Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/13/19 in all areas

  1. 11 points
    Ny dag, nye muligheter. Startet dagen med å skjære bort den nevnte tverrbjelken på traversen. Gjorde deretter et nytt forsøk på å slippe motor og gir inn. Denne gangen gikk det mye bedre og motoren passer faktisk veldig fint. Etter oppmåling og montering av provisorisk girkassefeste begynner vi å nærme oss korrekt plassering. Får tilslutt motoren så langt bak og ned som mulig med original baksump bunnpanne. Motor og gir sitter faktisk nå nærmere 10cm lenger bak enn original plassering, dette betyr at tannstang sitter under sylinder 2. Dette bør jeg kunne si meg fornøyd med når det er en sekssylindret motor. Hektet på fronten igjen og dette ser veldig lovende ut 😎 Neste steg blir å lage ferdig motorfester og girkassefeste slik at den er boltet fast. Det er da den morsomme delen begynner 😊 Mvh Thomas Netlandet
  2. 11 points
  3. 11 points
    Fikk tilsendt denne av en BMW Z Norge kar etter en liten kjøretur med BMW CCN Østfold i dag.
  4. 10 points
    Skulebollen

    Skulebollens 635csi.

    Hoi! Ble vel mye biler i min andre tråd nå, så tenkte og starte en "prosjekt"tråd på min nyinnkjøpte 635csi Bilen er en 1980 mod. 635csi som ble handlet i Bergen. Hadde vel egentlig ikke råd til bilen, men har siklet på e24 i mange år, og når denne kom opp måtte jeg bare handle. 😬 Tok bare litt tid og bli enige om pris med selger Bilen er i mine øyne latterlig bra. Tilnærmet strøken utvendig, og såvidt jeg har sett rustfri. Ingen tectyl eller den slags som skjuler mye rart under. Gått kun 118k km. Har tilogmed original innkjøringsprosedyreklistremerke i frontruten Planer for bilen er litt diffust, men foreløpig: Interiør: Nytt mindre ratt (?) Må vere originalt Bmw ratt Sportstoler fremme Sort golvteppe og hattehylle ( Grønt nå ) Ny Girmansjett Eksteriør: Nye felger Senk ( Handlet inn noen fjærer av ukjent merke ) Polering Behandling av understell med Lanolinolje Pusse opp/ skifte frontlykter Litt grovere endestusser (?) Teknisk: Gå over servostyring ( Synes den er veel tung på rattet ved stillestående ) Kanskje fått til AC? Er ganske ny på såpass gammal Bmw så her tar jeg imot tips til det meste! Noen bilder Så noen fra annonsen, kjøpte den uten kopihjula
  5. 10 points
    Daniel.

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Nye Alpina B3 (G21) ser ganske pen ut faktisk Ser de også har oppdatert designet på to av Alpina felgene også.
  6. 8 points
    Igår var handlet jeg adapterkit til BMW girkasse. Kitet er velbrukt, men jeg skal shine det opp og bytte clutchlameller samt utløserlager. Clutchen er en 2-platet Tilton 7,25''. Skal tåle oppunder 1200Nm, så den bør funke fint. Har montert adapterplate på girkasse. Må få tak i et sett med nye bolter og styrehylser, så dette er kun prøvemontering. Rosafargen skal selvfølgelig også bort, hehe. Foreløpig montert den nye hardykoblingen og E39 M5 bakre feste (Som jeg forøvrig ikke får brukt, se hvorfor lenger ned). Motor og girkasse møtes for første gang. Kun prøvemontering. Deretter har jeg gjort et forsøk på å sette dette i bilen. Planen min var å sette motoren på samme sted som orignalt, med andre ord; bruke original M5 giroverføring, mellomaksel og bakre feste. Etter å ha prøvd dette i bilen ble disse planene fort spolert. Jeg må ha motoren lenger bak, noe som forsåvidt er en fordel, men det betyr også at jeg må korte inn mellomakselen, korte inn spakstellet og lage nytt bakre feste. I tillegg må jeg skjære bort tverrbjelken på traversen og flytte den lenger bak, da den er i konflikt med bunnpannen. Alt i alt; ikke så mye som må til, men det er jo en liten setback i forhold til hva jeg hadde tenkt. Noen bilder av prosessen. Har forøvrig montert E36 M3 motorputer. Disse er stivere enn originale E39 puter, men samtidig ikke så stive at det blir plagsomt å kjøre med. Får bare vente på høstferie, så skal jeg nok få smidd dette på plass. Med vennlig hilsen Thomas Netlandet
  7. 8 points
    Bare et bilde i mørket, gleder meg til det kan bli litt modding en gang, kanske neste år
  8. 7 points
    drturbo

