Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 03/19/19 i alle områder

  1. 20 poeng
  2. 18 poeng
    Et par bilder av den nye familiebilen som erstatter for den forrige X5en. Phytonicblå G05 M50d med Ivory/sort interiør. Har det meste av utstyr unntatt B&W-anlegget. Foreløpig fått en langtur med bilen, og den er en drøm å kjøre. Utrolig stille og komfortabel!
  3. 15 poeng
    Hadde vært fredag ,hadde jeg feiret med en heidundrende fest ,og da vet dere hva som har skjedd.😀😀 Dagen idag har vært hektisk ,først opp og kjøre minsten på skolen. Så hjem få eksos på plass med nye gummi oppheng . Derretter bar det rett på sykehus da jeg hadde time der idag. Er desverre så heldig å ha Diabetes 1 og fikk installert sensor ,noe som garantert de fleste ikke vet hva er ,og akkurat nå så driter vi i det.😀 Men så dere ,nå skulle det startes og ja jeg kjente en viss kvalme og urolighet i kropp. Gikk gjennom alt for hundrede gang for siste sjekk. Ny tank: Så skulle disse dunkene nedi tank: Og her står den ,ville den fyre tro: Da var bare å sette seg inn og teste . Vrir på nøkkel og ingenting skjer ,,,fortsetter litt på starter og plutselig tenner den ,så dauer den etterhvert tenner den igjen og sviver klokkerent ,å du milde Jesus for en følelse ,etter all jobb så går den for egen maskin . Se på turtallet : Altså den har i gått skikkelig og for egen maskin på ca 10 år. Og ja jeg måtte jo se om den kunne røre seg ,så dynket callipere i wd 40 og trykket på pedal ,og joda den flyttet seg den og fikk testet den . Og det skal jeg si dere ,at denne er mannevond kontra e34en,fy søren å rått. Så slenger ut et bilde der den har hatt sin første tur på mange år : Denne får hedersplass hjemme nå : Fra siden : Og etter en stund ,like stabil på turtall og tomgang: Likevel er der jo endel følgeskader etter så lenge uten å bli brukt . Så skal gå gjennom kjølesystemet og bytte termostat samt kjølevæske og lufte. Den begynte å bli skikkelig varm på slutten og slange fra termostat til radiator ,var tom for væske og kun trykk i . Samt lufteskrue ,der var så mye irr at luftehullet er tett ,så alt dette skal fikses . Tilslutt et spm. Merker at av og til var den ikke med . Når jeg trykket pedal i bunn fra tomgang ,henger den litt og ryker svart . Så merket jeg og når jeg skulle opp en bakke ,holdt den på og dø og masse småsmell i luftfilter boks . Er dette en kombinasjon med en drivstoffpumpe som kanskje ikke mater nok ? Hører og godt med lyd. Uansett er dette bagateller og fikses . Hvertfall så dritgøy å kjøre den og ikke minst den lever . Nå blir det Morro fremover .😀
  4. 14 poeng
    Fahad

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II

    Made my day 😀
  5. 11 poeng
    Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool

    Da kan jeg endelig ta plass bak rattet i en Bmw igjen. Ikke hatt bil siden M5'en ble solgt i september i fjor. Så denne vinteren har vært ekstra tung og kjedelig. Etter at jeg var med @fxslin på Rudskogen på slutten av sesongen i fjor bestemte jeg meg for at neste bil måtte kunne brukes på bane. Jeg har vurdert mye, både M og non M. Kunne kjøpe tilbake E46'n jeg hadde for to år siden, men den er for fin til å brukes til banekjøring så den ble fort luket ut. Hadde en veldig fin E36 325i for hånden med veldig riktig mods men der følte jeg mangla litt på motorsiden. Satt også å vurderte om jeg skulle låne meg til fant på en E46 M3 også men da hadde det blitt heller labert med mods og mat på bordet. Satt en liten stund å sikla på en Z3 coupe 2.8 fra Sverige som var ferdig rigga til trackday, noe som naturlig gledet @fxslin, der gå jeg litt opp i importprosessen. Så etter litt tenking og posting på div facebook grupper ble jeg kontakta av en hyggelig kar med en E36 M3 3.0. Valget falt altså på den da den oppfylte mange av kriteriene mine. Bilen er ikke strøken kosmetisk, litt rust her og der men ingenting alvorlig. Bilen ble rustsveisa i 2015 i alt av bærende konstruksjoner for 55k. Det var alle oppgraderingen og buret samt diffen som gjorde at jeg valgte denne. Bilen er som følger: En ombygd 320i der motor og drivverk er hentet fra en engelsk 3.0 cab. Men før motoren ble demontert så ble motoren omtimalisert, følger med benkepapirer så motoren yter 325 hk. Tenningspunkt og drivstoff ble også justert. Går kun på 98 sånn den står nå. Så den går like godt som en 3.2 vil jeg tro. Ellers er bilen godkjent med halvbur, oppgradert understell, Supersprint eksos fra grenrør og bakover, 100% Quaife brems, carbon koffertlok og spoiler, 2 bøttestoler, Sinter clutch, gateslicks og strippa endel innvendig. Hovedprioriteringen fremover er å få bilen tilpasset meg kjøremessig. Det kosmetisk får jeg ta etterhvert. Men rusta må følges opp fremover dessverre. Får jeg skrapt sammen nok kroner og finner noen som gjøre til vettug pris så blir det nok hellakkering før neste sesong. Planer: - Harness bar til 4 punktsbelte, kjører per i dag uten belte - Orginale nyrer med sorte riller og chrome kant - RTD shifter og gå over pakninger og foringer - Flytte førerstol lenger frem og noen hakk høyere - Lage til en plate mellom bagasje og kupeèn for å dempe litt støy - Sort dashboard - Lakkere bur og strutbars i orange, typ E92 GTS - Stålomspunnede bremseslanger - Power flex der det er mulig - Justere fangere - Service - Ltw vinge med heveklosser og flipp - Fitment lab bredding - Koble opp AC - Få CC til å fungere - Gule langlyslinser - Coilovere bak - Alcantara snap of ratt - 17'' 3 delte hjul Slenger med noen bilder
  6. 9 poeng
    Larsinnj

