Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/05/20 in all areas

  1. 16 points
  2. 13 points
    Sarevok

    Kjøp av BMW 530d F11

    DA ble det endelig en 530d xDrive på meg!! Hentet den hjem i går. Jeg hadde over 600km å kjøre for å komme hjem. Å jeg må si at å få testet denne langs vestlandet, opp og ned fjell, irundt fjorder, opp og ned i hastiget.. Herregud for en arbeidshest!! Nå er det sikkert de fleste her inne som selvsagt vet kreftene i denne, men jeg som er vant med BMW 320d, Audi a3 osv så er jeg så sykt imponert! Det var så digg å kjøre denne bilen hjem og få prøvd den skikkelig på det strekket jeg måtte kjøre for å komme meg hjem. Superfornøyd! Så nå får jeg bare håpe bilen er like snill med meg som jeg er med den Jeg var lenge usikker på dette med standard understell, men jeg synes denne var veldig god og behagelig, passe stiv, passe myk. Det skal sies jeg ikke har prøvd noe annet før, men så langt passet det meg utmerket. carbon schwarz farge. Den mangler surround view, night vision, varme i ratt, original DAB og EDC/Adaptiv understell som kan trekkes frem. Ellers har den det jeg ønsker meg Alle dere som har orka å gi meg svar på mye rart, tusen takk Skal ut å kjøre meg en tur nå!
  3. 13 points
    Luftetur til jobb på tomme veier en lørdagsmorgen er herlig 😄
  4. 13 points
  5. 12 points
    Takk for det @Fredrik 90 😀 Har en 916 også som det ikke er plass til ute . . 😇 😎
  6. 11 points
  7. 11 points
  8. 11 points
    Daniel.

    E91 335d LCI | Nye felger... Igjen s.25

    Da var de montert
  9. 11 points
    At disse to skal gi samme følelse , bare på en litt annen måte 😉 slutter aldri å inponere meg 🤩 1866 kilo i differanse utgjør 1 sek til 100 . . 2,8 og 3,8
  10. 10 points
    Nettopp senket med ACS 🤩
  11. 10 points
    fxslin