    ENDELIG!!!

    Ja hvor skal man begynne? hvorfor denne facinasjonen for, i mitt tilfelle, eldre BMW? vanskelig å forklare, men som et barn av 70 og 80 tallet, så skilte BMW seg alltid ut. Jeg husker at fronten var "streng" og "morsk", men lyden...lyden av naboens 323I på turtall, det satte spor i sinnet til en guttunge. Sommeren 1982 bodde foreldrene mine og jeg i Luxenbourg. Denne lilleputtstaten i midten av Europa var ikke belemret med høye avgifter på biler, slik som Norge, ergo så var nabolaget stappet av flotte biler, og særlig to biler skilte seg godt ut. En brun Mercedes 450 SEL 6,9 (måtte være verdens største motor!!!), og en vinrød metallic 525I med soltak og lyst skinninteriør. Og den BMW tilhørte ikke hvem som helst, men pappa's kollega Johan. Johan "spøtta ikke i glasset" når det gjaldt bil i motsettning til min far, som kjørte en knallrød Renault 12l, fra 1974. I tillegg fikk jeg stå på tunnelen og stikke hue ut av soltaket når Johan kjørte på tur. Så der ligger nok svaret, miljøskadd, enkelt og greit. Pappa fortsatte å kjøpe Renault, mens jeg drømte meg bort om BMW...det ble etterhvert lenger og lenger mellom BMW som "var noe" hjemme på Hadeland. Men så, så skjedde det. En nabogutt kjøpte seg en svart E28 528I, manuell, med BBS RS felger, M5 front og hekkspoiler. Og jeg fikk sitte på. Og fikk oppleve hva det vil si å "clutche-ut". Da var det gjort. Men oppigjennom årene så har e28 enten vært for dyrt, eller for dårlig de jeg har sett på, orker rett og slett ikke rust, og vil ikke ha noe som er ombygget (selv om samtlige biler jeg har og har hatt er ombygget i mer eller mindre grad). Så en dag, så kommer åpenbaringen. En kunde på jobben som vanligvis kjører en MB w114/8 coupe, møter opp i en e28, sølvgrå. Fysjom tenker jeg, den var kjipt, garantert opprusta og utslitt. Men neida, det er fæl, men rustfri i følge eieren. Særlig tenker jeg det finnes ikke vinterkjørte, rustfrie e28 i Norge, det er umulig. Så jeg får prøvekjøre bilen, og fylles med en enorm glede, ro og salighet. Det sa bare klikk. Den gikk fint, litt møkkete og sliten her og der, men alt i alt en brukbar e28 520I. Ber eier om å ringe meg hvis den kommer for salg. Årene går. For to uker siden fikk jeg en e-post. "Hatt bilen på verksted, mangler kompresjon på en sylinder, vil ikke koste på den reparasjon. Din for xxxxxxkr". Reiser for å se på bilen, løfter på tepper. Tørr i gulvet. Hele dempertårn. En dårlig dør etter tidligere skade. Rått og fuktig bagasjerom, men ikke rust å se noe steder. Og nå er bilen min. Endelig har jeg en fryktelig bra E28 på tunet. Ok, den må ha en del nye slitedeler, ny topp siden kammen er utslitt og minst en vippearm er knekt. Men hva så, den er så godt som rustfri, komplett, fin farge og masse potensiale. Sånn kan det gå!
  9. 7 points
    bmwgreg90

