Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/27/20 in all areas

  1. 22 points
    Det skjer litt på bilfronten om dagen. Det er nå B12 5.0 som får litt stell. Gått grundig til verks i hjulbuene med vask og rens. Det var på høy tid med en vask her, etter mange år i drift. Når først vask var gjort ble bremsecalipere demontert og lakkert opp i riktig farge - stor forskjell. Alt av deksler til hjulbuene og skruer er bestilt nytt så det skal bli herlig å få montert. Nødvendig vask av Alpina felgene var også godt å få gjort, de var skikkelig skitne. Blir noen andre små oppgraderinger på bilen som kommer i senere innlegg. Går bare å venter på deler nå så blir dette et fint løft. Lite denne bilen har gått de siste tre årene etter mange år med jevnlig bruk på sommeren. Hatt denne bilen i over 15 år nå. Tenkte å lage en liten bildeserie på bilen fra start -----> nå en dag. Har mye artige bilder fra da bilen ble kjøpt om vinteren i 2004. Kjørt ca 50.000 på 15 år med denne, er virkelig herlig bil. Trolig favoritten av alle Alpinaene... God natt
  2. 20 points
  3. 20 points
    Da var dagens luftetur med bilene unnagjort, fikk lurt kona til å ta nybilen. Temperatur ute er litt i kaldeste laget for at sommerdekk får feste. Ved pådrag lyser antispinn konstant, fikk ikke høyere temperatur i dekk enn 20 grader.
  4. 14 points
  5. 13 points
    I og med jeg er hjemme for tiden ,har jeg hvertfall fått fikset opp e34en igjen . Denne er kjepphest foran alt annet i bilparken : 8 år og 100000 km til nå . Km stand 314000 km. Skal nå prøve å banke 500000 før den skrotes.
  6. 13 points
    @Vanessa Halvorsensom har vært ute og tryllet med kameraet igjen - fine salgsbilder ble det
  7. 13 points
    -97 740i.......syns de holder seg godt
  8. 11 points
    Sommerdekk var et hakk bedre enn myke Nokian 🤭
  9. 11 points
    BimmerFan!

    Min F01 730d X-Drive

    Endelig ble det BMW 7-serie på meg. Dette har vært min drømmebil siden denne modelltypen ble lansert. Bilen er en 06/2014 modell 730D X-drive M-sport med beskjedne 50 000km på telleren. Bilen er meget pent holdt av tidligere eier og er tilnærmet strøken både innvendig og utvendig. Jeg er ikke kjent for å være den som tar store grep på mine biler, men jeg har noen planer jeg ønsker å få gjennomført. Utvendig: - 760 look bak (vurderes). Dersom noen vet hvordan og hvor dette gjøres enklest mulig så ønsker jeg å høre i fra deg. - Flytende senterkopper på sommerfelger. Vedlikehold: - Bytte alt av oljer. - Fullstendig rens av interiøret med Swissvax. Forslag til hva som kan gjøres taes imot. Utstyrsliste: 475 black-sapphire metallic NAEW Leather "Nappa / Ivory-White" ALLR AUTOMATIC YC41 730dX saloon Left hand drive 4th N57N 3 L 190 kW CO2 equipment Extra package, EU speciifc Steering wheel heater BMW LA wheel M double spoke 303 Locking wheel bolt Automatic transmission w / shift paddles Tire pressure display Alarm system automatic trunk lid mechanism Comfort access Soft close automatic doors M Sports package Reversing camera Glass roof, electrical Sun-blind, rear Roller sun visor, rear lateral Smoker package Climate-controlled seats, front Comfort seat with memory Lumbar support, driver and passenger Seat heating driver / passenger Interior trim strips, alum.finishgrinding Individual rear-reading light Automatic climate control with 4-zone ctrl Instrument panel, leather-covered Ceramic application, control elements Ambient interior light Park Distance Control (PDC) Adaptive LED headlight High-beam assistant Lane change warning Driving Assistant Plus Surround view Navigation system Professional Head-Up Display Area code 2 for DVD Intelligent emergency call Teleservices Connected Drive Services Real-time traffic information Concierge services Remote services Internet Bang & Olufsen high end surround sound Comfort telephony w / enhanced smartphone Multifunctional instrument display M leather steering wheel M Aerodynamics package Individual sunshade glazing Headlining anthracite BMW Service Inclusive Connected Drive Services package Language version, Spanish On-board literature, Spanish Dummy SALAPA Automatic locking during starting Road sign detection Auto start / stop function Brake Energy Regeneration Floor mats velor Interior / outside mirror with auto dip Driving experience switch inc
  10. 10 points
    Da var det på tide og gi en oppdatering her og . Denne bilen ser jeg ikke så mye til egentlig ,føler den aldri er hjemme. Men nå i disse tidene som vi er i ,har den ikke blitt brukt stort noe som gjorde at jeg kunne få gjort litt med den . Har jo disse megahjula til den og idag skulle disse på ,noe som skulle vise seg å være en skikkelig megajobb. Startet bak og jekket bil opp. Fikk av bolter men det stoppet der.. Felg var omtrent sveist fast 😳😳. Mye wd 40 mellom felg og skive samt ei slegge og planke på felg ,så kom den ene felgen etter den andre av . Men fy fader for noen tunge hjul å få på . 11x20 bak med 315 dekk ,det var ikke bare bare å få på for meg . Men med planlegging så gikk det. Så kom foran og alt satt dønn,men løsnet på samme viset som bak. Gleden er jo stor når hele forstillingen er bombadert med Powerflex 😀. Bilde: Etterhvert kom alt på plass ,og måtte jo ta en testur med dette oppsettet. Har jo hørt begge deler . Det første jeg merker at det er mer støy ,men ikke noe annet. Var nede og fikk blåst inn litt luft ,og kjenner en mye bedre bil å kjøre. Veldig stabil og virker til å henge som en klegg i svinger. Dette var såpass gøy at med med andre felg ,måtte jeg spyle og vaske bil skikkelig . Så her er den med 20 tommere . Bilder : Ren igjen og ble litt mer barsk bak nå : Fra siden : med 19: Grei bredde bak: Tilsluttt dette: Føltes godt å få tatt et tak på denne bilen igjen og ikke minst 20 toms hjul,passet jo bra synes jeg. Så forøvrig at jeg må ta en bremserør jobb foran ,da de var overflaterust på . Ellers skal bil igjen på Bavaria for sjekk av Abs feil igjen . Regner med det er noe vas som har skjedd når de monterte ny tenker jeg. Har hatt en svak vibrasjon i pedal av og til etter den var der oppe ,men dette skulle de selvsagt fikse ordne. Ellers blir det litt service nå fremover på den ,sånn at den holder tritt.😀😀
  11. 10 points
    Våtslip og polering av skjerm. Før: Etter:
  12. 9 points
    Ingen

    Den store finn.no tråden.

    Dette må være den rareste annonsen jeg har sett på lenge. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174361666
  13. 9 points
    Det ble lim. 🤫 ...så da måtte vi finne på noe "smart" for å få press på, og slik endte det opp: Skiltplaten var derimot noe enklere, med unntak av å ta av skiltet. Den dobbeltsidige tapen til @magneten gjorde virkelig jobben sin. Fikk det av til slutt, og etter en liten runde i skrustikken ble det sånn halvveis rett igjen også. 😛 Bilen har nå stått i tre uker, og når jeg holdt på å fikle med noe tidligere i dag begynte den å gnåle om lite strøm på batteriet, så da var det vel greiest å ta en liten luftetur. ...så slik ble altså bremsekanalgitterøyenbrynene. Jeg synes selv det fungerer bra, da bremsekanalgitterne alltid har vært noe store etter min mening. Nå er de litt mer dempet. Om noen skulle lure så hadde panseret kun gått i lås på den ene siden, da jeg tydeligvis hadde lukket det litt for forsiktig. Altså fra dette: Til dette:
  14. 9 points
    Birds Eye View: strøken E24 i sjelden farge.
  15. 9 points
    Da fikk jeg testet litt våtsliping idag .😀 Og tok den delen som ikke var så farlig ,nemlig forskjermen. Den skal byttes en gang så om der skulle skje noe her ,så var det ikke farlig . Begynte med 1000 og jobbet meg opp til 3000 . Pusset litt ekstra der jeg hadde lakkert . Så ble det rubbet opp med grov pads,så over til polering av hele skjerm avsluttet med voks . Kan jo vise dere før : Litt sånn blass og kjedelig . Men etter : Er vi enige om at det ble forskjell?😀 Tar et til : Jeg ble strålende fornøyd med dette resultatet . Nå står resten av bil for tur ,og skal våtslipe enkelte plasser på den . Så skal få den blank igjen . igjen skjerm må byttes en gang så dette var kun test ,men ble igrunn fornøyd.
  16. 9 points
    Kjører en rask update på dette hvor jeg siterer meg selv og kommer med løsningen for problemene som oppstår ved å koble LCI kontrolleren til KCAN2 busen. Trikset med å bruke kretskortet på den gamle kontrolleren fungerte overraskende bra. Valgte å surre kretskortet i tape man bruker til ledningsnett for å lettere feste den og for å slippe at den ligger nakent under midtkonsollen. Var et hav av plass å montere denne, men valgte å feste denne med borrelåstape til røret som fører luft til dysene bak. Sjansen for at man skal kunne høre ulyder fra denne er niks nada. Dermed kunne vi gå fra dette: Til dette: Alt fungerer som det skal, ingen baksider ved å gjøre det slik istedenfor å kjøpe emulatorer til flere tusen kroner. For folk som har 10 pins kontakt er dette et must, slik at man fortsetter å ha alle funksjoner tilgjengelig. Bilen kan nå leveres inn til merkeverksted uten problemer Surround view prosjektet går sakte frem, men det kommer litt etter litt. Ledningsnettet for dørene er iallefall ferdige, og nå mangler ledningsnettet som går fra dør til modul for å få topview funksjon. Sideview kablene kommer jeg bare til å kjøpe originalt, ettersom det er virkelig et ork å lage disse kablene. Faren for å gjøre feil er stor, og jeg vil ikke tenke tanken på å dra HSD kabler gjennom brannmur og hele veien bak for så å finne ut av de ikke fungerer... I mitt iver etter å forske på den ene og den andre tingen kom jeg over noen linker som gjorde meg nysgjerrig. Virker som alle er glade for at motortemp måler er tilbake i F serien