Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/18/19 in all areas

  1. 10 points
    Saltkjelen

    E61 525d - Et nytt kapittel

    Ja, tja, jo. Rent fototeknisk er vel egentlig alle bildene dine feil - de er blurry, viser halve elementer etc. Tror nok jeg ville påspandert ti minutter bak kameraet for å heve inntrykket med mange flere hakk. Du viser ingen hele bilder av hvordan bilen ser ut fra siden, og sidebildet du har er attpåtil et halvt bilde med felger som ikke medfølger bilen. Interiørbildene er uklare, av litt rare elementer og veldig halve. Ta for eksempel dørmatten som du fremhever er M-matter (regner med at det står M-Performance på de) - likevel har du bare fått med deg at det står "..formance" - resten er utenfor bildet. Hva skal bilde av M-ASK-enheten din være godt for? Nå virker jeg helt sikkert både negativ og kritisk, og det er selvfølgelig ikke meningen, men jeg er helt sikker på at du hadde fått bud tilnærmet prisantydning om du hadde gjort noen enkle, men elementære grep. Rens setene, kjøp nye tauekrokdeksler, lukk askebegeret, fjern bildet av eksosmanifolden, bytt skiltlyspæren, kjøp det manglende dekselet til viskeren bak og kjøp deg en ny PDC-sensor fra eBay til en slikk og ingenting. Bytter du i tillegg koppholderen som ikke kan felles inn, fremstår jo bilen nærmest som ny! Ingen kritikk, kun ment som et vennlig råd!
  2. 9 points
    Takk for det! Jeg har gått mange runder med meg selv vedrørende fargen, og har vel kommet frem til at dersom jeg angrer meg med fargevalget, er heldigvis i3 en relativt enkel bil å lakkere om. Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på en Imperialblå bil, men fargen er så mørk at i3S-detaljene forsvinner. Jeg er litt der at jeg kunne tenkt meg en i3S i hvit, men etter halvannet år med hvit i3 er det greit å prøve noe nytt. Bilen er en Fully Charged med felger i sølv (dette utsatte leveringstiden med én måned) og mørkebrunt skinninteriør. Planen er å skape en "i3S Individual", så kjører på med sort taktrekk (eventuelt sort alcantara, men vet ikke hvor mye ekstra jeg er villig til å betale for det), softclose-dører, "M3-speil" (ikke versjonen hvor man bare bytter speilkåpen) etc. Tror og håper det ble bra!
  3. 9 points
    Legger ut noen bilder jeg fikk av Glenn hos Pedersen Autopark rett før jeg henta bilen. Jeg må si fargen kommer mer til sin rett i fint sollys 😀
  4. 8 points
    Frontplate søndag. Da er frontplate og dens reparasjon ferdig. En jobb som skulle ta flere timer . Startet med å få bil opp på bukker for inspeksjon : Og her i hjørnet er det godt bulket Og her ved oljekjeler : Det skulle vise seg å få rettet ut denne var ikke lett. Hamring og slåing den ene plassen ,førte til ugjevnheter andre plasser . Men sakte med dette verktøyet her : begynte jeg å få ting til . Og deksel passet jo og etterhvert : Så etter justeringer ,hadde jeg et utgangspunkt som jeg var fornøyd med : Så måtte det sparkles litt for å få tingene pent : Mens dette tørket fikset jeg dette : Og det ble pent igjen : Så ble plate og sparkel pusset ned og klar for bodyskjuts : Og etter antall strøk ble det jaggu ikke verst : Og av med tape og ferdig : En jobb som gjorde at front ser og er hel igjen .😀😀 Nå er den komplett foran og kan krysse av dette på listen . Har og lakkert og fikset skjerm hvor jeg sveiset ,men har ikke bilder av dette idag ,men det kommer imorgen . Igjen nydelig når ting er helt igjen . Det nærmer seg mer og mer detailing av denne og det blir gøy.😀
  5. 8 points
    Daniel.