    E30 M3 Cecotto 180/505.

    Da var jeg kommet hjem fra lakkverkstedet, og er strålende fornøyd med dagen så langt Kastestjernene var jo ferdig lakkert, så fikk henta hjem de igjen. Fargen på dem ble i Nogaro Silver. Har sett de lakkert i den fargen før, så jeg visste at det kom til å bli bra. Fargen har en glans i seg som jeg ikke helt fikk fram på bildene, men ser veldig bra ut live. En av grunnene til at jeg valgte akkurat denne fargen er for at Cecottoen ble levert i kun tre farger. Bilen min er jo Macau blå, og de kom også i Misano rød og nettopp, Nogaro sølv. Jeg er vertfall kjempefornøyd med valget Kantene skulle egentlig ha vært slipt enda litt mer nøye enn de er. Er noen pussestriper jeg ikke tok i fjor sommer av den enkle grunn at jeg var drittlei felgpussing. Er jo storprosjekt bare å få av lakken på dem! Så de blir nok værende sånn til dette dekksettet er utslitt vertfall, så jeg får spent de opp og så ikke ventilen kommer i veien. Polerte opp kanten litt. Glansen forsvinner litt i løpet av vinteren. Dekselet er bare lagt på uten å skru det fast. Skal kjøpe nye umbracoskruer å få festet de med. Er vel innvendig 12-kant originalt tror jeg. Nye emblemer har jeg også kjøpt til de Lagt det på for å se hvordan det blir her. Skal vente i vertfall et par uker før jeg klistrer de på så lakken får gasset ut litt. Skal heller ikke legge på lakkbeskyttelse før det har gått noen uker. Tror dette blir et bra oppsett når det kommer på bilen!
  7. 8 poeng
    ZhilleN

    BMW E36 328i Coupe

    Tenkte jeg skulle opprette en ny tråd da M3’n endte i et mørkt kapittel, noe som var veldig synd da den virka som et veldig bra utgangspunkt, men jeg gir meg ikke så lett Bilen er en 328 E36 som er så orginal man bare får det, så her kan man gjøre akkurat som man vil, noe jeg synes er veldig morro! En liste over hva som skal gjøres hittil : - lakkere opp bakskjermer, ta noen bulker - lakkere Mtech rundt hele bilen (har liggende) - coilovers, vet ikke helt hva jeg skal gå for foreløpig - 17/18 3delte hjul - to sett baklamper (bestilt) - LTW vinge (bestilt, skal lakkeres) - komplett racing eksosanlegg med S50 grenrør (mangler grenrør) - Vaderinteriør komplett (helst alcantara) - farge taktrekk svart evt få taki orginalt - nytt ratt i alcantara - girkule i alcantara - girpose/håndbrekk i alcantara - kompressor ESS (vurderes) - M50 innsug - ny girvelger, fjørbelasta (RTD) - nye innstegslister (clubsport) - M sidelister - fancywide diffsuer (Vurderes) - ac leppe til m3 frontfanger - rullgardin i bakrute OEM - pulverlakkere kalipere (i førsteomgang) - pulverlakkere for/bak stilling + nye foringer (etterhvert) Det jeg kommer på foreløpig, blir sikkert mere her er et par bilder fra annonsen :
  8. 7 poeng
    Simen Aass

