Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/17/22 in all areas

  1. Saltkjelens ubrukelige, men artige retrofits vol. 174. NRK2 in action. Fikk ellers tatt en solid og sårt etterlengtet bilpleierunde i helgen. Coatet og behandlet med Gyeon-produkter, som jeg føler har en svært god holdbarhet til fornuftige priser. Tok ellers av xDrive-merket, og har bestilt nye reflekser og baklykter til bagasjeluken, da førstnevnte har krakelert og begge lykteglassene til de indre lyktene har løsnes og falt av. Funksjonsmessig i orden (og kan nok sikkert limes), men bytter de likevel så alt er på topp. Vurderer også å få på plass de gamle vinterhjulene, da jeg føler disse er penere og sitter bedre på bilen, men samtidig er det jo kjekt med noe nytt. Alt skal vaskes og poleres - over som under..
    22 points
  2. @Ingvaldsen Skulle ønske vi hadde slike snømengder og snøfall her også! Ferdig polert og coatet..
    21 points
  3. Mye flott og bla igjennom etter nesten 2 mnd uten bimmers😅 pga husbygging har det blitt lite tid til forum og bil, men fikk kjørt nøyaktig en kilometer med e38’n igår! Tur retur vaskehall👌🏻
    18 points
  4. Når bilen er lengre enn parkeringsplassen
    17 points
  5. Etter litt research ser det ut til at BMW har gitt Champagne Quartz et nytt navn, slik at fargen i 2022 heter Alvit Grey. Ser i konfiguratoren at Alvit Grey ligger der, så da blir i så fall ikke bestilling av denne fargen noen Individual Manufaktur til svimlende priser. Good news, selv om jeg undrer litt over navneendringen. Holder foreløpig en knapp på AG/CQ, selv om jeg vurderer å gå for noe litt mer vågalt. For å bruke tiden fornuftig (men dog pine seg med lang ventetid), så går kveldene til litt delesanking på eBay. Fikk ordnet meg et sett med touch-hendler og UK speilglass med dimming for hyggelige 2 500kr. Fiklet litt i Photoshop. Tenker at dette kommer til å bli en finfin kombinasjon når man får litt mørkere ruter, senk, spacere etc. Alvit Grey / Champagne Quartz Ikke ofte man gleder seg til å tømme og skru opp innholdet i en halvfull IKEA-henger, men denne gangen skal det faktisk bli en befrielse (det gamle kjøkkenet ble revet for tre måneder siden).
    16 points
  6. Et bilde til fra helga, pluss den nyeste harry-dekorasjonen i leiligheta😂 bor alene som dere sikkert forstår..
    16 points
  7. Litt + grader å vind siste uka! Utrolig hva vinden blåser frem! 🥶😂 nesten glemt den under trekket der..
    15 points
  8. Må seriøst få litt farge på den bilen snart, bare synd hu som kjører den til daglig liker dei svarte felgene…
    15 points
  9. Bortskjemt med 10 plussgrader å tildels bare veier i dag, ble en tur på 300km med inspirerende kjøring
    14 points
  10. Highway cruising into the night 👍 Komfortabelt og varmt, digg 80 talls musikk og en litt unorsk marsjfart…trivsel på høyt nivå i solid gammel BMW 😀
    14 points
  11. Lite shogg her, men godt å få av saltlaken 🤩
    13 points
  12. Da fikk jeg endelig bekreftet det jeg har lurt på, selvom jeg på en måte har vært sikkert på at det har blitt gjort. Motorbytte! ..jeg har jo nevnt flere ganger her inne at jeg mener min er byttet eller oppgradert i og med at jeg har det sorte dekselet (som er ny motor, samme som LCI) for disse bilene blir levert med grått motordeksel. Jeg tok derfor og ringte to første eierene. Eier nr. 1 hadde ingen historikk på bilen uten at han var superfornøyd de to årene han hadde den. Eier nr. 2 på bilen hadde masse info. på lur og vi snakket i tlf. nesten 45min. meget hyggelig kar. Det var i hans eie i 2016 at bilen fikk ny motor og girkasse hele to ganger. Det har aldri vært havari, oljeforburk eller noe, men rykk og napp fra girkassen, spesielt ved kald motor. Dette fikk også frem "drive train fault" meldingen. Så her har det egentlig vært dårlig girkasse her hele veien og ikke motortrøbbbel, de samkjørte ikke. Så Bilia personbil byttet alt samtidig..så her er motor og girkasse fra 2016 ca 90 000km. Eier sendte meg hele verkstedsloggen fra Bilia på mail fra 2010-2016. ....det er myye på listen som er blitt skiftet og skjekket før de bare ble "lei" og byttet til helt ny motor og kasse, bilen hadde jo fremdeles garanti så. Rett før vi la på røret spurte jeg om han hadde noe generell info. om bilen og da svarte han at denne bilen har blitt sjålet fra privat adr. i Holmekollen par mnd. gammel og forsøkt kjørt ut av landet i trailer. Traileren med bilen baki ble stoppet på grensen av politi. Nære på der altså, sjeldent en klarer og stoppe slikt, ofte havner de jo langt nedi europa og er helt gone. Litt spennende historie samt rart at de papirene jeg har nå aldri fulgte med bilen eller var opplyst om i annonsen da jeg kjøpte i 2019, men alt i alt er jeg fornøyd med at jeg fikk det bekreftet. Bilen og kasse maler som en katt og er superførnyd, føles fremdeles som ny bil.
    13 points
  13. Skulebollen