    Ny bil, nytt prosjekt? F11 535d

    Sjølv om eg ikk er så aktiv på bimmers så er det vel likavel obligatorisk å lage et tråd på nye biler. Solgte m2en til Drammen og skulle ha en bil som var behagelig på langturer. Planen var i utgangspunktet å holde meg litt lav ift pris da vi skal etterhvert ha oss hus. Kikka på f30/31, men syns di ser utdatert og kjedlig ut innvendig så eg blei plutslig meir lysten på 5serie. Var på nippet til å kjøpe tilbake min gamle 535d, men trengte bilen fort så blei heller til å kjøpa ein usett i Bergen mens eg var bortreist på jobb. Over til info om bilen: -2015 535xdat -113.000km Editions And Packages P337AM Sports Package S710AM Sports Steering Wheel Multifunction S715AM Aerodynamics Package P7A2AINNOVATIONSPAKET II P7XPANAVIGATIONSPAKET CONNECTEDDRIVE P9BDABUSINESS PAKET DE Comfort And Interior Equipment S402AElectric Panoramic Roof S417ARoller Sun Vizor Rear Door S423AFloor Mats Velours S428AWarning Triangle And First Aid Kit S430AInterioroutside Mirror With Auto Dip S431AInterior Mirror With Automaticdip S456AComfort Seat With Memory S488ALumbar Support Driver And Passenger S494ASeat Heating Driverpassenger S496ASeat Heating Rear S4CEAEDELHOLZAUSFFINELINE ANTHRAZIT S4NBAKLIMAAUTOMATIK MIT 4ZONENREGELUNG S4URAAMBIENTES LICHT S4U2AFAHRERLEBNISSCHALTER INKL ECO PRO Multimedia S609ANavigation System Professional S610AHEADUP DISPLAY S676AHiFi Speaker System S698AAREACODE 2 S6ACAINTELLIGENTER NOTRUF S6AEATELESERVICES S6AKACONNECTEDDRIVE SERVICES S6AMAREAL TIME TRAFFIC INFORMATION S6ANACONCIERGE SERVICES S6APAREMOTE SERVICES S6FVAONLINE ENTERTAINMENT S6NSAKOMFORTTELEFONIE MIT ERW SMARTPHON S6WBAMULTIFUNKTIONALES INSTRUMENTENDISPL -Bavsound Amplifier Upgrade Available Driver Assistance And Lightning S502AHeadlight Cleaning System S508APark Distance Control PDC S536AAuxiliary Heating S552AADAPTIVER LEDSCHEINWERFER S575ASocket Trunk Incl 2 Batteries S5ACAFERNLICHTASSISTENT S5AGASPURWECHSELWARNUNG S5ALAACTIVE PROTECTION S5ASADRIVING ASSISTANT S5DLASURROUND VIEW S548AKilometercalibrated Speedometer Wheels And Drive S230ALowslung Sports Suspension S248ASteering Wheel Heater S258ABEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN S2NBAM LM RAEDER DOPPELSPEICHE 351 M19 S2TBASPORTAUTOMATIK GETRIEBE S2VAAADAPTIVE DRIVE S2VBAREIFENDRUCKANZEIGE Environment And Safety S302AAlarm System S320ADeleted Model Lettering S322AKOMFORTZUGANG S323ASOFTCLOSEAUTOMATIK FUER TUEREN S358AClimate Comfort Windscreen S3AGARUECKFAHRKAMERA S3DZAENTFALL ZUSATZSCHRIFTZUG AUSSEN S3MCAINDIVDACHRELING HOCHGLSHADOW LINE S879AOnboard Vehicle Literature German S8KAAOELWARTUNGSINT 30000KM24MONATE S8TFAAKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ S8THASPEED LIMIT INFO S316AAutomatic Trunk Lid Mechanism S851ASPRACHVERSION DEUTSCH Individual Equipment S760AHigh Gloss Shadow Line S761AIndividual Sunshade Glazing S775AHeadlining Anthracite Hadde plan om å holde bilen orginal og selge den dagen eg skal kjøpe hus, men bilen er så god og det kribler allerede i lommeboka. Allerede handla inn dual slat nyrer i blank svart som skal settes på. Skal fjerne skilt rammer. Blir å kjøpe senke fjærer og få bilen litt ned etterhvert. Frontleppe, diffuser, sideskjørt lepper og skikkelig luftunderstell blir handla ila vinteren.
  10. 7 points
    Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=157587451 Denne her var vanvittig lekker. Drømmebil
  11. 6 points
    jon///M

