Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/19/21 in all areas

  1. Viktig at oppvoksende generasjon får kjøre ordentlig bil 😁
    21 points
  2. Denne fargen gjør seg utrolig godt i litt lys, skulle bare vært sol 😅
    19 points
  3. Jeg har jo ungdom i hus og mye av tiden det brukes tid på er Paradise Hotel og ex on the beach . Der er et ord i disse seriene som stadig blir nevnt nemlig dagsfylla😜😜 Vel denne her maser stadig om morgenfylla : Vel hadde denne vært et menneske ,hadde denne tatt alle deltagere i drikkeleker lett som en plett. Elsker fyll😎😎
    18 points
  4. Hjemmelakket frontleppe. Tenkte som Jeremy Clarkson: «How hard can it be?»
    17 points
  5. Oljeskift og en grundig vask av bil utvendig samt innvendig. Vinterlagres på søndag..😔 Håper på fler km neste år enn de usle 3500 km den fikk i år.
    17 points
  6. 17 points
  7. Selv med dårlig vær er det alltid nydelig med nyvasket bil!
    15 points
  8. Lekkert når Alpina baserer B5 (G31) LCI på M-sport fangerne og shadowline (foruten nyrene da)
    14 points
  9. mitt første bidrag til denne tråden! ute og vemer med bruksbilen, f11 530dx. har kobla til boggy henger på første bildet men synes ikke:P praktisk bil, men savner litt sprekere look. får gjøre litt snart
    13 points
  10. Det var vel en av de siste kjøreturene for sesongen dette....
    13 points
  11. Artig å se hvor forskjellig man kan tolke et design. I mine øyne fremstår X7en som rene Bentleyen ved siden av iX.
    13 points
  12. Søskenbarnet sin 02 med 2,7 liter S14 motor 😎
    13 points
  13. Måtte ha en liten søndags tur idag😊
    13 points
  14. Ikke fått bilen enda men kan trives inni her også 🤓
    12 points
  15. Delesanking er alltid en god unskyldning for å reise på tur😁 denne gang ble det entur til Olden for å hente vinterhjul til 550’n ble tatt noen bilder etter omveiene som ble kjørt, her tatt i Lodalen ved minnesmerke etter raset og flodbølgene som fant sted her! fin tur om man liker smale veier😁 her er det tatt i enden av Lovatnet har pendlet mange ganger forbi strynsvatnet og alltid tenkt at jeg må ta entur etter blindveien på andre siden ut mot Flo, det fikk jeg endelig gjort! Et pent lite paradis! vell hjem med et sett 351 hjul dessverre ikke strøknefelger, det er helt umulig siden alle her heftig kantkjørt! Disse var grisebillig og hadde nesten nye bridgestone piggfritt, dette blir første vinteren min på noe annet en hakka pigg💩 de var inngrodd å trengte en vask og her er «motorsport» hjula som fulgte med 550’n som vinterhjul, disse skal vekk! Sitter med conti piggfritt fra 2018 som ikke synes på! kattvask av bil rett før regnet slo inn igjen
    11 points
  16. Ute og får i meg 100% kjøreglede (opphavet sin)
    11 points
  17. 11 points
  18. Deilig søndag på Sunnmøre!
    11 points
  19. Muligens årets siste vask for denne karen.
    10 points
  20. Kong vinter sniker seg under 1000 meters høyde💩
    10 points
  21. Ja, det baller fort på seg. Med 225XE lå jeg på maksimalt 100,- i måneden i strøm og mellom 200,- og 400,- i bensin(si snitt 300,- da det varierte mellom årstidene). ca. 4800,- brukte jeg da samlet på drivstoff i året på den. På dagens 220d xDrive går det ca. 800,- i måneden. Og vi er på 9600,- i året. Samme kjøring. Så en måned hos deg er ett år hos meg Men bare slike tinger er litt artig, det understreker jo de forskjellige bruksmønstrene og behov! Edit: Mye innlegg siste par dagene, ligger på sykehuset med nyfødt og ser i taket og nileser finn.no, bimmers.no og noen biltester
    10 points
  22. Man kan mene mye om de forskjellige drivlinjene, men det er faktisk digg å kjøre elbil som en daily. For ikke snakke om hvor deilig det er med oppvarmet eller nedkjølt bil (nei, webasto er ikke i nærheten..).
    10 points
  23. Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    Da er det i dag 2 år siden denne ble hentet og rullet snart 20 000 km, knapt innkjørt.
