Gå til innhold

Bilen vår ble stjålet i går.


P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har en VW Jetta i tilegg til BMW'n. Jettan ble stjålet i går natt fra en parkeringsplass like ved her jeg/vi bor. Samboeren min parkerte Jettan der onsdag. Tok deretter buss og tog til dit hun jobber. Når hun da skulle hente bilen i går var den borte.... Vi ringte straks politiet og fortalt at det hadde vell vært ett biltjuveri. Da politiet fikk opplysningene om bilen viste det seg at de tidligere på dagen hadde fått tips om en slik bil som stod forlatt i en veikant ca.4 mil etter E6 fra der vi bor. Vi hoppet i BMW'n å kjørt dit og joda.... der sto den. Dører og dørlås var brutt opp. Alt av ledninger under dashbordet var revet ut å tjuvkoblet. Rattlåsen var smelt av og den var ellers ganske så "herpet" innvendig. Ikke noe vakkert syn for oss i hvertfall. Politiet sa vi kunne ta den med oss hjem hvis den var kjørbar og etter litt trixing med ledningene og en skvett bensin så var vi på tur hjem igjen med Jettan. Nå har jeg den stående i garasjen å venter på å få takstert skadene før jeg gjør noe mer med den...

Selv om dette er en billig bil (83 mod) med mer bruksverdig enn markedsverdig så er det jo irritabelt og forjævli uansett synes jeg.

Så til saken : Lurer litt på taksten? Tror dere en slik gammel bil vil bli kondemnert? Det tror jeg men er ikke sikker. Det går vell å an å få ut takstpengene forså å sette den i stand selv? Går jo an å bytte tenningslåsen selv og da er den jo nesten ok igjen. Bilen er/var jo i meget bra stand. Eu godkjent, gått bare 180k. Vi kjøpte den bilen av bestefaren til min samboer etter at han døde.

JaJa.. Sånn er det bare :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med en så "gammel" bil, er at hvis den settes hos et verksted så vet jeg at forsikringsselskapet vil pålegge verkstedet å bruke brukte deler. Hvis de klarer å skaffe deler billig nok så vil de reparere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men på en sån bil så vil jeg tro det er ganske enkelt å få en billig brukt tenningslås fra en bilopphugger. Da er det veldig mye penger spart bare der.

Jeg hjalp en kamerat å fikse en gammal Pasat for en annen kamerat en gang. Den hadde det vært inbrudd i. Han trengte 1 tenningslås og 1 dørlås. Vi var fant en delebil til salgs som vi kjøpte for 3000,- Da tokk vi alt av låser så han slapp å ha flere nøkkler. Også plukka vi frahverandre resten av bilen og solgte delene for ca 5000,- tilsammen, også leverte vi den på huggern og fikk 1500,- kr for det lille som var igjen. Også tok vi 700 for jobben. Og tjente da 4200 på det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fort på grensa til at det ikke lønner seg å bruke forsikringen da. Men jeg må si jeg stiller meg litt tvilende til at de pålegger verkstedet å bruke brukte deler. Har ikke hørt om slikt før. Tror nok taksten kan bli noen lapper, da kan du ta pengene selv og be om å få kjøpe bilen av forsikringsselskapet for å fikse den opp billig selv...

Men ditt og mitt ja, forbanna idioter. Tror ikke de skjønner hva slags belastning de er for samfunnet. Blah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil å si at de pålegger verksted å bruke brukte deler, med de på legger verkstedene å prøve å få tak i brukte deler. Det har jeg vært borti flere ganger. Er utrolig plagsomt for både verksted og eier av bilen, da alt tar lengere tid fordi verkstedet må sitte å ringe rundt etter brukte deler og ikke kan starte på bilen fordi taksten ikke er godkjent før de har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må si jeg stiller meg litt tvilende til at de pålegger verkstedet å bruke brukte deler. Har ikke hørt om slikt før.

Jeg har en Bmw 316i *1992* modell.

Og der påla forsikringselskapet å skaffe BRUKTE deler.

Så alderen på bilen har vist ikke så mye å si..

Fikk forresten brann i ledningsnettet, så dashbordet brant opp innvendig, ledningsnettet gikk til h*lve*e :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er saken grei. Vi fikk igjen 8 000,- på forsikringen. Må trekke ifra egenandel på 3800,- Synes det var greit jeg for nå er bilen tilnærmet slik den var og det kostet meg bare ca.150 kr å ordne den igjen :) (noen kabelsko, nytt ratt, litt flekklakkering, grundig vask utvendig og invendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...