    Kvampacten gjenoppstår

    Hei. Etter mange år uten en BMW i stallen så var tiden inne for og finne noe jeg kunne ha det litt gøy med, samt ha noe jeg kan sysle med ute i garasjen for og komme litt unna hverdagens kjas og mas. Så begynte søket og lysten på en klassikker som e28 eller e30 sto høyt. men dessverre så står også prisene på disse litt for høyt i forhold til stand.. (skal sies at jeg kan godt og skru og tilpasse ting, men rust/sveis/lakk og karross er ting jeg helst vil holde meg unna..) Etter og ha søkt en stund og sett litt hva folk flest vil ha igjen for sine gamle slitere så mistet jeg litt motet og begynte og se på noe nyere.. e36, e46 etc.. M3 hadde jo ikke vært feil i garasjen men også her er prisene begynt og stige bra, og jeg hadde tross alt et budsjett og holde meg til. Men jeg har heller aldri helt glemt e30en jeg hadde tidligere.. en 90 mod 318is med org lsd diff.. om det er noen av di bilene jeg har hatt som jeg virkelig angrer på at jeg solgte så er det nok den, mer moro bil for pengene skal du lete lenge etter! men som sakt så synes jeg at e30 selv som 318is var noe høyt priset i forhold til stand.. men e36/e46 compact er jo noe lik bil, bare litt mer moderne og forholdsvis greit priset.. men også her er stand meget variert.. så jeg fulgte markedet litt og la ut noen pekere her og der før jeg fikk napp av Hvatn her inne som hadde en 323ti som han holdt på og ordne opp, Jeg ble naturligvis litt giret der og da for jeg hadde egentlig tenkt og finne en 318ti, men denne hadde og m52tu motoren Orginalt, så dette kunne nok bli en meget moro bil. Men den hadde vært i en liten kollisjon med et eller annet og avskiltet og parkert i flere år før Hvatn fikk tak i den. Skadene så forøvrig ikke altfor ille ut, men selvfølgelig så krever det kunnskap og penger for og få dette til, men mr Hvatn tok saken og har gjort en god jobb så vidt jeg kan se. Han kunne også opplyse om at dette var den gamle bilen til Ove Kvam, altså kvampacten! Bilen ble gått over og det meste ser greit ut, men dette er ikke en nybil lengre og en del sluttarbeid på bilen hadde nok gått litt fort da den manglet litt plast deksler her og der, klips, rett type ratt osv. den trenger også og få gått over og byttet litt foringer og generelt strammet litt sammen her og der, men bilen ser bra ut i kaross og den har fått et nytt lag med lakk, samt m-tech støtfangere foran og bak, noe som gjør at det litt rare compact designet ser litt bedre ut. Uansett, bilen har potensiale for og bli en fin og litt praktisk (har barn.. og etter og ha kjørt motorsykkel i flere år så måtte jeg ha noe som jeg kan ta med barna i selv om vi kan ha det litt moro!) lekebil for far, Og alt det jeg ikke kan gjøre er allerede gjort så her var det bare og ta bilen med hjem! Bilen er utstyrt