Gå til innhold

Dobbelt-VANOS o-ringer: Problem på M52TU/M54/M56-motorer


Tord
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nettopp selv. Har snakket en del med Rajaie fra Beisansystems via e46fanatics forumet og han kunne hjelpe meg over telefonen hvis det oppstod noen problemer underveis :) Spørs vel egentlig om det er like greit å få satt den vekk på verksted først som sist hvis en må ha telefonsupport fra USA men.. Blir antakelig like dyrt :P

Vi får se hvem av oss som tør prøve seg først her da... Hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Vekslet et par mailer med han selv i dag, virket forøvrig som en meget trivelig kar!

Telefonsupport ja, da tror jeg heller jeg setter den på verksted :wink: Engelsken min er ikke sååå god. Men lønner det seg å bestille pakninger og slikt selv før du setter den på verksted eller er det like greit at de ordner det? De har jo innkjøpspris, men tar vel full pris for delene uansett? Er jo ikke snakk om rare kronene da..

Vi får se når settet kommer. Om jeg tør å bryne meg på å gjøre det selv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningene kan vel ikke koste skjorta hos verkstedet får en tro.. Er jo bare høre om prisen på forhånd også da..

Tror jeg ganske sikkert kommer til å prøve dette selv. Blir spennende å se hvor omfattende det er når man først hopper i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanos piston seals repair kit (BS001) $60/each

vanos gasket (11-36-1-433-817) 6.73/each,

2 x vanos oil hose/pipe washer (32-41-1-093-596) $.25/each

valve cover gasket set (11-12-9-070-990) $34.26/each

15 x valve cover bolt grommet (11-12-1-437-395) $1.73/each

oil fill neck gasket (11-12-7-526-447) 2.29/each

2 x vanos piston bolt (11-36-1-748-745) $1.42/each

4 x cover bolt/nut cap (11-12-1-726-089) 3.27/each

(E39 2 x, E46 1 x) fan shroud rivet (17-11-1-712-963) $.27/each

4 x engine cover pad (11-12-1-730-352) $1.98/each

Alt som er uthevet bestilte jeg. Alt dette står på "procedure" på Beisan sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Angående det med telefonsupport så finnes det noe som heter skypeout (en del av skype) som tilbyr nesten gratis samtaler fra pc til fastlinje 8)

Er så glad at gobilen min har ikke vanos siden den ble produsert året før det kom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med telefonsupport så finnes det noe som heter skypeout (en del av skype) som tilbyr nesten gratis samtaler fra pc til fastlinje innland og utland 8)

Er så glad at gobilen min har ikke vanos siden den ble produsert året før det kom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma her! Fikk de før helga, men har ikke tid og mot til å få montert det enda... Hørte forresten på pris hos bmw forhandler. 4000 bare for demontering og montering. Han hadde forresten ikke hørt om dette problemet før og mente symptomene kunne skyldes mye annet... Men han pratet også noe om spesialinstrumenter for å justere inn vanosen før montering?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...