Gå til innhold

Subber E36 med 18"?


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 18"-felger til bilen min (E36 coupé). Den er senka 60/40 mm, og har nå 17" felger med 235/40/17 bak, og 215/45/17 foran. Den subber ikke noe nå. Jeg mener på at hjulbuene er valsa i sidene, men vet ikke om de er valsa i toppen. Vet heller ikke hvordan jeg kan finne det ut ;)

Spørsmålet er da, tror dere jeg vil merke noe mer til subbing med 18"? Og, hvor skadelig er dette for bilen/dekkene/felgene?

Har også montert vinterfelgene på bilen, men det viste seg at den ene felgen har forskjellig utpress enn de tre andre. Bør denne monteres bak for å spare på understellet, eller kjøpes ny? Eller noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese litt her:

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=2058

Forskjellig innpress på en av felgene hørtes skummelt ut. Hvor stor forskjell er det? Hvis den har for høyt innpress (går for langt inn) i forhold til de andre kan du kanskje skaffe en spacer. Tre kan selvfølgelig også gå, om det er motsatt. Hadde ihvertfall vært skeptisk til å kjøre med *skjev* sporvidde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 8X18 med 225/40-18 ET41 eller 38 (husker ikke). Det er god klaring på alle måter. Bilen er senket 60/30. Har også hatt på 60/60 senking, og det gikk også bra. Men med ET47 måtte jeg ha spacere for at ikke hjulene skulle ta i på innsiden ved fullt rattutslag og litt fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene felgen stikker litt mer ut enn de andre (venstre side foran). De sa på verkstedet at "hvis den er sånn som nå, så blir den nok ikke EU-godkjent" (det er bare vinterfelgene, så kontrollen er ikke så farlig, tenker mest på hvor farlig det er å kjøre med eller hvor mye det sliter på understellet)

Vet ikke helt hva jeg bør gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...