Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/11/20 in all areas

  1. 18 points
    Det har ikke skjedd alt for mye, men jeg fikk endelig tak i en ny (overhalt) webasto til F01, så får vi gitt dette elendige produktet et siste forsøk på å virke (jeg var på totalt tre webastoer og fem-seks sirkulasjonspumper på E60en, og den var defekt den dagen jeg solgte bilen også). Ellers skrinla jeg prosjektet med skinntrukket underdel av dashbordet tidligere ettersom jeg 1) ikke synes resultatet med farging ble bra og 2) missmatch på skinntype i forhold til resten av interiøret. Fikk salmakeren til å rive av det gamle skinnet og sy på nytt, og Fair Mont i Oslo leverer som vanlig! Jeg klør selvfølgelig i fingrene etter å få på plass delene, men ettersom jeg sitter med brukket hånd (og lite egnet plass å stå for tiden) får @lagunilla gleden av å ordne det. Det er ikke mye som minner om vinterstemning i disse trakter om dagen, så hva er vel mer passende enn å legge ut noen bilder som gir det? De nye Nokian Hakkapeliitta 3 dekkene fungerer for øvrig helt eksemplarisk. Ellers har det ikke skjedd så alt for mye med i3en, annet enn at jeg har hatt en pågående sak med BMW/Bavaria om bytte av ratt og dashbord. Oppdaget kort tid etter sommeren at det var en bulk i dashbordet og et merke i rattet og regnet med at dette skulle ordne seg fint, men dette viste seg å være lettere sagt enn gjort. En sak som har holdt på i et halvt års tid ordnet seg på "mystisk vis" etter at man fikk presentert et varsel om søksmål.
  2. 14 points
    Da var klistremerke på plass igjen, kjapt levert av Bavaria Stavanger denne gang. Svingte innom Statens Vegvesen på drop in-time, og etter 15 minutter her var alt i orden. Greit å få slikt godkjent, så nå står det 160 kW i vognkortet istedenfor 135 kW. Det jeg liker med Hartge er at jeg her får 218 hk, som er identisk med 525d med toliter, og ikke noe «uoriginalt» tall på effekten. Som nevnt før synes jeg det passet greit med et lite Hartge-emblem i motorrommet også.
  3. 12 points
    Byttet over til sommerbilen ifb med åpningen av Ryfast tunellen 😀 85 års alderfoskjell merkes tydelig både å se til og på kjøreegenskaper 😁 Reservebilen er en Hudson ESSEX 1930
  4. 11 points
  5. 9 points
    Tok sin tid for jeg fikk laget meg en tråd. Kjøpte denne bilen i oktober i fjor, etter jeg solgte F11'en. Meget fornøyd så langt. Batteri / hybrid driften passer oss meget bra, dekker mye av kjøringen til og fra jobb på batteri. forbruket ellers er også veldig bra syns jeg. Fargen syns jeg er helt nydelig! Rimelig bra utstyrspakke på denne bilen, hadde en nypris på ca. 960.000,- kjøpt ny i norge og en eier. Km. stand ved henting var 14700. Har ikke så store planer for den enda. Har installert BMW wallbox hjemme. Bilen var levert med 20" BMW M performance M-669 hjul på sommer. BMW M662 hjul på vinter. her har jeg kjøpt to nye 8x18" felger for å få lik bredde fremme og bak, disse er orginalt levert med 8" fremme og 9" bak. Har ikke fått tatt så mye bilder selv. så jeg legger ved bilder fra da den blev detailet av enkel bilpleie. Det er lagt på kamikaze zipang på denne, meget bra jobb dem har gjort her. Modellbetegnelse 5' G30 Farge MEDITERRANBLAU METALLIC ( C10 ) Betegnelse EXCL.LEDER NAPPA/SCHWA. EXK./KED.I. ( LZFK ) Drift HECK Typenøkkel JA91 Modell 530E IPERFORMANC530E IPEE Modell 5 G30 Karosseri Saloon Styring L Dører 4 MKB XB1H Slagvolum 0,00 Ytelse 185 S548A Kilometre speedo S8EKA Dummy-SALAPA S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S1CBA CO2 equipment S2NHA M Sport brake S2PAA Locking wheel bolt S2TEA Automatic transmission w/ shift paddles S2VBA Tyre pressure display S21NA BMW LA wheel M double spoke 662 S223A Dynamic Damper Control S230A Extra package, EU-speciifc S248A Steering wheel heater S258A Tyres with runflat properties S3DEA Omission of specific design scopes S3DSA BMW display key S302A Alarm system S316A automatic trunk lid mechanism S319A Integrated