    Z4M & Z3M & Z3 Coupe - Vålerbanen med NSK

    Blitt noen massive dager med mye bil relatert ting her på meg, litt sånn siste innspurt. Først ut var det å jobbe litt den "nye" stolen. Siden den ikke var helt ny, så tok jeg å strippet av trekket og slang det et par under i vaskemaskin (ull program). Det fungerte bra og nå er det rent og lukter blomster og bier. Jobbet også litt mer med understellet og testet et par ideer jeg hadde. Ikke helt fornøyd ennå med løsningen, så tenker litt videre hva jeg lander på. Vil ha noe som er sikkert, men samtidig fleksibelt mtp evt. fremtidig montert av 4/5 punkt seler. Ble ikke så mye testing og fundering på stolen, for nå skulle jeg haste av sted for litt autoslalom på Basserudåsen (Kongsberg). Gledet meg veldig til å endelig teste bilen skikkelig med siste endringene i det siste. Lo litt da min gamle Hellrat plutselig sto bak meg til teknisk kontroll, nye eier hadde endelig funnet tid til å være med å kjøre den litt. Han har gjort en del endringer på den, så begynner å komme seg godt den nå. Dere tåler vel en til av den En av de morsommere bilene jeg har eid. Bilde av gamla: Var en utrolig artig trening! Alle de små jobbene jeg har gjort på Gamla i det siste, kom virkelig fram nå. Motoren dro veldig bra og koste seg på høyere turtall, blitt veldig bra drag i arbeidsområdet nå. Bremsene fungerte som skudd, har fått en helt ny stabilitet og følelse med stål bremseslanger. Og clutchen med stålslange fungerte fint og ingen problemer med å få den gir når jeg ville. Rett og slett koste meg og kunne fokusere bare på kjøre best mulig, kan hånden på hjerte si at nå er det jeg som er begrensingen. Slenger med en liten video: Dagen var ikke helt over for min del og kompisen min del. Han hadde nemlig fått bestilt seg nytt understell som ble veldig forsinket og han hadde veldig lyst å kjøre på NSK treffet på Vålerbanen førstkommende søndag. Så etter å ha sjekket litt med min lokale verkstedmann om han hadde mulighet til å snike inn en hjulstillingsokntroll i dag. Ble det til at vi tok en nattøkt og klinka til med å bytte OEM understellet på en 2019 MX5 30 års jubileums utgave (ND2 er det vel) til noe Bilstein PSS10 saker. Så vi kom hjem fra autoslalomen kl. 22 og satte igang. Relativt digg å skru på en så ny bil, ikke noe skitt eller rust å tenke på. Eneste er loctiten som er fersk og sitter skikkelig Var litt styr med å av demperne bak faktisk på denne, da det er sånt beskyttelses skjold foran påfyllingsrøret til tanken bak, som dekker tilgangen til demperne. Men når vi skjønte greia, så gikk det enkelt. Vi var veldig ferdig rundt kl. 2:30 på natten og da hadde vi fått finjustert høyden og satt opp demper hardheten etter anbefalingene. Så bilen var klar for innlevering til hjulkontroll og justering av vinkler, så endte opp med å stå opp kl. 8 (jeg forsov meg...) for innleveringen. Imens dukket en kompis opp med sin E46 M3 + nytt stol understell og stol. Så da endte vi opp med et par timers økt, imens vi ventet på at MX5'en skulle bli klar. Etter mye inn og ut av stol på bilen, handling av flere bolter og mer justering, samt et par super dårlige vitser så fikk vi jaggu meg den stolen inn også. Her endte vi opp med en meget bra høyde og sitte posisjon for bilens eier. Ble ganske fullt hos meg etterhvert, men nå kan det virke som alle gutta har en klar bil søndagens banedag. Tipper det vi blir som hel gjeng med våryre kuer, blitt så lite kjøring på oss i år :-.
  12. 9 points
    Ettermontering av originalt ryggekamera - 3AG Først ble ettermonteringsbeskrivelsen printet ut fra newtis og inspisert Markerer de delene jeg har og vurderer så at det er nok for å få det til å fungere i første omgang, (brakett skal bestilles) Blir helt sikker på hvor de forskjellige kabler skal trekkes og kobles Delene ligger klare Samt verktøyet som skal brukes Men i mitt kabelsett kom ledningen som skulle til sikringsboksen ut i feil ende, så den måtte fjernes fra hele kabelnettet og legges en annen vei. Rimelig håpløst å fjerne den men det gikk Demontering av interiøret foran Demontering av baksetet Så frem med støvsugeren for å fjerne alle smuler og diverse som lå der Så trekker jeg kablene i de originale holderen så det skal være mest mulig usynlig retrofit Forholdsvis lite synlig kabel Ledningene i kabelnettet ble satt inn i pos 27, 28 og 18 på kontakten til CIC og alt ble montert tilbake Så startet jobben i bagasjen med å trekke strømkabel til sikringsboksen og sette inn ny sikring Deretter kom det jeg trodde ville være en veldig grei del av jobben, men det viste seg å være det mest kronglete arbeidet av hele monteringen. Det var å montere ryggekamera + legge kabel fra modul til kamera. Her måtte jeg være litt mer hardhendt enn jeg liker med plastikk, men det løste seg uten å ødelegge noe som helst faktisk Så kom den største nedturen og det var rust på bakluka.... Her må jeg ta opp kampen med BMW og BMW sin rustgaranti. Noen andre som har erfaringer på hvor vanskelige de er? Tror jeg har en god sak da ALLE servicer er tatt hos bavaria og at dette er en dårlig konstruksjon fra BMW sin side. Uansett, kabel ferdig trekt og tid for å montere kamera. Her valgte jeg å kappe hull til den da det er laget spor til det på baksiden Ferdig kappet og satt inn Kamera på plass = Feirer med en Tuborg Classic Så skulle ALT monteres tilbake Deretter ble de forskjellige moduler kodet med ESYS med utstyrskoden 3AG og kamera ble kalibrert gjennom ISTA Starter så bilen opp for å se om det fungerer, det gjør det IKKE.... men etter at jeg går inn spiser middag og drikker litt vin, så fikser bilen resten selv og fungerer nå upåklagelig Bilen skulle nok mest sannsynlig falle helt i søvn.
  13. 9 points
  14. 9 points
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Par raske av "familiebilen" V2
  15. 8 points
  16. 8 points
  17. 8 points