    Skulebollens e34 M5

    Trodde ærlig talt jeg hadde tatt ti ganger flere bilder 🙄 Tyder på at @GtiGtr har sviktet totalt 🤔Mangler dessverre mye av det som er gjort, men jeg får bruke alle jeg har tatt 😅 Får fortsette litt der jeg slapp.. Fikk hentet hjem bilen fra karosseriverksted og behandlet den selv med 2komp. Epoxy og lakk. Var ikke store sveisejobben men blir fort penger av 1500 i timen🥴 Men resultatet ble meget bra 😊 Slenger på bildene jeg har 😅 Så ble det ikke flere bilder før sideskjørt osv. Kom på🙄 Som endel av storservicen før bilen ble tatt i bruk, fikk jeg skiftet bremsevæske, den var sort og fin😅 Knekte en luftenippel, herja i en liten evighet med sveising borring osv. Endte opp med og kjøpe ny brukt🙄 Men ble bremsekraft til slutt😁 Så fikk interiøret seg en sårt trengt rens og skinnpleie Skiftet mye klips og koblinger til lys osv. Som ikke har tålt tidens tann så godt.. Fant bilde av ett 😂 Det var alt jeg hadde før bilen ble tatt i bruk 😅 Ble brukt litt som bruksbil i sommer, fikk vel kjørt den rundt 3000km. Stortsett som familiebil😊 Litt hærlig og ha en "spesiell" bil som er litt rufsete i kantene og har bakkeklaring også avogtil😅 En av få biler i husstanden junior får svampvaske på🙈🥰 ( ja det er Nurburgring t-skjorte😎 ) Hadde en nydelig dagstur til Ytre furene, vestkapp osv. ( Særs uheldig bilde av fremskjermen der 🧐 ) Fra en lokal tur en sommerkveld Fullpakket med to barnestoler og stappa bagasjerom på hyttetur
    12 points
  14. Hadde en e34 grand coupe for noen år siden jeg🤪
    12 points
  15. Kom over dette bildet fra et par år tilbake. Er så fantastisk flott front på F10/11 - selv den dag i dag
    11 points
  16. E.C.

    Den store finn.no tråden.

    "Bilen selges på grunn av overgang til nyere 5serie" Oioi, nå er det en heldig F10/F11 som får gjennomgå. PS: og hjuldriftnavn: Facelift. Har du xdrive? Nei jeg har facelift!
    11 points
  17. Denne var ny for meg
    11 points
  18. Saltkjelen

