Gå til innhold

International engine of the year 2002


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

BMW vant 5 av 12 mulige klasser i "International Engine of the Year 2002" som ble arrangert i Stuttgart 15. mai 2002:

- 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i.

- 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- Over 4-liter: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

- Beste nye motor: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

- International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

Dette er ganske enkelt imponerende for alle og enhver. Utrolig nok beynner det å bli en tradisjon at BMW raker med seg titler fra motorkåringer. I fjor (2001) så lista slik ut:

- 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i.

- 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- Beste nye motor: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- International Engine of the Year 2002: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

En av dommerne, C. Van Tune, var tydeligvis ikke i tvil om hvilken motor som burde vunnet, og hadde følgende å si om BMW's 3.2-liter etter 2002-kåringen:

"Last year's International Engine of the Year is still the champ of this class! No turbos, no supercharger, just great design."

Men, det var da en annen BMW-motor som vant, så vi klager ikke, gjør vi vel? Hva 3-literen angår hadde han dette å si:

"Smooth, torque power everywhere in the rev-range. A great engine for sports, luxury, and utility vehicles."

Wards Auto World Magazine kåra i januar 2002 begge disse motorene til vinnerplasser i klassen "De 10 beste motorene i 2002".

(Artikkel opprinnelig publishert 12. desember 2002)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW vant 5 av 12 mulige klasser i "International Engine of the Year 2002" som ble arrangert i Stuttgart 15. mai 2002:

- 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i.

- 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- Over 4-liter: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

- Beste nye motor: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

- International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li.

Dette er ganske enkelt imponerende for alle og enhver. Utrolig nok beynner det å bli en tradisjon at BMW raker med seg titler fra motorkåringer. I fjor (2001) så lista slik ut:

- 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i.

- 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- Beste nye motor: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

- International Engine of the Year 2002: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé.

En av dommerne, C. Van Tune, var tydeligvis ikke i tvil om hvilken motor som burde vunnet, og hadde følgende å si om BMW's 3.2-liter etter 2002-kåringen:

"Last year's International Engine of the Year is still the champ of this class! No turbos, no supercharger, just great design."

Men, det var da en annen BMW-motor som vant, så vi klager ikke, gjør vi vel? Hva 3-literen angår hadde han dette å si:

"Smooth, torque power everywhere in the rev-range. A great engine for sports, luxury, and utility vehicles."

Wards Auto World Magazine kåra i januar 2002 begge disse motorene til vinnerplasser i klassen "De 10 beste motorene i 2002".

(Artikkel opprinnelig publishert 12. desember 2002)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...