danskiii

Medlem
  • Innholdsteller

    3218
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Omdømmeaktivitet

  1. Like
  2. Like
    danskiii ga poeng til marhag11 i Hagen´s E24 635csi oppdatering!   
    Ikke fått gjort så mye i helga... men fått turner motoren, lakt opp div ledninger til vindusheiser bak og litt motor ledningsnett😎 samt sendte fattern på shopping og gjett hva han kom hjem med?😎 jammen meg ett sett med sports stoler!😍 uten hull i skinnet😎 skal vist være bøffel skinn og stolene kommer fra en amrikansk 633😎
    så da blir det å farge dette settet og renovere recaro interiøret neste vinter😎



  3. Like
    danskiii ga poeng til slettaas i E28 M5 prosjekt.   
    Kan legge ut litt info fra da jeg var så heldig å fikk kjøpt denne motoren, nå kan jeg endelig bygge drømmebilen min😀
    Motoren ble utlagt på facebook, sendte melding med en gang å sa at jeg skulle ha den. Men her var det førstemann til mølla siden det var et dødsbo å verkstedet skulle ryddes ut. Forhåndsbetalte penger for å vise at jeg var seriøst  interesert. 
    Reiste så nedover  første helga som kom etter den var utlagt. Kom dit å så motoren å viste med en gang at denne skal jeg ha, så da ble det en trivelig handel. 
    Fikk motoren hjem å sjekka over hvilke deler jeg manglet, å det viste seg at motoren har stått i en e30..
    innsugsplenumet var kappet for å gå klart med bkf i e30, samt trakta på syl 6 var kappa. Fikk ikke med ledningsnett å hjerne. Svinghjulet var heller ikke der. Sjekka opp nr på lmm å viste seg at den også var feil. Grenrøret på motoren var sveisa sammen til et 2,5” rør..
    Så begynte jakten på å finne deler til en slik motor.. 
    kom i kontakt med en fyr som hadde en M88 i deler, så avtalte å kjøpe det jeg manglet av han😁
    Nå endelig har jeg en komplett M5 motor som skal i bilen etter totaloverhaling. 





  4. Like
  5. Like
  6. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  7. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  8. Like
  9. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  10. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  11. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  12. Like
    danskiii ga poeng til slettaas i E28 M5 prosjekt.   
    Solgte s38’n å kjøpte meg riktig motor til bilen, M88/3😍


  13. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  14. Like
  15. Like
  16. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  17. Like
    danskiii fikk poeng fra hsd i danskiii's E21. Tester ytter ringer   
    Idag har jeg vært å fått lånt noen ytterlepper til vegaene. Fikk låne en på 3" og en på 2.5". Greit å ha ekstra senter liggende, bare å jekke opp å klaske på
    3":
    Så tålig stort ut før jeg fikk heist hjulet 😅

    Ble bedre når hjulet kom opp.

    Syns det passet perfekt! Skal bli spennendes å se når dekkene kommer på om ikke skjermene må masseres litt.
    2.5":
    Tror dette blir akuratt for smalt.

    Fast bestemt på 3" blir det beste valget bak ja.
    Prøvde begge ringer foran også. 3" først:

    Ble altfor bredt, no way in hell at det der går..
    Så var det 2.5":

    Med store mengder strekk og valsing så vil det nok gå men 2" tror jeg nok er veien å gå.
     
    Målet er å bruke de samme dekkene videre i år også, spent på hvordan det blir 😊 lik størrelse rundt om på dekk men bredere hjul bak 😅
  18. Like
    danskiii ga poeng til BjornarHS i 96' BMW Hellrot Coupe Individual   
    Litt montering:

    Grunnet en skade på ene ireland-engineering foringen som stod i traversen fra før, så endte jeg opp med powerflex bak, og ireland fremme. Desse er av samme durometer styrke (80), så det bør gå fint. Grunnen til at jeg ikke bare tok powerflex i alt var at jeg mangler den "siste" foringen for å ha et komplett sett til traversen (altså kun 3stk hovedforinger)
  19. Like
    danskiii ga poeng til BjornarHS i 96' BMW Hellrot Coupe Individual   
    Update:
    Tar en litt grundigere gjennomgang av det en har gjort siste dagene
    Strippet først bærearmene for foringer, lager og lignendes, klar for sandblåsing:

     
    Ferdig sandblåst og klar for 2-komp epoxy grunning:
     
    Etter en runde med grunning:
    Gikk og over etterpå med spraygrunning og sprayet inni hulrom og diverse steder der malerkosten ikke strakk helt til.
     
    Etter at dette var tørt brukte jeg hammerite spray på delene, ingen bilder underveis, men litt bilder etter en har montert litt foringer og div.
     
     
    Så mottok jeg den nye traversen fra usa. Viser godt at denne har gått i california og ikke på saltede norske veier
    Litt slitt lakk noen plasser og skitt, men ikke noe rust

     
    Sammenlignet med 318is traversen:
     
    Var veldig i stuss om jeg skulle gjøre noe med us-traversen eller bare vaske den. Etter litt fundering ble det å frese vekk det lille som var av slitt lakk og grunne over, så lakkere hele traversen med hammerite slik den matcher bærearmene:
    Videre må jeg bestille noen nye hjullager,  nav, samt to foringer jeg ødela v/montering.
    Hadde delene skulle vært montert på en helårsbil der ting ble utsatt for salting, så hadde jeg nok gått for pulverlakkering som ble nevnt lenger oppe, men på denne bilen så tenker jeg dette burde holde
    Litt mer oppdatering kommer nok etterhvert
     
