Gå til innhold

Noen problemer


Phantom3D
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen problemer med bilen nå i det siste. For det første så drikker BMW'n olje.. ikke ekstremt mye, men mer en normalt. Det var en kar som hørte det når bilen sto på tomgang, og sa at det var en pakning som måtte byttes. Det har jo aldri noen oljeflekker under bilen min?? Forbrenner motoren oljen da?

Ett annet problem er bremsene, de piper noen ganger som bare det. men har gitt seg de siste dager. En kar sa det kunne være været!! Synes det virket litt rart..??

Og en del av listen rundt soltaket mitt er borte.. er det noen krise når det regner.. kommer ikke regn inn, men jeg er redd for rust og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen problemer med bilen nå i det siste. For det første så drikker BMW'n olje.. ikke ekstremt mye, men mer en normalt. Det var en kar som hørte det når bilen sto på tomgang, og sa at det var en pakning som måtte byttes. Det har jo aldri noen oljeflekker under bilen min?? Forbrenner motoren oljen da?

Noe olje vil alltid forbrennes, og om det er en lekkasje og den ikke lekker ut noe sted så er det vel nærliggende å tro at den forbrennes. Har du noen formening om hvor mye olje den bruker per x antall mil/km? Hvor langt har bilen gått?

Ett annet problem er bremsene, de piper noen ganger som bare det. men har gitt seg de siste dager. En kar sa det kunne være været!! Synes det virket litt rart..??

Kobberpasta på klossene er et berømt triks. Har aldri testa det selv. Du kan jo spørre et sted de har slikt.. (Biltema, Torshov, BilXtra etc..)

Og en del av listen rundt soltaket mitt er borte.. er det noen krise når det regner.. kommer ikke regn inn, men jeg er redd for rust og lignende.

Det skal ikke være noen stor fare for rust så sant dreneringen i taklukekassetten fungerer som den skal. De fleste BMWer tåler fint å kjøre med takluka i oppvippa posisjon selv i regn. Alt vannet som kommer inn renner ut i slangene som går ned i A- og C-stolpene, iaff på sedaner.

Nesten all mekanikken i takluka er plast. Med unntak av vaiere, vaierrør, skinnene og motoren. Rørene tror jeg er i kobber eller noe slikt ikke-rustende. Skinnene tror jeg er aluminium...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er unormalt at ventiltetningene kan være problemet ditt, når bilen hat gåttt 205000. De kan vare både kortere og lengere.

De er ikke så dyre å kjøpe, men det er litt mere jobb å montere. Men jeg har aldri gjort dette på en Bmw, Så hva vet jeg.

En annen årsak til ojle forbruk kan være en sylinder / stempel / stempel ringer som er dårlige, men da DRIKKER bilen olje. Dette kan sjekkes ved en kompresjons test på sylinderene dine. Og det er nok ikke dette som er ditt problem....

Hadde for ca 4-5 år siden en Opel som brukte 4-5 liter olje på ca 60 mil.

Fylte kanske mye olje kan du si. En kompresjons test avslørte at en sylinder ikke var helt som den skulle.... pluss at det kom kanske mye olje ut av potta bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...