Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/25/20 in all areas

  1. 17 points
    Da kan jeg rett og slett feire 10-årsdag i dag 🙂 25/5-10 plukket jeg opp min kjære Z4 fra han som fikk den hjem fra moderlandet for meg. Husker det var en meget stor dag for meg etter flere lange uker å vente. Blir bare mer og mer glad i den selv om den ikke har det så godt akkurat nå. Har enda ikke montert den sammen igjen etter lekkasjefixen. En kombinasjon av lite timer i døgnet til dilling med egne biler, alt av treff som er kansellert og ellers generelt travel med alt annet så har jeg ikke stresset med å få det sammen igjen. Fra annonsen på mobile.de Fra dagen jeg hentet den Et av de senere bildene Og ett av hvordan det ser ut nå om dagene 🙈 Har nå i alle fall nye hjul som står og venter på å bli montert 🙂 Og fått litt bedre plass på tomta til flere biler 😅
  2. 15 points
  3. 12 points
    535 i ettermiddags sol:
  4. 11 points
    Hei sann, tenkte jeg kunne starte opp min biltråd igjen. Ble ikke tid sist så jeg fikk den fjernet da prioriteringene var andre steder. Biltråden her kommer til å gå mest i vår F11 530d xDrive 2015 modell, men vi har en 2001 E46 320cia som er i familiens eie. E46 var min tidligere, men jeg solgte den relativt billig til min far som synes den var perfekt som sommerbil. Og siden jeg på den tiden hadde kun 1 garasjeplass var det like greit å selge den til han. Har fortsatt fri tilgang på den når den ikke er i bruk. F11 530d xDrive var litt sånn " jeg må ha bil til barnevogna" behov. Men nå har vi hatt den i snart 5 år og jeg synes fortsatt det er moro å sette seg bak rattet å ta en tur. Siden denne er greit utstyrt, kommer vi nok til å kjøre den noen år til da vi har fortsatt har behov for barnevogn. Datter nr 2 kom nå i januar så jeg har slått fra meg det å handle noe ala 535i/540i/640i/650i da suget etter bensin er relativt sterkt enda. Håper jeg får tak i en slik før el-bil er eneste alternativ 😛. Så litt om F11en, utstyrslisten er ganske grei . Er dog noen ting jeg kunne tenkt meg som B&O, men det får holde med å tenke på det enn så lenge. Farge: Carbon-schwarz (416) Interiør: Leather nappa/elfenbein-weiss/excl. seam (LZET) - Headlining Anthracite - M Sports Package - Interior Trim Strips, Alum. Hexagon - Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl - Seat Heating, Rear - Ambient Interior Light - Panorama Glass Roof - Comfort Seat With Memory - Roller Sun Visor, Rear Door - Connected Drive Services - Multifunctional Instrument Display - Harman/Kardon Surround Sound System - Rear-Cabin Entertainment, Professional - Dab Tuner - Navigation System Professional - Head-Up Display - Night Vision With Person Recognition - Adaptive Led Headlight - Auxiliary Heating - Lane Change Warning - Sport Automatic Gearbox - Comfort Access - Integrated Universal Remote Control - Automatic Trunk Lid Mechanism - Road Sign Detection - High Gloss Shadow Line Noen upgrades som er utført: - Kodet vekk start/stopp - Satt på kjøre lys bak hele tiden. - Temperatur på TPM - Skrudd ned sensitivitet på DRL - Gentlemans knapp for styring av passasjersetet, fra sjåførsiden ( Takk til @///M-ini95 for koding ) Har endelig fått ordnet en VM med E-SYS og Ista+ så nå kan jeg snart kode litt selv Kart oppdateres jevnlig da jeg fikser FSC koder selv nå ( Takk til @Makky123 som fikk startet interessen for å fikse det 👍 ) Upgrades jeg vurderer: - B&O, er litt for dyrt enda men får se. - Har lyst på noen andre felger men får aldri bestemt meg. Liker M351 godt så haster ikke. - Bilen skal lakkbehandles av en kompis snart, som er på tide ser jeg. Så noen bilder mens jeg har hatt denne da @Gabz var jo så snill å tok noen flotte bilder da jeg kjøpte denne her. Kan fortsatt bruke dem 👌 Her er knappen jeg fikk montert på sjåførsiden, dette kan anbefales. Har også satt inn BMW Advanced Car Eye hos BimmerUpgrade Norway. 👏 Noen ferie bilder fra Polen, kona er fra Polen så vi reiser dit stort sett hver sommer med bilen. Ikke i år vel å merke Fikk også oppleve dårlig Polsk vei her en sommer 😛 Så endte opp med å bestille 4 nye dekk på webshop denne ferien i Polen. Siden jeg er livredd for havarert transferkasse ble det original dimensjon foran og bak: Og jammen sneik det seg inn et bilde fra Danmark å .. Jeg er jo litt rar, og etter at jeg hadde 640i GC før denne her så fikk jeg skikkelig dilla på felgene jeg hadde på den. Lurer på om de kunne passet på den her 😛 - BMW LA wheel W-Spoke 423 - Og til dere som lurer på om det er god plass med bakovervendt barnesete med comfort seter..Er ikke det! Må jo nesten ha med litt E46 bilder også, 2001 modell 320i Autolat, med bare 130.000KM. Strøken er vel et dekkende ord her, nesten ikke vinter kjørt i vårt eie. Og til slutt, vår bil nr 2 en 2011 Mazda 2. Herlig bybil egentlig, med friske 1,3L 75HK.
