Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Nå kommer kanskje et dumt spm for der som har gjort dette før, men akk!

I en original 316/318, er det jo 4'r, er det samme motorfestene i disse som i 6'er?

altså, selve festene i karosseriet?

Sånn at det blir samme prosedyre å bygge fra 4'er til 6'er 24v? som fra 6'er 12v til 24v? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvordan er det med mellomaksling, jeg har en m50b25 fra 93 mod (tror jeg) fra en 525 e34. med girkasse osv, hvordan er det med mellomaksling? MÅ jeg har m3 ? går det ikke an å bruke den vanlige som står på min e30(325i)?

MÅ ikke ha M3, men den org 325 passer ikke. Har du stor hardy?

Få tak i fordel med stor hardy, om du har det. E34 525 noen, E36 328 og sikkert mange flere. Så sliper du ned sveisen foran, så den delen som hardyen sitter i løsner. Den har en stang som er tredd inni resten av mellom akselen. Sett så resten av den i en drei benk ( mulig det er best å dreie av sveisen også) stikk den av der du har målt ( mener det var 270mm, men ikke sikker) så tar du delen som er løs og putter inni igjen. Sveis mens du enda har den i dreibenken, så blir den rett nok til ditt bruk. :D Om ikke send den til balanseing etterpå. Er ikke noe god på å forklare å skrive, men håper det går ann å forstå noe av dette.

Billig å bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Passer dette oppsettet med m50motor:

e30 320 girkasse og diff med e36 320 sedan mellomaksel?

Hadde ikke brukt E30 kasse på noen S50. Men det går en stund, spørs på hvordan kasse er og hvordan du kjører. Bruk da kassa fra 325.

Men mellom akselen kan mulgens passe ( den ene delen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dette oppsettet med m50motor:

e30 320 girkasse og diff med e36 320 sedan mellomaksel?

Hadde ikke brukt E30 kasse på noen S50. Men det går en stund, spørs på hvordan kasse er og hvordan du kjører. Bruk da kassa fra 325.

Men mellom akselen kan mulgens passe ( den ene delen)

Er nå 320 girkasse da. Stor forskjell på den og 325 kassen i e30? eller er de like i størrelse og fasong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ufattelig stiv pris. Bare noe forbanna tull å kjøpe en slik, greit man kan være ukyndig på dette området, men nå er det ett hav av beskrivelser på det elektriske på diverse nettsteder, som alle og en vær kan skjønne. Hvis det elektriske bryr folk så oppi ræva at man må ha en slik ekstra kabel til over 2500,-, så burde man ikke bygge om i det hele tatt. Er operasjoner ved denne ombyggingen, som er værre enn akkurat det elektriske.

Jeg undres også, hvor skal man gjøre av denne svære saken? Blir lite pent med tanke på finish i motorrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tja, for å få factory looken så mener jeg at den ufyselige E36 ledningskassa må bort, og man må bruke E30M3, is osv ledningskassa. Da har man ingen plass for denne dingsebomsen. hehe

For de av dere, som har denne E36 boksen og vil gjerne fjerne denne og få en ordentlig look (ikke USA opplegg, for de har nå ikke skjønt det at denne boksen må bort) så er det ikke så vanskelig og få alle ledninger og relèr bak dette dekslet. Motorkontakt må klippes uansett, så disse kablene får man så kote som mulig, da smetter E30 lokket enklere på plass, for det er endel kabel som forsvinner da ; ) Ser halvferdig ut ellers, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helst ivareta det orginale elnettet slik at motor ble salgbar til både E36 og E30 markedet i etterkant. Da er det mye greiere å lage seg adapterovergang. Men selvfølgelig, det er ikke så pent.

Adapterovergangen til treehouse er fader meg drøy i pris ja. Skal vedde på at de sitter å lager en sånn manuelt. Hadde ikke akkurat kosta mye om de hadde serieprodusert en sånn som en liten enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...