Gå til innhold

kgjersda

Medlem
  • Innholdsteller

    91
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    2002 520iA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kgjersda's Achievements

  1. Kan du ta bort meg fra listen? Driver ikke med dette lenger.
  2. Jeg har gått over pins og renset hovedenheten med elektronikkrens, det gjorde ingen forskjell. Alt så helt og pent ut. Da er det vel bare å gå videre i koblingene og se videre. (Noen som vil kjøpe en bil med defekt girkasse? )
  3. Takk for bidrag quandt1960. Jeg skal gå over bedre nå når jeg får litt tid, åpnet såvidt i går for å identifisere enhet. Det jeg forstår du sier at det er mer sannsynlig at det er elektronikken som er problemet. Kan jeg i forkant av å kjøre bilen sette varme rundt hjernene for å varme opp disse og se om feilen forsvinner før start? Å varme opp girkassen er litt verre. Jeg har GS8604, så da er det vel et av desse diagrammene jeg burde se på? Min enhet var blå og hadde fire kontakter. Nå er jeg ingen kløpper å se på diagram desverre. Men hvilken kontakt burde jeg se nærmere på? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/power-train/transmission-control-unit-egs8-60-0/jPzzyfr https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/power-train/transmission-control-unit-egs8-60-0/solenoid-valves/solenoid-valve-2/x4oMrgr Lik den under.
  4. Feilsøkeprosedyre? Det vet jeg ikke om, har bare lest av feil. Har ikke klart å få til engelske feilkoder, men det står gjerne: 2 Drucksteller EDS 2 - Kurzschluss gegen U-batt - Fehler moment aktivt Jeg tenkte først at det var dårlig kontakt med sensoren, lavt batteri, skitt i kontakten etc. Så jeg prøvde batteribytte, batterilading, elektronikkvask i kontaktene. Men det ordner seg alltid når oljen har fått varme.
  5. Takk for linker, de er hjelpsomme. "If it works don't touch it" Kassen fungerte ikke, der var en feil som jeg prøvde å bli kvitt. Den girte også noe ruskete før feilen oppstod. Det ble kjørt diagnose og sjekk av oljen før flushing ble gjennomført. De brukte 19 liter med olje før det kom ren olje ut igjen. Uansett så er de pengene brukt, så greit er det... Vil gjerne ikke kaste mer penger enn nødvendig nå, jeg gjør de aller fleste jobbene selv, men flushingen hadde jeg ikke verktøy til. Spørsmålet er hva som er veien videre. Feilen er der fremdeles.
  6. Hei, Jeg har en BMW E39 520iA med et problem der girkassen ikke vil gire i alle gir før oljen er varm. Nøytral, park, drive og reverse er greit, men den vil ikke benytte alle gir i drive. Jeg kan heller ikke velge gir. Nå betalte jeg akkurat 9500kr for en flush og har liten lyst å sette bilen tilbake på verkstedet. Bilen girer mye mykere og alt det der, så flushen var nok på tide. Feilkode i INPA gir meg at det er trykksensor 2 som feiler, dette var også feilkode før jeg flushet (og som var grunnen til at jeg valgte å prøve en flush). Frykter at sensor 2 har tatt skade av alt grumset som var der før. Hvor vanskelig er det å bytte kun denne sensoren? Har noen av dere gjort dette før?
  7. Hei, Er det noen interesse for en original BMW reserve jerrykanne fra en E34 1988-modell? Ok stand.
  8. Hei! Kan du ta meg bort fra listen? Jeg har ikke lenger mulighet til å kjøre diagnose.
  9. Vil bare kaste inn at det er mulig å montere subber i hattehyllen, jeg hadde to 8" liggende så da ble det å montere det jeg hadde. Disse tar opp veldig lite plass og en mikro klasse D-forsterker passer fint inne til venstre i bagasjerommet dersom du ikke har navigasjon, computer etc. Den lille forsterkeren der skal klare 180w på hver kanal i 2 ohm (mener jeg å huske)
  10. For å svare på min eget enkle spørsmål. Gjekk opp med en stor jekk, sett bukker under jekkepunktene. Manglet først en stor jekk til å gjøre dette...
  11. Vet det er en gammel tråd men, hvor setter du jekken når du jekker opp begge sidene for å løsne traversen?
  12. Dersom du strammar ved å stramme handbrekkwireen, så vil du strekke waieren kvar gong du dreg opp handbrekket. Dette har fungert for meg: Sett noko framfor/bakom frammdekka slik at bilen ikkje trillar. Skru laus ein bolten på kvart bakdekk. Gjekk opp eine eller begge sidene bake. Roter hjula slik at den manglande bolten nedover, pirk inni med eit skrujarn slik at du kan justere bremseskoa. Sett handbrekket på ca 4-5. hakket og juster bremseskoa slik at du kan sovidt rotere hjulet. Ta gjerne eit par hakk til etter det. (Gjenta på andre sida) Ta ned handbrekket og dobbeltsjekk at hjula roterar fritt. Ta opp handbrekket til 7-8. hakk og sjekk at ingen av hjula roterar. Senk bilen og skru på plass mutterane. Finn eit bratt bakke og prøv handbrekket. Du kan også kjøre nokre hundre meter i 30km/t medan du held handbrekket oppe fysisk. Om det er rust på innsida av skivene/skoa så vil denne metoda rense vekk rusta og handbrekket vil bite betre etterpå. Om du har problem med å finne stramminga kan du ta av hjula. Sjå med ei lommelykt. (Eg har hørt at stramminga er plassert ulikt på nokon E39-ar?) PDF med litt bileter frå nokon andre
  13. Noen i Ålesund-området som har koningsverktøy til å lage "bubble flares"? Klarte i all hu og hast å montere venstre bremserøre i feil retning, så har den store koblingen bake. Trenger å kutte rørert og bytte om på koblingenee.
  14. Et spørsmål til. Hvor langt frem går disse rørene? Hvor er første koblingspunkt 7 og 8 i følge diagrammet?
  15. Hentet rørene nå hos Brages og de var ikke forhåndsbøyd.
×
×
  • Opprett ny...