  5. 11 points
  6. 10 points
    Du og alle andre har rett til å mene hva de vil. Men fordi du har en E34 og G30, gjør deg vel ikke mer kvalifisert enn andre? Den røde tråden du stadig referer til er syltynn, du må snart frem med lupe for å finne den, er stadig færre som ser den her inne. Pr idag et den svakeste modellen i BMW sitt portefølje 1 serie og 2 serie GC, deretter kommer den falmete gamle stjerne 5 serien i form av G30 LCI. En gang i tiden lokomotivet i BMW’s stjernegalleri, er nå en av mange i mengden og blir forvekslet med Skoda og Golf, det er vanskelig å se et større fall enn det.
  7. 10 points
    Idag kom den store dagen! Nå kan vidundere tas ibruk slik det skal uten knirk, slark og risting. turen gikk til otta på justering, skulle rugget litt før jeg leverte den inn ser jeg. om verdiene er bra vet ikke jeg men bilen føles veldig riktig og den sporer ikke selv med 245/35 og 275/30r19. nå kan jeg endelig si noe på bilen er helt ferdig.. bør kunne rulle noen mil til nå uten å måtte bytte flere stag 😁 egentlig ganske fornøyd med høyden bilen endte opp med. bilen i seg selv er jo langt fra ferdig men teknisk så er jeg farlig nærme. har faktisk en liten ulyd fra ac kompressor men det ser ut til å fås kjøpt repsett til den, så om noen har efaring med å bytte lager og kløtsj så skrik ut. lett å legge merke til små bagateller når det meste ellers er på stell. neste nå er å få tak i ny lmm, silikonslanger og matepumpe under sete slik at alt er optimalt før effektøkning, etter det er det kun visuelle som står igjen.
  8. 9 points
    Nyvaska bil er alltid digg
  9. 9 points
    Skikkelig fint denne lørdagsmorgenen i Molde by, bilen derimot skriker etter en vask. Får bli etter jobb idag
  10. 9 points
    Coilover onsdag Kom fjører fra koed idag så da var det bare å sette i gang! Første hjørne tok lengst tid da det ble byttet fjører på begge foran samt stillt inn høyde til laveste punkt i TUV. Alt ble også stilt til nest stivest i starten for å så justere rebound mykere etterhvert. Blir ikke så veldig lav bil men ser ut til å sluke hjula godt Etter alt var ferdig så kjørte jeg bilen hjem. Er en del bakker og skarpe svinger her, la fort merke til det må gjøres noe da det subber dessverre. Så har jeg også svingbare bakhjul, det hjelper ikke på akuratt. Så blir vel å ta fram valsen i morgen og se hva jeg kan få til. Er ikke mye det er snakk om, men siden dekka er litt breiere enn de burde så måndet kompanseres for. Uansett, ser bra ut Skal få tatt noen bedre bilder i morgen, ble mørkt før jeg ble ferdig og kom meg hjem
  11. 8 points
    Hei og takk for at du stikker innom min lille tråd Etter å ha brukt samboeren sin finn.no en stund, uten lagrede søk på e39 men på div M biler så tenkte jeg at jeg nå kanskje var "stor" nok til å bruke min egen finn konto igjen. Logger meg derfor inn og etter typ 2 minutter så dropper det en tilsynelatende ganske ryddig 01 530dat til salgs. Bilen ser godt bevart ut både på bilder og med historikk i form av kvitteringer, og jeg gir fyren ett bud 5000 under prisantydning. Jeg har en sånn greie (desverre noen ganger) at jeg ikke egentlig helt klarer å betale full pris for noe på finn.no da i min verden så er det ikke veiledende priser som står oppgitt, men villedende Får tilbakemelding på at han skal ta en vurdering på det og komme tilbake til meg på ett senere tidspunkt. Dette var jo ikke helt responsen jeg håpet på, og jeg begynte å innse at om noen som meg vurderer å gi full pris for den, så finnes det ihvertfall folk der ute som er villig til å bare slå til uten noe mer mas.. jeg sender en melding, " vet du, jeg tar den for 40 jeg. Teit å la den gå fra seg - mvh" Derfra ble handelen spikret og plan om å hente den neste dag ble avtalt Heldigvis var selger en ærlig type, men dog kanskje etter min oppfatning en mann med ikke spesielt god mekanisk kunnskap ( unnskyld om du leser dette ) Bilen skulle være tight og fin og i generelt god stand, noe den jo selvsagt er mtp km og alder men alikevell