    E91 335d LCI

    Hva syns folk om Style 235 på E91? 🤔
  6. 7 points
    bjorneoen

    BMW E32 735ia 1990 —> M70B50 V12

    Første dag etter henting starta med å prøve å få en oversikt over hva som funker/ikke funker og hva vi trenger av deler for å få den komplett! Det så ut til å mangle en del smådeler først men det klarte vi å finne igjen i både hanskerom og bagasjerom så da manglet det egentlig ikke så mye allikevel! Koblet på batteri for å teste diverse elektronikk, men skjedde svært lite når vi koblet på strøm.. plinget i instrumentpanelet men ellers ingenting.. så da at vi manglet alle reléer pluss en del sikringer i motorrommet.. lysmodul og check control modulen var også fraværende.. Vi har heldigvis også en E34 540ia delebil stående så disse delene ble flyttet over fra denne og de passet rett i E32n! Om de er 100% match vet vi ikke men bedre enn ingenting! Men heller ikke nå var noe liv i noe som helst av elektronikk! Eneste forskjell var at vi nå fikk opp kilometerstand i instrumentpanelet som forøvrig er 258 tusen km. Begynte da å lete etter eventuelle brudd eller mangler på strøm/jord noe sted men klarte ikke finne det heller.. så etterhvert ved en tilfeldighet en liten svart «minnepenn»-aktig sak i hanskerommet og så samtidig et blinkende rødt lys ved siden av radioen som vi ikke helt skjønte hva var for noe! Så at enden på minnepennen kunne se ut til å «passe» med det blinkende røde lyset og egentlig bare ved en ren tilfeldighet så prøvde vi å sette disse to mot hverandre og plutselig startet alt av elektronikk!!! Dette visste seg å være BMWs multiple start interruption system som er orginal startsperre (wegfahrsperre) og som deaktiverer ignition og injection. Aldri sett det selv før og er beskrevet svært lite om det på nett, men det gjorde tydeligvis jobben sin! Ikke lett å få strøm/start på denne bilen uten den minnepenn-aktige greia!
  7. 7 points
    Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Utvendig er bilen nå bortimot akkurat sånn som den forlot samlebåndet i 1986, unntaket er DTM speil, Evo nyrer og DTM stusser på bakpotta. Det er vel vanskelig å kalle en E30 M3 en sleper, mtp at den har det mest vulgære designet som var å oppdrive på 80 tallet , men det er iallefall morro å ha en tilsynelatende original bil- med prestada utover normalen Ble stoppa i teknisk kontroll her om dagen, de hadde kontroll motsatt kjøreretning - men fikk helt blod på tann når denne kom brummende - og en kontrollør sprang over veien for å få stoppet meg 😅 Er denne bilen original slik som den fremstår? Lyder det fra kontrolløren (Her var han tydligvis sikker på at dette var noe hjemmestyla greier) Ja Fikk vist vognkort der det står» Motorsport M3» som type, roa seg betyldig ned då.. men mente det var mye lyd av den. Ikke noe elbil dette sier eg. Ha en fin dag videre avslutter han etter en liten titt på bilen 😅
  8. 7 points
    Da var kontrakt på ny bil undertegnet! Venter på levering av denne artige saken i slutten av juni/begynnelsen av juli. I kjent stil klarer jeg dessverre ikke la disse bilene være i fred, så denne bilen får noen solide "one of a kind"-oppgraderinger rett etter leveranse.
  9. 6 points
  10. 6 points
    Satt å tenkte at nå har jeg ikke brukt så mye tid på bilene, men så gikk jeg igjennom litt bilder og så at det har jo skjedd litt her allikevel i det siste. Først ut, fikk en pakke forrige uke med noe innhold som @stalfa kommer til å slakte meg for. Jepp, Vmaxx 70 BM 13 coils med hardhets justering, har lest en del positivt om disse i blant budsjett track days folk. Utvekslet noen eposter med Vmaxx i Nederland og fikk et OK inntrykk av dem, så endte opp med gamble litt med å bestille rett fra dem. Ryddig pakket og helt greie installasjons instruksjoner. Ikke noe mer eller mindre. Eneste kjipe var at jeg ikke skjønte coilverktøyet, var noe justerbar tang. Men fikk den ikke til å "gripe" for å skru, løste det med å skru for hånd og "låse" med annet verktøy. Smatt fort inn, tok også vekk alt som hadde med bremsekjøling og camber shimising. Slik at det ser ryddig ut og lettere å jobbe med. Ferdig installert. Har etter dette bildet målt litt, ser at jeg må ned litt til foran ihvertfall. Skal justere engang til før den går 4 hjulskontroll og visning. Fikk grei camber foran uten shimsing nå, har ikke målt hvor mye det er ennå. Bak så virker camber å være uendret. Måtte selvsagt ta meg en liten test tur, noe stivere bare enn før og ca. det samme foran som det forrige settet (står på max nå). Så her må jeg teste og eksperimentere litt for å finne riktig "clicks" for gate vs bane. Så ble det en liten tur til NSK sin vårmønstring, hvor Z gruppa var ganske godt representert. Fikk ikke stått sammen alle sammen. Men noen av oss klarte å finne plass ved siden av hverandre, @b-havers,@Havers og @N.E.W. fra bimmers var ihvertfall der. Men Z3M'en har også fått litt TLC, var på tide med olje+filter shift på den. (Gått hele 4020km den olja som var i den). Så da ble det å teame opp med naboen, som også trengte et lite oljeshift på sin. Z3M'er har deksler på undersiden kontra andre Z3'er med mindre motor. Så dette måtte ned først, slik at årelatingen kunne begynne. Deretter var det naboens Z3 sin tur, som ser strøken ut som vanlig. Siden plastdekslet på Z3M'en hadde noen mindre skader på seg, så sjekket jeg prisen på ny. Men inntil årets ferie er unna gjort, så får det bli gjenbruk av denne. Så den ble grundig vasket og satt til tørk. Ønsker alle en fin 17.mai i morgen!
  11. 5 points
    Da var det tid for ny tråd med «ny» bil! Jeg og kompisen min kom over en E32 735ia 1990 modell på Finn her om dagen som vi bestemte oss for å hente! 97 mil og 15 timer senere var bilen på plass! Opprinnelig satt det en m30b35 211hp motor i denne, men den er blitt tatt ut tidligere så per dags dato står bilen uten motor. Bilen er i overraskende god stand rustmessig og det meste ser ut til å fungere av elektronikk! Bilen har gått 258 tusen km og er opprinnelige kjørt i nord-Sverige. Ble sist EU godkjent der med 0 feil i 2016. Ble importert til Norge i 2017 og har siden da stått stille. Planen er nå å sette i og få den godkjent med m70b50 V12 motoren som hentes nå til uka! Noe må/bør selvfølgelig fikses, men etter en kjapp befaring av bilen så ser det ut til å være et meget godt utgangspunkt! Ikke så ofte man ser E32 langs veien og spesielt ikke med V12 så dette blir et spennende prosjekt!
  12. 5 points
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Fikk tilbake futura sentrene fra lakk, så rakk å få de sammen før 17mai Må justere litt ned på høyden bak, men fornøyd med hvordan bilen kler futura! Begge bakdekkene eg fikk med var skadet under avmontering av forrige eier.. så kjøpte litt breiere dekk. Lar bildene tale for seg:
  13. 4 points
    KevinE39