  20. Like
    danskiii ga poeng til bmwe34t i NA trimming   
    Tenkte jeg skulle lage en tråd der folk kunne presentere motor prosjektene sine, å da spesielt motor uten overladding.
    Er sikker på det finnes mange små å store motor bygg rundt om i morges land, men finner veldig lite på norske forum.
    Kan starte med mitt eget prosjekt, ser jo att jeg ikke har noen bilder men skall ta litt bilder når jeg fortsetter prosjektet.
    Utgangspunktet mitt er en m52b28, med m54b30 veiv, råder og stempel. Bunndelen ble montert sammen med nye lager og ringer. Da dette plutselig ble ett haste prosjekt som måtte bli ferdig på noen dager ble det ikke tid til å gjøre noe med toppen, ble satt sammen med original m52b28 innsugs kam og innsugs kam fra m50b20nv på eksos siden. M50b25 innsug, s50b32 grenrør. G4 atom data sprut koblet på original ecu kontakt.
    Denne oppskriften ga 177hk på hjulene (type rulle dyno) med en veldig fin moment kurve, skall finne fram utskriften av grafen å legge den ut.
    Planen for vinteren er å plukke motoren ut igjen å gå over toppen så den er i tipp topp stand, samt nye kammer, litt usikker på hvordan kam man skall gå for enda. Spekulerer å veldig i nytt innsug men er veldig usikker på hvor mye det er å hente på det, vurderer s54 spjeld rekke på den men får se hva man ender opp med.
    Har å en helt standard s50b30 som skall i samme dyno så er veldig spendt på tallene på den kontra m52 motoren.
    Hadde vært gøy om flere skrev om hva dem holder på med, å gjerne erfaringer med hva som fungerer å hva som ikke fungerer.
  21. Like
    danskiii ga poeng til BjornarHS i 96' BMW Hellrot Coupe Individual   
    @sveigis
    Ja, kjekt å få starte på bakstillingen. Dette er dog ikke den som har stått på bilen, men en jeg har hatt liggendes fra en 318is
     
    @danskiii
    Nei, vanlige bærearmer, tenker i og med at det ikkje blir kjørt noe mye effekt på denne bilen så holder de nok lenge. Sant skal sies så er det en "ny" travers på vei i posten. Dette fordi den 318is traversen jeg skulle bruke var såpass rusten, foringene satt og stab-stagfestet fikk seg en skade. Den jeg har på vei i posten er en US-M3 travers fra en californiabil (lite rust), samt allerede med poly-foringer. 
    Litt usikker hvor vidt traversen fra us-m3 er noe mer kraftig enn vanlig, men vet euro-m3 igjen har travers med annet delenr. enn vanlig (noe jeg muligens tror har med tjukkere/solid gods).
     
    @RF91
    Skal legge ut en litt mer detaljert beskrivelse når en har komt litt lenger med delene. Akkurat nå henger det til tørke
     
    @hsd
    Ble blåsing med sandblåseren her ja, men det med pulverlakkering kom jeg igrunnen ikke på før han snakket om det etter delene allerede var blåst, dermed ble det bare "vanlig" lakking på meg. Det med hagmans-primeren og steinsprut har jeg faktisk ikke tenkt over, men siden delene nå er ferdig lakket så får det bare holde
    Har ikke fått noen annen diff nei, kjører med den 2.93 diffen som jeg laget til. Hadde vært ideelt med m3 utvekslingen, men ser det blir nok utgifter i bolter/foringer osv. i forbindelse med oppshiningen, så tror nok bare 2.93'en må holde inn til videre 😕
     
     
    Mer oppdatering kommer forløpende, blir nok litt montering imorgen!
  22. Like
    danskiii ga poeng til BjornarHS i 96' BMW Hellrot Coupe Individual   
    Blir vell litt bakstillingsoppdateringer i tiden fremover

  23. Like
    danskiii ga poeng til marhag11 i Hagen´s E24 635csi oppdatering!   
    Fått sandblåst og grunnet en god del i dag😎 demontert front fanger så jeg får reparert den, stål delen skal sendes på sandblåsing sammen med panser😎 skal prøve å få overhalt bremsekalipperene i morgen😎 rykket stadig fremover😎
    også fått sveiset igjen blinklys hullet i den nye skjermen😎😎





  24. Like
    danskiii ga poeng til Frode D i F31 316i Safirsort | Nye bremser   
    For en måned eller to siden hadde jeg kjøpt inn alt av deler til å bytte bremser. 340mm M-sport foran og 330mm og kalipper fra 330d bak. Dette er samme oppsett som de første 435i er levert med så dette skal gi et balansert oppsett.  Valgte dette kontra 370mm og 345mm M-sport pga pris og for å ha flere alternativ til vinterhjul.
    Jeg fikk et innfall og lakkerte jeg bremsene gul. Grunning, gul farge og 2k klarlakk. Har nå lagt en og en halv måned og fått på coating. Så til montering...
    Før og etter - foran:


    Før og etter - bak:


    Med tette vinterhjul synes de ikke så veldig.

    Men de lyser godt opp med sommerhjulene.  

    All klaring er god klaring  Jeg fikk jo gule BBS-logoer av dama til jul så det ble lekkert  

    Jeg kjøpte også inn folie for å trekke over listen innvendig. Var veldig usikker på hvordan dette ville bli, men for 150kr var det verdt et forsøk. Resultatet syns jeg gjør at det blir en fin helhet. 

    Tone siderutene, takspoiler og LCI-baklykter så er vi i mål.
  25. Like
    danskiii ga poeng til Frode D i F31 316i Safirsort | Nye bremser   
    Liten teaser.