Jump to content

Sanderkl

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw f30/f31

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sanderkl's Achievements

  1. Er som att motoren lager en kvassere lyd
  2. Kom plutslig en rar lyd fra motor menst jeg kjører. Trykker såvidt på pedalen så kommer det en slags "skrrrrr" lyd når jeg holder gasspedalen såvidt inne. Men ved mer gass så forsvinner det. Vansklig å beskrive lyden men håper noen forstår 😛 gjelder en bmw f30 2013 mod. Motor n13
  3. Hallais, har en bmw f30 2013 mod med n13 motor og bensin (tunet) Tok med meg bilen på løftebukken for og bytte temperatursensor på kjølevannet pga lekasje på den som var der. Når jeg bestillte ny sensor kom både sensor og "huset" som sensor sitter i og begynte egt først med og prøve og få bytta hele delen så da måtte jeg demontere en hel del rundt motor for å komme til men skjønte raskt att det gadd jeg ikke så monterte det sammen igjen og bytta bare selve sensoren. Det som ble demontert rundt om var minus polen på batteriet og kablene på hjerna/ecu. Og to andre kabler ved siden av der igjen som jeg ikke helt vet hva var til. Tok også av en jordingsledning og er montert riktig igjen. Det skal forsåvidt resten og være. Kjørte bilen hjem til min far 5 min fra bukken og bilen fungerte helt normalt. Så på veg hjem til meg selv merket jeg den begynte litt og tulle. Ca 71 km hjem. Rett i innkjørselen min fikk jeg opp beskjed att jeg måtte fylle olje da bilen mente det var lite. Peila olje med engang og der var det olje litt under midten mellom det to strekene på peilepinnen (also bra med olje) fyllte på opp til max og varselen forsvant. Startet opp bilen idagtidlig uten noe problem. Kom ned på hovedveien og skulle gi litt gass og da skjedde det lite, bilen hikka i ett lite sekund før den responderte på gassen. Bilen kjørte fint etter det men den er fremdeles slapp og lat iforhold til hva den var før jeg begynte og bytte sensor og demontere litt. Virker som bilen mista all hk og girkassen girer noe opp å ned som den vil (ikke sann den var) teit spm men kan vell ikke være att tuninga har forsvunne da jeg kobla fra batteri og hjerne osv? Kom med gjerne med tips. Beklager for en tongvindt beskrivelse Legger ved bilde av de 6 kablene jeg demonterte på hjerna/ecu
  4. Hvordan er det man lufter kjølesystemet og får ut "fanget" luft / luftbobbler? litt usikker på hvordan det gjøres på litt mer moderne biler som min bmw f30 2013 mod med n13 motor. om noen har enkle og gode tips så tar jeg imot!
  5. Hva trenger man for å bytte fra liten naviskjerm til den som er større? Gjerne rams opp hva jeg trenger. Biln er en f30 2013 mod. Må det noe koding til?
  6. Har en bmw f30 2013 modell hvor bensinmåleren ikke fungerer lenger. Har byttet sensor på høyre side i tanken men ikke den på venstre. Har hørt att sensor på venstre side i tank ikke er mulig og nå tak i å bytte uten å bytte hele tanken, er dette noe som stemmer? Eller er det noen her inne som har klart og byttet den selv uten problem?
  7. Blir det på turbo side eller motsatt?
  8. Fikk plutslig problemer med kjølevæsken på en bmw f30. Bilen har gått 184.xxx km å plutslig forsvinner kjølevæsken bare å jeg må fylle på igjen på tanken etter 2-3 dager. Det som er sjekket: Radiator, tank, slanger, olje, varmeregister. Finner ikke noe tegn til lekasje eller fuktighet noen steder. Ser att "golvet/matta" under motor er "våt" eller hva man skal kalle det. Og full i grus, men vet ikke om dette skyldes kjølevannet. Har også lagt merke til att det kommer dogg på frontruten ca midt på ruten helt nede mot dashen. Tyder dette på lekasje i varmeregisteret? (Bensin) Blir grønn i knollen
×
×
  • Create New...