Gå til innhold

idiotiske parkeringer.


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

jeg bor i en ganske trang enveis kjørt gate. og når folk i tillegg parkerer som idioter rundt i gata er det til tider vanskelig og komme frem med 7er`n siden det er en ganske stor bil.

noen som vet hva jeg kan gjøre for og få vekk bilene? kan jeg kontakte politi eller ikke de noe med dette å gjøre? noe som vet hvem som kan rydde opp?

er flere naboer som irriterer seg over parkeringa til noen folk i gata. det hjelper ikke å kjefte på de det gjelder. de sier bare at det ikke er noe problem og komme seg frem og blir bare sure og grinete og kjefter eller går.

husene i gata er byggd lenge før biler var så vanlig som i dag. så de fleste husene oppi her har begrenset parkeringsplass. så de parkerer 2-3 biler i gata.

og noen ganger parkerer de så tett at det blir et helvete å komme frem. og jeg er ikke inntresert i å kjøre så busker og dritt å møkk skraper bortover sia på bilen min.

bgt467wfj26zp31p90pt.jpg

g2noilh9m81r0kb4oqgs.jpg

43gj82rj18385vo97jry.jpg

4y611f637movuuaghh6e.jpg

qin28jq22y8ujxyod6ah.jpg

nmuvu2lordoebo1i8uf7.jpg

ylytjs85wge0vgztx7un.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med enkelt å greit be de pent om å parkere nærmere inntil siden. Viss du klarte å komme deg ut av bilen slik den står på bildene kan det ikke være så gale..

Edit: Skjønner frustrasjonen, men viss de ikke har noe annet valg enn å parkere der så er det jo ikke så mye å gjøre med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med enkelt å greit be de pent om å parkere nærmere inntil siden. Viss du klarte å komme deg ut av bilen slik den står på bildene kan det ikke være så gale..

Edit: Skjønner frustrasjonen, men viss de ikke har noe annet valg enn å parkere der så er det jo ikke så mye å gjøre med det..

når jeg gikk ut så måtte jeg inn i busken. men det er ikke det verste stedet. der den grønne audien og den grå caddy`n står er verst. der er det smalt. 90 grader sving og stor bettong kant på innsiden. audi i høyre hjørnet forran og hiace i høyre hjørnet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen lapp på på bilene deres, og forstår de ikke tegninga så får du gi dem en lærepenge. Ikke la idiotene forsure din hverdag!

Selv hadde jeg bare henta traktoren med de største pallegaflene på, og gjort kort prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da skjønner jeg. Da var det litt verre enn jeg såg for meg. En lapp på vinduet er vel det greieste i første omgang, viss det ikke hjelper så kan du jo prøve å ringe viking e.l. å få de til å taue bilen (om du ikke må betale selvfølgelig). Da får de seg nok en lærepenge..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling på dette. Men det må jo gå an å legge fram saken med bilder og tegninger slik du har gjort her. Gå ut og mål opp hvor mange cm klaring det er på hver side etc.

Du har helt sikkert hjemmel i en eller annen lov om at utrykningskjøretøy må klare å passere. At man ikke kan blokkere alminnelig vei elns.

Gamle sjefen min fikk endret et parkering forbudt skilt til et stopp forbudt skilt når en haug med idioter i oslo skulle stoppe rett utenfor døra til blokka si i Oslo. Noe som sperret for hans S-klasse når han skulle ut av p-plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel etter forskriftene et krav om at brannvesenet skal kunne komme frem... Det er jo rimelig krise om bilene står parkert på den måten under en utrykkning...

Det kan jo være at det går an å tipse dem om forholdene i denne gata? Kanskje de gjør noe med saken uten at du blir nevnt og du dermed slipper å gjøre deg upopulær, mens du kan smile over at biler blir tauet/bøtelagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel etter forskriftene et krav om at brannvesenet skal kunne komme frem... Det er jo rimelig krise om bilene står parkert på den måten under en utrykkning...

Det kan jo være at det går an å tipse dem om forholdene i denne gata? Kanskje de gjør noe med saken uten at du blir nevnt og du dermed slipper å gjøre deg upopulær, mens du kan smile over at biler blir tauet/bøtelagt ;)

Brannvesenet er nok rette instans å kontakte. Hvis ikke du kommer frem med din 7er, kommer ikke de frem for å slukke ev. brann. Ser også ut som trehusbebyggelse dette, så ganske skummelt kan det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en mindre bil eller gå over til tråsykkel.

dette er jo noe alle burde gjøre! kom igjen gutter, la oss redde Think og handle biler som gale!!

Banekjøring med tråsykkel eller Think, bare grøsser ved tanken. Ville vel blitt årets desidert lengste bane-kjøringstreff da men. Eller kanskje ikke, tråsykkel tja hvor mange ville giddet flere enn 1 runde, Think er vel el.bil og må lades....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...