med et par ting som kunne vært greit og nevne for en som merker det Kjøreturen hjem oppleves som en bitteliten skuffelse, altså bilen går godt og girer fint. Men den føles litt "grøtete" mot asfalten. Den er også relativt tung på rattet og den har radio som faller inn og ut hele tiden. Har også en følelse av at det er noen kuler og ledd i forstillingen som trenger å bli byttet ut. Helt greit, men alikevell ikke helt det jeg følte jeg kjøpte. Selger opplyste om at jekkfester bak hadde sviktet når han hadde lagt om til sommerhjul nå i våres. Han hadde jo selvsagt brukt original jekken ( uff! ) noe som hadde ført til at spesielt på venstre side så har den laget bulk i kanal og trykket jekkfeste opp. Selv bruker jeg særdeles skjeldent jekkfester bak på bmw, da jeg syns det er mye tryggere og jekke på diff Men ikke noe som ikke kan fikses, og satser på at det blir sveist nye jekkfester bak mm til vinteren. Har nemlig ikke noe plan om å la denne gå i saltlaken som er på veiene her i Vestfold. Skiboks av merke Skiguard 850 fulgte med, som fungerer fint i låser. Dette er jo en liten rosin i pølsa egentlig, men vil nok ikke bli brukt av meg mtp at bilen er tenkt å stå stille vinterhalvåret. Så denne kan selges om noen skulle være interessert i den. Står på BMW skistativ Ellers så kom jeg hjem, og parkerte bilen i garasjen. Dagen etter var det av med skiboks og stativ, og på med noen andre hjul for å se om kontakten med asfalten ble noe anderledes. Og der merket jeg stor forskjell. Den flyter ikke lenger rundt i kjørebanen på samme måte, men oppleves til de grader mye bedre. alikevell trenger den fortsatt noen nye stag og justering av alle hjul hjørner for en optimal BMW kjøreopplevelse. Dette kommer. Så litt spec på min bil : Type Value VIN WBADP81040GV54060 Prod. Date 2001-08-31 Service History !! CHECK HISTORY !! Type 530d Series E39 (5 Series) Body Type Touring Steering Left Hand Drive Engine M57 Displacement 3 Power 142kw / 193hp Drive HECK Transmission Automatic Colour Titan-silber (354) Upholstery Leather Montana/basic equip/schwarz (N6SW) Check mileage http://www.auto-records.com Editions and packages S785 White direction indicator lights S710 M Sports steering wheel, multifunction S788 BMW LA wheel, Individual S715 M Aerodynamics package S337 M Sports package S339 Shadow-Line Comfort and interior equipment S403 Glass roof, electrical S464 Ski bag S423 Floor mats velours S430 Interior/outside mirror with auto dip S428 Warning triangle and first aid kit S481 Sports seat S441 Smoker package S470 Isofix-System S434 Interior surface aluminium S494 Seat heating driver/passenger Multimedia S630 Car phone with cordless receiver S609 Navigation system Professional S612 BMW Assist Driver assistance and lightning S522 Xenon Light S500 Headl.washer system/intensive cleaning S520 Fog lights S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S508 Park Distance Control (PDC) S548 Kilometre speedo Wheels and drive S210 Dynamic stability control S202 Steptronic S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. S216 Hydro steering-servotronic S249 Multifunction f steering wheel Environment and safety S818 Battery master switch S879 On-board literature, German S851 Language version German S863 Dealer List Europe S801 National version Germany S354 Windscreen, green-tinted upper strip S386 Roof railing Individual equipment S775 Headlining anthracite Other equipment S998 Startup control, internal demand S970 Business Package Kjente feil: * Jekkfester bak * Treg servo * Radio som kommer og går * Noe stag/kuler i forstilling * Mangler koppholder under klimapanel * Litt pixelfeil i klimapanel * Treg bakluke Planer: * Varrestoen ES6 eller ACS Rennesport typ 1 eller 2. * Kw 1 coilovers evt vurderes andre kvalitets coilovers sett * Soting av ruter * Fikse feil * Oppgradere litt stereo Link til finn.no annonsen som poppet opp hos meg : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=180300676&fbclid=IwAR2qcUrnt2ezSQEZ0fD7uCEGb0xASPlx9sdXSb88Rxz8Ez1Knnj9S2FiyAk Så litt bilder, de 2 første er av bil når jeg kom hjem Deretter med linselusa og påbegynt å gjøre den mer "meg". Ønsker meg noen 18" 3 delte kanthjul, men hadde 20" liggende og slenge som ble satt på frem til jeg får slike felger jeg ønsker
  12. 8 points
    Trodde jeg hadde en G31 LCI i speilet bak meg, men sannelig var det ikke en ny Golf stasjonsvogn.
  13. 8 points
    sveigis