med Bilstein pss coilovers, dette er nok det samme som sto på da Ove Kvam hadde den, men det virker bra enda! men foran var di plukket av og erstattet med noen billige coilover som var skrudd meget lavt! og bak var den ene justerings skruen fjernet..? men alt fulgte med så den første moden jeg måtte gjøre var og bytte til bilstein settet og sette en brukbar høyde på bilen. Noen mener sikkert dette er som og banne i kirka, og jeg skal innrømme at den ser bra ut når den er så lav, men jeg er nok blitt så gammel at jeg verdsetter heller at ting skal være kjørbart og ikke bli sittende fast på fartshumper.. og jeg tenker at bilen skal brukes, har planer om og ta med bilen ned til ringen etterhvert så høyden må være satt til og kunne brukes slik at man ikke er konstant redd for bunnpanne, skjermer etc. Legger ved noen bilder av hvordan den så ut rett etter den var kommet hjem og vasket. Et bilde av den gangen mr Kvam hadde den i godt driv rundt en bane. Startet så med og demontere hjul og coilovers. hjulene her skal være org z3M hjul.. di har begynt og vokse på meg, men di er veeeldig tunge.. så disse skal nok av løpet av vinteren, Jeg har et sett med Bbs Rc 090 hjul som jeg skal pusse opp og sette på bilen, disse vil bli hjulene jeg kjører rundt med til vanlig også må jeg skaffe meg et sett som tåler juling og er lette som jeg kan bruke til moro kjøring. Bilstein settet ble montert, samt den justerings skruen, foran monterte jeg bare sammen uten og juster høyden nå. bak har jeg heller ikke justert høyden enda, har dessverre ingen bilder akkurat nå om hvordan det ble da det regner i et sett her i Trøndelag for tiden, men den ble ivertfall mye bedre og kjøre! Satte meg også ned en dag og så over ting jeg vil få utbedret ganske kjapt slik at bilen kan brukes litt før vinteren setter inn, for når vinteren kommer så blir uansett bilen parkert slik at jeg kan bruke vinteren til og gå over litt større ting under bilen. Så jeg sendte inn en bestilling til koed på en del plastikk deksler som manglet foran under bilen og rundt viften, en del klips her og der, ny girkule da den som var på bilen var ødelagt slik at den ikke gikk og feste fast, nytt ratt da det som fulgte bilen ikke var rett type ratt for bilen, den ble annonsert med et 3eiket momo? ratt, men ettersom jeg er litt original politzei så slo dette ikke helt Ann for meg, Hvatn byttet dette ut med et org 3eiket Bmw ratt, men dette er nok til en eldre modell og passer derfor ikke rett forhold til sleperingen, org har nok denne bussrattet tror jeg da den ikke er org med m-sport... men kode hadde brukt faclift m-sport ratt og airbag liggende så dette ble bestilt! venter enda på pakken derifra, den kommer nok til uka så da blir det nok en ny oppdatering om ikke lenge!
  12. 6 points
    Solberg93

