Gå til innhold

Magnus sin E34 Banebil M50 Turbo 717whp 899wnm


Magnus_bmw
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden det har skjedd noe store greier på bilen nå, men litt pusling er det iblant. Er planlagt oppstart iløpet av påsken hvis alt går etter planen, så i kveld har jeg surret grenrøret, utaknemlig jobb det der altså :roll:

q7hbw22rbxxw3wozwanj.jpg

uou30n8we8qhhcqh8m1x.jpg

Var også innom statoil i SKI og tok med meg 5 liter E85 for og sjekke bensininnhold i den, forventet at den skulle være E75 nå, men så feil kan man ta. Dvs det er faktisk E85 i pupmpa på statoil i SKI at the moment :applause:

myn0liemdley0ps6nodd.jpg

Blir litt action her i påsken håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ENDELIG GÅR DEN!!! :D

Etter mange timer i verkstedet i påsken, har nå jeg endelig fått den til og gå

Har knota litt med og få den til og tenne på alle 6 samt på riktig tidspunkt, har blitt en hel del mer smartere ang datasprut og veiv/kamgivere. Viste seg at jeg jeg hadde polvendt både veiv og kamfølere.

Resulatat av feil polaritet på veivsensoren i mitt sprut " DTA P8pro" er at den fikk veldig ujevt signal, slo liksom ut og inn. Fikk snudd den, da var det stabilt rpm signal, strobet den også, riktig verdier på veiv kontera sprut.

Kamsensoren er vel den som har laget mest knot i hue på meg, denne var jo også satt feil polvendt, dette brukte jeg en del tid på og finne ut av. Resultatet at denne hadde feil polaritet var faktisk 180 grader vridd tenning, dvs gnist på 1 når gnisten skulle på 6 osv. Når denne feilen endelig var rettet så fyra den med en gang. :)

Så nå er det vel bare og begynne sparingen til mappingen og fikse annet grums i mellomtiden, skulle fått på noen litt tøffere bremser forran en de orginale 520 bremsene :oops:

Litt bilder er vel aldri feil.

Begynte påsken med noen dager på fjellet, knallvær!

2k3geyzkspk05z0n5qrb.jpg

Hjemme igjen, rett på verkstedet for og skru. Begynte med og tømme av bensin og fylle e85, skylte igjennom noen ganger så jeg har ren e85. Det lakk noen få steder under trykktestingen, der det lakk mest var i y-korset fra thorsov, men litt gjengeteip fikset biffen. Det lakk faktisk også av en av fittingene, det viste seg at det var en produksjonsfeil, men med sinnsyk bra service av FITTINGS OF NORWAY v/Morten så fikk jeg en ny en på skjærtorsdag kveld. Respect for utrolig service!!

39yfp317mogpgthnn6cl.jpg

Alt på plass, ferig strobet men med 180gr vridd tenning, dette tok tid og finne ut av. PS: Alt av blå deler skal byttes med sort, men det er ikke prioritert p.d.d. da pengene går til mer nødvendige ting på prosjektet, den starter nok med blå også, hehe.

jj4dc59dau9grme2f213.jpg

Flere hoder som lurer på hvorfor den tenner 180gr feil, mange timer med prøving og feiling før vi fant ut hva feilen var "polvendt kamsensor"

eeimqkr6zp8h9hunz2kh.jpg

Stemmningsbilde etter vellykket oppstart!

0pdvgsqt9yqqcry54b7g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også innom statoil i SKI og tok med meg 5 liter E85 for og sjekke bensininnhold i den, forventet at den skulle være E75 nå, men så feil kan man ta. Dvs det er faktisk E85 i pupmpa på statoil i SKI at the moment :applause:

Genialt! De har vel igjen fortsatt av det de fikk sommeren 2011 tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig motor :D stå på ! ;)

Takker, er svak for M50 ja :)

Var også innom statoil i SKI og tok med meg 5 liter E85 for og sjekke bensininnhold i den, forventet at den skulle være E75 nå, men så feil kan man ta. Dvs det er faktisk E85 i pupmpa på statoil i SKI at the moment :applause:

Genialt! De har vel igjen fortsatt av det de fikk sommeren 2011 tenker jeg ;)

Hehe, ja sikkert. MEN er gull verdt den pumpa der!

Har forresten flere E85 testere hvis noen trenger :) 300 + frakt

Tuklet litt i verksted i dag og, fikk den til og gå strøkent på fullsekvensielt opsett :D Det var digg, hadde trodd det skulle bli en hel del mer knot med den gamle dta`en men den har vært trofast sålangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Testa på Statoil i dag og nå ser det ut som det er e95 i pumpa der..... Ikke rart det blir tungstartet i så fall...

Merkelig, hvordan testet du?

Synd at den e34'n din brant opp :(

Har en e34 selv og hadde ikke blitt glad visst den brant opp uten forsikring,

men det ser nok ut som du får en bra banebil etterhvert :P

Jepp, har vel kommet over det nå, men fortsat litt surt.

Har tro på banebilen :) Tar form sakte men sikkert. Har i dag fått satt på M5 bremsene, tror de er greie nok for mitt bruk.

Fått startnr i powerdrift også, 415 :)

Så p.d.d er uoffisiell frist "første treff" gatebil våler. Litt igjen, bla bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...