder av gliset enda, håper inderlig været retter seg fremover så det går an å tilbringer mer tid med bilen utendørs også. Slenger med et bilde fra dagens vask, resten er annose bilder
  4. 21 points
    I november 2018 bestilte jeg et par med Individual-deler, og sannelig dukket halve bestillingen opp i dag (mangler dekselet på høyre side). Jeg ble lei av den sorte, halvblanke hardplasten som glinset mot en i det man åpnet døren, så da måtte det til med litt skinn. Valgte å gå for deksler i beige, og synes det ble en helt annen helhet med det. Før: Etter:
  5. 17 points
    15mm spacere rundtom og nye fjærer fremme, venter fortsatt på deler til bakfjærer. Men er igrunn passelig slik😅
  6. 17 points
    Når man kun trenger avspyling for å holde bilen ren.
  7. 16 points
    Bilen er ute av vinterdvale. Neste blir klargjøring for EU kontroll, bytte utvendig speil + anna div og en liten service før reisen går til Østerrike og Woerthersee 😎
  8. 14 points
    Deilig med litt sol og varme 😊
  9. 14 points
    Fahad

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II

    Nå på BMW sin offisielle Instagram side 😀 Kommer vel en til etterhvert.
  10. 14 points
    Denne hadde jeg på prøvekjøring idag. Kjørt kun 3800 km.
  11. 12 points
    Perfekt høyde foran med Swift fjærer
  12. 12 points
    Nye sommerhjul 😃
  13. 12 points
    systom

    Systom's E46 330cd

    Nesten fått sammen bilen nå! Har fått på coiloversa og justert mer camber foran slik at jeg fikk den enda litt lavere enn før, skal enda litt mer ned før jeg sier meg fornøyd med høyda. Mangler å få lakkert opp leppa som Erlend lagde, montere alt i bagasjerommet igjen, få sveisa på nye enderør og få kappa litt i CSL luka slik at pæreholderne får plass (dårlig passform). Hva syns dere?
  14. 12 points
    Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Begynner å dra seg til. 😎
  15. 11 points
    Fått gamlingen ut av garasjen og en liten søndagstur med brukisen
  16. 11 points
    Bækkmann