    Inspirasjonstråden

    Er noe eget med touring.
  13. 5 points
    Fikk litt tid i furtebua i dag også. Også veldig ok at jeg er nesten klar for vinteren og kan bruke litt tid på Coupen. Har slitt litt med 2 ting i det siste. Den første er at knappen som styrer hvor vifta blåser ikke fungerte lenger og jeg hadde kun blås på ventilene imot ansiktet og ikke føtter/frontruta. Andre problemet er at hver gang jeg låser opp bilen, så går det 2 sekunder så går uler alarm sirena (både via fjernkontroll og nøkkel i døra). Så jeg har brukt noen dager nå på å koble ifra ulike sensorer for å prøve å finne synderen. Det første jeg prøvde var sensoren på panseret, deretter tiltsensor bagasjerommet, kabelene ved baklukka og i går prøvde jeg få finne sensoren til radioen. Ved første øyekast kunne jeg ikke finne den i det hele tatt. Forrige eier fortalte meg at bilen sto med uorginal spiller da han kjøpte den og han fikk montert orginal radio igjen, så det kan være grunnen til at den er borte. Da jeg hadde litt tid i dag, så tok ut hanskerommet for å få tilgang til ledninger bak radioen og se litt nærmere på om jeg kunne finne ut av problemet med bryteren til "blåse retningsdingsen". Etter å ha åpnet opp alt sammen, så brukte jeg noen minutter for å summe meg litt. Synet som møtte meg var ikke helt "riktig", men klarte ikke helt å sette fingeren på det med engang. Det så ut som det var litt mye løse ledninger og sukkerbiter her og der. Første jeg reagerte på var et par avklippede ledninger og tanken slo meg "ikke rart det er elektriske issues her". Men så tittet jeg litt til, så la jeg merke til den pakken med bobleplast dyttet langt opp under dashboardet. @Havers som hadde tatt seg en en pause fra det å være syk, hadde også kommet ned til garasjen. Han klukklo litt når jeg satt der litt sånn små forvirret og sa "bobleplast liksom".... Jeg tenkte at dette måtte være en Flux Capacitor og dro den ut for å pakke den ut. Ble ganske skuffet da jeg pakket den ut og fant en bare en gammel Nokia HFU-2 handsfree løsning. Det interessante nå, var jeg visste ikke at bilen hadde handsfree og forrige eier nevnte ikke noe om dette. Men jeg trenger det ikke og ingen grunn til å la dette ligge å slenge i bilen. Så vi begynte å følge ledninger og det ble ganske åpenbart hvorfor alle de sukkerbitene og løse avklippede ledningene var der. På et tidspunkt så har noen bestemt seg for å "fjerne" handsfree løsningen og mest sannsynligvis en Nokia mobil tlf holder også (forrige eier ved radio bytte?). Men "de" har gjort på den enkle måten og bare klippet ut mikrofonen og holderen og dyttet ledninger tilbake inn dashboard og taket (mikrofonen). Så vi tok jobben med å gjøre dette skikkelig og fjernet alle sukkerbiter, samt koblet opp ting riktig igjen. @havers sorterer ledninger ved radioen og fjerner tull. Så etter en liten stund så det slik ut på gulvet, en betydelig vektreduksjon utført. Og nå ser det mer riktig ut under dashboardet. Men tilbake til de opprinnelige grunnene til å ligge i yoga stilling under dashboardet. Først ut var luftstrøm bryter dingsen, der var jeg heldig og armen var ikke knekt. Den hadde bare løsnet litt og med et lite trykk så klikket den seg fint tilbake til posisjon. Vi får se hvor lenge den holder seg der. Den røde "armen" hadde løsnet. Et litt dytt, så var ting på stell igjen. Den radio anti tyveri sensoren fant jeg ikke i det hele tatt, så den må ha vært fjernet på et tidspunkt. Neste ut var å se om "ultrasonic sensor" kunne være grunnen til at sirena går ved opplåsning. En kjapp test avslørte at det ikke er var den heller, så gjenstår det 2 mulige årsaker til alarm problemet: Dårlig batteri på bilen eller dårlige batteri på selve sirenen (tror ikke det er noe sensorer i låsene, ser ingen ting på delekartet). Dessverre så vet jeg at at hoved batteriet er bra, så det er nok batteriet på sirenen. Og det kan nok stemme bra, siden når alarmen går. Så er det kun uling fra sirena og ikke blinking med lysa. Men var ikke keen på dra ut sikringsboksen for å komme til sirenen nå i dag, så dette fikk vente litt. Så jeg prøver å lade batteriet over natten uten at den er låst for å se det kan hjelpe på litt. (leste at batteriet på sirenen kun lader når bilen ikke er låst/armert). Tar gjerne imot tips på dette her, veldig ukjent tema for meg dette med alarmer på disse bilene.
  14. 5 points
    ogee1

