Jump to content

Tele

Members
  • Posts

    748
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E46 330XI

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tele's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputation

  1. Okey... jeg får ligge meg under å måle
  2. Må hente denne tråden frem igjen Dette gjelder en 10' modell E92 M3 Jeg har i dag 10mm tykke spacere og 9x20" foran (ET18) og 10x20" bak (ET22) med henholdsvis 245/30 og 295/25 og syns det blir for mye strekk! (Spesielt foran er felgkanten utenfor dekket) Planen er 265 foran og 305 bak... men, vil jeg da ha klaring til fjærbeinet inne?? Noen som kan svare på dette? (Jeg vet at 265 på 9" bredde gir en helt rett dekkside, men må jeg opp i 315 på 10" for å få det samme bak?)
  3. Slenger inn en ny en her DIY Viftemotstand: viewtopic.php?f=1&t=245433
  4. Går ut fra det er Defa sin blokkvarmer du har montert!? Her en slik en på min S54 motor og det du opplever er helt normalt siden den ikke er i direkte kontakt med verken olje eller kjølevann i motoren. Har min på hele natten og siden den bare er på 300W er nålen aldri noe lenger opp enn ca midt på det blå feltet, men den hjelper godt på kaldstartene!
  5. Kan gjerne bytte i et sett med 17" med innpress rundt 42... Helst disse (se bilde; Elipsoids)
  6. Vinteren er kommet og kupeviften må fungere! De vanlige symptomene på at denne motstanden er ødelagt er: -Kupeviften varierer i turtall -Kupeviften slår seg av og på Du trenger: -Et stjerne skrujern -Et flatt skrujern (bare til klipsen som holder motstanden) -Et torx, størrelse T20 skrujern -Lys! Start med å fjerne hanskerommet (6 skruer som holder dette) og "sparkepanelet" under dette. Koble så fra ledningene og fjern disse to slik at du får bedre plass å jobbe på. Så skal du inn bak luftkanalen som vist med rød pil på bilde. Her har du viftemotstanden (grønn trekant) som holdes på plass bak en klips (blå firkant) Men først må du skru ut to torx skruer (rød runding) som holder en spjeld ventil og ta den litt til siden slik at du får ut viftemotstanden. En av skruene kommer du til på undersiden av luftkanalen og en av skruene på oppsiden av luftkanalen. Så er det bare å jobbe den ut, trangt er det og pass på at du ikke rykker med deg spjeldventilen som står litt i veien. Her har du rakkaren! Her er den nye motstanden (til høyre) sammenlignet med den gamle (til venstre) Den har et annet delen nr. så det er en oppgradert del. Jobben bør ikke ta mer enn 20-30 minutter. Lykke til!
×
×
  • Create New...