Gå til innhold

Godkjenning av 18"-felger på E39


egil_andre
 Share

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har akkurat kjøpt en e39 523ia

Biltilsynhelvetene har stoppet forige eier og gitt mangel lapp på felgene som er nyinnkjøpt for 2 mnd siden.

Felgene er 8x18 foran med 235/40.18 og bak 265/40.18 innpress 13 foran og 25 bak er det mulig å finne tüv papirer på nett for å få godkjenne noe slikt??? :twisted:

ADMINEDIT: Flyttet dette til egen tråd, da det ikke hadde noe som helst med godkjenning av turbo i E30 å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er vel sikkert det at du har forskjellige dekkbredde på dekkene framme og bak de har ''klikka'' på. Men TRODDE da at d ikke skulle være noe problem å få dette lovlig reistrert på en E39. Muligens du må til Bmw å få et skriv som sier at du kan ha forskjellig dekkbredde foran og bak på bilen din??

Har vært borti noe sånnt dekk greier før på Bmw(står i mitt vognkort at jeg må ha 89 i loadindex på E30'en min, noe som er alt for høyt.) Da mente biltilsynet at jeg måtte til Bmw for å få de til å skrive ut et ''papir'' som jeg måtte ha med meg i bilen som sa at jeg kunne ha dekk med f.eks 83 i loadindex og ikke nødvendigvis 89. Banalt men, du vet, du bor i norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...