Gå til innhold

Utgått


523J
 Share

Anbefalte innlegg

eier en 97 523i.denne motoren er som vi vet på 2.5liter og har 170hester.har chippet bilen med det resultat at jeg nå har ca185hester.er det noen som vet hvorfor denne motoren ikke har potensiale for mere effekt.den gamle m50 2.5 motoren hadde jo tross alt 192hester.så spørmålet mitt er:hva må til for å få godt over 200hester i denne motoren?andre kammer?er det siemens motorstyringa som hindrer?må den rett å slett ha kompressor eller turbo??

-jan-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du skal slite for å få mer enn rundt 200hk med NA-trimming ja. Kammer, grenrør, chip, luftfilter og effektanlegg er det vanlige. Porting av toppen kan også gi en god del. Dyrt blir det uansett...

Forskjellene på motorene er forøvrig mye større enn bare motorstyringen. M52B25 (som du har) har aluminiumsblokk, i motsetning til M50B25 som har støpejernsblokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eier en 97 523i.denne motoren er som vi vet på 2.5liter og har 170hester.har chippet bilen med det resultat at jeg nå har ca185hester.er det noen som vet hvorfor denne motoren ikke har potensiale for mere effekt.den gamle m50 2.5 motoren hadde jo tross alt 192hester.så spørmålet mitt er:hva må til for å få godt over 200hester i denne motoren?andre kammer?er det siemens motorstyringa som hindrer?må den rett å slett ha kompressor eller turbo??

-jan-

Mener at det er en liten "struping" på innsuget på denne motorn. Tror mann skal hente noen HK ved å sette på innsugsmanifoilen fra M50B25 motoren... Er vell litt modifisering som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 523J changed the title to Utgått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...