    Begynner å nerme seg en komplett bil igjen, etter mange lange timer med iherdig justering av monterte karosserideler, montering av småknask og detaljarbeid ellers.. 😀 Enda ikke heilt i mål, men nå er det fader meg ikke mye igjen før den kan ansees som ferdig objekt. 🤩🙌 Legger ved litt bilder av bilen så langt! Litt sidebilder 😀 Mye justering av frontplata for å få alt til å linje opp så nært perfekt som mulig😀 Ferdig montert og justert front🤩💯 dog ikke helt fortrolig med oransje lykter, men de får stå inntil videre😀 Var heldig å få taki ett sett orginale "BMW Individual" innsteg lister, så de måtte i hus. Passer jo helt perfekt med tanke på hva som er gjort med bilen nå 😁👍 Er så sinnsykt fornøyd med kombinasjon på eksteriør og interiør farger! 😁 Og selvfølgelig en ///M fothviler måtte på plass! 😁 Her mangler det enda montering av litt diverse plast, rundt pedaler.
  18. 7 points
    Jeg har hatt trøbbel (slik mange andre med F11 har) med luftbelger og luftkompressor. Har nå byttet luftbelger på begge sider. Kjøpte på eBay fra Italia for 500kr for begge to. Kan bytte mange luftbelger til den prisen. Men BMW sier at luftkompressoren har et problem ved at den ikke slipper ut luft. Dette er en kjent problem, da det er en forferdelig designfeil. Luftkompressoren har et kammer som er full med tørrstoff. Når det er vått(vinter) så suges det fuktig luft inn. Luften tørkes via tørrstoffet. Alle som kjenner tørrstoff, vet at tørrstoff har ikke uendelig levetid. De går i metning etter en tid og fungerer dermed ikke lenger. Så er det en ventil som skal slippe ut luften og denne ventilen er designet med metall som ruster. En utilgivelig designfeil. Dette kunne vært et enkelt problem hvis ventilen kunne erstattes med ny, men BMW selger ikke disse ventilene i løsvekt. Derfor blir folk tvungen til å kjøpe hele kompressoren som koster hos BMW 12000-14000kr. En ventil til 2-300kr medfører at man må ut med 14000kr Det tar 30min å skifte kompressoren. En jobb hvem som helst kan gjøre og når man har løs kompressoren så er den faktisk veldig servicevennlig. Man trenger ikke noen spesialverktøy eller nye pakninger. At ikke BMW selger et overhalingssett på disse kompressorene er meg en gåte. Isteden går folk og kjøper ny kina-modell på eBay. Slik jeg gjorde. Betalte 3000kr for en ny sendt fra Tyskland. Ingen merke på, så dette er sikkert Kina-modell. Der var iallefall 100% lik det originale. Absolutt alt var helt lik. Etter at kompressoren er byttet så ser jeg nærmere på den originale. Tar løs denne ventilen og jaggu var det akkurat som man mistenkte. Det var rust i ventilen og ventilen satt fast. Jeg skal prøve å rense rust og skitt ut med diverse fludium og så beholder jeg den gamle i reserve. Alt det andre fungerer. Tørrstoffet kan reaktiveres i microbølgeovn der man varmer opp stoffet slik at all fukt fordampes ut av stoffet. Skal først vente en stund for å se hvordan kina-modellen fungere og om bilen senker over natten. Målte opp til hjulbuene og det er nå nøyaktig 70cm på begge sider. Med den originale var det 72cm på den ene siden og 70-71-cm på den andre siden. Sikker pga ventilen som ikke slipper ut trykk. Det som er viktig å vite er at når man byttet kompressor, så skal også releet byttes. Den finnes i bagasjerommet på høyre side og er lett tilgjengelig. Er en grønn standard rele. Denne kjøper jeg original. Koster 200kr. Burde ha kostet 50kr, men men. Uten bytte av releet så mister man garantien på kompressoren. BMW gjør mye riktig, men jaggu gjør dem mye grusomt unødvendige feil som koster eiere unødvendig mye. Bilen er en 2013mod som har gått 110000km. Dette til info til andre som også har problemer med luftbelger og kompressor.
  19. 7 points
    Fikk en liten actionshot i dag, som jeg synes var litt artig:-)
  20. 7 points
  21. 7 points
    Ble et sett med 19" BBS CH004/005 Ikke det mest spennende valget, men syns de ser bra ut på E9x, og de er litt breiere enn Style 225. Ikke 100% strøkne, så de bør vel få seg et strøk med lakk ila vinteren.
  22. 7 points
    Da var bremsene ferdig, fikk også brukt stålslangene som Porsche calliperne kom med. Satset på at de skulle passe.
  23. 7 points
    Dukket opp en stol som jeg vet passer meg og som jeg har sett folk klare å skvise inn i en Z3 på FB til en overkommelig pris rett i nabolaget her. Selgeren holder faktisk på å bygge opp et simracing senter, så det sto fullt med simrigger der da jeg kom inn. Så ble naturlig nok stående snakke litt med ham om både simracing og irl racing, samtidig som jeg tenkte at han kjenner jeg fra et sted. Men klart ikke å plassere ham... Da jeg skulle dra, så han "du forresten har en gave til deg" siden du er motorsport interessert! Så ble han borte i et par minutter, returnerte så til meg med denne boken. Og da slo det meg, dette er en lokal kjent fyr som har personlig tatt initiativ til å få introdusert et par racing klasser i Norge, f.eks Formula Basic og som kjøpte Gelleråsbanen sin tid. En meget ivrig motorsport fyr. Uansett endte opp med den stolen jeg ville ha. Brukte en liten time for å se om den kan passe i en liten Z3, til de av dere som har hatt små biler. Så er dere sikkert kjent med utfordringen med å få bøtte stoler inn i bilen. Z3's akilleshæle er dørtrekket som går veldig mye innover i bilen når man ønsker å få stolen litt bak i bilen, samt at det blir veldig trangt for sikkerhetsbeltet festet. Var greit å få tatt ut stolen, mye dritt som har samlet seg siden jeg tok dem ut ifjor. Så ble til at jeg klinket til med en liten runde med støvsugeren også når jeg først holdt på. Etter litt testing med ulike understell jeg hadde liggende så ble det klart at dette får jeg til og høyden blir bra. Skal akkurat klare å gå klar av døren, hvis ikke så må jeg ta av trekket barbere et par mm på stolen akkurat der. Hovedgrunnen for å bytte stol er at jeg blir sittende å stange i taket når jeg kjører med hjelm i den sitte stillingen jeg helst vil ha. Men jeg må se litt mer på dette med understellet, vil en løsning som er sikker og tillater forsvarlig innfestning av OEM beltet, samt jeg på sikt ønsker skikkelig belter på plass også mtp på banekjøring.
  24. 6 points
    trist å blande inn veganisme i bilbransjen også...
  25. 6 points
    Marius2002

