Jump to content

Japsern

Members
  • Posts

    39
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Japsern's Achievements

  1. Tar opp denne tråden igjen. Ikke kommet noe lengre, men har funnet ut at glødepluggene og gløderele var byttet for under 2 år siden, så det skulle jo være bra. Har heller ikke feilkoder på de. Hva annet kan det være? Dyser?
  2. Nei, byttet ikke noe pakninger som har med EGR å gjøre. Har sett en del YouTube videoer, og var ingen som byttet eller nevnte at noe må byttes, så da gjorde ikke jeg heller det.
  3. Ja, skal sjekke EGR. Har nettopp hadd av EGR da jeg skiftet vannpumpe og termostater, så kan være noe som ikke ble helt tett. Men lukten kommer ikke av å stå på tomgang når bilen er varm. Sto i vaskehallen i omtrent 5-10 min på tomgang, og ruset motoren litt. Hadde på maks luft i kupeen. Verken jeg eller kompis kjente noe lukt da. Det skjer egentlig kun når bilen er helt kald (tror jeg), altså de første sekundene etter kaldstart
  4. Oja, så du bare tenker at den kan være fjerna?
  5. Men du skriver at dpf er fjernet. Er det noe du ser på bilde, eller gjetter du bare? Synes selv det er vanskelig å se på bilde, og har egentlig ikke tenkt over det når jeg har vært under bilen.
  6. Det har jeg faktisk ikke tenkt over…
  7. Kjøpte den i slutten av Mai. Men lukten merket jeg først nå når det begynte å bli kaldt ute. Har snakket med en mekaniker og han mente at flexi såg ok ut. Skal få målt om det kommer noe eksos inn i kupe…
  8. Var på bukk idag, og dette er tilstanden på flexrøret.. Vil dere si at dette vil/kan føre til eksoslekkasje? Det eneste jeg kan se er at noen av trådene har revnet, men det skjer vel på grunn av høy temperatur? Klarte ikke å kjenne noe antydning til eksos ut fra røret, så vil jo egentlig tro at det er tett.
  9. Takk for svar! Skal på bukk imorgen, så satser på at jeg finner ut da
  10. Ja okei👍👍 da er det vel stål, men poenget er at den sprekker. Otis sier at det ikke er vanlig at de sprekker på LCI. Er det forskjell på pre lci og lci da?
  11. Sikker på det angående manifolden? Har hørt at de kommer i alu..
  12. Hei Moss. Det er en veldig kinky situasjon du befinner deg i. Som flere ovenfor nevner skulle du ha vært mer nøye under inspiseringen av bilen, men det er ikke alltid så lett. Det er mange inntrykk når man ser på ny bil, og nærmest umulig å få med seg alt på så kort tid. Men men, gjort er gjort. Videre ville jeg nok helt klart snakket med en advokat som driver med dette. Du kommer nok lengst med det! Lykke til. Håper det ordner seg for begge parter👍
  13. Hei igjen.. Mistenker sterkt eksoslekkasje på min BMW E61 525D LCI. Blir stygg lukt inni bilen, spesielt ved kaldstart, og når jeg står i ro. Er aller mest ved kaldstart (da jeg kjenner lukten mest). Vet at eksosmanifold og flexrør er to vanlige syndere. Men spørsmålet er, hvordan går jeg fram for å finne synderen? Har prøvd å se i motorrom, og greier ikke å se noe røyk som helst. Kan prøve å tette eksos, men da vil jeg jo kun finne ut om det er lekkasje. Er det veldig åpenbart hvis det for eksempel er flexrøret som lekker? Tenker å begynne der, i og med at det er lettest å komme til. Og et annet spørsmål. Er manifolden laget av aluminium på alle M57 E6X? Eller er det noen forskjeller på pre lci og lci for eksempel?
×
×
  • Create New...