Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 12/17/17 i alle områder

  1. 32 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Da var dekk og hjul montert. Ble Michelin Pilot Sport 4S denne gangen. Spent på hvor godt grep det er
  2. 30 poeng
    Lofoten, altså!
  3. 28 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Da er F30'en solgt og en ny bil snart på vei. Nemlig en Sakhir Orange F82! Ikke mange bilder fra annonsen. **Utstyrliste kommer** For de som lurer så ble det ikke noe av Nardo grå M3 da forhandler som solgte bilen var useriøs på telefon og svarte aldri på mail. Planer for bilen: M-Performance leppe til frontfanger M-Performance diffuser til bakfanger M-Performance sideskjørt M-Performance grill M-Performance ratt M-Performance girkule JB4 Catless downpipe Injen innsug 4x 3,75" eksosstuss NBT EVO Solgardin til bakrute Surround view kamera Side view kamera Kollisjonsvarsler Rattvarme LCI Baklamper LCI IHKA LCI interiør lister H&R Low version Kommer mer etterhvert..
  4. 27 poeng
    Nå gadd jeg ikke vente noe mer.
  5. 27 poeng
  6. 25 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Liten update her. Har fått diffuser og side skirt extensions, ble lakkert igår og montert idag. Meeeget fornøyd
  7. 24 poeng
  8. 24 poeng
    Hehe, jeg begynte faktisk å lure i første sekund. Ja, liten tvil om at shadowline er pent. Det er nok ikke utenkelig at det kommer på, men i så fall vil det kun skje på øvre del av bilen. Dvs. at alt under dørskulderen vil ha de originale chromeelementene. Ellers gikk det med en del timer med shining i helgen, med uvurderlig hjelp fra @ahj og @idapederse som var på Oslotur. Planen var å legge coating, men da jeg må rette noen irriterende parkeringsbulker, samt lakkere fangere, sideskjørt og panser, ble det kun lagt et lag med Swissvax Concorso. Ellers ble jeg skremt av hvor møkkete interiøret var (!). Jeg gremmes så mye at jeg tok et par runder på om jeg skulle legge ut bildet eller ikke.
  9. 23 poeng
  10. 23 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Kan med glede meddele at bilen lenger ikke har halogen på lampene. Tok par bilder under prosessen:
  11. 22 poeng
    2002 BMW M3 SMG II i Titansilber Metallic Da var drømmebilen fra ungdomstiden kjøpt! Importert fra Tyskland i 2003. Hatt minst 2 eiere siden da. Jeg hadde faktisk lyst til å prøve meg på en SMG II-bil, og jeg liker det til nå Denne er skremmende fin i lakken, noe som sikkert betyr at den har vært krasjet og omlakkert. Mulig å finne ut dette? Interiøret er jo helt og greit. Bilen trenger litt pleie og kjærlighet, og det skal den få hos meg! Men fytti rakkern som det drar!! Jeg trodde Z4 Coupe 3.0si liksom var sprek. Beklager virkelig, @StigJ, men dette var helt andre boller! Det er fantastisk å ha S54-motoren i livet sitt! Standard utstyr som er verdt å nevne: - Automatisk klima - Takluke - Navigasjon - Telefon(!) - Elektriske seter - PDC - Regnsensor - Xenonlys - 6 CD-skifter - Harman Kardon-anlegg - Multifunksjonsratt Oppgraderinger fra noen eiere siden: - Bilstein PSS10 coilovers - OZ Racing Ultraleggera 19" felger - BMW Performance-frambremser fra 135i med CSL-bremseskiver - Original M3 CSL-bakluke - Replica M3 CSL-frontfanger med splittere lakkert i sort - M3 CSL-Diffuser lakkert i sort - Carbonfiberskiftere på ratt - Forsterket bakstilling - Ny(ere) clutch - Angeleyes - Semsket skinnratt - Feilplassert M-merke - Sotede ruter - LED-skiltlys - Powerflex foringer Oppvarmingsfasen, altså! Og her skal den bo, utendørs, stakkars Nå freses det avgårde til Nürburgring allerede på torsdag!
  12. 22 poeng
    TRF

    Dyno - TRF vs ?