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Beklager at jeg dro i gang denne SUV-diskusjonen uten å følge opp. Har bare vært veldig opptatt på jobben de siste dagene. Jeg ønsker ikke å dra denne diskusjonen videre, men tenker at det er greit at jeg svarer @Fredrik 90 på hans spørsmål om hvorfor man velger SUV. For min del er de viktigste grunnene til at jeg kjører SUV følgende: - Oversikten som jeg får av den høye førerposisjonen - Bilen er kortere enn tilsvarende sedan, noe jeg foretrekker. Vi har god plass til fire voksne samtidig som bilen er 10-15 cm kortere enn en sedan med tilsvarende beinplass. Ja, dette er fordi det er mindre bagasjeplass, men de gangene vi drar på tur med bagasje er vi bare to i bilen, så vi trenger ikke mer plass enn det vi har. - Høyere bakkeklaring og kortere overheng. To-tre ganger i året er vi på hyttetur der de siste hundremeterne ikke er brøytet og forholdsvis humpete. Akkurat de gangene gjør den ekstra bakkeklaringen at vi kommer helt fram til hytta. - BMWs SUV'er er blant de som har best kjøreegenskaper og kjørekomfort. Jeg synes vår F25 X3 med EDC er veldig god å kjøre.
  15. 5 points
    Daniel.

    Inspirasjonstråden

  16. 4 points
    Cbrooen

    Bmw///Alpina Collector (Ny M bil)

    Da var det fredag igjen Alltid ønsket meg en e46 m3. Så da ble det en 05 modell med 98.000km. Smg kasse, supersprint race eksos, og jalla 20» felger. Her må det noen heftige 19» isteden. Så det kjipe på denne spente dagen. Dro til bilen med prøveskilter klare og var klar for å fyre s54n. Men den var helt tom for strøm. Jaja fikk bare koble på booster da og starte den. En vanlig greie. Tok 2sekunder så begynte verdens mest irriterende alarm og sirene å skrike. Lys i dash og alt ok men ingen start. Ingen klikkelyd på starter. Nøkkel deaktiverte ikke alarmen og hjalp ingenting om bilen var låst eller åpen. Etterhvert når jeg lot bilen få være litt alene så sluttet den. Jeg antar det er startsperre som har slått inn fra alarmen grunnet flatt batteri. Kom jo ingen vei idag, så da ble det å ta med batteriet og få ladet dette for å sjekke om det hjelper. To be continued...
  17. 4 points
    Da må det oppdateres . Minstejenta har fått pusset opp rommet sitt og sånn blir det søppel av . Så x5 måtte bidra litt med fjerning : Og dette lasset var der faktisk tyngde i men merket det ikke en plass: pluss at bil var gnudd til taket og seter nede med søppel og skrot😀. Tror jeg vil bytte olje på fordelingskasse selv nå etterhvert . Selve girkassen og , hadde sikkert ikke vært dumt . For denne skal jeg ha i mange år skjønner dere , ja jeg er gal , men denne er så jækla riktig for oss ❤️❤️
  18. 4 points
    Fredag og null stress dag. Som regel når jeg har fri , er det alltid et og annet som må gjøres . Det være seg i huset eller disse bilene . Våknet 05.45 satte på kaffi og tenkte litt på dagen idag.. Hva skulle gjøres idag? Etter å ha tenkt , var det null og ingenting . Så hvorfor ikke bruke en flott høstdag bak rattet i e28en og få bort littt bensin ?😀 Startet med å ta turen til Biltema for å sjekke pris på noe , deretter en tur til Fredrik90 ved Fordbutikken. Der ble det kaffi og prat om alt annet en Ford😀 Derretter beinet jeg meg ut på E18 og her ser dere , dette er friheten: i godvær: En tur til Lillesand og kjapp lunsj , for å så ta kaffi i hjembyen Grimstad: E28en står ved bryggekanten og hviler seg : Mens jeg satte der og pratet med et pensjonist par i solen , fikk jeg melding fra posten . Og pakker er jo gøy så nå folkens , flett nye sorte DE: Så nå er det i havn for disse måtte jeg ha 😀 Og igjen , en fridag , der man legger bort arbeid og kan kose seg med å kjøre favorittkjøretøyet , det er så godt og ikke minst gøy😀 Og man treffer jo folk og da gamle biler fenger de fleste .
