Gå til innhold

Hvor brede dekk bak på E36?


Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt noen brukte dekk i dimensjonen 235/45-17 og 255/40-17.

Jeg skal prøve å montere disse dekkene på en E36 Compact, men er litt bekymret over om det blir plass til bakdekkene :? Foran er det ikke noe problem. Jeg har unormalt høyt innpress på felgene mine (8.5x17 et44), så jeg mener det er muligheter for at dette går.

Jeg tror Compacten med V12 i Skien kjører på denne dimensjonen, er det noen som vet om han har valset hjulbuene?

Jeg er klar over at dette er langt ifra en ideell dekkdimensjon på denne bilen, det blir mer som et prøveprosjekt. Visst det ikke går, har jeg en kamerat med 5-serie som trenger slike dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia frode:D

Jeg har også en compact. Jeg har dimensjon 225 45 17 forran og bak.

Med så breie dekk forran så går det inni når jeg svinger helt over, men det har ikke så mye å si. Men 225 bak er også nok, men mulig du får det til. Er vel egentlig bare å prøve:) :lol:

Forresten, har du senka bilen?!? Jeg har gjort det og nå står hjula rimelig skeivt egentlig. Sliter skakt på bakhjula også :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er bakdekkene på plass (255/40-17), og det er faktisk god plass ennå, selv uten valsing av hjulbuer :) Tror nok det høye innpresset får ta æren for det.

På den turen jeg har kjørt nå, virker det som om dette skal bli helt kurant å kjøre med også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. :)

Er vel noe i det med skjermene ja. Slike ting de reagerer på kan jeg tenke meg. Hvis du i tillegg lar være å kjøre fullstendig idiot og ikke er så altfor ung (aner ikke hvor gammel du er, men 18-åringer er nok mer utsatt enn 35-åringer), så er det vel enda større sjanse for at de ikke bryr seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR 255/35/18 BAK OG 245/40/18 FORANN.FÅR WIDEBODY KIT ILØPET AV VINTEREN SÅ DA HÅPER JEG AT JEG FÅR INN 295/30/19 BAK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bare noen kjedelige le mans felger i dim 8,5x18.

Men De felgene som jeg ønsker meg mest er hamann design edition i black chrome,dim 9.5x19 forann og 11.5x19 bak.de er meget pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

legger ut bilde av widebody kittet som jeg monterer på m3`en i vinter.jeg syns det er skikklig fint.faen!åssen får jeg lagt ut bilde her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...