    Bækkmann's F06 640d M-Sport

    Denne uka fikk jeg erfare at 20" vinterdekk er DYRT. 😣 4035kr. takk.. Kjente bilen ble rar på E6'n gjennom Trondheim. Var på vei til et jobbrelatert kurs da bilen punkterte rett før vi var fremme. Kollegaene som satte på gikk rett over gata til kurslokalet mens jeg ventet på Viking. Fikk heldigvis bilen ut av trafikken og inn i et boligfelt. Var ikke mye dekk igjen der gitt. Forbauset over at det ikke var mer merkbart enn det var. En stor stor takk til BMW Sulland i Trondheim som klarte å oppdrive 20" 175 vinterdekk på så kort varsel. Hadde ikke det vært for de så hadde det blitt tog på vei hjem. Vel hjemme ble det nok en vårvask, deretter ut for å ta noen bilder med ny-ervervet kamera. Bilen var jo like støvete etterpå. Håper veiene blir kostet snart. Neste uke blir det sommertøfler! 😍
  17. 11 points
    Også kan jeg komme med en annen spennende update. Jeg har i dag vært og signert kontrakt på ny bil, en verdig erstatter for min F10 530d som jeg solgte i fjor. Jeg får bilen om noen uker, mer vil jeg ikke si ennå 🤐 Jeg kan si at det er en BMW med seks sylindre (big surprise), ikke noe elektrisk tullball. Jeg kan også si at budsjettet jeg hadde satt ble sprengt, det er egentelig bare ett stort rykende krater der budsjettet var... Men jeg tror og håper at jeg kommer til å bli super fornøyd, selv om jeg ikke så for meg at det skulle bli en sånn bil. Skal bli herlig å få en ny BMW i garasjen igjen. Det finnes kun to typer biler, nye og gamle BMWer 😉
  18. 11 points
    Det har vært en travel uke for Originalwagen, madammen har hatt med seg min firmabil til Danmark på innkjøpsreise (hun driver butikk). Så da har E34en måtte trå til som 100 prosent daily driver. Det vil si det er en daily driver hele tiden, men den bli jo godt avlastet av firmabilen sånn i hverdagen. Starta med tur til Lillestrøm for å gå på båtmesse, samt så en tur til Oslo for å besøke en god bekjent når jeg først var på de trakter. Nydelig å kunne kjøre på tomme veier..lønner seg å stå tidlig opp på Søndagen. Etter Langangen så får man kjenne på friheten, her er det motorvei helt til Oslo. Originalwagen cruise komfortabelt i 140 km/t Pga liten trafikk så var jeg ute i veldig god tid, så da tenkte jeg å besøke en serverdighet jeg i mange år har tenkt å besøke. Snakker da om Spiralen i Drammen 😀 Det går rundt og rundt i ett par minutter... ...før man etterhvert ser lys i enden av tunellen. Det var bare meg og noen ivrige turgåere her oppe denne dagen uten for sesongen. Men du for en lekker utsikt..🤩 Så bar det nedover igjen 😀 Der sto trollet også.. Aldri har jeg kjørt på E18 innover mot Sandvika med så lite trafikk #klypesegiarmen Så ikke noe på messa som er av interesse for Bimmers medlemmer, annet enn en tresjekte med M60 V8er 👍 Synes den er litt liten sammen med moderne biler... Besøkte så en bekjent på Tåsen i Oslo. Det som er litt funny er at i nabolaget hans ligger det ett hus som ble brukt i en veldig kjent Norsk situasjonskomedie fra 90 tallet. Mot i Brøstet 😀 Det aktuelle huset ble brukt i introen til serien samt i sener som utspillet seg på utsiden. Tesla Model 3 var plutselig blitt ett vanlig syn i Oslo. Disse forvokste loppene var jo over alt...Dual Motor står det bakpå, noe det gjerne kunne stått på en støvsuger for min del. Det var det jeg fikk sett av turistattraksjoner i Oslo denne gang. Operahuset bak noen folk og gjerder.. Vel hjemme i Arendal igjen, og nå tar den hele garasjen... Ja det er sant, har fått rigga meg til med noe hyller i garasjen. Greit å ha alle bilpreieprodukter og vaske utstyr på en plass. BMW parking only skiltet måtte jo selvsagt opp der BMWen står. Også ble det en tur til Kristiansand, og en tur til Porsgrunn etter det igjen. Over 1000 km på rappen i løpet av en uke, uten så mye som ett kny eller en dråpe i oljeforbruk. Ikke værst av en 25 år gammel hverdagsbil, hvem trenger egentelig nye biler? Så jeg runda av uka med en god vask... ...før den ble parkeret på sin side av garasjen igjen 😉 Ble en lang update dette her men, det får gå. Om jeg skal klage på noe etter denne uken med mye kjøring så er det savnet etter Cruisecontroll. Det hadde vært digg å ha. Men ellers så gjør den alt jeg ber om og litt til, ikke ber den om mer en 0,75 liter på mila heller. Og 150 hester funker greit bare du er i fart, en forbikjøring i 80 sona er jo egentlig ikke noe problem. Over 3500 rpm så går det jo brukbart fremover, kickdown funker bra til det. Synes 520i får litt for mye tyn for slapp motor, ja den krever litt turtall men når den får det så er det helt OK.
