Gå til innhold

Lakkering av sidespeil?


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er drittlei av di der gråsvarte sidespeilene, men har ikke så mye penger fortiden, så d blir uaktuellt med nye M3 speil med det første..

Så jeg lurte på om det er andre som har prøvd seg på å lakkere speilene sine selv?? Ble det bra? Kan eg gjør som med feks. med lyktelistene, pusse ned & spraylakke over i flere lag? :shock:

Blir glad for alle forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos Sandtec i Sandnes og spurte de hvordan det ville være å lakkere en bakrutespoiler med sprayboks, og det mente de kunne bli helt greit siden det ikke er så stor flate. Og den har jo mye større flate enn speilene dine.

Fikk forøvrig beskjed om å ikke bruke klarlakk på toppen, siden klarlakk på sprayboks visstnok har et litt gulaktig skjær, men det var siden jeg har hvit bil.

Du er vel Rogalending, så da kan du jo stikke innom Sandtec og høre selv. De har peiling, og leverer lakk til mange bilverksteder i området. De blander til og med lakk på sprayboks etter lakkode eller fargekart. Ligger på rundt 140,- for en boks.. men du har kanskje allerede hvis du har spraylakkert øyelokkene.

Hvis ikke kan du jo vente til jeg har fått kjøpt meg bakrutespoiler og lakkert den, så skal jeg knipse litt bilder og si hvordan det ble. ;-) Når det skjer kommer litt an på når jeg får solgt Chrysleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Rogalending ja, holder til rett utføre Sandnes, på Forus ;)

Har nok lakk igjen til speilene vil jeg tro, men når jeg lakka øyelokkene så spraya jeg over med klarlakk på toppen, men da begynnte det å bobble i den røe lakken!

Alt ble ødelagt så jeg måtte pusse ned og lakke om igjen - uten klarlakk denne gangen! Derfor er øyelokkene matte i fargen...ser kanskje litt dumt ut med matte speil..!? :shock:

Men det hadde vert supert om du kunne slengt ut non bilder når du har lakka den bakrutesenkeren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runne til at det bobbla når du la klarlakk over er at du sikkert har brukt feil typer sammen. Da vil du få en slik reaksjon. Hvis de du kjøper lakken har peiling på hvilke lakktyper som passer sammen, så ville jeg gått et annent sted neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...