Gå til innhold

Trenger hjelp med og få ut min chip !!!


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

Som dere sikkert hvet er bmw noen av de bedre orginal bilene og trimme opp, men får og skaffe en trim chip, er man avhenig og lese av chipen man har fra før-- Denne sitter som sagt i torpedo veggen på høyre side.

Jeg har ikke noe problem med og få bokksen som chippen sitter i, problemet dukker opp når man skal separere de to hovedkortene som chippen sitter i mellom.

Sjekk denne linken ang chip: http://www.bbrgti.com/bmw.php

Med andre ord, en 320 i 24v eier går fra 150-196 hk !!!

Jeg har så lyst på denne at jeg dør på meg !! men greier ikke få delt de to hoved kortene som chippen sitter i mellom !!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les dette først synes jeg http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=3131&highlight=

Jeg monterte en sånn billig chip på bilen min og da gikk den faktisk dårligere pluss at motoren havarerte pga chipen (som jeg betalte 500 kr eller.no på autopower.se)

Fikk meg en brukt motor fra tyskland og den var det montert en chip tilpasset akkurat den motoren som jeg bare programerte om her hjemme (siden jeg hadde ett annet eksos anlegg og bensin jeg bruker er BARE 98 og hadde annet innsug) dette vare en 92 325 og den gikk faktisk mye bedre på alle måter)

Vis du/dere som vil chippe er seriøse om at dere vil ha mer effekt og bedre kjørekurve vil dere ikke seriøst tenke på noe annet enn chipper tilpasset kun din bil!!!

JEG HADDE IKKE ÅPNET DEN BOKSEN VIS DU IKKE VET HVA DU GJØR!!!!

går masse ledninger mellom de 2 print platene og den er noen klips midt i som vis du tar de av feil så ØDELEGGER du ECU'en din...

men men... detter er vare min mening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.... Du og alle andre som kjøper fra denne siden her får garanti på motorhavari. I og med du leser av den Ecu'en som alt sitter der, får du en chip som er opptimalisert til din bil ! Dvs at de programere om chippen før de sender den ut. Jeg har alt pellet ut dme'en der hoved kortene sitter , men jeg får ikke separert de. jeg turte ikke bruke makt på dette.

Chippen koster 300 pund.. Dvs rundt 4200 kr eller noe.

Tror ikke det er bare pess... Frima er jo drit kjent !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper tallene på 320i 24V på den siden der er feil! (46hk er for mye uansett, men tror ikke de har oppgitt de tallene for å lure, tror det er trykkfeil!)

Se på alle de andre utgavene - de øker med 15-20hk, noe som sikkert er mulig. Og ser du på 520i 24V (samme motor som 320i 24V), så er den oppgitt til 166hk. Derfor skal det helt sikkert stå 166hk også på 320i 24V...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes 46 hk hørtes veldig mye ut. Må være hvis du har turbo. Ta kontakt med ES Tuning i Trondheim så får du en chip som passer din bil. Skal dit i sommer å få ny chip i min. De har en på 19 hk som de skal sette i. Først kjører de en diagnose på bilen for å sjekke at alt er ok før de tar ut brettet og lodder på den nye. Tar opptil 4 timer og koster 4500,- fikk jeg oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg hvet det unike chipper fra bil til bil!

Derfor må du oppgi Chipp nr som alt står på din ecu!!!

på den måten får du chipp som er tilpassed akkurat din bil og din DME !§!

Du har nok missforstått! Mapping vil si at man lager en chip tilpasset din bil ikke til din bilmodell. Er induviduelle forskjeller på helt like motorer.

Får å få til dette må de ha bilen på rullende landevei og sjekke parametere samtidig som de justerer.

Ingen sugemotor i verden kan økes med 46 hestekrefter med en universal chip. De andre modellene de oppgir er også urealistiske tall. Du får ikke 213 hester på en 325i ved å bruke universal chip. Bare skrytetall!

Og hvilke M3 hadde dobbel vanos og 2,8 liter? De som har laget den siden har null peil. Ville aldri kjøpt noe derfra :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. var så masse andre (ute av tema) svar her :D så kanskje jeg har det beste svaret til deg :?: selve chippen må loddes ut! og ny må loddes inn!

er det mulig du blir å konvertere til feks original eller annen chip senere så kan du lodde på et sånn mellomstykke som sitter permanent, så kan du bytte chip så mye du vil etterpå. bare å nappe ut av mellomstykke å plugge i den nye :wink:

ikke prøv på dette selv vist du ikke er god på lodding! uansett må bilen inn og justeres etterpå.

jeg er nå sånn at jeg prøver alt selv først :shock: og spør om hjelp etterpå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, HVIS EN KOMMER TIL CHIPPEN , er det "bare " og nappe den ut. Problemet er at chippen sitter mellom to hovedkort, det er disse to hovedkortene jeg prøver og få separert slik at jeg kommer til selve chippen.. og nok en gang sier jeg at du MÅ lese av CHIP nr, slik at de kan programere til din bil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...