    Jeg har i flere andre innlegg pratet mye om tuning og motorstyring, i et ærlig forsøk på å fjerne en del myter, og gjerne erstatte dem med fakta. Jeg påstår relativt hardnakket at det er store forskjeller på tuning, selv om de gjerne hevder å oppnå det samme. For er 300hk = 300hk? Hva betyr egentlig dette tallet for oss? Men enda viktigere, hva er gjort i motorstyring for å oppnå dette resultatet? Hvilke bieffekter har det? Og her er vi ved kjernen av problemet rundt ettermarkedstuning. Det er nesten umulig for deg som kunde å vite noe om produktet du betaler for, annet enn selgers gjerne fargerike og ambisiøse ord. Vi får ofte inn biler som allerede er trimmet, men som velger å gå over til våre produkter. Dette gjelder en betydelig andel av bilene som kommer inn, anslagsvis oppimot halvparten. Jeg tar et gebyr for å sette bilen tilbake til original, og har ingen interesse i det som er der fra før, det representerer bare et ekstra skritt som må tas hånd om før vi installerer vårt produkt. Dette sier jeg da jeg fra et teknisk ståsted vet hva som gjøres ved tuning, og hvilke teknikker som brukes. Jeg "vet" derfor med rimelig sikkerhet hvordan det er utført. Jeg har dog måttet komme til den erkjennelse av at det at jeg "vet", betyr ikke nødvendigvis at dette uten videre overføres til brukere / kunder som tross alt ikke ser hva som skjer i motorstyringa med egne øyne. Med denne erkjennelsen friskt i minne valgte jeg derfor å bruke noe mer tid på en kundebil, for bedre å illustrere dette for kunden og andre brukere, og ikke minst det flotte fellesskapet her på bimmers.no. Bilen, en e9x 325d 197hk, er et perfekt eksempel da det er en motor som ofte diskuteres og benevnes som "lik 330d" etc. Dette stemmer ikke, den har bla et helt annet innsprøytningsannlegg enn 30d, som betydelig begrenser hvor mye effekt man trygt kan ta ut. Den har også mindre innsugsventiler enn 30d. Forutsetninger: Bilen ble først kjørt i dyno med eksisterende tuning. Dette gir eksisterende produkt best mulig forutsetning ift adapsjoner. Bilen ble ikke flyttet mellom "konkurrent"/"original"/TRF Steg 2. Stropping og alt er urørt, og temperaturer monitorert med datalogging. Dyno ble kjørt uten last og lastcelle inaktiv. Ingen parametere er endret på dyno hverken før, under eller etter demonstrasjonen. Det er heller ikke teknisk mulig å endre parametere mellom "runs" innenfor samme "session". Det er ikke nyttet noen korreksjonsfaktor. Ingen (!) justeringer er foretatt på mine produkter. Standard produkt er lastet inn, og kjørt. Disse har vært uendret i mange år. "Original" er foretatt med oppdatering. Mao, direkte fra SP-daten, og ikke noe som jeg selv har "justert". Bilen hadde fjernet DPF og montert større IC når den kom. Ingen mekaniske endringer utført før etter testen var ferdig. DPF påvirker resultatet, IC gjør ikke. Tuningen bilen hadde er oppgitt til å være "Stage 2 - 285hk", som deretter har fått fjernet DPF og ny dyno kjøring hos samme leverandør. Dette er en respektert leverandør, og arbeidet deres er, sett ift bransjestandard, på ingen måte dårlig ("bransjestandard" er dog på ingen måte bra). Jeg kommer ikke til å oppgi hvem som har levert dette. Beklager om tittelen dermed oppleves som click-bait, men den er faktisk høyst riktig i et utvidet perspektiv på tross av dette. Så til dyno kjøringa: Stiplet er dreiemoment (obs, i fot-pund), og heltrukket er effekt (i HP) på hjul. I teksten under ser vi kolonnene "Eng HP" og "Eng Torque". Som vi ser en god økning. Dog noe ujevnt ift at adapsjoner allerede har satt seg, og ikke minst gir den 256,6 hk, og ikke "over 285hk". Dette er det første trekket med helt kalde kjølere, og den greide faktisk bare 256,6hk en gang, deretter lå den på 250-251hk. Den har turtallsperre satt godt over 5200rpm (hvilket er meningsløst rent teknisk). "Originalt" gir den 209hk. Normalt bremser disse ca 203-205hk (skal være 197), og jeg tilskriver de siste 5hk til manglende dpf. TRF Steg 2 er oppgitt til 270hk. Og det bremser normalt 268-273. Så også her denne dagen Den gav jevnt 271-273. OBS! TRF Steg 2 har hardcut på eksakt 5000rpm. Avbøyinga av kurva ifra ca 4650rpm er derfor ikke reell, men noe dynoprogrammet gjør for å glatte ut det ekstremt bråe fallet. I realiteten holder kurva samme retning som på 4500rpm hele vegen til 5000rpm. Det er dessverre ikke mulig å ta bort mer "smoothing" enn det som allerede er gjort. Nesten 20hk mer toppeffekt, men faktisk så mye som nesten 30hk mer på 4000rpm. Bedre og bredere register, ingen stygge "dupper", og ikke minst så leverer det eksakt det som loves. To be continued...
  13. 22 poeng
    Tror jeg knipset ny favoritt i kveld
  14. 22 poeng
    Haugalandet har ankommet Tananger Sjekker dekktrykk og vindstyrken mens vi venter på Stavangergutta. Der har vi dem. Rett i pumpene. Da ruller vi inn i ferja! Det var litt av en hyggelig ferjekø Gøy å trille inn sammen med alle rånebilene Pluss to Ferjarier Kjekt med grei plassering God burger på ferja! Jeg var den eneste(!) som drakk Champagne på Gledens Dag! Alle(!) andre hadde øl Fy skam! Danmark er raskt over. Her er vi i Flensburg. Haugalandet først! Gøy å fulle superbensin Enda mer JetFuel! Der var vi plutseligt fremme, etter 13+ timer med kø, kø, kø og veiarbeid hele veien langs A1. @andreaskarm var først fremme. Heder og ære! Ganske fint hotell Lindner Digg! Vi tok oss noen øl og regional vin på Cockpiten i Dorint-hotellet. Knakende god gjeng Good morning! Tidlig opp og hopp. 06:30 Ticket kjøpt! Banen åpner kl. 08:00. Da er vi klare Skamrå M3 Taxi Da har vi hatt oss første runden! Med særdeles lite trafikk og bare kos Her sitter jeg på med fartsfantomet @andreaskarm! Det går fort i den lille X1en Ble ny pers på han også. 10:06. Satser på under 10 min med ny bil i August Mange ringtools på parkeringsplassen Jaaa, GT2RS Denne så vi hele tiden hele turen! Den fulgte etter oss tror jeg RÅTT! To gode naboer Da var det @Mkalle aka King of The Ring som skulle ha meg med rundt i sin leide Ford Fiesta ST Dette gikk styggfort! Helt utrolig 9:22 i den lille fjerten. Når vi leverte bilen så ble utleieren veldig imponert over tiden. "In this car? Really?! ...Devil!" Og han skrøtte av M3en min Suser nedover mot Adenau Vi overlevde Jeg står og ser på biler som kjører ut på banen og kommer tilbake mens @andreaskarm sitter på med King of The Ring. Dette er livet altså Very strøken M3 Her har vi jo Stavangergutta King of The Ring is back Det subber bittelitt på bakhjulene mine ja Det brakte godt i kompresjonen i Foxhole, i karusellen og Flügplatz Men det ble ny pers på meg også! 10:10 McLaren 675LT Spider Det obligatoriske bildet! Deilig(!) å være her med M-bil Rutevask! Da tar vi en stripe på Ringwerk Kul jakke Men den kosta 99 Euro, sparer pengene til M3en Rå M5 til pynt. Det var også turistkjøring på GP-banen! Jeg tok ikke turen utpå der med subbingen og "usikkerheten" på bilen min rett etter kjøp. Men neste gang... På balkongen til Stavangergutta på Dorint-hotellet. Rå utsikt over GP-banen, litt av Nordschleife og slottet! Kompisen vår. GT2RS Sinnsykt rå og dyp lyd fra denne i forhold til GT3RSene som også kjørte. Så var det en tur til Adenau for å kjikke litt Herlig. M Coupe Rått ringtool (Med fine felger) En MINI som kjørte rett i autovernet i Adenau med et smell! Airbagene løste ut på siden. Fører og passasjer var heldigvis OK. Jeg og King of The Ring dro til Brunchen mens gamlepappa @andreaskarm tok seg en cowboystrekk på hotellet. Drar man litt opp til fjells i Brunchen finner man en kul sving å stå i Lamborghini Aventador SV Her må vi pigade steke maten selv! Men det var sinnsykt godt. King of The Ring fikk spesialservice og fikk servert ferdigstekt biff. Alle andre måtte steke selv. Så var det på Stavanger-terrassen for noen øl og "Prøv å ikke le" Det var sinnsykt moro! Jeg var helt elendig. Jeg sprakk med en gang. Finfin frokostbuffet