Gå til innhold

Dau motor


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på om det var noe feil med motoren på BMW min. Det virker som om det mangler litt effekt på høyt turtall. Når motoren er på vei over 4500-5000 rpm får jeg en følelse av at motoren blir kvalt, akselerasjonen blir liksom tom, på samme måte som like før motoren når max turtall.

Jeg tenkte først at det kunne være at det var kommet litt vann i motoren, siden jeg har greenfilter. Det holder ikke akkurat vannet ut. Men da skulle vannet vært borte etter noe få kjøretimer.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er ingen mekaniker, men kan prøve med en teori her: Jeg opplevde noe lignende med MC, en Kawasaki ZX6R. Problemet da var at lufttilførselen til luftfilteret ikke var koblet til (Kawa'n har trykksatt luftfilter, såkalt ram-air). Jeg ville tro at dersom det er noe feil med lufttilførselen, blir problemet slik du beskriver.

Det er vel også en termostat et sted som regulerer et spjeld som i sin tur regulerer blandingen av varm og kald luft. Dersom denne er gåen, burde det samme skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan bygge meg en ram-air kanal. Tenkte å bruke den fremste delen av luftfilterboxen, den som går fram til grillen. Men jeg må vel finne en måte sånn at jeg kan fjerne vann som eventuelt skulle komme inn. Filteret takkler vann dårlig.

Det kunne vel også funke å hente luft fra bremsekanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider