Gå til innhold

Bensinlukt i kupe på E30


kyrre
 Share

Anbefalte innlegg

Fyllte tanken på ny-bilen helt full når jeg hadde fått den, og da startet det å lukte veldig bensin inni bilen. Etter tips på bmwccn forumet tok jeg ut baksetet idag og åpnet den svarte luka under bak passasjersetet. Det var tørrt, men lukta utrolig sterkt bensin. Faren er vel tilstede for at det er en pakning der som må byttes.

Noen som har tips eller linker til hvordan dette kan utbedres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske stor sjanse for at det er o-ringen som ligger nedi der som er ferdig. Du så den sikkert da du hadde av dekselet, på toppen av pumpa...

Får ta en ekstra kikk tror jeg, for så ikke noe sånn opplagt. så ikke en gang hvordan jeg skulle kunne få ut pumpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta på meg å være bombesikker på E30-greier, og ikke har jeg tatt ut pumpa selv heller, har bare hatt av dekselet, men det er nok en o-ring der også på E30. Det kan være bensinslangene også, 17 år er gammelt.

Og at det er tørt der, vel, bensin fordamper rimelig kjapt, så det vil bare være lukta som henger igjen.

Jeg kan sjekke Autodata litt senere og se om det ligger inne noen vanlig feil på E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...