Gå til innhold

fremgangsmåte på å skifte bremserør bak e36


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Skal da igang å skifte bremserør begge sider bak på min e36, har tildligere skiftet disse på min e30, men der lå hele bremserøyrene synlig og greie, men på e36`n ligger dem opp over bensintank, og videre fram!

Noen som har noen greie tips å ta med seg på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen gøy jobb... Hehe

Gjorde dette i sommer på min sedan. Det jeg gjorde var å ta ned eksos, mellomaksel, løsne brekket fra inni bilen og dra ut wiren under, løsne bensintanken fra stroppene, så var det bare å knote i vei :P

Kanskje en fordal å dra ut baksete å løsne diverse ledninger og slanger fra toppen av tanken...

Greit om du har lite bensin på tanken også.

Lurt å prøve å tette bremseveskebeholderen så godt så mulig og heller passe på litt, så man slipper å lufte hele dritten :wink:

Gjorde nettopp dette på min fars E46 Touring også, skjer ikke at jeg gjør dette noensinne igjen tror jeg :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde også dette på sin tidligere sedan. En møkkajobb vil jeg si. Jeg klarte på mirakeløst vis å trede de rørene over tanken, men fikk da ikke festet de i alle desse klipsene oppå der.

Skal jeg skifte en gang til tror jeg nesten at jeg velger en annen vei, altså legge de under tanken. Dette tror jeg skal være lov så lenge de er festet med klips for hvær 30cm (?). Og de skal naturligvis ikke bli utsatt for varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg 7 timer inklusiv 2 matpauser.. demonterte da alt som var i veien for å legge opp nye rør, så det tok jo da litt tid, men en forholdsvis grei jobb. ikke noe tungt å stress egentlig.

Gamle bremserøret på høyre side var så rusta at det knakk tvers da jeg skulle løsne det fra klipsa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...