    i4 Tråden

    Her tror jeg vi må skille på et par ting. i4 har ikke "høyere opplevd kvalitet", men unektelig "høyere kvalitet" enn Tesla Model 3 - dette være seg i materialbruk, byggekvalitet osv. Jeg er for øvrig helt uenig i at i4 er et større kompromiss enn TM3 på bakgrunn av ovennevnte argumenter (med unntak av kanskje høyden på gulvet for baksetepassasjerene, men av hva jeg erfarer gjelder det samme for TM3 som har en ren elbilplatform). At i4 veier mer enn TM3 skyldes nok i all hovedsak flere komponenter (f.eks flere skjermer og moduler), at bilen har mangle flere lag med lakk og grunning og konstruksjoner (f.eks bakluke på i4 vs. TM3). Kardangtunell - er dette virkelig et problem? Neppe. Mangel på slik tunell gjør ikke bakseteplassen i TM3 noe bedre enn i4. Bagasjeplass foran - er dette et problem? For min del er det helt greit å ikke laste bilens foraksel med 100-150kg med bagasje (ødeleggende for vektfordeling og kjøreegenskaper), og det faktum at man skal måtte dra i panserspak for å komme til er helt idiotisk. Skal frunk virkelig ha noe for seg, så bør den betjenes på samme måte som bagasjeluken, og i all hovedsak romme plass til ladekabel, førstehjelpsskrin og den slags som ikke er i daglig bruk og som opptar plass i bagasjen. Nå har jeg kjørt min brors TM3 ved flere anledninger, samt beskuet den i detalj - bilen er intet annet enn et makkverk av en bil. Jeg er snarere tvert imot overrasket over at en i4 ikke veier vesentlig mer enn TM3.
    11 points
  19. Må ikke glemme at han har stor interesse med stor s midt i setningen og hele to utropstegn på bilen, da. Må være bra interesse på denne. Ser ellers ut til at det var høy påkost og mye grov styling der. "US-fanger" med påklistret refleks, plastidippede felger, emblemer og hjulmuttere, grooov refleks på bakfangeren, heftig rattrekk, skiltplater med /////////////M-farger etc.
    10 points
  20. Vi har jo denne og 😊:
    10 points
  21. j0lle