universal remote control S320A Deleted, model lettering S322A Comfort access S323A Soft-Close-Automatic doors P337A M Sports package S4AWA Instrument panel Sensatec S4HAA Seat heating, front and rear S4MLA Interior strips, piano lacquer, black S4M8A Individual rear-reading light S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NEA Blow-by heater S4NMA Ambient Air Paket S4T7A Massage function f.driver & fr.passenger S4T8A Outside mirror with auto dip S4URA Ambient interior light S4UYA Ski and snowboard bag S4U1A Ceramic application, control elements S403A Glass roof, electrical S416A Roller sun visor, rear lateral S420A Sun protection glazing S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S453A Climate-controlled seats, front S456A Comfort seat with memory S465A Through-loading system S5ACA High-beam assistant S5ALA Active Protection S5ATA Driving Assistant Plus S5A1A LED Fog lights S5DNA Parking assistance system Plus S502A Headlight cleaning system S552A Adaptive LED headlight S575A Additional 12V sockets S6ACA Intelligent emergency call S6AEA Teleservices S6AGA eDrive services S6AKA Connected Drive Services S6AMA Real-Time Traffic Information S6ANA Concierge Services S6CPA Preparation Apple CarPlay S6F1A Bowers & Wilkins High End Sound System S6NWA Telephony with wireless charging S6UHA Traffic Information S6UKA Night Vision with person recognition S6U8A BMW gesture control S6WBA Multifunctional instrument display S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S650A CD drive S654A DAB tuner P7S9A Connected Drive Services Paket S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S754A M Rear spoiler S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite S8AWA On-board literature, Norwegian S8A7A Language version Norwegian S8KAA Dummy-SALAPA S8LZA Country control Nordic 09090 S8R9A Refrigerant R1234yf S8SMA Car ident. number visible from outside S8TFA Active pedestrian protection S8TGA Thiefproofing device S842A Cold-climate version S850A Dummy-SALAPA S9AAA Outer skin protection S993A model year code in VIN
  6. 9 points
    Sper på litt med ett bilde av bilen når den ble henta 😬 Bilen har fortsatt nybilgaranti frem til juni. Så blir urørt frem til den tid. Men satser på noen senkefjærer, litt tuning og spacing av sommerhjul når den går ut 😊 Har siden juni når den blei handla rulla 14.000 km. Og har nå gått 108k. Har siden kjøp fått fikset typiske lakkbobler under lister på alle 4 dører. Skal nå inn til lakkfix av 1 liten boble på hver side av hjulbue bak. ( Garanti ) Samt at fruen klarte og rygge på en kompis sin bil 2 dager etter polering så bag.luke og bakfanger skal lakkes samtidig🙄 Har også hatt turbohavari ( 104.000km! ) Så denne og en lambda sonde ble skiftet da. Så glad bilen fortsatt har nybilgaranti og at tuning ble utsatt 😅
  7. 9 points
    Tilbake til rødt tak 🙂
  8. 8 points
    Får oppdatere med julegaver og litt romjulsaktivitet. Fikk som forventa flytende senterkopper av svigermor 😬 Og rammebilde av m3🥰 Ellers brukte jeg ett par fridager i romjula til polering og skinnrens av konebilen Har vel oppdatert lite ang. Den🤔 Forholdsvis pen 15 mod. 520d xdrive med M-sport. Lite spennende utstyrt ellers.. Men har Harman kardon og 4 sone klima som trekker opp, og i mine øyne perfekt fargekombo😊 Ser jeg knapt klarte ta bilder av ferdig resultat 🙄🙄 fikk seg vertfall en omgang med Scholl s20+ og Fusso. Innvendig ble det brukt SW. Fikk også endelig fjernet dei superteite M emblema på fremskjermer og montert originale skvettlapper fremme 😊 Fæle emblemer Og det jeg klarte og ordne av ferdig resultat 🙄
  9. 8 points
