Gå til innhold

E46: AC slutter å kjøle


Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en 320dt E46 og er kjempefornøyd.

Men jeg har et problem:

(Bilen har elektronisk klimaanlegg).

Når jeg har på AC'n for å få litt kjøling så er alt fryd og gammen, helt til den slutter å kjøle etter ca. 30 min.-2 timer(?). Det kommer ikke noe ut av kanalene, selv om jeg overstyrer "Auto" og kjører vifta på max. Vifta går men det blåses bare inne i dashbordet. Når jeg slår av AC'n så tar det ca. 15 sek og det begynner å komme luft ut, helt som normalt. Da kan jeg slå på AC'n igjen og får kjøling. Så går det en stund (halvtime - time?) og på'n igjen.

Hos Autozentrum i Oslo mente de at det var en defekt "sluttmotstand" og de byttet denne. Dessverre løste det ikke problemet mitt, og hverken de eller jeg vet hva som er galt fatt.

Noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:D

Autozentrum tok en nærmere undersøkelse og fant ut at en temperatursensor var defekt, og den er nå byttet. Har bare kjørt kortere turer så jeg har ikke merket noe som tilsier at det ikke funker nå. Hvis jeg ikke skriver noe mer her så er problemet løst!

Bra service forresten av karene på kundemottak hos Autozentrum!

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Autozentrum tok en nærmere undersøkelse og fant ut at en temperatursensor var defekt, og den er nå byttet. Har bare kjørt kortere turer så jeg har ikke merket noe som tilsier at det ikke funker nå. Hvis jeg ikke skriver noe mer her så er problemet løst!

Bra service forresten av karene på kundemottak hos Autozentrum!

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...