Gå til innhold

Prosjekt m52 B20


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Benytt deg av en M50B25 uten Vanos.. Det er vel best.

Men, hva er egentlig problemet med å overlade en motor med VANOS?

Jeg har vurdert å overlade min M50B25 med VANOS, men ser på styring av bensin og tenning som det største problemet. Når man skal over 0,5bar så må man gjøre noe mere enn en progressiv bensintrykksregulator. Man må skifte dyser, og styring av bensin og tenning.

Ellers tåler M50B25 ganske mye, stempler og råder er ikke noe du trenger skifte med det første. Derimot bør man senke kompresjon om man skal gå over 300hk, for da er sjangsen for tenningsbank relativt stor. Dette gjør man vel lett med en 3,5mm MLS toppakning og ARP bolter.

Nå kommer eg til og maskinere stemplene så kompresjonen skal ikkje bli store problemet. Eg får prøve og selge den motoren eg har da. overhale den litt først

SKifte ventiltettninger registerkjede slipe ventiler skifte topppakning skifte dei skinnene som lager sånn lyd, dei som holder register kjeda, +++

og så får eg selge den for 8k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster et registerkjede og hvor ofte skal det byttes? Jeg lurer på om jeg skal bytte det når jeg bytter toppakning på min. Tenker også bytte ventiltetninger når jeg først har det fra hverandre..

Tror det ligger på rundt 1000 lappen, eg ville skiftet kjede og kjede strammer samt dei skinnene som lager sånn forferdelig lyd når dei er slitt.

Og selfølgelig også slipe ventilene og skifte ventil tettninger

Ang 328 Motor, er dette en ideel motor og konvertere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster et registerkjede og hvor ofte skal det byttes? Jeg lurer på om jeg skal bytte det når jeg bytter toppakning på min. Tenker også bytte ventiltetninger når jeg først har det fra hverandre..

Tror det ligger på rundt 1000 lappen, eg ville skiftet kjede og kjede strammer samt dei skinnene som lager sånn forferdelig lyd når dei er slitt.

Og selfølgelig også slipe ventilene og skifte ventil tettninger

Ang 328 Motor, er dette en ideel motor og konvertere?

Okei.. Finnes det ikke noe rep-sett med registerkjede liksom?

328 motoren er først og fremst en M52-motor, B28 bare, i motsetning til din B20. Så den er nok ikke så veldig mye bedre. Jeg ville funnet meg en M50B25, enten med eller uten VANOS. Jeg vet ikke hvorfor noen anbefaler uten VANOS til overladning, så jeg kan ikke begrunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slpesett - 1404

Strekk bolter - 190

Registerkjede - 422

Stramer - 32

Register skinner 297 - 161

Totalt 2675. inkl moms

1404

190

422

32

297

161

Dette er priser hos gs bildeler da, inkl bmw rabatt på 15 prosent, syns ikkje det var så gale så eg har bestilt dette nå.

Men dette er til m52 b20 regne med at det ikkje re noe dyrere til 325 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...