Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

Det eneste du har i CC fra motor er oljenivå, har du nivågiver på motor. Så kan du få den til å virke i CC. Ellers vil den lyse konstant.

Stikket (3 pol) som er ved siden av styreenhet (altså, plassert der som styreenhet ligger originalt) inneholder denne kabelen du er på jakt etter. Den er sort. Det er turtall!

Engine speed er på S50 det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Inni haskerommet, der hjernen ligger mener du? har isåfall sett etter en sort ledning der uten hell.

Finnes ikke bilde noe sted av den?

Må si takk for svar, Fliid! virker som du kan utrolig mye. greit å få gode svar på spørsmål når man sitter fast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg du har en 91 modell Cab, denne og Touringen ble levert med turtall i motorkontakten. Så du finner den der og ikke i hanskerom (bak dekslet der styreenhet ligger).

Pinne nummer 9 i motorkontakt, se om den ledningen er sort. (billedningsnett side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et spørsmål her angående m50 i e30. Bilen er en 316i 89mod, motoren er en m50b25 fra e36 med bunpanne og sil fra 5 serie(e34?). Har også motorfester (gummifestene) fra e30 med 6'er. Men problemet er at bunnpanna ligger på tannstang/travers så jeg får ikke motoren på plass. Kan det være forskjell på traversen på e30 med 4'er og e30 med 6'er? Holdt på å sammenligne litt, å syntes det så ut som traversen min er "flatere" i forhold til travers til e30 med 6'er. Stemmer dette?

glemte å si at jeg bruker denne shimsen fra koed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et spørsmål her angående m50 i e30. Bilen er en 316i 89mod, motoren er en m50b25 fra e36 med bunpanne og sil fra 5 serie(e34?). Har også motorfester (gummifestene) fra e30 med 6'er. Men problemet er at bunnpanna ligger på tannstang/travers så jeg får ikke motoren på plass. Kan det være forskjell på traversen på e30 med 4'er og e30 med 6'er? Holdt på å sammenligne litt, å syntes det så ut som traversen min er "flatere" i forhold til travers til e30 med 6'er. Stemmer dette?

glemte å si at jeg bruker denne shimsen fra koed...

Samme problemet hadde jeg, helt til jeg studerte blokka litt mer å fant ut at det var 2 hull til på hver side til motorfestet. Dvs at du flytter motorfestene litt bakover på blokka så kommer motoren langt nokk frem :) Se om du finne de hulla :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har facelift E30 uten ABS, har man koblingsskjema her.

GJELDER M50 25-PIN MOT E30 20-PIN (RUND KONTAKT)

E36 MOTORKONTAKT - E30 MOTORKONTAKT

Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn

Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn

Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett

Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn

Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul

Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå

Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort

Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett

Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn

Beklager at jeg er treg i huet, men dette gjelder for E30 facelift som skal S50 konverteres i tilegg er det helt likt e30 m50? Hva med EWS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...