    Marius2002s F45 225xe M-Sport

    Ferien er over idag, men vi tok en flukt til Geiranger dagen etter vi kom hjem fra Nord-Norge Så her går det fort i svingene! Lite bilder av bil, jeg er dårlig på å stoppe bare for å knipse 🤷🏼‍♂️ Slekta til fruen lå der med båt, så vi sov der. Her er bilde fra RIBen de har bakpå og jeg stakk en tur med ut i Geirangerfjorden med Geiranger "sentrum" i bebyggelsen man ser. Vi gikk en tur til Stordalfossen(?) og tok ei kald pils i nydelig vær og utsikt på vei ned på Westerås Gård. Etter noen dager i Geiranger turet vi opp igjen til Valldal. Mens vi venter på hotellet skal forflytte seg fra Geiranger til Valldal, her er de. Flyttet bilen til en litt tryggere plass som jeg hadde oversikt over fra båten. Og været snudde. Vi skulle egentlig ta enda en tur, men det ble maling av hus. Fra Rørosrødt til Labrador i matt utførelse. Her sitter jeg og dingler i toppen av stillaset(bare 4-5 meter) og finmaler vinduer og karmer... Og idag kom mobildekslet som gjorde at fruen stemplet meg som harry. Vi vurderer Aursjøvegen med teltovernatting til helgen etter vi så @Ingvaldsen postet fine bilder derfra Vi får se, helgaturer blir det fortsatt i sommer og bilen leverer!
  26. 6 points
    Orjan