    Ny bil! E24

    Da har jeg handlet ny bil. Jeg har lenge vært på jakt etter en veteran som jeg kan bruke som sommerbil, og 15.05.2019 var jeg og så på en e24 som lå ute, og denne ble også med meg hjem samme dag. Dette er en gammel bil, men drivverket er utrolig bra og den går godt. Den ble restaurert i 1986 i Sverige. Her er det tydelig at det er gjort dårlig grunnarbeid da det er fargeforskjeller på bilen, og det ser ut til at det ikke har vært rent før lakkering da bilen har skitt og noe som ligner hårstrå/tråd i lakken. Per dags dato blir den kjørt med som den er, men etter hvert når den skal stå i garasjen (om vinteren), så har jeg planer om å begynne å pusse den ned og deretter gjennomføre en hellakkering for å få bilen så god som ny! Har ikke tatt så mange bilder ennå, men slenger med et bilde fra da den var klar til bruk 17. mai. -Kevin Bjørndalen
  14. 4 points
    Saltkjelen

    E91 335d LCI

    Wow, det så overraskende bra ut. Jeg liker å mikse originalhjul mellom seriene, så du får et go fra denne kanten!
  15. 4 points
    Et lite interiørbilde er vel ikke så ofte?
  16. 4 points
    På tide å legge om til sommerdekk snart?
  17. 4 points
    Sjøbuse

    Den store finn.no tråden.

