Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettrsom det er veldig mange bra prosjekter her om nyere biler kan jeg prøve å bidra med en litt eldre modell :)

Bilen er en 2002 fra 71, bygd om slik den er nå en gang på 80tallet.

Jeg har hatt bilen i 1 1/2 år nå, da jeg kjøpte den så den omtrent slik ut som den nå gjør men bar preg av litt for lite bruk. Den er kjørt under 25K siste 20 år.

I mitt eie har det ikke blitt gjort så alt for mye enda:

- Sandblåst under

- Tecktylbehandlet

- "nye" felger, 8x13"

- 50mm senk med Bilstein

- Ny eksos, ender på midten bak

- Div førstehjelp(polering osv) på en heller svart/matt/grå lakk

- rep av liten skade på panser.

Bilen har til nå gått med 2 doble dellorto 48mm, grenrør, 2 blokk(borret 1 mm) samt tii stempler.

5 trinns kasse med 1. gir ned(samme som 02 turbo), denne har langt 1. gir og resten ganske tett så byr den på hard kjøring :D

jwy3s4563d92pr1i17dp.jpg

fqyle53abxvemn0x64c3.jpg

Inka`n er en 74 mod tii til en kompis, Norges laveste?? :applause:

eu3v9mcf8vc3s8pfa5bo.jpg

wi8g15y4aomi2k1anq95.jpg

Planen framover er div oppgraderinger i understell, større bremser samt turbo.

Bilen skal så langt det går være kjørbar store deler av sesongene framover og av enkle grunner som økonomi og tidsmangel blir dette ett langtidsprosjekt.

Mer oppdaterte bilder fra garasjen kommer :)

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

feit 02! tøft stuk på den men skulle vært litt lavere foran sånn at den ikke sitter så veldig på rævva. mye effekt satser du på?

Skrevet
  H_Vatn skrev:
feit 02! tøft stuk på den men skulle vært litt lavere foran sånn at den ikke sitter så veldig på rævva. mye effekt satser du på?

Takk.

Ja enig der, den skal blir ca 10-15mm lavere framme nå i vinter. Ikke bare ser det litt feil ut den uderstyrer også litt med dette oppsette, jeg liker bedre overstyring :wink:

Effekt er jeg usikker på, satser på å lade rundt 1 bar.

Målet er høyere effekt enn 02 med s14 8)

Skrevet

tøff bil!

lykke til. godkjennes med turbo? bare pass på det ikke blir et for laangt prosjekt at det blir stående:)

Skrevet

Tja, det blir vel fort et laangt prosjekt om dette skal godkjennes. Har vurdert det men må sjekke litt opp rundt dette.

Jeg kommer uansett å gjøre klar en motor slik jeg har kjørt med til nå, så er gjort på en kveld med noen øl å bytte motor i denne;-) Eller enda lettere å bare sette på gassere og bytte eksos.

Har som mål å ha bilen kjørbar tidlig denne sommeren, hva jeg rekker å gjøre før denne tid er heller usikkert...

Skrevet
  Espen02E30 skrev:
Espen Alm bor like i nærheten her, så er ikke meg gitt.

Ser du har 02 du også, lenge til den er på veien da?

Ahh!

Ja, det blir en stund til gitt.. Blir bane prosjekt bilen min nå tenker jeg. Har for mange tanker til at jeg tørr og kjør den på gata om ting blir gjennomført. :mrgreen:

Skrevet

Meget rå 02, kikket lenge på denne på finn når den var til salgs...

Med s14 bunndel med m10 topp og bra turbo har du en meget morsom 02 ;-)

Liker planene dine.

Skrevet
  E30_Dale skrev:
Meget rå 02, kikket lenge på denne på finn når den var til salgs...

Med s14 bunndel med m10 topp og bra turbo har du en meget morsom 02 ;-)

Liker planene dine.

Da jeg fant den på finn kjøpte jeg den dagen etter, kjørte denne da rett ned til råde hvor en kompis kjøpte inka`n :D

Har egentlig tenkt lenge på å kjøpe s14 og bare kjøre med det. Men de er jo blitt så dyre at en kan jo hente ut mye mer effekt av en m10 til den summen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...