Gå til innhold

Importere gammel bil.


///M power
 Share

Anbefalte innlegg

Skal få meg kansje fast jobb snart og har lyst til å importere 10år gammel bil fra Tyskland.

Har list på følgende biler

Mercedes C124 CE 36 AMG

Mercedes C124 CE 5,0l eller 5,6l AMG Hammer

BMW E36 325i

BMW E36 M3

Vell for å si det sånn så er det drømme bilene jeg har lyst til å kjøpe hvis jeg får fast jobb.

Tjaa først så må jeg seff skaffe meg fast jobb.Og kjøpe meg en av dem CE36,CE hammer og M3 blir litt for dyrt men 325 er noe jeg kan tenke meg å kjøpe først ,menn det jeg lurer på er det at vill jeg tjenne noe om jeg kjøper meg 325 fra tyskland med litt extra hk i.

Må jeg betale ekstra for de ekstra hestene? er ikke det sånn at en ti år gammel bil så trenger man ikke å betale for trimmingen?

Uansett om jeg får meg fast jobb nå så skal jeg vente i et par månder før jeg kjøper meg en heftiig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlige import regler for alle bilr uansett alder.

Avgift for vekt, hk og motor volum. Pluss vrakpant, moms og noen småting.

Men regner med at tollvesenet går ut fra infoen på vogkort og/eller det som er standard for bil typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Å importere en 325 e36 er ikke lønsomt. Disse bilene har falt i pris i norge de siste årene og dette skyldes trolig forsikringspremiene blant annet...

Når det gjelder tukling med kilometerstanden er det sjeldent det er tyskerne som gjør dette. Det er som regel de som importerer bilen til norge som gjør dette. Det er tross alt de som tjener penger på å svindle. Men det forekommer jo selvsagt...

Finn deg en fine 325 i norge er mitt tips. De fleste er eid av ungdom som ikke har råd til å betale forsikring og lån og som må selge. Den enes død den annens brød er der noe som heter. Det som er viktig ved valg av e36 er å finne en med mest mulig utstyr. Da får du solgt den igjen.

Hadde en som kikket på min tidligere e36 325 cab. Den bilen ville koste ham 8.000kr i mnd med lån og forsikring. Kjekt i starten til alle kompisene har sett bilen og regningene detter inn. Etter det blir det hele en plage. Med mindre man tjener graps da :-)

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en 320i... Det er fin bil... Kan du heller trimme bil senere hvis du vil ha mer ut av den. Så er det ikke så ille forsikring på den heller. Jeg betaler 4.600 med del-kasko og 7.000 med Full...... Det kommer selvsagt mye an på deg selv (alder og sånt) hvor mye det vil komme til å koste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320i...... jau. Det er ihvertfall den herlige sekseren. Det er tross alt det som er viktigst synes jeg. De maskinene er prikken over ièn.

Men 325 er jo en litt kjekkere bil... men dyrere å forsikre. Har faktisk en 325i for salg. En kompis av meg kjøpte bilen av meg for to tre år siden. Nå skal den selges igjen. Godt holdt og voksenkjørt ( Ikke daukjørt :-)

Grønn metallic, 18" masitaly felger og M-teck utgave. M-ratt osv. Flott bil. Ikke cupe desverre. El vindu\takluke. Cd radio. Kjørt ca 160tkm.

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst på å kjøpe meg en 320i bilen er jo ganske råå,men det er for mange av dem her pluss at har kjørt BMW 2 liter rekke sekser i et stund den er jo ganske råå menn har list på noen som er litt bedre.

Det med forsikringen skremmer meg :oops: hvormye er det du betalte for 325'en din i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte rundt 4500kr for full kasko... Men så har jeg mine forsikringer i jernbanen takket være min kjære svigerfar. Det gjør det enda kjekkere å være autofil!!

Du må nok regne med en pris mellom 15.000kr og 25.000kr... Alt avhenger av bonus og selskap. Du kan ha din far\mor som deleier i bilen og betale litt minde pga bonus. Da må begges navn være reg hos biltilsynet som eiere... Har solgt forsikringer i sin tid...

Det koster å være kar, men fy søren så gøy!!

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo snart 21 i august så det blir ganske dyrt da.

Vell hvis det er fra 12-24 så kan jeg tenke meg at jeg greier meg med den.

Er det noen her som eier M3 eller har hatt som kan fortelle meg hvor mye forsikring på den er.

Uansett om det er en 3,0l eller 3,2l ,det er snakk om E36 ikke E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...