på Lindner! (Det eneste madammen likte med Nürburgring-besøket våres ) I dag var det Cars & Coffee ved GP-banen, og fullstendig kaos på veiene. Og folk overalt! Yes! Mye folk! Utrolig tøff M3 Treffet var helt sykt svært. Tusener på tusener av biler, og minst tre milliarder folker. Drifting var det også Tror det var mulighet for drift-taxi, men vi sjekket ikke opp i det. Tilbake til Brunchen-fjellet vårt! En Scud! Masse folk i Brunchen også i dag. En Weissmann, det er ikke hver dag. Da var vi på vei hjem, plutselig. Stavangergutta skulle være en dag ekstra. Sexy ass Mye kult på Autobahn også Superbensin! Vi stoppet i Bremen, kremby det, altså Herlig øl langs elva i solnedgangen. Good times Frokost på Radisson Blu. Freser mot Hirtshals. En liten Lambo langs veien Scandinavian Park for litt Harryhandel. Jeg handlet kun på Beate Uhse, det ble en liten presang til madammen Besøkte et stor vaske-anlegg i Aalborg, ved Bilka. Ren og pen! Middag på Bone's! Svær brus! Mye middag for 149,- Tok en alternativ vei til Hirtshals, via Løkken. Hvor vi stopte på stranda Hirtshals Båten er på vei inn. Ferjekøen. Og der va vi plutseligt hjemme! En kanonkjekk tur
  15. 22 poeng
    Enda helt forbauset over hvor blankt det ble. Godt å få på skiltene igjen også - selvsagt med det siste lille touchet fra norgesmerket.no
  16. 22 poeng
    Fruen be like: "M4’en ser så pinglete ut i forhold til i3’en".
  17. 21 poeng
  18. 21 poeng
    Designer

    Designer's E92 335i | Vinterdvale

    Reisebrev Visp, Sveits - Nesbyen, Norge. Dag 1 - Søndag 29.04.2018 kl. 03.30 - Våkner på sofaen hos min venn Stian, han er mitt reisefølge for turen. Sov på sofaen hans for å slippe å styre før avreise til Gardermoen, 03.45. Trøtt som fy ankom vi Gardermoen i 6tiden, og flyet mot Genève lettet 07.45. Deilig start med en liten ginger som ikke var tilfreds. Skreik høyere enn høyest og sparka i setet... Heldigvis stilna han fort når flyet skulle ta av men dog skjedde det samme på vei ned igjen Fremme i Genève så valgte vi å gå til fots til sentrum siden vi hadde hele dagen på oss. Fikk nemlig ikke hentet ut bilen denne dagen, siden det var stengt og ingen hadde mulighet til å levere den ut. Så for å få tiden til å gå så brukte vi så god tid vi kunne på alt vi gjorde. Dessverre lite kreative endte vi opp med å gå rundt, se på et par gromme biler, spise ekstremt god sorbet is denne dagen. Kl. 14.30 ish gikk vi til togstasjonen og satt så og si der til klokka var 17.19, da gikk toget retning Visp. Grunnet arbeid på linja ble det togbytte i Lausanne. Når vi kom til Aigle var det en kar som det klikka fullstendig for, må ha vært ruset på noe. Endte med å bli holdt i sjakk opp etter veggen på stasjonen av hele 5 tjenestemenn Framme i Visp ca kl. 20.00 en liten by omringet med store fjell. Booket oss inn på hotellet, for så å gå bort til BMW butikken der bilen sto for å se om vi så den. 25minutter tok det å gå og fremme så vi flere tøffe modeller, bl. a en ny X2, noen nye X5 og flere andre brukt bmw'er som sto ute, og på hjørnet baki der jo der sto den. Min Montego blau E92. Selv om det var i skumringens hell så såg den meget fin ut. Etter det tok vi kvelden med en liten matbit på vår alles Mc'Donalds, for så å si natta. Dag 2 - Mandag 30.04.2018 Klokka 