etter å vært borte i tidligere biler. Vel kan avsløre at oljetemp måleren bare er en bløff. Den måler hverken vann eller olje, men gir heller en generell pekepinn på driftstemp på motoren. Eneste riktig bilen viser er "coolant temp" som kun kan vises gjennom secret menu eller diagnose. Ellers er det tydeligvis uflaks som rår i disse coronatidene. Ble hverken ferie og må vente litt til med å skrive kontrakt med ny jobb grunnet mye usikkerhet akkurat nå. Ingen vits slutte i nåværende jobb for så å bli permittert i den nye. Surt, men heldigvis befinner jeg meg i et yrke akkurat nå som enn så lenge er viktig og faren for permittering er relativt liten. Må ikke glemme helsa da, den er heldigvis på topp for alle hjemme enn så lenge Uflaks er det også at motorvarmeren som har fungert perfekt til nå ikke fungerer slik den skal. Er 99% sikker på at sikringen som styrer varmetrådene er ødelagt ettersom vannpumpen fortsetter å gå. Har vært litt trøbbel med strømmen i fellesgarasjen i det siste med sikringer som har ryki flere ganger, så mistenker at noe der har skylda for at sikringen i motorvarmeren ble ødelagt. Kjipt å ikke våkne til glovarm motor, men får bruke DEFA bunnpanne varmeren enn så lenge. Fikser varmeren samtidig som jeg bytter termostat på bilen, så slipper jeg masse ukontrollert søl av kjølevæske. Kanskje ikke så mye uflaks, men heller forventet, så døde indre lykt på v.s for noen dager siden. Sier forventet ettersom den aldri har sittet godt nok etter at flere av plastfestene som holder lykta tett mot bakluka knakk av, og dermed har det alltid vært en glippe hvor vann og fukt har funnet veien. Either way så er ny lykt på vei Fått smått med krakelering i samme lykt på motsatt side, så vurderte å bytte den samtidig. Dog fungerer den som den skal, så ser ikke vitsen bruke mer penger før den ikke dør ut. Vekk med alt det kjipe, her kommer det som mest sannsynlig blir siste bildene med vinterdekk for denne sesongen. Passer fint at bilen nettopp kom tilbake fra Auto Skade for litt kosmetisk kos. Virkelig topp kvalitet på arbeid fra disse gutta!
  17. 9 points
    Tatt et par ekstra dager før ny oppdatering her, grunnet en påsatt brann i garasjeanlegget i Oslo. Store skader på bygning og hvor flere biler har brent. Heldigvis hadde jeg ikke BMW stående der den natten. Bilen min har for det meste fått røykskader, noe har falt fra taket og ned på bilen, men tror den overlever. Sendt i dag til CarSpa for full shine og eventuelt rep av lakk etc. Over til 530i stasjonsvogna så har den fått godt stell. Full shine, lakkrens, polering og voksbehandling. Skinner som en sol Fikk også hedersplassen inne i hjørnet. Får stå å roe ned litt noen dager nå. Tar hver enkelt bil fortløpende om dagen, shine og små utbedringer hvis nødvendig. Stort sett er det bare vask og litt pleie så er de klare for sommeren og noen mil. I morgen står Alpina B12 5.0 for tur. Startet lett og fint i dag, fikk seg en rolig tur til Asker og hjem igjen. På med ny og fersk 98 V-Power bensin så var den glad. Nevner forøvrig om noen er veldig interessert i en SUPER fin 530i Touring så ta kontakt. Den skulle på visning hos biltilsynet 18 mars men denne timen ble avlyst pga Coronaviruset. Usikkert foreløpig når det er mulig med ny time. Det er nye ting på vei inn og noe må bort med tiden uansett 😎
  18. 8 points
    Tony Soprano

    Den store finn.no tråden.

