Jump to content

Japsern

Members
  • Posts

    47
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Japsern's Achievements

  1. Hei! Kjøpte veivhusventilasjon til min E61 525D lci fra GS. Jeg gikk for den originale fra BMW, men det fulgte ikke med filter? Har sett at det finnes to typer, dette er vel av den gamle typen. Merkelig at det ikke fulgte med filter. Hvor får man kjøpt filter, og er det flere som har opplevd det samme? Kjipt når jeg hadde planlagt å bytte det i morgen.. link: https://www.gsbildeler.no/servicedeler-filter/filter_veivhus_original___598392?oq=Veivhusventilasjon
  2. Det skjer nesten umiddelbart. Du ser lampen lyser enda på videoen for at jeg mangler en lyspære, og den går jo bort noen sekunder etter start. Så dette er filmet ganske med en gang etter jeg starta den. Problemet kan vare i mange minutter, det meste jeg har vært med på er kanskje 20-30 min, men da er det skikkelig kaldt ute. Går bort etter en god stund, men den må bli skikkelig varm først. Nå som det er mildt ute, så merker jeg det kun ved start. Går bort når jeg begynner å kjøre.
  3. Det står at de har sjekket leveranse på dyser, og sjekket dyselekkasje manuelt.
  4. Ble sjekket i går da de feilsøket, så de har målt verdiene av dysene.
  5. Kan legge til at jeg hadde den nettopp inne på verksted for feilsøking, og det eneste de fant var at det var irr på kontakt fra hjernen. Den er rengjort og sprayet med kontaktspray. De mener at det ble finere gange i motor etter det, men hjalp ikke noe mot dette problemet.
  6. Hei. Prøver igjen da forrige tråd ikke hjalp noe. Jeg har en BMW E61 525dat 2007 lci. Når jeg starter bilen så kan den gå litt ujevnt. Den går fint, men faller litt på turtall innimellom, som fører til noen rykk i bilen. Den henter seg raskt inn igjen. Dette skjer spesielt når det er kaldt ute. Opplevde det ikke i sommer. Det kan gå over fort, men kan også vare en stund hvis det er -15. ikke noe problem når motoren er skikkelig god og varm. Heller ingen problem å gi på, drar fint og jevnt hele veien. Glødeplugger og relé var nytt for to år siden, ingen feilkoder. Har kontrollert dyser, og det er ingen feil der heller.. Er det noen som har hatt samme feil, som kan komme med tips? Legger ved video av hvordan den går få sekunder etter kaldstart. IMG_3820.MOV
  7. Tar opp denne tråden igjen. Ikke kommet noe lengre, men har funnet ut at glødepluggene og gløderele var byttet for under 2 år siden, så det skulle jo være bra. Har heller ikke feilkoder på de. Hva annet kan det være? Dyser?
  8. Nei, byttet ikke noe pakninger som har med EGR å gjøre. Har sett en del YouTube videoer, og var ingen som byttet eller nevnte at noe må byttes, så da gjorde ikke jeg heller det.
  9. Ja, skal sjekke EGR. Har nettopp hadd av EGR da jeg skiftet vannpumpe og termostater, så kan være noe som ikke ble helt tett. Men lukten kommer ikke av å stå på tomgang når bilen er varm. Sto i vaskehallen i omtrent 5-10 min på tomgang, og ruset motoren litt. Hadde på maks luft i kupeen. Verken jeg eller kompis kjente noe lukt da. Det skjer egentlig kun når bilen er helt kald (tror jeg), altså de første sekundene etter kaldstart
  10. Oja, så du bare tenker at den kan være fjerna?
  11. Men du skriver at dpf er fjernet. Er det noe du ser på bilde, eller gjetter du bare? Synes selv det er vanskelig å se på bilde, og har egentlig ikke tenkt over det når jeg har vært under bilen.
  12. Det har jeg faktisk ikke tenkt over…
  13. Kjøpte den i slutten av Mai. Men lukten merket jeg først nå når det begynte å bli kaldt ute. Har snakket med en mekaniker og han mente at flexi såg ok ut. Skal få målt om det kommer noe eksos inn i kupe…
  14. Var på bukk idag, og dette er tilstanden på flexrøret.. Vil dere si at dette vil/kan føre til eksoslekkasje? Det eneste jeg kan se er at noen av trådene har revnet, men det skjer vel på grunn av høy temperatur? Klarte ikke å kjenne noe antydning til eksos ut fra røret, så vil jo egentlig tro at det er tett.
×
×
  • Create New...