Gå til innhold

Godkjenning av bil med turbo!


Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

jeg snakket med biltilsynet å de sa jeg måtta ha nye co2 papirer osv osv for å få det godkjent, var ikke noe som het 15% eller 20% regel :S så jeg fikk ikke godkjent min nei, må ta det av jeg nå få å ikke bli avskiltet i juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dialogen jeg har med BT er S3T papirene du fikk tilstrekkelig for å få godkjent 162kW (220hk)på ditt karosseri. Hvordan du får disse hestene er uvesentlig så lenge du bruker motor/motorfester bilen er godkjent med og ikke overskrider maksimal tillat egenvekt. Vekten er viktig siden 220hk på orig. bremsene er sitat BT; "på grensen" ;) Skulle jeg få bilen godkjent som en S3T, med andre ord bygge den om måtte jeg bruke IDENTISKE deler, helt ned til minste skrue..Dette er slik de jeg er i kontakt med tolker regelverket. Det er faktisk opp til hver enkelt i BT å bruke sjønn i alle tilfeller. Derfor kan biler godkjennes på en BT stasjon og aldri i verden på en annen. Merkelig, men slik er det bare.

Mye hester var det i Schnitzer S3T? Hvilke bremser hadde den?

Er det den bilen som hadde 220 HK og 325i bremser?

Skjønner ikke helt hvor folk har det fra at 325i bremsene er godkjent for 220 HK.

S3T er godkjent med 162kW(220hk) på originalt 325i understell/bremser med Bilstein dempere og fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de klager på at motorfestene på M10 ikke er beregnet på slik effekt. E30M3 har vel motorfester som kan brukes på M10 blokka? Ellers kan de ikke klage på mye bare du har bremsepapirer på effekten i motoren og klarer avgasskravene bilen originalt skulle klare. Det at bilen er lettere blir vel å regne som en fordel :) Men for all det, BT er så uforutsigbare at du bør ta kontakt angående saken. Forklar alt du har gjordt og skal gjøre, vær åpen, ærlig og vis dem all dokumentasjon så går det nok bra. De er jo tross alt mennesker de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...