    Noen hater andre elsker.... https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172802782
  19. 8 points
    turbojugen

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Bittelita økt ikveld og! Skulle vel slipt bil, men pga jeg jobber sent så orker jeg ikke og dra til garasjen for 1 times sliping. Det får vente til helga ble litt klargjøring av interiør istedet! Bestilte forresten farge, airbrush og alt det som trengs idag, så tenkte kanskje og prøve og farge ferdig dørtrekka i påska kjøleskapet kom også idag!! Legger ved noen bilder😄
  20. 8 points
    ahj

    E91 LCI Stratus Grey - Vurderer salg

    Første ordentlige vask og sommerdekk
  21. 7 points
    Takker 😁 ja det begynner virkelig å bli bra dette interiøret. Mangler kun B&O detaljer, så tror jeg den skal tåle tidens tann i mange år fremover 😄 Haha ja, gikk selv rundt og sutra over missed opportunities pga noen bare måtte spise flaggermus og pangolin. Er folk som har det verre enn oss, så må nesten sette egoismen vekk og finne frem dugnadsånden 😅 Tvilsomt på at det blir noen sommerferie iår, så vurderer kjøre litt rundt i Norge, så finner jeg i verstefall frem til deg om ikke du får tatt turen til Oslo 😁 Og sist, men ikke minst - litt 6WA tease. Elsker start up til disse panelene. Elegant og ikke glorete flashshow
  22. 7 points
    Da har jeg fått skiftet differensial på verksted med en brukt fra Tyskland. Betalte 11156,- for arbeidet med skiftet og olje, og ca 2700,- for diffen ink mva og fortollingsgebyr. Så det var dyrt nok! Jeg inspiserte diffen før jeg fikk den montert, og den var tilsynelatende OK. Den var solgt med 3 mnd garanti, så de må jo hatt troa på at den var bra! Skiftet casterstag, bærearmer, øvre triangel arm, stabilisatorledd, fjærer med detaljer, ytre endeledd på begge sider i helga. Skiftet også VF hjullager. Byttet til X5 m50dx bremser foran og bak, kun for utseende. Ble ganske fint med 385mm skiver på 20", fyller felgen ganske bra. Skiftet selvsagt klosser, slitasjevarsler, bremseslanger i samme slengen, og bremsevæske. Bilen skal på 4-hjulskontroll i morgen. Da BØR den begynne å bli OK igjen.
  23. 7 points
    Gabz

    Gabz' E92 330XD - Montert spoiler, s.25

    Nå har jeg altså for fjerde jævla gang på typ ett år blitt påkjørt av en idiot som ikke gadd å si ifra eller legge igjen noe info. Det flotteste med det er at jeg ikke så det før jeg vasket bilen på kvelden og da hadde jeg kjørt i flere timer og hadde stått parkert på jobb, så på senteret også et par butikker før jeg reiste. Så vet ikke hvor eller når det skjedde, og da er nok videoen på dashcam spilt over. Bra jeg kjøpte dashcam-pakke til nesten 7000 for å forhindre nøyaktig dette også klarte det likevel å skje IGJEN.. Selvfølgelig også klart og tydelig, og midt på bakskjermen på høyre side. Ellers har det iallefall skjedd én positiv ting, og det er å bestille nye sommerfelger, så de burde være her om et par ukers tid. Ellers lite å melde foreløpig.
  24. 7 points
    Fant frem de gamle bildene av bilen i et album nå. Sånn skal den en dag bli igjen
  25. 6 points
    Larsinnj

    E30 M3 Cecotto 180/505.

    Da har jeg fiklet litt med denne igjen. Har tatt ut dysene tidligere i vinter og levert dem til JAAS Performance. Dette fordi at de skulle få seg en flowtest og ultralydrens. Flowtesten viste at det var en del prosent ujevnhet på dysene, mens etter rensingen ble de 100% jevne. Så det er bra! Har støvet ned litt siden den ble parkert gitt. Spørs om det blir BFG Mud Terrain til neste sesong. Er ikke helt optimal innkjørsel til fjøset, og det var uheldigvis bløtt når jeg parkerte.. La over en fille mens jeg hadde dysene ute, så ikke det skulle ramle noe dritt nedi hullene. Friske dyser, og ny bensintrykkregulator jeg kjøpte på tampen av fjorårets sesong. Rustne og stygge bolter som holdt regulatoren i fuelrailen. Så bytta de til nye syrefaste Disse er jo gøy å fikle med.. Men legger fuelrailen framover slik så kommer man greit til Så er det jo heldigvis bare fire stykker. Kunne jo ha vært V12 Montert ferdig og satser på at det ikke lekker. Hadde ikke med meg nøkkel, så prøvde ikke å starte den, men satser på at det ble tett. Kjentes bra ut når jeg satte nedi dyserekka vertfall. Ble ikke lakkert dekselet til ledningsnettet heller..
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00