Jump to content

Hpi

Members
  • Content Count

    2651
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Reputation Activity

  1. Like
    Hpi got a reaction from TRF in TRF 330d "wtcc" - oppsummering så langt   
    Har faktisk aldri tenkt over hvor lufta kom fra så jeg måtte ut å ta av støtfangeren nå for å få litt oversikt  
    Det er nok en genial måte å hente lufta på ja.  Eneste litt nærme en varm radiator men det gir vel ikke utslag på en bil i bevegelse hvor det er rikelig tilgang på kald luft. 
  2. Like
    Hpi reacted to TRF in TRF 330d "wtcc" - oppsummering så langt   
    Alle temperaturer fine enn så lenge, men så har man ikke full gass fryktelig lenge av gangen på Rudskogen sammenlignet med eks ringen. Tror vi hadde max 850 eller 870 i eksostemp. Kjører ikke med Snow Performance selv om vi faktisk selger dette også. Dersom vi begynner å slite med temp vil det dog bli aktuelt.
    Ja powerbox på maf er for å lure ecu til å tro at den har mer luft enn den har, og dermed gi mer suppe.
    _ALT_ kan gjøres med mapping
    Alpe; dieselen blir tynnere når den blir varm, og dermed krever det mer av pumpa. Det ligger begrensningsfunksjoner på max tillatt railtrykk når diesel blir varm. Problemet vårt ser ut til å være at når vi i utgangspunktet lå på grensa til hva pumpa greier å levere så skulle det svært lite til før det ble "umulig" å regulere trykket stabilt. Litt surt å finne utav dette nå, da den tross alt fungerte smertefritt i fjor (på dette området).
    Når vi kontrollerte temperaturer rundt på bilen fant vi ut at etter de 20ish fungerende rundene var hele dieselen (altså alt som lå i tanken) varmet opp til 56-58 grader...
    Dersom det var uklart i innlegget så ble Alpina motoren primært kjøpt for å gi en kjapp løsning på behovet for større pumpe, da denne har ei stor CP3 pumpe montert originalt. Videre så har den også el drevet VNT, og som dere sikkert vet 2 slike originalt. Dog er disse for små til vårt bruk, og arbeidet med å få på større er så vidt påbegynt. Mye som må endres på da motorfestet står lengre bak på e46 enn på e39.
    Foreløpig er det en Borg Warner EFR 7064 som har blitt montert, men denne har nok alt for stor eksosdel til å være effektiv. Kompressor delen er på sin side perfekt til denne motoren.
  3. Like
    Hpi reacted to TRF in Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het   
    Da er vinneren trukket!
     
    Nytern er vinner av en TRF Performance EGR erstatter!
    Håper Nytern oppdaterer her med bilder av montering
     
    Ellers vil det fortsatt bli presentert nyheter og artikler her i loggen, samt at vi naturligvis vil fortsette å dele ut produkter gjennom konkurranser i fremtiden, så følg med!
     
    Er det noen interesse for partikjøp gjennom loggen her?
    I første omgang er det TRF Performance intercooler (bolt on, 80% større kjølelement) til e39 som jeg tror vil være fornuftig å kjøre et slikt tilbud på.
     
    Så bare en helt uformell interessesjekk her, noen som kan tenke seg TRF Performance IC til redusert pris (normal pris 6000,- ink mva)? Vi trenger minimum 5 interessert for å gjennomføre dette
  4. Like
    Hpi got a reaction from diesel-power82 in Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het   
    EGR PRO på M57, denne har uttak for turbotrykkmåler for de som ønsker det. I dette tilfellet er den ikke i bruk og derfor plombert med en bolt.
  5. Like
    Hpi got a reaction from TRF in Eksosretur, EGR, AGR, ARF eller hva det nå het   
    EGR PRO på M57, denne har uttak for turbotrykkmåler for de som ønsker det. I dette tilfellet er den ikke i bruk og derfor plombert med en bolt.
×
×
  • Create New...