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Kjører en liten update her etter dagens lille økt hvor jeg fikk gjort litt små men tilfredsstillende oppgraderinger. Først hadde jeg gulvmatten på passasjersiden foran som har hatt en stygg og uhelbredelig brett i seg siden jeg kjøpte bilen. Har ikke prioritert den på en stund, men fikk nylig tak i en ny (brukt) original matte så da var det smal sak å endelig få byttet over den. En liten støvsuging trengtes sårt først. Og inne. Endelig vekk med den fæle folden. Neste på listen var innstegslistene da jeg har fått tak i et sett originale M-sport lister. Så da var det ut med disse. Ny vs. gammel: På plass! Litt penere og mer moderne innstegsparti, synes jeg. Så montert på førersiden også. Så var det ny runde med støvsuging i hele bilen. Også bagasjerom. Etterfulgt av en god vask av alle overflater. Har også anskaffet "ny" original mappe til bilens dokumenter i skinn, da jeg synes den er mye finere enn den gamle i stoff. Flytte over alt. Og inn på plass igjen. Alt på plass, samt rent og pent Sånn vi liker det. Ellers har bilen også bydd på ny morro i form av varsellampe. Fant ut med Carly at det er noe tull som gjør at clutchen til framhjulene ikke kobler på slik at bilen har konstant bakhjulstrekk til problemet er fikset. Ble ikke så mye klokere av det, så fikk tatt diagnose med BMW-utstyr og viste seg at det er noe problem med strømmen til fordelingskassen eller noe sånt, så har ordnet ny time hos @lagunilla om et par uker for å se nærmere på saken. Så da er førstepri foreløpig å få fikset det. Etter det igjen så er det tuningen og å gå over alle bremsene igjen og bytte mistenkt dårlig kaliper som står på planen i første omgang iallefall.
  10. 7 points
    En 6 serie på fjellet med reinsdyrene til nissen over hyttetakene
  11. 7 points
    Prickbort er faktisk ikke så hissig mot voks. Mange som tror det, men det er ikke tilfelle. Men den behøves ikke å bli brukt til hver vask. Mange som ikke helt har fått med seg bruken av de forskjellige produktene. Prickbort er asfalt og tjærefjerner og er ikke nødvendig å bruke hver gang. Bruker selv aldri Prickbort på sommerhalvåret utenom hvis jeg ser det har kommet asfaltrester/tjære på sidene eller hvis jeg tar full nedvask før polering. Men bruker den ca. annenhver gang på vinteren. Det jeg bruker hver gang jeg vasker bilen er Surfex HD. Dette er Alkalisk avfetting som skal ta vanlig smuss, rusk og rask. Surfex blandes ut ca. 1:25 ved vanlig vask. Bruker også Autofoam som jeg legger over Surfexen. Både for at Surfex skal ligge lenger uten å tørke samt at skummet skal hjelpe med å transporter skitten nedover. Derfor er det heller ikke gunstig å ha et skum som så tykt som mulig henger lengst mulig. At det skal være tykt og henge som barberskum har ingen hensikt. Er bare for gøy. De som har brukt Autofoam vet at denne ikke lager tykt skum og renner ganske fort av. Den gjør akkurat det skum er ment for. Holde på fukten samt transportere dritten av lakken. @Fredrik 90 Disse stripene du så, kan ikke være rester fra tidligere hvis du har hatt en berøringsfri vask forrige gang? @sveigis Wetcoat skal ikke brukes ved hver vask. Den varer et par måneder alt etter dine vaskerutiner, og fornyes når man ser den begynner å avta. For å si det sånn, du kan fint ha Wetcoat på taket en gang og det vil holde hele sommerhalvåret og velsådet.
  12. 7 points
    Hei og godt nytt år! Her har det skjedd litt siden sist. Ny slange fra ekspansjonstank til radiator: Intercoolerrør ferdig laget og montert. Har dreid slangeflenser til rørskjøtene og sveiset fast disse. På turboen er det påsveist en 90 grader med Wiggins kobling før røret går fra 2,5’’ til 3’’ videre til intercooleren. Fornøyd med resultatet! 😊 Servo er ferdig koblet opp med kjøler i front. Luftfilter på plass. Og litt bilder av ferdig monterte deler. Har også kjøpt wastegate. Precision 46mm. Det betyr at det neste på lista er å lage downpipe 👍😊 Mvh Thomas Netlandet
  13. 6 points
    Herlig! Skal vi ta turen til "Mexico" og teste Hartge tune vs original 525d ell 😁
  14. 6 points
    Komer nok aldri til å ha en som er mer spesiell en den jeg har nå 😊 ALPINA B6 GC med 600 HK og 800 NM Eneste i Norge , nr 62 av 124 produsert 😊 Reportasje om bilen i Broom
  15. 5 points
    Hardtop