    Min 1994 Alpina B3 3.0

    Tilbake etter 2000km med feriekjøring; Mosjøen - Tromsø - Hamarøy - Gildeskål - Mosjøen. Bilen har fungert feilfritt, og er en nytelse å kjøre på tur med
  27. 6 points
    3’er i soloppgang. Sommeren har endelig kommet til Agder, men helg er bra det også. August er ofte bra, bittersøtt når man ser slutten av sommeren men...
  28. 6 points
    Da ble det gjort litt småting igjen igår kveld . Siden jeg manglet spylevæskebeholder ,måtte jeg kjøpe en sånn . Biltema hadde en som var grei her til jeg finner en original en . Fem minutter etter litt tilpasning var den på plass: Og testet den og alt virket som det skulle og koplinger var tette😀. Skal rydde i slanger osv nå senere . Så fikk jeg kjøpt nye pærer til instrumentet da de jeg har nå er for sterke : Så tok jeg bare noen bilder av interiøret og må jo si det har blitt greit etter jobben jeg gjorde i sommer . Enkelt og urørt ,samtidig en trivelig plass å være : Og dette: Tenker at her kan det bli koselig fremover . Å ha denne som en helårscruiser skal bli gøy ,ikke minst ikke bruke så mye penger på drivstoff for denne virker gnien .
  29. 6 points
    Liten økt da Satt på bakfanger, justert håndbrekk og montert sammen baksetet igjen. Og fikk tak i ny abs modul som ble montert. Baken ferdig Nye linker på stabstag bak og ny demper Hele bilen under glinser av enten lakk, ren aluminium eller understellsmasse Baksete på plass igjen etter demperbytte Ny abs modul og ingen varsellys lenger!😃 kun et airbaglys som jeg må få vekk før pkk. Godt å krysse enda mer av lista. Nå gjenstår kun brakett tilhengerkontakt, airbaglys og oljeskift. Så den er nok ute av garasjen innen helga er over - Jeg velger å la bilen dra på pkk med bremseskiver som er på kanten med tanke på rust. Det er for at dem skal finne noe. Er det noe i det å legge igjen en feil eller to til dem? Jeg mener det hjelper meg, men det kan jo selvsagt være tullball. Føler det er slik at hvis man leverer en strøken bil, ja da skal dem uansett finne noen 2 er feil. Akkurat som at verkstedene er redde for tilsyn hvis de slipper igjennom for mange biler uten noe pirk 😅 Vi får se. Det er de skivene og muligens høyde på xenon lys (lurer på om justeringspinnene er knekt) som er det eneste mulige de kan pirke på nå.
  30. 6 points
    Anders B