    10 points
  24. 1 serien fikk seg takluke i går :D
    10 points
  25. Cars, Bikes & Coffee på Høllen i Søgne i strålende høstvær med god temperatur
    9 points
  26. Greit vinterstuk, selv med de forhatte 351 hjula
    9 points
  27. Da var den kommet 🤓 denne skal jeg kose meg litt med selv før den evt legges ut! For en bil 2015 X5M 92.000km godt utstyrt & 1 eiers bil! Harman kardon adaptiv led varme i ratt hengerfeste panorama softclose comfort accsess ++++
    9 points
  28. Husker dere Malachit e30en jeg hadde ? Jeg hadde lett tatt en Malachit e28 og når jeg ser denne : Gud bedre denne var rett for meg gitt💕
    9 points
  29. Elbil er ikke for alle, og det er helt greit å ikke like de, sålenge man begrunner det saklig og ikke «fuck deg a din snylter». Jeg liker elbil og jeg liker hybrid og jeg liker fossilt(jada, hørt det før). Hybrid kan kanskje diskuteres over hvorfor man vil kjøre en halvveisløsning med mindre plass og ekstra dødvekt. Hybrid gjør en grei jobb på strøm og en grei jobb på bensin. For noen er dette helt perfekt, for andre blir kostnadsbilde noe helt annet enn de har sett for seg. Som regel er det elektrisk rekkevidde som går igjen, den er for kort. «Ja, men forhandler sa 50km, jeg har jo bare 30, maks», jepp det er realiteten. Har en tommelfingerregel at man må halvvere oppgitt rekkevidde på sommeren og 1/4 av oppgitt rekkevidde på vinteren, er det da innafor for daglig bruk så kan regnestykket bli økonomisk. Hjemmelading som en selvfølge. Men mye kaldstart og blandet kjøring på bensinmotoren er drepen for det positive regnestykket. Men sier som @Ron Jeremy sa til meg da jeg fikk 225xe, glem rekkevidde og fokuser på hvor mye bra bil. Det tror jeg gjør at mange kan gå fra å være skuffet til fornøyd. Jeg var på den positive siden av regnestykket og var ellers fornøyd fra dag 1. At det pøses ut elbiler i nybilsalget er ikke rart, det reklameres for rekkevidde og økonomi og fordeler. Det ønsker jo folk. Men nei, en kan ikke dra tung campingvogn eller stor båt og nei en kan ikke kjøre bilhenger, med mindre man bikker halvmillionen på elbil, og da detter en kjøpegruppe ut som fortsatt da må kjøre fossilt. Det er helt i orden. Men modellene kommer til denne kjøpegruppen, en etter en etterhvert. Ladenettverket i distriktene er en vits, men det bygges ut, det vil bli bedre og det vil bli steika bra Så kan man synes hva man vil om avgiftslette og fordeler med kollektivfelt og enkelte plasser parkering og ferger, jeg synes det er topp, det gir en privatperson mulighet til en ny bil for mye rimeligere enn fossil og hva er vel bedre enn nyest mulig bilpark? (Snakker ikke om klenodier som E46 M3 osv osv uten å utdype mer, regner med dette sier seg selv.). Så har vi de som kjøper 540i, M4, 650i, 750d, osv., det er veldig lov også, det er helt fantastisk at de går for BMWs flaggskip. Eller en 320d om det passer bedre. Jeg blir glad når slike tråder dukker opp. Det er veldig synd, har sagt det før og sier det igjen, om drivlinje skal splitte bilinteresserte. En BMW er en BMW om den har V8, halvsekser eller elektrisk drivlinje. Om den heter i3 eller M3, om det er en SUV eller om det er cabriolet Og andre løsninger enn elektrisitet er underutvikling som eksempelvis hydrogen. Det har bare ikke slått an helt, men store aktører som Toyota har troa på hydrogen og BMW vil se også på hydrogenmuligheter. Så at vi får se hydrogen og el side om side en gang fremover er ikke utenkelig. https://www.bilia.no/biler/bmw/nyheter/bmw-i-hydrogen-next-ren-kjoreglede-i-hver-vanndrape/ Strategisk samarbeid med Toyota BMW Group har samarbeidet med Toyota Motor Corporation om å utvikle brenselcelle-teknologi siden 2013. BWW i Hydrogen NEXT er et resultat av blant annet dette arbeidet. De to selskapene er også grunnleggerne av Hydrogen Council, som mer enn 80 andre ledende selskaper innen energi-, transport- og industrisektoren har sluttet seg til siden 2017. Føler jeg har værrt litt i det moralske hjørnet siste uken, det er ikke meningen. Skjerpings.
    9 points
  30. Noen som gjør riktige valg for tiden G31 B5 in Individual Ferrari Blue Pozzi.
    9 points
  31. Nå er det jo sånt at ble brått endring av planer på bilen her... Har skaffet original elle 2 stk original e34 ac schnitzer silhouette kit! Rykter sier det er bygd 44 biler.. Så er det jo sånt at ingen i verden har bygd silhouette kit på touring før og ingen veit koss det ser ut.. Så da har eg tenkt.. at eg skal gå for å silhouette kit på min e34 540i touring. I daytona violett! Aså blir det jahre edition intriør. Så blir veldig unik bil. Så håper å vær kanskje den første til å bygge ac schnitzer silhouette touring... som er veldig spennende og føle kje heilt kor spesielt dette kommer til å bli. Er egentlig helt ubrukelig å skrive her på forumet , men dokumenter her for min egen del , så får andre føle itte vis dem vil det. Litt bilder følger med.
    9 points
  32. @Marius2002ble en X5M . Litt mer plass og brukervennlig en M5 å ca like artig @Fredrik 90solgt E60’n ja.. hvordan gikk salget , pris og respons ? Lurt på og ta inn V8 bil og selge men dem virker tungsolgte .. alt etter pris si!
