Jump to content

Hallgrim86

Members
  • Posts

    74
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Bosted:
    Asker
  • Kjøretøy
    BMW G08 iX3

Recent Profile Visitors

454 profile views

Hallgrim86's Achievements

  1. Har ingenting å si. BMW iX3 forvarmer ikke batteriet. Det skal komme, det har de sagt. Er visst ikke på plass i idrive 8 heller. Alle lader like sakte dessverre.
  2. Hvor står det? Det står 80% anbefalt i manualen til bilen og i ladealternativene. @fupsaker BMW mekaniker ringte på ettermiddagen, kom med følgende tips; Deaktiver lydbegrensing under lading om dette ikke er gjort.
  3. Det står under ladealternativer i iDrive, lad til 80% ved daglig bruk eller noe sånt. Man kan justere det. Det er uansett sunnere for et batteri (? dette har jeg bare lest) å ligge i 20-80% sonen. Åja, det visste jeg ikke - jeg tenkte det var på plass.
  4. Ja, den har jo VP - som styrer seg selv. Det bidrar til god rekkevidde i vintertider og mer effekt når du har det gøy på sommeren. iX3 LCi har denne funksjonen, det er en del av iDrive 8. Våre biler har ikke dette - ennå. Har ikke hurtigladet ofte, men med et litt endret jobb-behov ønsker jeg ihvertfall middelmådige resultater. I mellomtiden lader jeg heller litt mer. Man skal helst ikke over 80% i daglig bruk, men kan feiltolke 10% pga stor buffer.
  5. Ja, jeg må si det. De forsøkte å si at alle biler var sånn, men det er faktisk ikke tilfelle. Jeg har kjørt mange nye elbiler i år, og det er fortsatt ingen som har så pudding ladehastighet og den sinnssyke cold-gatinga i mangel av bedre ord. Teit og unødvendig feil i en ellers meget god bil.
  6. Faktisk ikke stort å melde, de anbefalte ionity ladere og å kjøre fullstendig bajas (min tolkning) før lading. De var også kjent med problemet, mekaniker kjørte samme bil selv. Det viste seg at Android Auto problemene mine var pga min telefon (S21 Ultra) ikke er støttet skikkeilig. Byttet fra Huawei for å unngå det 🤦‍♂️
  7. Helt enig. Leverer bilen i Drammen imorgen selv 👍
  8. Den lader vanvittig sakte i kulda. 10-20 min med sneglefart i alt under 0 grader, maks effekt er 80-90kw (3-80%). Varmepumpa gir meg masse, jeg klarte 17kw/100km i 6 minusgrader (22 mils reise). Problemet er at jeg ikke kan overstyre den, og å varme batteriet til en temp hvor den vil ta akseptabel effekt tar for lang tid. Når du skrur på VP vil forbruket gå opp noe, men fordelen er jo at du møter opp med varme batterier. Dette kan fikses, alt er på plass - men hvor raske er BMW? Meldinger om dette hagler inn fra andre forum også. @fupsaker den funksjonen er forbeholdt idrive 8 foreløpig (?) Det skjer ingenting om du legger et "BMW godkjent" ladepunkt i idrive - ihvertfall hadde det ikke effekt da jeg testet.
  9. Fin oppsummering! Enig i mye som skrives, men et av mine største minus er at bilen har varmepumpe som tar batteriet - men vi kan ikke styre den. Bilen min har blitt verre og verre i kulda, så den får en visitt hos Bilia, om dette ikke bedres skal jeg forsøke å heve kjøpet.
  10. Det er riktig - og pedalbrettet har for svake skruer. Skrudde fast ratt og pedaler i ramma med noen M6 bolter, sitter som grana i åsen det nå.
  11. Spiller endel, har spilt simmer i mange år, men aldri med helt rått utstyr i villmann klassen. Startoppsett: Playseat Challenge - fås for en tusenlapp på finn (?) 1600 ny tror jeg. Ser ut som rakkelverk, er solid. Jeg veier 100, det er null stress. Kan foldes sammen uten å skru av noe - det er smuuuuud. Logitech G29/G920 - kjekt ratt å finne ut om man liker ratt/pedalkjøring. Har satt meget gode rundetider overall med dette. Direct drive hjul har jeg ikke så peiling på. Spill: Assetto Corsa med Content Manager. Kan moddes ut i evigheten. God kjørefysikk. Assetto Corsa Competizione. Herlig kjørefysikk, god og populær onlinedel. Litt mer seriøs sim enn førstnevnte. Dirt Rally (enern) et av senere tids klassikere av rallyspill. Kan kjøres med ganske kjipt oppsett og fortsatt se bra ut. Dette er mine tips, men ikke fasit. Du får igjen omtrent det samme for de om du ikke liker dette. Vil du over på noe råere har stolen feste for Thrustmaster, Fanatec og flere andre.
  12. Nå er ikke Tesla et miljøtiltak, men et bilmerke som prøver å selge så mye de kan. Første gen Tesla S var rimelig kjeks basert på de jeg kjenner som har hatt. Mange småfeil hele livsløpet, større feil med DU og batteri etter 150k. En deltager på et annet forum jeg frekventerer kasta akkurat en 2013 Model S med 187k på teller, batteri ferdig. Nytt batteri koster 180-200k - et referbished batteri ca halvparten.
  13. Fikk tatt en tur innom YX på Ryen som har den desidert beste HT spyleren blant selvvask. Veldig kraftig med litt lunk i vannet. 10/10.
×
×
  • Create New...