    F32 428i | Update side 2

    Da er det på tide å gi lyd fra meg igjen. Slenger inn det jeg har avbilder av nye ting men også noen bilder av bilen generelt. Starter det hele meg bilde under oljeskift. Var 15000 kilometer siden sist og syntes 30000 intervall er for lenge så bytter heller olje og filter en gang selv ca midt imellom. Så trengte også bilen sårt en runde med poleringsmaskin. Dette gjorde jeg selv og ble et helt ok resultat. Fra "grå" ripete til svart blank bil, dårlig med bilder fra dette men Sett en del på M-performance lister inni men syntes ikke tørr carbon er helt min greie. Fant en som solgte dette men med blank carbon og kjøpte dette settet. Ble veldig bra!! Før: Etter: Legger så ved et par bilder jeg har av bilen. Bestilt litt diverse som leppe, spoiler, osv som skal på etter snøen er borte igjen (2021). Så håper bilen blir bedre til neste år Gjerne si meninger eller hva dere tenker
  31. 6 points
    Min søster har farta rundt i mors 7serie i lenger tid. Hu fornøyd med gaven, så flyttet raskt over barnestol å drit 😂 Tviler på hun merker stor forskjell fra M60 til m52 for å være ærlig !
  32. 6 points
    Liten update på starten av veka: Hadde verdens minste BMW-treff ved Sverd i Fjell ved Hafrsfjord forrige uke; @///M-ini95 var i byen så vi fikk inspisert bilene i tillegg donerte han en iDrive-kontroller til poden min som er helt oppslukt av dette fancy hjulet som kan snurres på i det uendelige, dras i og skyves på. Det skal jeg prøve å bygge inn i en trekloss eller noe. Så fikk jeg omsider tatt en full skinnrens på hele interiøret; seter, dørsider, håndbrekk og posen under girspak, midtarmlener og nakkestøttene. Det er vel 9 mnd siden sist gang, men det er begrenset med slitasje på interiøret så det har holdt ganske bra. Produktene som ble brukt var Colourlock Leather Cleaner med Swissvax lærbørste, jobbet det inn til skummet forsvant. Tørket av evt rester med en fuktig bomullsklut og sørget for at det var helt tørt. Deretter ble det påført Swissvax Leather Milk som jeg lot stå over natten. Evt overskudd ble tørket av med en tørr bomullsklut, før jeg toppet med Colourlock Leather Shield i dag. Ble ganske så fornøyd med resultatet 😊. Underveis på sittepute førerstol: Ferdig og satt inn med skinnmelk: Lite å hente i baksetet gitt: Ferdigbilder: Kjekt å ha et fint innemiljø å ferdes i når turen går til Oslo neste helg på ferie
  33. 5 points
    tennbrikket

    OptiTuning vs Tuningservice

    Les her så velger du nok ingen av de.
  34. 5 points
    Ja håper det hvertfall Daniel 😀. Du vet feite gamle kjerringer ,må ha feite plugger og 😀👍. Er litt forskjell ja.
  35. 5 points
    E61 og demperbytte foran Byttet også fjører, topplagene og linker til stabstag, mansjetter, ja alt. Bedre å bytte alt nå enn å ta det opp igjen om to år Denne gangen måtte jeg se slaget tapt og levere inn bilen. Fikk hverken demper ut av hylsa eller klemt de nye fjørene nok sammen med biltema klemmene. Her innser jeg slaget er tapt 😅 Bare slenge alt i bilen og få den på verksted Bilen hentet og dette ser bra ut Vel hjemme, noe høyere på snuten enn den var Det er som å få ny bil, helt enkelt dette har vært problemet siden den ble kjøpt. Ingen slag eller rumling foran lenger. Farthumper kan nå tas i vanlig fart og ikke trillefart 😃👍 kjempeløft i fahrfreuden.
  36. 5 points
    Riktig nok kun bilde av noe som skal på bilen men
  37. 4 points
    Da kan jeg ta en liten kveldsoppdatering på hva som har skjedd eller ikke skjedd.😀 Har nå fått tak i denne delen som jeg jeg snakket om og den oppførte seg annerledes enn den som var på pumpen her visstnok. Så nå regner jeg med at ting faller på plass ila uken .😀 Er igrunn fryktelig hissig på å få den sammen nå egentlig .
  38. 4 points
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Billig sett med Style 219 fra E92 M3 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187458800
  39. 4 points
    Sharknose som snuser på en drømmebil
  40. 4 points
    Daniel.

    Inspirasjonstråden

  41. 4 points
    josulf

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Hentet tilbake fra lakk da de ikkje hadde tid til å ta all reklamasjon pga ferie, har laget en en liste med ting så får de ta det når sesongen e slutt 😇
  42. 4 points
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    En spenstig fargekombinasjon på denne F30en. 😎 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186831823
  43. 4 points
  44. 4 points
    Fredrik 90