    Min E30 Helårsbil..Litt dall upd

    Da har jeg faktisk gått gjennom hele bil fra A til Å idag og tror jaggu jeg vant kampen prosjekt e30 . Altså sånn jeg ser det så er jeg ferdig med bilen .😀 Ser ikke noen andre ting som må gjøres og sjekket overalt. Dvs at jeg nå kan ta denne bilen på en EU snart . Prøveturen vil avsløre dette . Men alt av problemer er fikset ,karroseri er ferdig så nei,tenker det er greit. Komplett full av pollen: Interiør komplett og helt igjen : Og sånn må jeg ha det . Må vite at jeg kan sette meg inn i en bil der ting er komplett,ta ut matter riste de,gå over med fille osv. Nå er alle spor etter Varg Vikenes slettet og håper den nå skal få et liv på veien uten mye tull. For du min lille e30 ,du var ei nøtt å knekke .😀
  14. 8 points
    Da var jeg så heldig å få meg tak i en meget pent brukt orginal M-Performance diffusor, lakkert i høyglans sort. Takk til @Jan Christian Huus for at jeg fikk kjøpe den av deg.
  15. 8 points
    Dette forumet har for meg blitt et slags pusterom i hverdagen, en pause fra livet ellers. Om det så bare er å innom i 2 minutt. Mye på grunn av variasjonen i tema. Et slags livets forum. Denne tråden er en av de mer interessante, og selv om jeg ikke bidrar så mye så har jeg meg noen raid av og til der jeg tar for meg det som har blitt skrevet siden sist. Apropos gamle japanere og deres storhetstid på 90-tallet. Jeg ble 18 i 2007 og startet min bilkarriere med familiens merke gjennom mange år; Mitsubishi. Var lenge innom tanken om å kjøpe en kompis sin lekre sorte E36 318is Coupé med hvite skinnseter og et ellers høyt utstyrsnivå, men geografien ville ha det til at jeg trengte en firehjulstrekker der jeg bodde. Så det ble en 95 Galant GLSi 2.0 4x4 med 136hk, som i og for seg var mer enn sprek nok som førstegangsbil - vekta er jo noe lavere enn i dag. Den ble etterhvert senket og nye felger. En bil jeg hadde ekstremt mye moro med den tiden jeg hadde den, og som vinterbil tror jeg den går xdrive en høy gang. 50/50 fordeling, 40% viskosesperre på bakakslingen. Det var en uhyre kompentent firehjulssladdbil som jeg kom fram med over alt. Gikk etterhvert over til en 98 Primera 2.0 SRi som også imponerte. Denne var ferdig senket på knallharde senkefjører, og hadde hatt én eier og 60000km på 10 år for deretter å ha blitt kjøpt av en ungdom som senket og sotet før jeg kjøpte den. Herlig bil som gikk bra med en turtallsvillig motor, merket en tydelig endring ved 4000rpm, og med gode sportsseter i et grelt stoff, typisk japseinteriør anno 90-tallet - spraglete lilla og grått. Kjøreegenskapene var utrolig bra som nevnt av andre over her, samtidig så husker jeg at den kunne være økonomisk også; jeg fikk den ned i 0,57 l/mil en langtur innover Ryfylke. Etter et år med denne solgte jeg til samme pris som jeg kjøpte for året før etter en budrunde (!), olja tok oss og vi havna på BMW-kjøret med en leaset Estorilblå F20 116i. Selvsagt etter å ha bestemt meg for en 159Ti Sportwagon, som skuffet meg såpass ved prøvekjøring at når dama dro meg med bort til Bavaria for å prøve BMW så var jeg solgt.
  16. 8 points
    Avlevert for polering og coating 😀
  17. 8 points
    Blandet drops, den sjeldneste her er muligens Austin Allegroen - en av verdens dårligste biler og utrolig at denne enda ikke har ramlet fra hverandre (jeg hadde en prikk lik som min første bil)
  18. 7 points
    En tur over Brokke Suleskar veien idag.
  19. 7 points
    Liten snap etter dagens vask. To min senere var det pollen på bilen igjen🤦‍♂️
  20. 7 points
    Ble en liten rånetur i går kveld. Helt greit med sommer, endelig.
  21. 7 points
    Ingvaldsen

    Den store finn.no tråden.

    står sikkert utenfor biltema nå for å handle 3" rør og ta tecnix ligger i bestilling
  22. 7 points
    Ingvaldsen

    valg av eldre m-bil

    må en gammel bmw ha 15" felger med hjulkapsler og suv kjørehøyde med sigen rompe for å se bra ut ? et familiemedlem solgte nettopp sin e30 m3 for 3 ganger prisen han betalte for 10 år siden mitt under corona krisa, han hadde flere kjøpere klare så han tok et par telefoner så var pengene på konto før bilen i det heletatt ble inspisert. Det var en bil som ikke har vært på markedet siden 2007 og aldri forsøkt solgt siden, e30 er noe helt spesielt som ingen annen bmw kommer til å gå forbi og da tenker jeg spesielt på e30 m3. grunnen til at e30 ble så populært er vell fordi det startet som en ganske oppnåelig bil for mange en gang i tiden , derfor er det flere som kan relatere seg til e30 framfor en e31 som "ingen" hadde. når det blir lite av noe som er populært så vil prisene stige, sånn er det bare. Alle som sutrer over e30-priser er heller ikke i kundegruppen for en e30. tror heller aldri noen annen bmw kommer til å bli like populær som e30, så trådstarter har langt fra dårlig tid til å finne seg en e36/e46 m3 foreløbig.
  23. 7 points
    wabby