    Hardtops 02 Alpina Gr.2 Bastard

    Etter et par år uten BMW-prosjekt, fikk jeg endelig napp på en bil som fremkalte den motivasjonen og arbeidslysten jeg har savnet. Da er det på tide å lage en byggetråd igjen, for å dokumentere det som blir gjort, for å få råd og tips av dere som vanker her, og ikke minst for å få skryt av middelmådig arbeid! Solgte denne her til en kollega/venn i Stavanger høsten 2017. Var veldig gøy å jobbe med den bilen, og synes selv jeg var temmelig heldig med lakkering og det hele. Var allikevel temmelig lei etter såpass mye jobb, og orket egentlig ikke tanken på å begynne på en så stor jobb igjen, med all rustsveising, skraping av understellsmasse, inngrodd møkk og olje overalt. Tok derfor fri et par år fra bil, og pusset opp båt i stedet. Kjøpte en sliten gammel Polar 22 som fikk et malingstrøk, og nytt overbygg i ekte kryssfinèr med mahognybeis. Så dukket denne skjønnheten opp på FB. En voksen kar fra Siljan skulle selge bilen han hadde hatt i 36 år, og hatt som hobbyprosjekt de siste 15 årene. All rust var tatt, og bilen var påbegynt ombygd til gruppe 2. Karosseriet er forsterket på samme måte som cabrioletmodellene, med ekstra stivere i kanalene og vangene foran. Utbyggerne er fra 02-depån, og går under navnet svineskinker, eller Schweineschinken som gutta sier i rennwagenland. Planen er å kose meg i garasjen med denne så lenge som mulig, med masse kaffe og sjokolade! Har pr i dag landet på at jeg skal bygge den om til pre -73 utseende, med runde baklys og gammel front, og lakkere den som en Alpina Gr.2 i Colorado/silkematt svart. Om jeg klarer det gjenstår å se, men nå er i hvertfall tråden startet.
  16. 5 points
  17. 5 points
    Nice, jeg har en 2014 med bittelitt mer carbon , Brentuning mapping, full Akra race anlegg, Li-Ion batteri, IAT kit, BMC filter og noe annet småsnacks. Skal custom mappes hos Klev Tuning til våren.
  18. 5 points
    Da var det endelig litt plussgrader og isfri gårdsplass. Trengte en skikkelig vask etter berøringsfri vask det siste gangene
  19. 5 points
    Saltkjelen

