Gå til innhold

Starter ikke


x25Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Samboeren min var inne i barnehagen for å levere jentungen vår, bilen funka helt fint på vei opp dit. Da ho kom ut ville ikke driten starte. Bitte liten anntydning til tenning av og til, men det er ikke mye. Det er snakk om 325i E30 m20b25. Bensinpumpe? Noen som har en idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem med min M20B20 for en stund siden. Tror rett og slett kanskje bare den hadde gått sur... uten at jeg egentlig vet hvordan det skjedde (hadde kjørt den inn i garasjen og stoppa der, så ville den ikke starte dagen etterpå). Byttet plugger og prøvde med startgass uten at det hjalp, så plutselig kom den etter evig mye kinning.

Er det bensinpumpa kan du jo teste med startgass. Starter den på det kan bensintilførselen mistenkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en i dag som sa at bensinpumpa ligger under bilen, ved venstre bakdekk mener jeg. :shock: Stemmer dette, har også hørt at man må under setet for å finne den? Har ikke hatt tid til å gjøre noe med den enda, tenkte jeg skulle begynne nå til helga. Ting Tar Tid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var inne i barnehagen for å levere jentungen vår, bilen funka helt fint på vei opp dit. Da ho kom ut ville ikke driten starte. Bitte liten anntydning til tenning av og til, men det er ikke mye. Det er snakk om 325i E30 m20b25. Bensinpumpe? Noen som har en idee?

Tankmåleren er festet med 4 8mm muttere, og kan dras opp for seg selv (noe du MÅ for å få ut pumpa). Altså; kabel som går i plugg mellom 2 muttere er til tankmåler.

(øverst på bildet er pumpestrøm)

fuelpump.jpg

Den andre er strøm til pumpa, den gir strøm til det er trykk i systemet med tenning på (ett sekund ca) og mens du prøver å starte.

reelet er på min bil ett festet i torpedoveggen og kan forsøkes byttet

Dette gjeler for 318IS:

The ignition relays are mounted on the engine side of the firewall. The one on the right is the DME relay, the middle one is the fuel pump relay and the left one is the oxygen sensor relay (if fitted).

Har du samme systemet så kan du prøve å bytte om reelet for varming av

lambda og bensinpumpe, bilen starter uten lambdavarming men ikke uten bensinpumpe.

Du kan også prøve å koble en kabel rett til + på utgangen fra reelet (kablen til pumpa) sjekk fargekode på pumpe mot reele.. da kan du banke og slå på pumpa mens du vet det er strøm frem til den.

Anbefaler at om pumpe er defekt så bytter du hele uniten, ikke bare selve pumpa, dette må du da sansynligvis få fra BMW.

pumpebytte kan du lese om her http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318ismaintenance.html#fuelpump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var inne i barnehagen for å levere jentungen vår, bilen funka helt fint på vei opp dit. Da ho kom ut ville ikke driten starte. Bitte liten anntydning til tenning av og til, men det er ikke mye. Det er snakk om 325i E30 m20b25. Bensinpumpe? Noen som har en idee?

Skal vi knote litt med bilen din i kveld?? : :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var inne i barnehagen for å levere jentungen vår, bilen funka helt fint på vei opp dit. Da ho kom ut ville ikke driten starte. Bitte liten anntydning til tenning av og til, men det er ikke mye. Det er snakk om 325i E30 m20b25. Bensinpumpe? Noen som har en idee?

Skal vi knote litt med bilen din i kveld?? : :twisted:

Holder på med den nå, fikk litt liv i den, men så stoppa den igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den pumpa du viser til der er æj fødepumpe som pumper bensin til trykkpumpa under bilen... den pumpa nedi tanken virker ikkje på MANGE bmw'a! ta heller å sjekk pumpa under bilen du.

Stemmer ikke det du sier der, det er den eneste pumpa som er i følge ETK`n. Fikk et råd om å dunke der når en annen prøvde å starte, funka som f... det. Starter nå. Den pumpa du snakker om sitter på de før -88.

Takk for alle råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...