    Egentlig ganske kjent bil. Diskuterte litt med en tidligere ieier for mange år siden. Bilen ble kalt Hartge H750. Motoren er boret opp til 5 liter. Utover det vet jeg ikke hva som er gjort. Har et bilde av motoren et sted på en gammel pc. Sto en advarsel på motoren mener jeg. Ikke gjør endringer på software på motor/gir. I så fall ring xxxxxxxxx (telefonnummer til Hartge) Den har ACS styling utvendig og Hartge motor. Jeg lurte på hvorfor de ikke holdt seg til Hartge på alt, da var svaret fra eier at ACS var tøffere styling og at jeg var tett som ikke var enig.
  18. 4 points
  19. 3 points
    Blacksmoke

    Blacksmoke`s Bmw 525 TDS / prosjekt

    Update Har funnet sprekk i manifoilden. Sendt bort til reprasjon og fikset. Nytt eksos hus på turboen til ar62 med ekstern wastegate. Borret opp til større bolter og sveiset muttere på undersiden av T3 flensen for lettere skru av turbo som jeg har skrudd av og på 100ganger de siste prøvestartingene.. Borret hull/tilpasset posisjon og sveiset inn rør til wastegate utak m vband. Kjøpt tail wastegate med stive fjører. Endret t3 flens posisjon for endre tilgjengelig av/på skruing av turboen samt olje retur flow. Downpipe posijon ble også endret.tilegg til dette måtte ic røret også forbedre posijon grunn endring av t3 flensen på manifoilden. Etter allt dette så har plutselig! Innereste røret av manifoilden slått seg veldig! Så lekker eksos ut. Må ut med allt igjen og. Rette opp flensen av sylinder 6 hølet.. fml men ikke overasket, alltid noe 😂 Kunne vært ferdig før! Men vill allt skal bli 100% bra..
  20. 3 points
    Kan nok stemme det ja gikk rundt med skilt en stund, men har etter det blitt solgt noen ganger å blitt kjørt i «filler» så da tok jeg over da jeg så den for salg. Glapp den sist da den lå ute på finn.no med skilt så slo til denne gangen. Blir og kaste den sammen nå så leike litt på E30meet tenkte jeg så oppgradere til nesteår. Ribbes, montere Coilovers, ratt, fikse eksos så mulig halvbur om vi rekker.
  21. 3 points
    Fekzen

    Kundprojekt: E30 318i med M5 S62B50 motor.

    Hallå hallå, Här kommer några bilder från ett intressant kundprojekt! En BMW E30 318i som fått en V8 på 4oo Hk från M5 E39. Vi har mappat original motorstyrningen så att motorn fungerar perfekt i ett nytt chassie utan massa onödiga funktioner, som inte längre finns i nya karossen. Elektroniska gaspedalen monterad : Större bromsar : Bara skicka PM för mer information om hur man gör med motorstyrningen. Mvh Andreas
  22. 3 points
    Dårlig med bilder i sollys dessverre, men skal se om jeg husker det en dag. Har bare tatt to stk. bilder av den siden jeg fikk den, og det var på utleveringsdagen med 19" vinterhjul på:
  23. 3 points
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Montegoblå 3.0SD X3 E83 er ikke noe man ser spesielt ofte her til lands? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146883823
  24. 3 points
  25. 3 points
    Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Fikk en liten godsak fra Libanon i går! RTD spak 😎 DHL brukte 26 timer fra de henta den hos RTD til jeg hadde den i hånda! 😃 Utgangspunktet. Ca 12 cm fra plastikk dekselet og til toppen til kula. Ferdig montert. Ca 22 cm over dekselet. Perfekt høyde i en gatebil som skal brukes. Gikk for versjon i rein aluminium for å få en tålig fornuftig pris. Den gir en ordentlig god mekanisk følelse uten slakk. Helt herlig! God 17. mai!
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00