    Bmw e36 coupe calypsorot-metallic

    Fikk montert ferdig bakfanger idag, så ble det montering av lykter og blinklys, tok en video der nødblinken var på slik jeg fikk screenshottet for å se hvordan det blir med us-blink. Så har jeg fått farget opp litt mere plast i motorrom også😊 litt usikker, kom gjerne med tanker rundt dette😊
  9. 7 poeng
    Ikke min, men første gang jeg har sett live. Og i Moss! B4 BiTurbo, i en nydelig grønnfarge!
  10. 6 poeng
    Takk! 😊 Merker at det har skjedd mye siden E70 kom. 4-hjulsstyring får bilen til å virke lettere enn den forrige. Betydelig mer komfortabel i comfort, mye lavere støynivå på motorvei. Kan nok ha med piggfritt va piggdekk å gjøre, men også dempede vinduer og generell forbedring. Synes kvalitetsfølelsen i G05 er gjennomført veldig bra! Er nok mer en cruiser enn den gamle, men brukes mest til langkjøring på motorvei, så det gjør egentlig ikke noe. Forbruket er for øvrig under halvparten. Ikke så verst lydbilde, men diesel lukter ikke like godt som bensin. Gleder meg til den er innkjørt og til å få på sommerhjul slik at man får prøvd hva den egentlig er god for. Har en følelse av at kjøreegenskapene er meget bra!
  11. 5 poeng
    Riktig oppgradering - er av den oppfatning av at 6WB kan være litt "tacky" om det er lov å si - litt for mye farger og grafikk, mens 6WA er utrolig klassisk, tidløst og stilrent. En nydelig kombinasjon av tradisjonelle klokker og moderne digitale klokker
  12. 5 poeng
    Saltkjelen

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    En ting er i hvert fall helt sikkert - med Model Y på plass har Tesla nå alt annet enn en "S3XY" bilpark.
  13. 4 poeng
    flobben

    Audi e-tron

    Da har jeg hentet ut min (mandag) og fått rullet på den noen mil. Kjørte x5n(solgt til fattern) ned til Drammen fra Oslo og Audien tilbake så fikk en back to back med engang. Audien oppfattes som mye bedre skrudd sammen i interiøret. X5n var dårlig der kontra gamle f11 også, men Audien er nok hakket opp fra f11n også. kjøreegenskapene virker å være veldig bra til å være suv, komforten er bedre på alle nivåer en x5. Med luft på alle fire er den veldig komfortabel, i sport omtrent som år x5n er strammet maks opp. Stillegående er den også, men ikke betydelig bedre en x5 når man ikke har belastning på motor. Også går den mye bedre, 400hk mot 256hk er stor forskjell. blir sverige tur i morgen så skal oppdattere litt mer da. Redigert: Når det gjelder seter så er komfortsetene til Bmw mye bedre å sitte i en sportsetene til Audi. Kanskje litt ufair sammenlikning, men det er setene som kom i min ferdig spekkede Audi. Skulle jeg ha spekket selv ville bilen ha kommet en god del senere.
  14. 4 poeng
    Rune-K

    danskiii's E21 318. Godkjent med 60/40 senk

    Enkelte ting er hellig og nyrene skal være chrom. Jeg er som regel veldig tolerant på hva andre folk gjør med bilen sin men svarte nyrer er bare feil og forferdelig stygt. Det var dagens utblåsning. Synes også du skal beholde de 4 lyktene. Det ble tøft. Lykke til imorgen. Dette blir bra.
  15. 4 poeng
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdatering!