    i4 Tråden

    Endelig tilbake med bmw (snart), etter mange år med tesla og etron. I4 m50 med rabatter ble rett og slett for fristende, selv med håpløs leveringstid! Det gledes
    10 points
  22. liten vask idag nå på sommern komma snart så man kan få på litt hjul og bremser 🤪😎
    10 points
  23. Her er gjeste parkeringen i et borettslag på Løren i Oslo, har 5 cm klaring bak.
    10 points
  24. 9 points
  25. Personlig har jeg stort sett som hovedregel at bilen skal se bra ut, og samtidig være brukbar til daglig kjøring. Enkelt og greit. Varierer jo også veldig fra bil til bil, og ikke minst bilens formål. Stance og skikkelig fitment kan være kult det, til sitt formål, men ikke noe jeg personlig orker å forholde meg til hver dag. Bruke 12 minutter over en fartsdump, skrape i fotgjengerfelt og subbe hull i hjulbuer blir man fort lei av. Har stort sett gjerne justert bilen litt høyere og hatt dekkene littegranne lenger inn i buen for å slippe slikt og heller bruke den bekymringsfritt, enn å prøve å få til det perfekte utseendet. Så både ja og nei til det. Absolutt kult med brukbar stance, fort litt mer dust med hjulene i 45 graders vinkel og gnister som flyr konstant fra bilens ramme. Ellers er jeg veldig glad i "OEM+" og har det litt som grunnlag når jeg bygger bilene mine. Holde det meste så originalt som mulig og ettermonterer gjerne kult originalt utstyr. Men visse mods liker jeg også å gjøre. Et bra coilover-sett gir ofte penere kjørehøyde og artige kjøreegenskaper. Kule felger gjør 80% av en bils utseende så der har jeg også ofte valgt uoriginale. Men har også hatt flere biler hvor jeg har anvendt enten originale felger til modellen, eller fra andre BMW modeller - dette ofte med god suksess. Varierer veldig fra bil til bil. Er glad i god lyd, så et stereobygg er alltid velkomment hos meg. Prøver dog å holde det så diskret montert som mulig og holde bagasjerom etc. så brukbart som det lar seg gjøre. Også er jeg selvsagt på lydkvalitet-siden, og ikke så interessert i maks rånebass så jeg kan dure løs alle klips i bilen. Alt i alt kan vel smaken min oppsummeres som; "alt med måte". Føler ikke jeg pleier å "ødelegge" bilene mine med slike mods, og er oftest fornøyd med totalpakken jeg ender opp med. Et par eksempler av prosjekter jeg har hatt: E92 330D hvor jeg ettermonterte diverse gøy utstyr; M-sport, svart taktrekk, LCI baklykter, interiør fra M3 og diverse andre små detaljer innvendig og utvendig. Av mods var det KW coilovers, karbonfiber diffuser og spoiler, bygd til custom eksosstusser, annen grill, samt komplett (og diskret) oppgradering av stereo. Også ESR felger da. Var tøff også med originale BMW X1 felger: Min kjære E39 jeg aldri skulle solgt. Ettermonterte masse utstyr her også; M-sport, soltak, skinninteriør med komfortstoler, svart taktrekk, shadowline, elektrisk rullegardin, M5 ratt osv. Mods ble det også, dog ikke så mye; Supersport coilovers, Rondell felger, eksosstusser, og diverse små detaljer. Stereo ble det her også, men diskret bygd slik som i E92en. Men så hadde jeg feks. også E61en hvor jeg var veldig happy med den slik som den var originalt, med M-sport både over og under. Skaffet en av de kuleste originale felgsettene jeg vet om til disse, og holdt den veldig original ellers. If it aint broke, dont fix it. Og når jeg føler for å kosekjøre med upraktisk dustebil, har jeg min gode, trofaste Mazda. Coilovers, halvbur, Lotus Elise stoler boltet i gulvet, catback eksos osv. Lav, stiv og bråkete. Bygd for å brukes fullt ut. Perfekt til sitt bruk når diskresjon, modenhet og alt praktisk kan kastes ut av vinduet og man bare skamløst skal nyte trange, svingete landeveier i sommersolen.
    9 points
  26. Jeg liker BMW'n min etter det begrepet jeg lærte her inne, nemlig "OEM +". Løsninger som ikke nødvendigvis kommer fra fabrikk, men ser ut som de kunne vært det. Jeg personlig mener at BMW'er levert de siste 10 åra(ish) er altfor høye. Gapet mellom hjul og framskjerm er enormt på visse modeller og visse hjul har innpress som ser ut som det kommer fra en Toyota og ikke en "luxury sports sedan". Av den grunn synes jeg alle BMW'er kler moderat senk og hjul som fyller opp litt mer. Merk moderat, for jeg er heller ikke fan av senk som gjør at halve hjulet forsvinner eller at hjulene peker 45° innover Samtidig så synes jeg det er helt OK at folk gjør sånt, why? Av den enkle grunn at jeg gir stor tommel opp til folk som gjør noe med bilene sine, enten de gjør det selv eller betaler andre. Det er liksom litt av det å være entusiastisk til bil. For majoriteten av folk er bil et fremkomstmiddel og blir behandlet deretter, mens for få er bil en passion som gjør at man bruker ufornuftig mye penger. Med tanke på hva fremtiden bringer av restriksjoner og selvkjørende biler, så er jeg glad for at bilmiljøet fortsatt står sterkt. Jeg har en plass i hjerte for uskrudde originale biler, men et minst like stort for biler som har smakfulle oppraderinger samme hva det skulle være. Jeg blir 27, men husker godt hva jeg synes var tøft som 18 åring, og har derfor full forståelse for at biler jeg ikke synes noe særlig om, er malen på perfeksjon hos andre.
    9 points
  27. mslello