    BMW F11 bufferkonto

    Dette er egentlig ikke så vanskelig. De som vil sove godt om natta skaffer seg en motor/drivverk forsikring, det er en billig tryggehet. Ja man kan bruke pengene man sparer på å ikke ha dette inn på en buffer konto...men da skal du spare lenge for å kunne dekke ett register havari som fort koster 80 000 kr. Og da er kassa tom...hva om girkassa går ett halvt år etterpå? Kjøpe en N47 delemotor blir det sagt her? For å få enda ett havari to år senere? Det er svært kortsiktig å droppe motor/drivverk forsikring. Men for all del, dere som brenner så for å droppe motor/drivverk forsikring...go ahead! Så kan dere sitte med kuken i postkassa (eller var det skjegget i postkassa?) når registeret ryker...eller turbo...eller CP4 pumpa. Jeg vet iallfall at den risikoen tar ikke jeg, og hvis man hører litt rundt på andres erfaringer her så bør ingen ta den risikoen.
  45. 4 points
    Saltkjelen

    Dekk for bedre komfort.

    Vi blir nok ikke enige. Det er marginale forskjeller (ikke merkbart) og det er forskjell på hvordan støy oppleves og hva slags støy man opplever. Trådstarter etterspør komfort og irriterer seg over retningsstabilitet og poengterer at komfort er alt for han. Der er jeg helt sikker på at han vil oppleve natt og dag med et premiumdekk. Tidligere hadde man jo blant annet et billigdekk som het Sonar SX1 - helt ok dekk hva gjaldt generell støy, men dekkene hadde en tendens til å lage en rumlelyd som minnet om hjullagerstøy. Desibelnivået var nok innafor, men igjen handler det vel så mye om hva slags støy de lager. Dekkene slapp i tillegg lett på vått føre og var generelt harde. For all del - han må gjerne gå ned en størrelse på felger og kjøre på med smalere dekk av billigmerker, men her går han på akkord med flere ting for å forsøke å bedre noe han kan bedre ved å kjøpe kvalitetsdekk. Det er som regel en grunn til at Micelindekkene (eller Continental for den saks skyld) koster det dobbelte av Minerva/Sonar/Hankook etc.
  46. 4 points
    papertiger

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Ron Jeremy Collecting Cars er en fabelaktig podcast. De med Tiff Needell, Dickie Meaden, Harry Metcalfe, Martin Brundle, Jethro Bovdington.. det er MYE snadder der fra før og under oppstart av EVO Magazine blant annet. Timesvis med mye god underholdning og fantastiske historier!
  47. 4 points
    Har ikke noe matnyttig å komme med idag ,derimot tok jeg noen bilder i regnet i formiddag😀 Er jo først når man får sånt vær man ser at all poleringen jeg gjorde i vår ,kombinert med atter et lag med voks at den nå er blank og fin. Det som er sprøtt med denne fargen er at det er ingenting som skal til for å få en fin farge ,og ingenting som skal til for at den ser Wonderbaum skogfrisk grønn ut.😀 Dagen Pics: Preller greit av : Fra siden : Og dette : Ellers ikke noe mer å melde egentlig bortsett fra jeg venter på noen smådeler som jeg må ha på plass . Kjenner at det skal bli godt å få sysselsatt denne bilen på veien og gleder meg egentlig mer til å få denne på veien enn jeg gjorde med e28 og hvorfor? Denne skal brukes hele året og vet den kan tilfredsstille savnet når e28 skal pakkes bort . DET er grusomt det. Når låvedøren lukkes igjen på høsten og man ser frontlyktene slukkes ,ja det er tungt .,fysj nei orker ikke snakke om det.. Derfor håper jeg Christine ikke spiller meg noen djevelske puss i vintermørket😜😜
  48. 4 points
    På tide å reise på jobb igjen 🤯
  49. 3 points
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Tar seg greit ut på en del andre BMWer også
  50. 3 points
    scoot

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Her tok du helt seriøst ord ut av min munn - dette skulle være min respons på denne lanseringen. Så jeg får bare skrive "+1" på den. For en fantastisk bil, og jeg kjente blodet bruse når han sa at noe annet enn manuell kasse var aldri vurdert, og at glassvinduene i "taket"/toppen av dørene var ekstrautstyr. Du måtte selv velge at bilen skulle veie 2kg mer - det skulle ikke han ha på sin kappe!
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...