Gå til innhold

Digital klokke i E34 viser bare 0.00


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet ut den analoge klokka i femmeren til fordel for den digitale med utetemp og dato. Det er liv i den, både i bakgrunnslyset og displayet, men den viser bare 0.00. Trykker jeg på Dato kommer 01.01 DAT opp, ellers er det ingen knapper den reagerer på. Får ikke opp utetemp heller (mangler sensoren, men det skulle vel dukka opp -37 eller noe).

Er det en eller annen veldig sær måte å stille klokka på (har ikke manualen), eller vet noen hva problemet er? Har prøvd de fleste trykke-på-samtidig-og-holde-inne triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne "klokkeknappen" nede lengst til venstre. Prikken mellom 0 og 00 skal da begynne å blinke. Deretter stiller du hhv time og minutt med knappene over hhv "ur" og "temp" knappene. Etter at ønsket tid er stilt inn, må du bekrefte dette ved å trykke på "ur"knappen en kort gang til. Går ikke dette kan jeg ikke hjelpe deg.

Samme prosedyre for dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kopler fra batteriet eit lite minutt og så på igjenn, det måtte eg gjøre!

Har prøvd det, og det hjalp desverre ikke. :(

litt ot men hvor kjøpte du den og hva betalte du ?

Kjøpte av en svenske. Betalte 200 SEK (ca. 188 NOK) inkludert frakt fra Sverige til Rogaland, men tempsensor manglet.

Har mailadressen til en BMW-høgger i Sverige som har digital klokke med sensor liggende, men han skal ha 600,- SEK for greiene. Du får si fra hvis du vil ha adressen, så kan jeg finne.

Ellers ligger de ofte på 250-300 SEK brukt fra privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har desverre ikke det! Men jeg har en plan om å få gått over pinnene i kontakten for å sjekke at de er riktige i forhold til hva dingsen skal ha, pluss få lodda på tempsensoren. Kommer med rapport dersom det blir fremgang i sakene.

Du mangler tempsensor i din du også? Kaaaan jo være det er det som er problemet, selv om det virker litt tvilsomt.

Var du på Bryne i dag i rundt 13:45 forresten? Så en svart E34 i det jeg kjørte inn på Shell for å fylle bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mangler sensoren, men Ove hos OS skulle finne en på en annen bil, så jeg skal utom å få med den kontakten som stod i den bilen klokka stod i, å se hvor mangen andre ledninger som er der.

Nei, bruker ikke bilen om dagene, da kjører jeg bare rundt i lastebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...