Jump to content

TRF

Members
  • Posts

    6968
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

TRF last won the day on December 25 2021

TRF had the most liked content!

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TRF

    525tds 1997

    ....? Du tenker ikke at de er aktuelle å skrive opp her?
  2. TRF

    525tds 1997

    Hvis glødelampa tennes så har du feilkode. Hvilket utstyr har du brukt til å lese med?
  3. Den står bare mot noen enkle friksjonshaker i plast. Bare å dunke ut (men ta gjerne en titt så du ser hvordan den låser først)
  4. Har den døra vært borti noe? Eller veldig mye grusveier? Burde vurdere å gi KBK en telefon...
  5. TRF

    BMW dieselmotorer

    m47tu2 og m47n2 er det samme (tu og "n" er samme greia). Baktrykk for å vurdere tilstand på DPF, og luftmasse for å se hva som skjer der du mener du mangler effekt, kan eks være EGR som presses opp eller lignende.
  6. TRF

    BMW dieselmotorer

    M47n2? Har du mulighet til å observere baktrykk og luftmasse mens dette skjer?
  7. No stress - derfor vi har et forum så vi alle kan lære litt av hverandre Finner ofte noe interessant i din tråd 👍
  8. Motsatt - Eolys (cerium) senker forbrenningstemperaturen på sotet - mao, den senker nødvendig eksostemperatur for å oppnå regen. Den endrer altså ikke temperaturen på avgassen, men som en indirekte effekt senker den behovet for høy avgasstemp (som bmw oppnår på andre måter)
  9. Det hjelper nok litt at ikke Ingvaldsen sin bil har original effekt, men rundt 490hk...
  10. Ja, naturligvis. Dette har dog vært gjengangeren på 3 serie med sprekeste diesel alltid. E36 325tds lå lenge relativt sett veldig høyt i pris, e46 330cd likeså. De blir/ble også omsatt for disse summene utrolig nok.
  11. Den der er nok litt dyr, men e9x med spesielt n57 holder seg meget bra.
  12. Usikker på om jeg har nevnt det før, men "Supercars" (tidl V8 Supercars) i Australia er særdles god og underholdene racing. Det er relativt like biler, ikke for mye aero, mye effekt (600++hk), sekvensiell kasse og generelt en relativt mekanisk sak. Kjøringen og underholdnigen er ikke så ulik det DTM klasse 1 var i historisk sammenheng, bare mer effekt. Særdeles dyktige førere.
  13. Dårlig MAP sensor er ikke akkurat vanlig.
  14. ehm, ja men nei. Du må gjerne kjøre 100usd x 1,25 = 25usd mva for så å regne om hva det er i nok. mva er for en vanlig forbruker sånn omtrent det enkleste i verden hva angår å måtte gjøre noe mer enn prisen rett foran deg. Den er 25% for alle "normale" varer, og ferdig med det. valuta: det eneste som kan være greit å være obs, men som igjen ikke betyr noe i praksis er at det ikke er den faktiske prisen du betaler i NOK det beregnes MVA av, men en fastsatt kurs. For et foretak å føre mva kan derimot bli mer komplekst avhengig av varer, kontoer og nasjoner, men dette treffer aldri en forbruker.
×
×
  • Create New...