Galldrian Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Vanskelighets grad: lett Tid: 10min Verktøy: Bitskruejern med Torx 20 bit Deler: 2x Biltema art. 35-474 D2S (E) Xenon lys. Ene pæra mi begynte å lyse lilla her om dagen Så jeg tenkte like så greit jeg kunne lage en liten DIY her mens jeg først skulle skifte. Det finnes mange forhandlere av Xenon pærer. Jeg gikk for biltema da de er billige og fører den pæren som passer til org. Xenon på E39. De skal også ha samme levetid som de som blir solgt andre steder. Disse er på 4200K, noen foretrekker 6000K men det er mer en smakssak og hva øynene dine foretrekker en mørk vinterkveld på uopplyst vei. Det er lurt å skifte begge to ellers kan det fort bli forskjell på farge intensiteten og det ser ikke videre fint ut. Identifiser ballasten og skru ut de 3 torx 20 skruene som vist på bildet under Torx 20 bit Når du har fjernet skruene vri lett på ballasten og trekk utover, den skal gå lett av Fjerne pæra forsiktig med å dytte det ene metall klipset litt ut og dra den bort og utover: Sett forsikting inn den nye pæra. Vær varsom og ikke ta direkte på pæra, hold kun på sokkelen, fett fra fingrene dine forværrer levetida drastisk. Merk deg 2 hakk i sidene som matcher to metall pinner i sokkelen Sett på ballasten igjen og skru til skruene. Så er det bare å gjenta prosedyren på den andre pæra. Så to kjekke før/etter bilder Før: Etter:
Erik S. Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Veldig bra! Ser det har kommet mange bra DIY siste tiden. Hvorfor blir ikke disse lagt til i DIY sidene?
Galldrian Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 Tror det er forum moderator som må ta seg av det, det er ikke noe DIY kategori ihvertfall som jeg kan velge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå