Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Ettrsom det er veldig mange bra prosjekter her om nyere biler kan jeg prøve å bidra med en litt eldre modell Bilen er en 2002 fra 71, bygd om slik den er nå en gang på 80tallet. Jeg har hatt bilen i 1 1/2 år nå, da jeg kjøpte den så den omtrent slik ut som den nå gjør men bar preg av litt for lite bruk. Den er kjørt under 25K siste 20 år. I mitt eie har det ikke blitt gjort så alt for mye enda: - Sandblåst under - Tecktylbehandlet - "nye" felger, 8x13" - 50mm senk med Bilstein - Ny eksos, ender på midten bak - Div førstehjelp(polering osv) på en heller svart/matt/grå lakk - rep av liten skade på panser. Bilen har til nå gått med 2 doble dellorto 48mm, grenrør, 2 blokk(borret 1 mm) samt tii stempler. 5 trinns kasse med 1. gir ned(samme som 02 turbo), denne har langt 1. gir og resten ganske tett så byr den på hard kjøring Inka`n er en 74 mod tii til en kompis, Norges laveste?? Planen framover er div oppgraderinger i understell, større bremser samt turbo. Bilen skal så langt det går være kjørbar store deler av sesongene framover og av enkle grunner som økonomi og tidsmangel blir dette ett langtidsprosjekt. Mer oppdaterte bilder fra garasjen kommer
H_Vatn Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 feit 02! tøft stuk på den men skulle vært litt lavere foran sånn at den ikke sitter så veldig på rævva. mye effekt satser du på?
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 H_Vatn skrev: feit 02! tøft stuk på den men skulle vært litt lavere foran sånn at den ikke sitter så veldig på rævva. mye effekt satser du på? Takk. Ja enig der, den skal blir ca 10-15mm lavere framme nå i vinter. Ikke bare ser det litt feil ut den uderstyrer også litt med dette oppsette, jeg liker bedre overstyring Effekt er jeg usikker på, satser på å lade rundt 1 bar. Målet er høyere effekt enn 02 med s14
SteffenM2 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Espen Alm? Sønn til Robin her Ser bra ut det her! Regner med at det er 2litern som blir turbo konvertert?
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Espen Alm bor like i nærheten her, så er ikke meg gitt. Ser du har 02 du også, lenge til den er på veien da?
e30 tic Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 tøff bil! lykke til. godkjennes med turbo? bare pass på det ikke blir et for laangt prosjekt at det blir stående:)
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Tja, det blir vel fort et laangt prosjekt om dette skal godkjennes. Har vurdert det men må sjekke litt opp rundt dette. Jeg kommer uansett å gjøre klar en motor slik jeg har kjørt med til nå, så er gjort på en kveld med noen øl å bytte motor i denne;-) Eller enda lettere å bare sette på gassere og bytte eksos. Har som mål å ha bilen kjørbar tidlig denne sommeren, hva jeg rekker å gjøre før denne tid er heller usikkert...
SteffenM2 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Espen02E30 skrev: Espen Alm bor like i nærheten her, så er ikke meg gitt.Ser du har 02 du også, lenge til den er på veien da? Ahh! Ja, det blir en stund til gitt.. Blir bane prosjekt bilen min nå tenker jeg. Har for mange tanker til at jeg tørr og kjør den på gata om ting blir gjennomført.
E30_Dale Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Meget rå 02, kikket lenge på denne på finn når den var til salgs... Med s14 bunndel med m10 topp og bra turbo har du en meget morsom 02 Liker planene dine.
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Hehe, skjønner hva du mener! Er planen at min skal bli en "bruksveteran" som noen ganger i året skal luftes på bane. Har et dårlig bilde fra rudskogen..
Just-turbodiesel Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 herre for en tøff bil, samme stilen på bilen din som på min e9, hehe
sladjan Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Rå bil Hadde sikkert gjort seg med større hjul, 16" eller noe
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 E30_Dale skrev: Meget rå 02, kikket lenge på denne på finn når den var til salgs... Med s14 bunndel med m10 topp og bra turbo har du en meget morsom 02 Liker planene dine. Da jeg fant den på finn kjøpte jeg den dagen etter, kjørte denne da rett ned til råde hvor en kompis kjøpte inka`n Har egentlig tenkt lenge på å kjøpe s14 og bare kjøre med det. Men de er jo blitt så dyre at en kan jo hente ut mye mer effekt av en m10 til den summen.
Espen02E30 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Med større bremser til våren er det mulig jeg må ha større felger, men liker 13" egentlig. Blir vel å prøve 15" og se hvordan det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå