Gå til innhold

snodig boks


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei . i kofferten på bilen min på høyre side er det en plastikkboks med tror det var 5 slanger utav! 4 bak boksen og en på framsiden.

slangene er litt tykkere enn spylerslanger og trekt men nå stoff/filt strømper. hva er det? :roll: alle går fremover langs siden.

tenkte å finne det ut til sommeren når alt av innredning skal ut og trestaureres. men er for nysgjerrig :shock:

obs: 528i 82mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lufting på bensintanken ja. det er det vel. nappet av en slange og det luktet bensin dær ja. men hvorfor så mange slanger? og stor boks :roll:

tusen takk for svar. :D

har et spm til. er litt vanskelig å beskrive. så kan legge bilde vist ingen vet,

når jeg står fremfor bilen og ser nedi motorrommet, på venstre siden av radiatoren, er det er sort 4 kanti boks på ca15*15 cm . den står parallelt med radiatoren og det går en brukbar kabel til den. inn mot motoren er det en rund tapp som stikker ut! og er ca 5 cm tværs over. og jeg kan stikke fingrene mellom denne og selve ramma som er rundt. hmm. skal ta bilde.

er litt mye rart som ikke er i bruk på denne så siden motoren er hentet i tyskland, og masse rart er blombert. blantannet noen rørsløyfer som er tullet rundt motoren :D og masse vakumpomper og plugger. er vel mye ekstrakrav dær nede kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det kan høres ut som om du har en motor som er ment for California eller Sveits. De har hatt ekstreme krav til rensing av eksosen i mange år. Masse tullete lufteslanger m.mer. Disse motorene går faktisk så magert at de mister effekt......

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ja det er vel det. er vel ikke bare bare å fjerne alt unødvendig heller :roll:

men nå har jeg nå feil på den forbrukmåleren. viseren står på 0 med motoren av, og spretter rett opp til max når jeg starter motoren/slår på tenningen :roll:

og dær blir den til jeg stopper. er den vakumstyrt eller elektronisk? hva kan være feil? fant også on løs vakumslange som kommer inn på venstre siden av rattstammen, som suger luft når motor går. den er koblet til undersiden av innsugsmanefoil. tenkte det kanskje var den som skulle på måleren men blir for kort! hvor skal den være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg er ikke sikker på hvordan forbruksmåleren er koblet, vakum eller elektronisk.

Men hvis den er vakumstyrt skal den kobles til manifolden FØR forgasserspjeld eller luftmengdemåler. Hvis den er koblet mellom disse og toppen får du virkningen som du beskriver.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakuum slangen under dashen ska gå til en innetemp sensor. som ijenn gir rett varme i varmeapparate når du f.eks. stiller den på 22 grader. når batteria i dashborde er gåen er d vanli med slik "sjuk" forbruksmålar.servicelampane bruker og å leve sitt eget liv da. er ikkje vakuum på forbruksmålar. dingsen so vakuum slangen skal gå til ligger heilt til venstre i panelet som er over føttene dine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. akkurat. datt ned en noe merkelig sak når jeg demonterte dekselet dær ja :shock: noe med en liten rund sort kuppel med hull i!

så vakumslangen skal bare puttes inni den? skal det være no mer i den eller? tenker da på noe elektrisk! merkelig vist bara slangen skal dit. må vel være en elektrisk føler og el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...