Gå til innhold

Olje i differensialen?!


BMW316
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en E36 316I 1993mod. som jeg har tenkt å bytte olje på differensialen bak, men vet ikke hvilken olje jeg skal bruke.. er det noen som har peilling om det?

Er det noen som vet hvor ofte man bør bytte olje her?

På forhånd takk!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol SAF-XJ er det sikreste valget. Den kan man bruke både på åpne differ og på BMW's diffbrems. Den får du kjøpt nokså rimelig hos OS Bildeler. Det er også den oljen Bavaria lagerfører til alle BMW-differ (bortsett fra viskosediffene som sitter på f.eks. E30 325ix)

Pennzoil er også veldig bra, men min erfaring er at det er vanskelig å få kjøpt rette typen i Norge, siden de bare lagerføres i 25l fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. tar spørsmålet på denne tråden jeg. vet fra før at man egentlig ikke skal trenge å bytte olje på girkasse (man) og bakstell. det har stått i instboken til alle bilene jeg har hatt tror jeg.

men nå ser jeg i boka til bmw`n at den skal byttes annethvært år :shock:

har alltid byttet olje på nevnte plasser ved kjøp av gammel bil. men trodde ikke det var nødvendig.

enn med den lamelldiffen jeg har: er det noe ekstraservice (behandling) den trenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir sagt om at du ikke trenger å bytte olje i dif. bak og i girkassen er noe tull. Alle oljer trenger å byttes av og til. Dei som jeg snakka med som skal ha en del peling sa at oljen her byttes pr. 100.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...