    i4 Tråden

    Hei, da kan det se ut til at jeg kommer til å vende tilbake til BMW igjen (ikke hatt siden e39, men vurdert mange ganger BMW ved mine siste bilkjøp). Selv hadde jeg satt meg på Mustang Mach-E First Edition reservasjonen, men det kom nå melding om utsettelse til nyåret. Ser også at i4 kommer til å starte produksjonen sin rundt denne tiden. Konkluderer da med at jeg ønsker å vente litt lengre, og hoppe på en i4 Forutsatt at den ikke priser seg helt ut eller ser forferdelig ut når produksjonsbildene kommer. La oss dele artikler, bilder, etc her
  24. 7 points
    Enig i det @papertiger sier og dukker ofte innom tråden til tross for at jeg ikke legger særlig mye til spor etter besøk. Har faktisk litt erfaring med japsebiler selv, iform av en faceliften av din bil. Dette er jo fra den tiden Nissan var Nissan og ikke en fusion av fransk og japansk drit (les CVT kasse og el. problemer). Primera P11 og P10 (og Infiniti G20 som den het i USA) er utrolig kjøreglade biler sammenlignet med andre biler i sin klasse. Har også hatt en Vectra B som jeg overtok fra min far, og den bilen elsket jeg (førstebilkjærlighet). Den hadde dog dårligere kjøreegenskaper enn Primera'n jeg har idag. Lest litt om understellet på disse bilene, og foran er vel mye ( om ikke alt) basert på understellet man finner i 300ZX. Det sier vel litt. Japsemotorene er veldig morsomme når de piskes på turtalle ettersom det er alt de kan. Dreiemoment er ofte lavere enn tyske biler med samme slagvolum selvom toppeffekt er samme. Min har turtallsperre på 7300 o/m, som er drøyt når maks effekt er på rundt 6000 😅 Et stort ankepunkt jeg har mot japsebiler, spesielt melk og brød variantene er ettermarked og forum. Det kanke sammenlignes med hva man finner til BMW. Noen deler får man kun som OEM fra Nissan, med tilhørende dritlang leveringstid og ofte til en sinnsyk pris. Kan komme med et ferskt eksempel: Hadde Primeran på EU kontroll hvor det var for mye slakk i øvre opphengkule, begge sider. På engelsk omtaler de det som kingpin bearing eller centre link bearing. Siden ingen andre enn Nissan lager disse "armene" med tilhørende kulelager, må man ty til originaldel. Birger N Haug skulle ha 10 000 kr per stykk (!!) for disse, noe til og med de på delelageret skjønte ble for drøyt å påkoste en så gammel bil. Levering kunne fort ta 4-5 uker... Selv pæreholder til skiltlys tok flere uker å få levert. Løsningen ble å ta jobben selv, demontere alt, ta med "armene" til en bekjent og få presset ut de gamle lagerne og få presset inn nye uoriginale kulelagere. Kosta meg 400 kr for rep.set og en 6-pack for jobben Ellers vil jeg også benytte sjansen til å fremheve en av mine favoritt YT kanaler. For dem som er lei av kanaler som fokuserer på montering av M striper i grillen, karbondetaljer på absolutt alt og annet ræl jeg føler meg for gammel for, så er dette et friskt pust. Dette er vel første video av hva som etterhvert blir en serie episoder i "restaurering" av noen av mine favoritt BMW'er. Mannen bak kanalen har nylig gått til innkjøp av en E46 325i Touring som "vinterbil", men ennå mer spennende er vel hans nylig importerte US E60 M5. Regner med at folk kan gjette seg til hvorfor en fra Tyskland importerer M5 fra USA?
  25. 7 points
  26. 7 points
    Ble endelig vær til å få tatt en håndvask😁 utfordret også skjebnen med en motorvask før under vasking etter ingenting er så deprimerende som svart bil i sola, umulig å unngå vannmerker og hologram ... og berør du den ikke så er den grå av trafikkfilm. Skulle gjerne gitt den en skikkelig lakkbehandling og coating men først må den få mer ny lakk. aldri mer svart bil, mimrer tilbake til da jeg hadde titansilber 530d som var 100% ren ved berøringsfri vask da trafikkfilmen ble helt usynlig. Ulempen med svart bil er at de sluker hjul da det blir for mye svart.. mens på lys bil ser 18" gigantisk ut
  27. 7 points
    Chrono