    i4 Tråden

    Må si jeg stusser litt på testene innimellom. Synes Mark Watson stort sett er en morsom fyr, men blir litt mye fjas innimellom. Litt spesielt at prumpepute i Tesla og at hornet kan høres ut som en fjert er stas. Men iconic souns i i4 er bare tøys og slitsomt? Har jeg ikke kjørt så mye model 3, men fikk testen en i jula. Vet det var dual motor, da er det sikkert Long Range? Var ikke Performance iallfall. Myke seter som oppleves ganske triste i forhold til BMW sine. Men det er helt greit og satt lavt og fint. Interiøret kan jeg ikke noe noe med. Minner meg om en Opel Kadett fra 70 tallet med en iPad montert. Alt i alt, får jeg mer følelsen av en VW og Toyota konkurrent enn BMW, Audi og Mercedes konkurrent. Var også fint vinterføre når vi fikk testet, merket overraskende lite forskjell på vekt da. Model 3 hadde i tillegg (i følge eier) antispinn du ikke fikk slå av. Så den oppførte seg litt som pre lci i3 synes jeg. Blir veldig irriterende i alt av rundkjøringer og kryss på vinterstid, når antispinn blander seg hele tiden. Men det kan vist slåes av på Performance. Der liker jeg systemet til BMW da, kan sette den i traction på vanlig vei og i4 oppfører seg som en god gammel BMW. Vekta vil sikkert kjennes bedre på i4, når det blir sommer og mulighet for mer fart. Synes heller ikke at man ser så mye bedre i enn model 3. For jeg ser såpass langt fram i veien når jeg kjører at det panseret skjermer for, har jeg sett for lenge siden. Ellers så sliter jeg med at model 3 så mye mer teknologi. Den har ikke head up, ikke skikkelige adaptive lys og har bare kamera til cruise controll. Mulig det er bedre infotainment, det trykket jeg ikke på, men reagerte litt da eier sa at det i løpet av natta hadde kommet en oppdatering som hadde flyttet rundt på alt. Han sleit virkelig med å finne fram i menyene den dagen. Men det lærer man jo seg fort. Forbruk kan man ikke se så hardt på i sånne tester. Må nesten testes under like forhold i Norge. Men synes det var litt rart å legge forbruket fra fabrikk for i4 til grunn. En demobil som hadde gått lite og har hatt mange sjåfører... Beklager langt innlegg (Ja, jeg er BMW fanboy ;))
    9 points
  28. Ny kalender er vel hengt opp? Og bilen står fortsatt i garasjen😎 ble årets første kilometer igår før det kom snø igjen, ble en runde i vaskehallen! Børsteløst med underspyling selvfølgelig😀 har enda ikke klart og velge mellom style32 og style101 hjul, så jeg tror jeg kjører et sett på hver side siden disse har samme specs😂
    9 points
  29. Kappa belger fremme for og få rette haldenstuket 😎
    8 points
  30. Gabz

    Den store finn.no tråden.

    Er så irriterende når sånne type annonser alltid skriver "bare par timer skruing før EU", eller "tar en kveld skruing før visning". Hadde det vært så lett, så synes jeg det er veldig merkelig at de aldri tar den påståtte "lille kvelden" med skruing selv og får godkjent før salg, men heller selger med mangellapp, mye lavere pris og mindre målgruppe. Lukter alltid bullshit på laaang vei.
    8 points
  31. Skulebollen

    Skulebollens e34 M5

    Fant flere bilder 😬 Random bilde😅 Bilen funket meget bra i sommer, mistet dog plutselig clutch en dag.. Men den valgte og gjøre det hjemme på tunet i det minste😅 Så da måtte GT3en vike nedpå andre verkstedet slik at jeg fikk bilen oppå bukk. Viste seg og være slave sylinderen som hadde lekkasje. Ny original ble kjøpt inn og montert smal sak m.a.o 😊 Heftig bilde av gammel slave Selvsagt ingen av ny🥴🙄 Hadde den så på EU i høst rett før vinterlagring, ingen feil foruten senkesett som ikke var godkjent. Bilen står på nytt bilstein understell med hogr fjærer. God og kjøre men ikke helt fornøyd med høyden. Derfor fikk jeg tak i brukte fjørbein, som er sendt til Koed for ombygging til KW V1 coilovers 😁 Så blir og plukke ned og selge komplett understell som står på, montere KW og få dette i vognkort. Så etterkontroll og klar for nye eventyr Slik står den nå, blir startet opp i ny og ne og får varmkjørt seg uttafor her.. Håper og snart få den på bukk, for overhaling av bremser og montering av KW.
    8 points
  32. Jeg ble med på et vors engang da jeg var 18 år. Fyren som hadde festen var Volvo til de grader, og hadde laget stuebord av en Volvo rekkefemmer motor med glassplate. Jeg visste jo at han var Volvokjær, men klarte ikke dy meg, så det første jeg sa var: "Fint Audi-bord" Måtte bare nøye meg med medbrakt den kvelden, ble glatt hoppet over når vorsarrangøren fyrte opp drinker. 🤷🏼‍♂️ Sårt tema den femmern der ja
    8 points
  33. fupsaker

