Gå til innhold

Bensinforbruk


ztig
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor "gjerrig" greier dere å kjøre bilen?

Har en 520 m/automat, 1997, 2,0/150HK og har et forbruk på 1-1,2 l/mil ved hovedsakelig bykjøring.

Har en kompis som har en 525ia som går like "rimelig" eller rimeligere...

Hva med dere, og hvordan kjører dere?

Dette er min første bil med automatgir, bør jeg kjøre noe spesielt i forhold til bensinforbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På daglig kjøring til/fra jobb, og annen små kjøring så ligger jeg på 0,65-0,7. På langkjøring så er det mellom 0,45 og 0,55 avhengig av hastigheten. Ja, jeg har diesel! :-D

De to forrige bilene mine, 2 stk E30 325i gikk faktisk helt ned på 0,8 på langkjøring, småkjøring målte jeg aldri, da hadde jeg sikkert byttet bil mye tidligere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520 m/automat, 1997, 2,0/150HK og har et forbruk på 1-1,2 l/mil ved hovedsakelig bykjøring.

Ikke unormalt det. Min E36 320ia gikk ofte enda lenger opp enn det på "direkte" bykjøring, type kø og lyskryss og full pakke. Ble fort 1.3 av slikt.

Fra Stavanger til Kristiansand var vi fire mann i bilen, pluss mye tung bagasje (var på vei til quarten, så det sier seg vel selv hva slags flytende greie som var baki), og da var snittet 0.78l/mila, på tross av mye svinger og at jeg dro godt på i bakkene. Ble faktisk veldig overrasket... På hjemturen var det høljeregn, og da gikk det på 0.82 eller noe (og dagen etterpå da jeg skulle starte bilen i garasjen gikk den på 0 - bensinpumpa hadde tydeligvis sløkna i det jeg parkerte hjemme, hell i uhell er det vel slikt kalles).

Har en kompis som har en 525ia som går like "rimelig" eller rimeligere...

Ikke unormalt! 525ien må slite mye mindre...

Dette er min første bil med automatgir, bør jeg kjøre noe spesielt i forhold til bensinforbruk?

La girkasseprogrammet stå i E(conomy). ;) ... og ellers unngå køkjøring og slikt, men det er jo der automatkassene er best, bortsett fra på bensinforbruk. Som en kuriositet kan jeg nevne at E36 320ia faktisk bruker mindre bensin enn E36 320i på langkjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...