    G31 540iX

    Da fikk jeg endelig sommerhjula i forrige uke. Skuffelsen var desto større når jeg oppdaget at to av felgene hadde feil navåpning og boltsirkel. Har ventet en stund på disse nå, så håper at selger ordner opp i dette kjapt. Mens jeg venter på nye felger ble det en liten runde med rengjøring av hjulbuer. Man får et par rare blikk av forbipasserende naboer når man bruker noen timer på vask av hjulbuer, merkelig nok 😋
  28. 7 points
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Takk for hyggelige tilbakemeldinger og det er heldigvis ingenting egentlig galt her i gården bortsett fra permitteringer fra jobben og derfor kanskje for mye tid til å tenke. Også her har det handlet om hjemmeskole samt å få alt ellers til å gå opp i en høyere enhet. Vi bor heldigvis litt ute på landet og har mye fri natur rundt oss. Akkurat dét har vært en veldig fin ting når man ellers måtte være mest mulig hjemme pga coronakrisen. Ingen av oss har så langt blitt syke og vi er alle stadig gode venner. Litt utfordrende har det vært med yngstemann på straks 17 år, men han har sine hobbyer som han kan fordype seg i (han spiller bl.a bassgitar og fotograferer). Lang tid med isolasjon fra skole og venner er imidlertid ikke det du vil tilby unge i den alderen der de helst bare skal smake på livet og være glade. Som sagt så har det blitt mye tid til å tenke og jeg er nok ikke den eneste som har tatt arbeidssituasjonen og fremtiden opp til vurdering. Jeg er i en alder der mange ønsker å gjøre noe annet før det er for sent. Jeg har tenkt alternative karrierer og sogar ny utdanning. Det har blitt mange dype tanker og filosoferinger. Jeg merker at dette tærer på i lengden og behovet for å komme videre er der definitivt. Akkurat nå føler jeg meg litt tom og sliten, men forhåpentlig går dette snart over. Noen nye planer er lagt og skal eksekveres så får vi se hva fremtiden bringer... Vedr. tråden og forumet generelt er aktiviteten mest av alt en glede og tidsadspredelse. Jeg skriver jo fordi jeg har lyst og interesserer meg for temaene. Heldigvis handler ikke alle trådene kun om tradisjonell bilinteresse, men ofte også om nærliggende temaer som f.eks økonomi, politikk, samfunnsutvikling etc. For min del gjør dette diskusjonene langt mer spennende noe også bl.a denne tråden reflekterer ganske mye. Jeg har merket meg at tråden blir lest av overraskende mange og dette er selvfølgelig veldig hyggelig, men det forplikter også litt synes jeg. Jeg oppfatter ikke dette som en negativ ting - tvert imot, men når jeg selv ikke riktig har motivasjonen blir det litt vanskelig. På den annen side er det, som dere også skriver, en veldig spesiell tid vi opplever så forhåpentlig skjer dette ikke igjen med det aller første (får vi da absolutt håpe, bank i bordet!).
  29. 6 points
    Hmmm... så det handler om å være annerledes bare for å være annerledes for BMW idag. Dette er for enkelt etter min mening og ikke godt nok selv om jeg isolert sett faktisk synes at i4 har et design som er mindre radikalt enn fryktet på forhånd. Jeg tror også at den ser bedre ut live enn på bilder. Det jeg ikke liker er at BMW nå prøver for hardt å skille seg ut. De mangler den selvsikre og sofistikerte fasongen de hadde på 80 og 90-tallet. Da visste de at de var best uansett hva og de visste også at det ikke var nødvendig å skille seg kraftig ut fra de andre (for ikke å si kopiere andre). Sagt på en annen måte så var BMW på toppen og definerte hva som var riktig. Alle de andre bilprodusentene la seg etter og i større eller mindre grad kopierte hva BMW gjorde. Nå må BMW imidlertid aktivt jobbe for å skille seg ut fra mengden og nettopp dette er etter min mening dessverre langt på vei en fallit erklæring. OK... dette er en vanskelig balansegang, men f.eks Porsche har ikke dette problemet. 911 ser stadig ut som en 911 og selv Taycan er umiskjennelig en Porsche selv om deler av designet er helt annerledes enn f.eks Panamera. Porsche har med andre ord stadig selvtilliten som kreves i dette markedet og de behøver derfor heller ikke å skape tildels radikale endringer bare for å være annerledes og dermed gjøre oppmerksom på seg selv.
  30. 6 points
    fupsaker