    8 points
  33. 8 points
  34. Skulle hatt farge både innvendig og utvendig...
    8 points
  35. Spurte om de ville ta bilen min i bytte på en B5 BiTurbo....det ville dem ikke 😅
    8 points
  36. Snart behov for en skinnrens ser jeg 😅👍
    8 points
  37. Det har vel sunket inn hos flere at moderne elbil i dag er på flere områder bedre til hverdagsbruk enn dets ekvivalent med knøttliten bensin/diesel-motor. Jeg skjønner godt de som kjøper noe "kult" med fossilt eller de som har reelle behov som ikke dekkes av elbilen, men det er vel ingen som gidder å bla opp for f.eks.en 1-serie med 3 sylindret 1.5L motor og framhjulsdrift eller andre biler i denne klassen.
    7 points
  38. Må ta fortsettelsen,siden det kunne høres litt trist ut med den slutten. Frykta det verste ei lita stund, men etter fant feilen og visste at turtalls sperrene mine på høg temp virka så var eg egentlig ikkje så bekymra. Så dagen etter, heime igjen kobla eg først til pc`en og sjekka om den hadde logga, pg endelig så hadde den det. Var lett og finne problemet, såg temperaturen begynte stige fra ca 80 som er ca normal til nærmere 90, før den fikk fort opp. Samtidig justerte sprutet ned tenning og senka turtallssperra. Hadde blitt litt terga for «sperrene» mine heile helga, men her trur eg den redda motoren. Alle slanger heile, all kjølevæske på plass, så den hadde ikkje kokt eingang. Starta opp som ingenting hadde skjedd. Den ødelagte reima.. nytt reimhjul hadde eg også liggende! Så ting såg egentlig greit ut.. Stab stag greiene måtte eg kikke på.. Stag innfestinga virka egentlig veldig svak, tynt og mykt stål.. sveiste på ekstra material og mutter.. ingen bilder selfølgelig 😳 Klagde litt til selger, Muzzi.. uten at han innrømte at de var dårlige, han mener det må være bevegligheten på stagene som var dårlig, så må forske litt der. Motoren fikk litt sjekk, etter fleire løse bolter etc. Racing lesson learned.. som mange der borte sa, sjekk bolter,og dobblelsjekk bolter. Målte også ventilklaringer, alle fremdeles innafor spec. Dukka plutselig opp trening for lisensbiler på nye banen i Sokndal, så tok turen dit. Skulle laste opp bilen samme morgen,men den var tungstarta igjen, Bestemte meg for og skifte plugger, inn med nye.. skrudde til... knekk! Stod plutselig med plugg uten gjengeparti i pluggnøkkelen.. såg kjapt for meg full demontering av toppen 🙄 Men kreativiteten begynte virke, fant et biltema sett med grispikker i skuffa, som stort sett knekker der de ikkje skal knekke.. men tok sjansen. Litt forlengere, adaptere og tape så fikk den nedi.. skrudde forsiktigig og føltest egentlig som den kun spant inni godset, men vipps.. Situasjon avverga og bilen lasta opp kun halvtime forsinka.. godt ting kan gå fort innimellom 😂 Tok forøvrig magnet og støvsuger og sugde nedi plughullet også. Så avgårde til sokndal, flott dag, nydelig anlegg, kun 7 biler påmeldt 🙄 Håper folk som kan tar turen og prøver den nye banen, den e jo rå.. trur de fleste meiner det! Kom meg i gang der, bom stopp etter 5-6 runder. Slept av banen igjen og hadde ein dårlig feeling, syns oljetrykkmåleren låg på 0 rett etter den stoppa, begynte mistenke oljetrykkstap. (har jo sperre mot det også) Folk i depotet mente de hørte fusking rett før den stoppa. Hadde med pc, og loggen hadde virka igjen. Oljetrykk, ok. men turtalls signal veldig av/på. Tydelig trigger feil. Gamle triggerne som stod på, faktisk samme som cosworth og delta integrale. Sprutet har innebygd scope funksjon for og måle triggere, og den eine hadde fått lavere arbeids spenning en den andre.. merkelig 🤔 Elektro teknisk avdeling på tlf hjelp guida litt... Justerte litt,og vipps så starta den lett som en plett. Tok sjansen og kjørte utpå, og den funka strøkent hele dagen. Fremdeles utfordring med bremse balansen, men viktigst og fått kjørt litt både bil og bane. I etterkant har bilen fortsatt og starte lettere, så den triggeren har lagt og juksa ei stund, -samt funne meir ut av bremse balansen. -den er jo justerbar, men kun inntil et visst punkt, viss justerer videre får den motsatt effekt. Har trykkmålere på bremsetrykk foran og bak, så ser utslaget, men dette var heller ikkje heilt klar tidligere 🤗 -så ny bremspumpe med annet stempel til frambremser er bestilt. Det var det.. et bilde fra brødre treff i garasjen før vinterparkering andre plasser. Og kanskje dukke det opp ein potensiell trackday før vinteren 🤗
    7 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...