  19. 11 points
  20. 11 points
    Bekymringen og lettelsen . Bil ferdig sveist . Ja igår hadde jeg århundrets lengste økt på noen av bilene mine , men det gav resultater . Jeg og kollegaen min skulle begynne å sveise og igår var jeg demotivert av bil . Tanken på å finne rust og rust , stå å holde på med dette , ga meg dårlig smak . Men for å bli ferdig , måtte jeg begynne . Startet med å få ut stol og løfte opp teppe og her kommer sjokket . Var jo kun det foran jeg visste om og null bak , kun rent strøkent stål 😀. For en lykke . Jeg kjente en iver til å begynne . Glemte nettbrett , så dårlige mobilbilder , men bedre bilder kommer . Men hvertfall bevis på tingene . Her står den: Etter kapping i gulv : Kanal bit som er i ferd med å komme på plass : Etterhvert er denne og på plass og tilpasset ; Vi lagde ny innerkanal foran , og nytt gulv og alt er helsveist . Fryktelig mye jobb men nå er alt helt foran . Derreter ble ny kanalbit bak kappet ut og sveist på plass . Og det beste her er at alt annet var det ikke en flekk på ellers . tykt stål resten og som my inni kanal . Vi tok og en skikkelig status på andre siden av bil , men ingen sveisejobb 😀. Så nå dere er jeg ferdig med det jeg gruet meg til og har en hel e28 igjen uten hull og dritt . For en lykkerus dette er . Nå skal jo dette behandles skikkelig så det ikke kommer noe igjen på lang tid . Alt fra slipe sveis , grunne , ja hele reglen. Endelig , kan jeg begynne på fin arbeidet , nemlig vaske og shine karroseri . Fortesten , bil var ikke så sur igår heller 😀 Men merker at jeg holdt på fra 15.40 til nesten 02.30 inatt ,men nå er jeg ferdig . Hentet jo bil for 8 uker siden og er allerede i mål snart ,det hadde jeg ikke trodd 😀 Som sagt bedre bilder kommer , men nå er det e28 fri resten av helga .....tror jeg 😀
  21. 10 points
  22. 10 points
    Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Vaska litt igjen. Måtte demontere en del av midtkonsollen for å bytte brekkvaiere, så har rengjort litt inni også. Ser ut til at venstre siderute har gått en gang. Fikk en LCI M3 startknapp, så byttet like gjerne den. 😊 Nylakkert fanger/hengerfeste ble også montert tidligere. Deilig å få ting sammen. 🙂 Diverse detaljer: Spent på hvordan bilen blir med ny bakstilling!
  23. 10 points
    Knipsa noen bedre bilder av bilen nå. Sett litt gjennom kvitteringer og funnet enda mere snacks. Funnet ut at bilen har UUC Camberstag Goodridge stålomspunnede slanger Z3 tannstang Meisterchaft 3 delt carbonleppe Litt ymse polyforinger i bakstillinga Aux vifte som går på ved varm motor og fortsetter selv etter bilen er parkert.
  24. 10 points
    Glemte å ta før og etter video, men fant noe i arkivet på telefonen Med lyddemper: Spiralen.mp4 Video fra eksosen rett etter kjøp Ved motorbytte mp4.mp4 Lyd 2 meter bak bilen uten bilde khb.mp4 Uten lyddemper: Oppstart med kaldmotor, dessverre med hånden foran mikrofonen i starten: D22DC1CE-39F4-40DD-BE63-C91D7F8E3E0E.mp4 Drive by på glatt underlag 😅 Tolerud del 1 mp4.mp4 Lyd fra kupen med vinduet nede - naboene er ikke like glad for at lyddemperne er fjernet Pettersløkka naboer kortetned.mp4-.mp4 Oppstart av bilen uten bilde med avstand til tlf på 2 meter. Kun tomgang Amp uten bilde.mp4
  25. 9 points
    Arnie1981

    Min BMW G30 530E

    På grunn av masete kone som ønsket seg en familietur i dag i det fine vårværet klarte jeg montere kun frontleppa og skifte til sommerhjul. Håper at jeg får nok tid til å bli ferdig med resten i løpet av uka......eventuelt neste helg. I skrivende stund ser bilen slik ut: Her kan du velge den diffusor pakken du liker eller komponere din egen pakke av separate deler. http://grubier.com/no/c/921/5-serie-g30-2017-20
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00