    Den store klokketråden

    Her kommer min klokke som virkelig er med på alt, med unntak av bading. Helt riktige farger på nato'n!
  31. 6 points
    Historikk Vanligvis er jeg imot å kjøpe bil usett, da det er viktig å se og prøve bilen selv. Men i dette tilfelle ble det usett, og hovedgrunnene for at jeg turte å kjøpe bilen usett var: 1 eier!! Full servicehistorikk hos BMW Tilstandsrapport fra Bavaria Stavanger rett før kjøp(her fant de ingenting annet enn det selge hadde opplyst på forhånd) Nå etter å ha hatt bilen en liten stund gikk jeg igjennom papirene jeg fikk med, og her ble jeg imponert over alt som er tatt vare på. Selvom jeg direkte ikke kan bruke det til noe annet enn å lese på synes jeg fortsatt det er et stort pluss da jeg vet bilen har blitt godt tatt vare på Fra bilen var ny Pristilbudet på bilen fra ny Med prisliste på utstyret Komplett Servicehefte frem til 199.000km hos bmw Vanligvis tar jeg service selv på mine biler men med denne blir det nok å gi den til bilia for å få komplett serviceheftet frem til 221.000km(idag). Men det er jo fullstendig UMULIG å få bestilt en time på et verksted om man ikke klarer å vente 3-4 uker. Samt i bagasjerommet fant jeg kompressor og dekkskum som aldri ser ut til å være rørt Samt original bmw oljebeholder
  32. 6 points
    Takk for fine kommentarer. Har skjedd litt mer med bilen nå. 😀 Har hele tiden tenkt tanken at jeg måtte få på en annen frontfanger. Og en kveld når jeg scroller på Facebook får jeg opp en E39 Stasjonsvogn som har M-fanger med "spyd" i seg. Faktisk ikke så langt unna der jeg bor, og heller ikke alt for stram pris. Vel vel, da var det bare å hive seg i bilen kl 21:30 på kvelden og hente bil. 😅 Bruksbilen min i bakgrunn der, 14 mod xDrive. Det var ikke så lett å besikte bilen i mørket, så det ble en ganske rask handel. Dagen etter på så ser jeg at fangeren ikke her helt strøken, men det får vi vel orden på. 😜 Etter litt tilpassing av stålplate på baksiden, et godt lim og godt verktøy så tenker jeg vi har utgangspunktet for fanger uten høl. Sparkling må selvfølgelig til når dette er ferdig tørka. Da var det bare å la det tørke også kjapt pusse over litt, se an tilstanden generelt og sparkle de værste sårene. 😄 Gikk fort over med en lys grunning jeg hadde til overs for å se hvordan resultatet sånn ca kom til å bli. Senere ble dette mattet ned igjen, finpusset og så gått over med svart grunning. Litt demontering må til.... Og jo... Hva gjør man mens man venter på at grunninga skal tørke? Haha, man tar like så godt resten av rusta på bilen.... 😂 ....... Ferdig! Endelig. Beklager for bilder av halv møkkete bil. 😂
  33. 6 points
  34. 5 points
    Hele 1780kg veier denne med full tank og noe skrot baki.
  35. 5 points
  36. 5 points
    sveigis

    Min E30 Helårsbil..Litt dall upd

    Da har man fått kjørt litt idag og kun småturer og den går upåklagelig . Starter momentant og alt såre vel .😀 Må si jeg gleder meg voldsomt å ta i bruk denne som en vanlig bil . En bil man liksom ikke må tenke seg om to ganger hvor man parkerer ,hvor man legger tingene osv . Fikk spylt av pollenstøv og lagt på mer plastfornyer da det andre andre hadde trekt godt inn siden forrige uke . Noen bilder : Gøy med en 100% original bil : Innvendig : Alt av kabler lagt opp til anlegg og ingen snarveier tatt. Her ble det lagt opp pluss fra batteri med egen sikring og fant eget uttak på ekstrautstyr kontakt under dashbord til tenning av og på strøm samt jordingspunkt sammen med andre origianle jordingspunkt. Shinet del 2 og ledninger: Dørside: Og generelt: Men Gud bedre hvor liten denne bilen er 😀😀 Føler jeg kan ta den inn i gangen men likevel er føler man komfort i den . Det beste er jo nå at den er stille innvendig . Ikke hull i gulv og tepper som er hele. Nei sånn kan vi ha det .
  37. 5 points
    Atter en dag i pappaperm: mens poden falt i dyp søvn en morgen kl 08 tidligere denne uka satte jeg i gang med vinterhjulvask og felgvask. Lenge siden jeg har vært så tidlig ute 😛 Linet opp på rekke og rad: Hjulene til Minien hadde kun sittet på bil siden januar og sikkert ikke mer enn snaue 1000km siden da, så der er Autobahnen såpass lite utsatt for slitasje at jeg ikke trenger å strippe ned å legge på ny. Så der ble det bare en enkel håndvask, men med Prickbort først. Sammenligningsbilde som viser hvor enkel felgvasken det er når de er satt inn med Autobahn (merk at dette er 13 år gamle felger som ikke har blitt fikset på, og de blir heller ikke vasket innvendig ved bilvask da eikene er så tette at jeg kommer ikke til, så her er det uberørt dritt hver vår og høst 😞 Etter Prickbort og høytrykk: Etter en lett runde med vaskehansken og Meg’s Nxt gen car shampoo: Det samme gjelder 442M-felgene (som fortsatt er til salgs), de satt på bilen en uke og to før de ble tatt av, så de er så godt som nyvokset og fikk også samme behandling som Mini-felgene. Vinterhjulene til BMWen fikk full pakke; PB + Felgenblitz + håndvask. Såg ut som jeg hadde startet dekksjappe i inngangspartiet 😛
  38. 5 points
  39. 5 points
    Fikk justert opp til maks bak ihht TÜV og nesten maks foran, ble bedre det, kvitt 95% av subbing så litt mer positiv nå 😅 Fra dette: Til dette: Tok en kikk bak også, meste av subbing kom fra svingbare bakhjula i lav hastighet når den makser ut på 4 grader
  40. 5 points
    E39_Cato

    Den store finn.no tråden.