    Nybilgaranti

    Nybilgarantien er uavhengig forhandler. De to første årene er gitt av BMW AG, hvilket vil si at du kan reise så godt som hvor som helst i verden. De siste tre årene er gitt av BMW Norge og gjelder hvor som helst her. Reklamasjon etter loven gjelder der bilen er kjøpt.
  20. 4 points
    Bilde av BMW wallbox montert. La opp egen 32amp til denne.
  21. 4 points
    Saltkjelen

    Nybilgaranti

    Ja, man kan gjerne si at de flyter litt i hverandre. Det er verdt å merke seg at det er frivillig å stille en garanti for et produkt, mens man er pliktig å følge norsk forbrukerkjøpslov (kjøpsloven kan fravikes). Det er ikke anledning til å avtale seg til ugunst for forbruker i forbrukerkjøpsloven. Enkelt sagt kan man si at det til enhver til vil være det beste for forbrukeren som er gjeldende, enten det er snakk om garanti eller etter loven. Eksempel: mange bruktbilforhandlere tilbyr en 50/50 garanti, men om tingen det reklameres på er omfattet av noen av bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven (la oss si at tingen etter loven skal repareres kostnadsfritt), kan ikke forhandleren si at man skal dele regningen siden forbrukerkjøpslovens vilkår trumfer garantibestemmelsen. I din sak ville jeg tatt kontakt med nærmeste forhandler, og hvis de mener dette ikke er omfattet av nybilgarantien (hvilket det helt garantert er), får du heller ta kontakt der du kjøpte bilen.
  22. 4 points
    MarkusRykkje

    BMW G30 530e

    Montering av diffuser og leppe Da va noen dela kommet, og jeg hadde lovet meg selv at de ikke skulle monteres før lakkering av front og bakfanger. Men når delene var åpnet klarte jeg ikke holde meg! Så her er noen bilder, beklager skitten bil! Men helt umulig i saltlake her i bodø. Kjøpte delene ferdig lakkert 🥳 Ikke fornøyd med frontleppen, så blir nok byttet ut før sommern! Også skal det komme 4 stusser bak anntar jeg!
  23. 3 points
    Lekkert Har handlet denne nå, er mye mer original, men den har rett farge - og er en bortimot topp-specca 2018-modell. Gleder meg som en UNGE til 03.04, for da napper jeg den ut av vinterlagring.
  24. 3 points
    Hardtop

    Hardtops 02 Alpina Gr.2 Bastard

    Ettersom bilen er fra -75, og gruppe 2 skjermene tilhører pre -73 med runde baklys og gammel grill, må det gjøres en sveisejobb. Jeg skal bytte bakplate (når jeg får tak i en i ok stand), samt bytte midtstykke i frontplata slik at den gamle typen nyrer passer. Hadde fått tak i en donordel tidligere. Denne var litt i snaueste laget, og ikke strøken. Valgte allikevel å kjøre på. Her har jeg merket av hvor det skal kappes. Kapper i vei. Punkter på plass donorbiten. Tester passform. Etter å ha forsøkt å rette opp, slipe, banke, banne, og nesten gråte, innså jeg at donordelen var for tynnslipt og skjev til å kunne brukes. Denne jobben må jeg derfor ta på nytt senere. OM NOEN HAR BAKPLATE OG/ELLER FRONTDEL, SI FRA! Da er det sveising av tvilsomme partier i gulvet som står for tur. Har skåret ut med luftsag de feltene som hadde mer gravrust enn jeg synes var greit. Laget deretter friske biter som skal på plass. Fortsettelse følger!
  25. 3 points
    E38 + 20’’ Alpina = Helt riktig ✅
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00