  19. 4 points
    Var innom GS Bildeler på mandagen, der de plutselig ville ha noen bilder av bilen til bruk på nettsida, så da ble det en liten shoot.
  20. 4 points
    Prøvde Hartge hjula på M5’n nå før vinterlagring! Blir org hjul neste år også trur jeg 😂
  21. 4 points
    Takker, godt å få brukt den litt nå sånn på tampen av sesongen. Ting ble enda bedre i dag, da jeg hadde time hos BT for å få godkjent KW'ene. Ble møtt av en hyggelig kontrollør som kunne sakene sine, så det ble en veldig positiv opplevelse hvor jeg fikk sjansen til å spørre "dumme" spørsmål, mens hun jobbet med bilen og papirene. Og siden alt var i tipp topp stand både med papirene og min installasjon mtp høyde osv basert på TUV papirene, så endte det med en slik lapp:-D Og da jeg var ferdig på jobb for dagen, så tittet sola fram. Så da grep jeg muligheten til å få gitt Z3M'en litt stell før den skulle inn på lager for vinteren. Først fikk den seg en liten vask, da jeg var litt uheldig og møtte på dårlig vær på BMW dagene ved Våler. Tok også slang på RH MBN felgene som lagrings felger i år. Da dekkene der er på siste vers uansett, så da kan de like gjerne ende sine dager som stillestående dekk. Synes egentlig bilen kler disse også veldig godt (uten deksler nå). Må kanskje ha litt fetere dekk bak + anelse spacing også... Får litt mer "race" stuk med disse enn Alpina'ene. Vurderer ny gummi til på disse til neste år, så kan jeg ha en liten annen stil neste år Hadde en liten fiks til som måtte på plass for lagring, AC knappen hadde kollapset. Og jeg måtte kjøpe hele bryteren ny, ville installere denne før lagring. Slik at dette var på plass til neste år. Jeg viste at selve senterkonsoll dekslet var i dårlig forfatning, så jeg prøve å være forsiktig både ved fjerning og installasjon den nye bryteren. Men dessverre så gikk det ikke helt bra 😕 Så det blir vinterens oppgave å få tak i en ny en, med samme farge. Ble ikke så bra det resultatet der, men bryteren fungerer da. Deretter så var det bare å kjøre den bort godt bort gjemte lagret, hvor den skal få stå i fred i en god og tør krok fram til neste år. Bare avbrutt av meg som skal innom for å sette på vedlikeholds lader og hente skilter. Ikke veldig stolt av min egen bruk av M'en i år, ble hele 1607km på den i år..... Ser at jeg har glemt å nevne at jeg forrige uke tok en dag preppet og vasket 2.8'ern for vinteren og fikk satt på lager. Så nå blir det kun Coupe framover og den skal få bukken i vinter. Slik at den kan jobbes med på "varme" dager.
  22. 3 points
    liffi

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Tur til Rudskogen i dag på Porsche festivalen. Mye spenstige bobbler! Men fy f... å mye Porsche det var der. Bmw treff har noe og ta igjen der på oppmøte på treff! Trodde ikke det var så mange av disse bila rundt her jeg, men morro var det. Vi dro en gjeng fra Nesodden for og titte:) (er en M2 i klynga her også ) kjørte med en kompis sin noe modifiserte «bobble» som lånte prøveskilta mine da BT pirket litt på Godkjenninga sist mandag. Går ikke bare Bmw i vennegjengen
  23. 3 points
    lagunilla

    Bmw///Alpina Collector (Ny M bil)

    Dokumenterer alt fra tiltrekkingsmoment til dekkmønster. Jobber på Bilia Skøyen.
  24. 3 points
    Elsker dem selv, men E34 trenger 18" 3 delte for at det skal se kult ut. Hadde på no Keskin ( ja keskin ) i for som jeg prøvde å det så knall ut! Hartge hjula skal på e28’n. 17" delte på dem er prima spør du meg
  25. 3 points
    Junior fikk sin første bil til sin ettårsdag på lørdag! Måtte gi han noe skikkelig! received_320478755500863.mp4
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00