06.00, alarmen går og øynene så vidt klarer å åpne. Men fullt og helt klart for hjemreise. Begynner med en god frokost på hotellet, deretter ny gåtur ut til BMW butikken. Fremme hos forhandler så sliter de med å forstå hva jeg er der for. F*** at jeg ikke kan tysk tenkte jeg...men fikk snakket med et par forskjellige og til slutt gjenkjente jeg noe med eksport skilt og nevnte at det hørtes meget riktig ut. Derifra og ut tok det ikke lang tid før bilen sto klar og nøkkelen ble overlevert til undertegnede. Noe eget med å starte sin nykjøpte twin turbo sekser i Sveits en mandags morgen skal jeg si dere Plottet inn tollen i Thayngen og la av sted. Sveits er et nydelig land å ferdes i. Utrolig natur, flotte veier og knall vær gjorde turen helt perfekt! Var bare å nyte N54 maskinen på motorveien. Fremme på Zollen i Thayngen var jeg veldig spent på hvor lett det skulle gå mtp. kommunikasjon og om alt var i orden. Men med T1 dokument så gikk det drømmende lett. Gikk inn til den sveitsiske pulten, der scannet de inn og stemplet papirene. Så sendte de meg til den tyske pulten og han stemplet den like fort, og da var det bare tut å kjør ut på Autobahn. Første gang jeg kjører i utlandet utenom Sverige og da er Autobahn morro når du for har en skikkelig maskin i arbeid. Så og hang på med flere tøffe biler bl.a. C43 AMG, TTRS, RS6 C7, SQ7, etc... Og som dere sikkert selv ville gjort eller har gjort...nemlig å teste toppfarten og se hvor langt det går...nåla gikk ikke lenger. Lunsj, parkerte ved en perlebror 😅 Kilometer og bensin fløy av sted sammen mens vi dundret oppover til Norge. Fremme i Puttgarden 21.17 og klar til å slappe litt av på ferje før man tar fatt på Scandinavia. Herifra og opp gikk det i et. Hele danmark-delen var bare tåke, ble fryktelig sliten av å kjøre når man ser rett i en grå vegg. Heldivis letta det etter Østersundbrua. Like etter måtte jeg gi slipp på rattet til min reisekollega, etter 1650km måtte det litt hvile til. Stian kjørte så i ca 3t før jeg igjen tok over etter ca 2t powernap. Kl. 4.30 ankommer vi Norge og kjører inn på rødt. Leverer papirene, de blir scannet, alt er i orden og kjører videre hjem. Like før vi kommer hjem ser vi dette.... Kjempefint med snø når man kommer fra +25C, sol og sommer! Heldigvis er det bare for å terge, la seg jo ikke og meldt fint til uka. Hjemme og bil parkert på tunet i 9.30 tiden og da kan jeg si så meget at jeg slokna på sekundet i senga. 😂 Alt i alt så brukte vi ca 24 timer og kjørte hele 2300km. Nå gleder jeg meg til å montere M-sport eksteriøret, sort taktrekk, polere, stelle og nyte denne bilen fremover!
  19. 21 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

  20. 21 poeng
    Stas å hente detailet bil
  21. 21 poeng
    Like digg hvert år den ser vårens første solstråler
  22. 21 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Da har bilen endelig kommet! Klarte selvfølgelig ikke å vente på med montering av M-Performance delene, så vær så god og nyt før/etter bildene: Sort grill: Diffuser bak: Insert i carbon: Front leppe lakkert i bilens farge: Sideskjørt lakkert i bilens farge: Side emblem i sort: Bakluke spoiler i carbon og M4 CP sort: Girvelger i alcantara og carbon: Rakk ikke noe mer idag, men kommer med mer oppdatering neste uke.