    Takk for tillitten liksom
  41. 5 points
    Nyter den siste snøen på Østlandet
  42. 5 points
    awt

    Den store finn.no tråden.

    Helt lik tråbilen vår.
  43. 5 points
    Er nok en grunn til at jeg ikke har kjøpt enda er veldig usikker. Men liker de veldig godt, helt fra da jeg hadde F06n. Og takk for bilder og hyggelig ord I dag kom denne inn 👍 Og voldsomt å støvete det ble på bilde. Så ikke sånn ut i bilen 😂. Mulig jeg trenger nye briller...
  44. 5 points
    @Snowbiz Ja, stemmer det. Det er en stund siden jeg har sett bilen, men den har vært plettfri da jeg har sett den. Fikk for øvrig tilbake bilen fra lakkering i dag. Det ble utbedret sinkslipp i toppen av alle fire dører, samt at jeg lakkerte diffuser, sideskjørt og bakfanger i samme slengen. Fikk samtidig montert de nye dørtrekkene og skinntrukket airbag. Bilen ble ikke til å kjenne igjen!
  45. 4 points
    Knipsa noen bilder i kveld.
  46. 4 points
    E39_Cato

    Den store finn.no tråden.

    Stemmer det 😊
  47. 4 points
    Da er pakninger kommet og skal igang nå snart . Men dette tør jeg ikke selv tror jeg så må la andre gjøre dette . Og ellers med Tds i gården? Jo vil si det er perfekt 😀 Faktisk deilig . Elsker den bilen da den har ei perfekt automatkasse og går bestandig . Er liksom ikke noe med den ,den bare starter og tar avgårde . Noe fartsbil original er den ikke ,men straff den godt ,så er det ikke vanskelig å få fart på den.😀 Nei denne liker vi her skjønner dere. Og måtte plutselig på fest her i helga og Mini fyrte opp Gamle Olga 😀 Man liker dette klassiske greiene her fra 1992: Er jo klart at for far i huset som sitter på siden og hører på Hardstyle slå som en knyttneve i ryggen av subwoofer,der er jeg ikke lengre men vekker minner. Godt de ungdommen koser seg . Takk for turen Mini: Godt hun har fått inn hvilken bil som gjelder . Grønn gammel Bmw 😀👍
  48. 4 points
    *MrB*

    i4 Tråden

    BMW plasserer i4 rett i matfatet til Tesla Model 3, som pr i dag er nærmest enerådende i dette segmentet. Da blir det en naturlig sammenligning. Men jeg tenker som deg: Tesla er fullstendig utelukket. Ikke liker jeg designet (på Model 3), byggekvaliteten er fortsatt ganske skral, ettermarkedet henger stadig etter, og "hypen" rundt merket gjør at alle fibre i kroppen min stritter i mot. Da hjelper det ikke for min del at bilen er fantastisk på papiret. En tilsvarende BMW, med byggekvalitet og identiteten som følger med, derimot.... det kunne jeg betalt penger for. Men den forutsetter at den matcher model 3 på pris. Klarer den ikke det har den tapt. Jeg mistenker imidlertid at BMW kommer til å prise denne bilen ganske aggressivt, da de trenger å selge utslippsfrie biler i stor skala for å unngå fremtidige sanksjoner og bøter. Og I3 klarer ikke å dra dette lasset alene fremover. Når det gjelder IX3, så begynner jeg nesten å lure på om den er en ren avledningsmanøver fra BMW, og at bilen egentlig aldri var tenkt lansert som annet enn et konsept.
  49. 4 points
    Fikk omsider gått over det siste vinterhjulet med både Swissvax cleaner fluid, autobahn og pneu. Endte med at veieier dekket litt over 50% av nytt dekk, så da løste det seg sånn tålig. La dekkene inn i nye hjulposer (eller hjulbag blir vel kanskje mer treffende). Så nå blir det god lagring av disse frem til vintersesongen! Ellers blir det ut på roadtrip til helga. Først Stavanger til Bergen torsdag kveld for å hente en valp for foreldrene mine, deretter fra Bergen til Grimstad (over fjellet) også tilbake fra Grimstad til Stavanger. Så dersom noen har noen fine tips til stopp langs vestlandskysten eller over fjellet fra Bergen så settes det pris på!
  50. 4 points
    HalvorK

    #335 E36 M3 (S50 overhaul S.57)

    Fått et lass med deler fra Koed som skal nedover (blant annet nytt register) har og fått tak i S50B32 oljepumpe samt bunnpanne. Tikker stadig inn noen bilder fra motorbygger :
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...