    Etter en travel helg med MYE pussing, og en tur til trøgstad for å hente nytt panser( den som jeg leverte på sandblåsing ble ødelakt da dem har blåst for hardt...) hjul er montert, er ca 90% ferdig med pussing og klargjøring til lakk😎 1 helg igjen med pussing før chassiet skal på lakk😎 delene skal på lakk helga etter🙈 begynner å småkrible i kroppen og gleder meg så sykt til å se bilen med ny lakk😍
  16. 4 poeng
    Lite oppdateringer her siden jeg sitter på skolebenken men har litt bilder fra sommeren Eneste som er nytt er vell at jeg har byttet kjøleslanger under innsug og holder på med et lite prosjekt i bagasjerommet Ikke noen store planer på gang som dere ser desverre grunnet studier..
  17. 4 poeng
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Mange takk! Veldig hyggelig å høre, @sveigis Neppe lenge igjen før Hallgeir må innom her og prate med meg om pengebruken min, men morro å styre litt med den i det minste Blir bra til slutt! Er mye kjedelige og treige oppdateringer her i tråden for tiden, må bare beklager det. Men tar seg snart opp igjen nå etterhvert når jeg skal få på fangere, baklykter og sånt. Bare å holde ut liiitt ventetid til Men i mellomtiden fikk jeg iallefall inn en liten pakke med noe jåleri her om dagen. LCI startknapp! Gir et mye mer moderne og ryddig preg, og er i mine øyne en både enkel oppgradering og en betraktelig forbedring på pre-face E9x. Den gamle ser så klumpete og sliten ut, ble fort mye finere nå Små ting som gjør stor forskjell. Skal også skaffe og bytte ut lysbryteren til en fra LCI da den også er et fint løft. Før/etter: Bilen så også slik ut idag etter litt kjøring i helgen.. ..men siden været så slik ut; ..så ble det en obligatorisk tur innom her Så var det bare å cruise hjem i finværet og nyte 5 minutter med ren bil før den var skitten igjen innen jeg var hjemme Greit å skifte ut den gamle møkka med ny da, iallefall. Har sumlet fælt med å skaffe spacere til de hjula her, men nå er jo vintersesongen snart over så får vel kanskje bare drøye det til neste vinter. Er heller på tide å finne ut hva jeg skal ha som sommerhjul snart.. Skal dog påkoste mye på fangere og slikt, også må jeg snart få dratt innom TRF for tuningen, pluss at jeg skal få bygd eksos osv. etter det igjen, så kanskje greit denne sesongen å bare finne noen tøffe originalhjul eller noe sånt til en litt mer fornuftig penge og heller bruke litt mer penger på noe neste år. Hmm, får se hva det blir til. Må se an litt hva som ligger ute framover også, blir neppe å handle noe helt nytt i år.
  18. 4 poeng
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [6WA retrofit side 75]

    Har også fått lakkert opp bremsene i helga. Tar noen timer å ta alle fire hjulene, men ser så mye bedre ut enn skitne bremser og rustflekker på navet. Går over med henholdsvis sølv metallic og rød spray, deretter klarlakk (alt varmebestandig). Sjekket også hvordan det ble med 10 mm spacere på fremhjulene, det ble perfekt. Men venter noen uker til med å legge om
  19. 3 poeng
    Hpi

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Bmw er fremdeles en av de merkene der du ikke er i tvil når du ser en bil kjøre forbi. Det er mange identitetsløse biler hvor ihvertfall jeg ikke aner om det er en Hyundai, Honda, eller Toyota uten å lese på bakluka
  20. 3 poeng
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    @Daniel. hehe de er faktisk svær når du ser de slik På en annen side så må man ta i betraktning at form på bil har endret seg så grillen passer mer inn likevel. I tillegg er en E34 175cm bred, mens en G20 er 182,7cm bred. E34 er forøvrig 472cm lang og G20 470,9cm. G20 er altså 8cm bredere og ca. like lang som en E34. Det er ikke ut av intet at folk sier dagens 3-serie er lik eldre 5-serie. 2-serien er idag der som 3-serien en gang var(E30). Så er det jo helt krise at neste 2-serie med fire dører blir forhjulstrekk. G20 er faktisk bredere enn E39 også og har lengre akselavstand, men er 7cm kortere. Uansett i 3-serie-segmentet idag synes jeg G20 ser best ut. Audi A4 er også for meg en nydelig bil.
  21. 3 poeng
    StigJ

    Inspirasjonstråden

    Fikk plutselig litt lyst på X2...
  22. 3 poeng
    En ting er iallfall sikkert, hadde 2 GC kommet med bakhjulstrekk så hadde BMW hatt noe helt unikt å tilby. Den dagen dagens 1/2 serier går ut av produksjon så bli bilutvalget ett hakk fattigere. Å kunne få en bakhjulsdreven liten Coupe/hatchbak med manuell og rekkesekser er noe BMW er helt alene om. Jeg tipper at disse umiddelbart blir klassikere. På en annen side så er både CLA og A3 sportback gnagere, så at BMW velger å joine dem på det er bare trist. Selv om bilen kommer med xDrive så er det ikke det samme. Forhjulsdreven basis og tverrstilt motor er ikke BMW for meg. Dette tar også bort muligheten for sekser, tipper vi ser M35i motoren fra X2 under panseret på disse bilene. Nitrist firesylindret motor, totalt uten karakter. Går sikkert fælt, bråker sikkert noe jævlig (fart box som disse små turbomotorene med hissig eksosanlegg kalles på engelsk). Men noen BMW er og blir det ikke!
  23. 3 poeng
    Larsinnj

    E30 M3 Cecotto 180/505.

    Tikket inn en liten teaser fra lakkereren gitt
  24. 3 poeng
    Ute å nyter det fine været på vestlandet idag😄 e91’n fikk låne felger av e36’n siden jr21 felgene er solgt.
  25. 3 poeng
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [6WA retrofit side 75]

    Endelig kom 6WA på plass - og for en oppgradering det ble! Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette mye før, kupéen ble mange år nyere med en gang. Nå er jeg meget fornøyd med interiøret, kanskje bare NBT-kontrolleren som mangler om det lar seg ettermontere
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00