  23. 21 poeng
    Overraskelsen ,sjokket og gleden . Ja dere som følger med , denne uken fikk meg og datteren oss en realt sjokk gitt . Og gidder dere å lese dette jeg skriver nå , gleder dere meg .😀 Etter å vært med i diverse bilklubber i en årrekke , har jeg truffet mye folk . Her har man truffet det meste av alt . Her har man pratet med arrogante drittsekker som er så høye på seg selv og sine ting at det ligner ingenting. Så har man de man skal handle deler av som tror de står nede i New York og selger kokain ,altså priser fra helvetet . Men heldigvis er flesteparten enormt greie og hjelpsomme med alt , noe som jeg liker . Har fått mange nye venner her i Bmw miljøet noe som er gøy . Og der er enkelte som virkelig har godt hjerte og deler heller det enn kukskallene som er rundt forbi . Det at folk liker det og datteren min gjør sammen på denne bilen , synes vi er meget hyggelig . Det strømmer på med meldinger av mennesker som synes det er knall at hun har skaffet seg e34 lik sin far og folk har hjulpet til virkelig med deler kjapt, og vist vilje på alle måter . Ja vi er ydmyke på alle måter ❤️❤️. Og det skulle vise seg at noen virkelig har oppfylt noe som var en fjern drøm for Mini . Dere lurer vel sikkert på hva dette er ... Og det hele startet med at jeg fikk en melding der det stod : Sender en liten pakke og håper jeg ikke lager noe styr .. Jeg tenkte ok hva er dette og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn takke. Tenkte at det sikkert er noe småting som jeg har etterlyst og var jo happy for det.😀 Plutselig får jeg tlf fra Bring at de hadde noe til meg i en lastebil.. What?????? Da dukker denne monsterpakken opp: Ok , kjente jeg ble nervøs , litt kvalm her .. Og når jeg spretter pakken , ja dere ser riktig : Er dette mulig ?? Min datter har altså fått et skinn interiør av en bruker her på forumet . Jeg kjente uroligheten og stressnivået på lik linje som ei østblokkhore som ikke har fått betalt halliken sin . Jeg sa til henne at dette går ikke ann!! Vi kan ikke ta imot dette . Dette kunne jo eier få en god del for og så å ta imot dette var vanskelig . Jeg fikk tak i senderen, ringte og han skjønte nok at jeg var oppskjørtet 😃😃😃. Men han synes dette bare var gøy . Det å se bånd mellom far og datter , gjøre ting sammen sånn med samme int ,likte denne personen godt .Så dette måtte vi ikke tenke på .(Sa mange ganger om at jeg ville betale ). Fikk da bare beskjed om at alt var iorden . Så jeg og Mini legger oss flate på bakken , strekker ut en hand og sier med skjelven stemme , stille og ydmykt,,,,TUSEN Takk!!! Tilslutt noe som er meget viktig Når jeg har holdt på med denne bilen , har jeg hatt en intensjon . Datteren min skulle lære at ingenting er gratis , og at viktig ting skal prioriteres først. Og skal det kjøpes noe , skal det gjøres på vanlig måte , ingen kriting elns. Alt dette er blitt gjort selvsagt og det at folk forsyner dette prosjektet med deler , er jo utrolig . Her har hverken meg eller datter lagt på et hjørne og tigget etter en mutter 😃 Som de sier de som har hjulpet til med deler , bare hyggelig å hjelpe til med ting og gøy å se en ung frøken forbarme seg over denne type bil. Og ja Thundercoil igjen tusen takk. Dette er utrolig gjort 😃 , men du vet jo vi er sjokkerte av glede og interiøret kommer til å passe perfekt i denne . Og jeg kunne oppdatert hver dag denne uken men ville drøye om denne hemmeligheten til ikveld. Dere skal og nå få se interiøret ferdig , altså skinnstoler etter rens.
  24. 21 poeng
    Båten til foreldrene mine ble solgt (for andre gang...) i dag, så jeg tilbød meg å hente faren min og broren min som skulle levere den til Tau. Jeg valgte en omvei til Tau, og fikk meg dermed en tur rundt Ryfylke. Sikkert kjedelig for de som kjører her ofte (@papertiger? ), men for meg som aldri har kjørt her er det jo morsomt med nye veier. Det er også altfor lenge siden jeg har hatt en lignende kjøretur. Nye broen som forbinder Sand i Ryfylke med ehm.. resten av distriktet: Hengebruer er alltid tøft, spesielt de små. Jøsenfjorden Ferje til Hjelmeland. Gikk to ferjer her med et kvarters mellomrom. Ser ikke helt behovet, men greit å slippe å vente så lenge. ...og så var vi på Tau. Båtfolkene var klar, og båten var levert, så det var bare å stille seg i ny ferjekø. Båten vi forlater. Den har vært i vårt eie i 30 år nå, og jeg er praktisk talt oppvokst i denne, så litt vemodig er det jo... Så forlater vi Tau. ...og ankommer Stavanger. Juletre trengs jo på toppen av en bro. Etter dette er det heller lite å ta bilde av, da det bare er å følge veien (og en ferje til) hjem. I begynnelsen av turen (ca. 10 mil) kjørte jeg litt på "Eco Pro", og hadde et forbruk på 0,69. Når jeg kom på ukjente veier havnet bilen over i "Sport", og forbruket gikk da noe opp. Alt i alt en hyggelig tur med greit vær og tørre veier. Piggdekkene er ikke optimale for en slik tur, så hadde vært morsommere med sommerhjul. Ellers tror jeg bilen trenger en vask.
  25. 20 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00