    i4 Tråden

    i4 har som du påpeker både bedre innvendig plass og større bagasjerom. Faktisk 60l større standard og bedre luke. Om du huker av for B&O på eTron GT mister du ytterligere 35-40l og da er det faktisk 100l som skiller samt mye bedre innlasting. Har kjørt eTron GT og det er en super bil. Men sabla trang med to bakovervendte barneseter. Batteriet i i4 og eTron GT/Taycan er nok relativt sammenliknbare og da tør jeg påstå at Audi/Porsche har bommet noe ettersom de er bygget på en dedikert elbilplattform. Samtidig er de bygget for forskjellige kundegrupper og bør kanskje ikke sammenliknes som epler og epler.
    8 points
  34. papertiger

    i4 Tråden

    Sier litt om interessen for denne bilen.. Jeg er bare glad for at flere oppdager Gran Coupé-konseptet til BMW, har følt meg ganske så alene om det nå. En haug med F30'er på forumet, men F36 er det lite av. Så gledelig å se at det kommer til å rulle litt G26'er her etterhvert
    8 points
  35. Ron Jeremy

    i4 Tråden

    Om M3/4 går fra 0-100 på 3 eller 3.2 sekunder virker litt patetisk å snakke om. Om da i4 slår denne tiden eller ei, eller er rigget for å gjøre det virker også i overkant fjollete. i4 er ingen dedikert M bil, som M3/M4 er det, slik at sistnevnte skal «slå» i4. Så sies det mye om elbil og bane osv, som later til å være fossilbilen siste bastion, for vi alle kjører jo ofte der.. M4 comp kjører vel Nurnburgring på 7:30 tallet, mens Porsche Taycan klarer det på ca 10 sekunder mer. Slike tall er ganske meningsløse i den virkelige verden, men viser vel litt om hvor det ligger pr idag. Kan vi ikke bare legge denne premature tall leken bak oss? Morsom den lauch control videon fra mannen med sitatet « diesel is the fuel of satan».
    8 points
  36. 8 points
  37. flobben

    i4 Tråden

    Får litt flashback til denne @Saltkjelen Ellers blir jo dette store pissekonkurranser, i daglig liv, er disse parameterne ganske uvesentlig, det går mer en fort nok med 0-100 under 4 sek.
    8 points
  38. norbakken

    Norbakken's E23 728i

    Det her kvalifiserer sikkert til både stempler og diagnoser, men jeg syns altså det er gøy med smådetaljer og litt flikking her og der. Som for eksempel lyset i motorrommet. 🙈 Glasset skal visstnok være lakkert sølv med kun et lite åpent felt for å reflektere lyset i riktig retning. Mitt glass var gjennomsiktig og skittent (og bakparten er ganske ødelagt), så da gjorde vi noe med det 😎
    8 points
  39. Her er nostalgi for de som har levd noen år. Dette var før internett kom. AUTOBØRSEN 1993 NR. 1 | FINN.no
    8 points
  40. Sånne bilder som dette gjør meg glad: Disse bildene er tatt nå i 2022 ,men kunne like gjerne vært for 30 årsiden om ikke mer. Se klassiske biler ute i flott vinter er noe eget for meg . Bringer automatisk minner tilbake til barne/ ungdoms årene . Som tatt fra en brosjyre dette : Og ja jeg skal være den første til å innrømme at salg av e30en jeg hadde ,kanskje er noe jeg angrer mer og mer på ,for de er jaggu pene . Ja @Fredrik det var vel stas og se ut når der stod en sånn i tunet ditt: Hvertfall så er det liksom noe eget med gamle statusbiler eller ikonbiler i vinterland . Mine tanker går da til min eldre fetter som disponerte 325 ix i ti år hele året . De beste bilårene i hans liv som han sa .
    8 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Create New...