Gå til innhold

3L E36 turbo Film på side 15


montrealblue
 Share

Anbefalte innlegg

noen som har kobla datasprut på noe sånt som dette??

tenker på ms. hvordan gjøres det me triggerhjul, er jo litt spesielt med coil på hver plugg også. sånner ting..

Er ikke så vanskelig, når jeg kobla det opp på en bil jeg hadde fikk jeg med bruksanvisning så var som eit Donald Duck blad (altså lett og forstå) så printa jeg ut koblingskjema over ledningsnettet og den orginale motorstyringen så fant jeg ut av det. Er opprinnelig elektrikker da så var ikke så vanskelig for meg, men skulle nå tru hvem som helst skulle klart det...

Hmm... jeg er ikke akkurat nå elektriker da:)

Kom faktisk på jeg hadde eit bilde på dataen her over de koblingskjema så du kan se på det her om du forstår noe av det, du får eit inntrykk av hva som må gjøres iallefall..

c1f0utoadi8cwhljh7n8_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har kobla datasprut på noe sånt som dette??

tenker på ms. hvordan gjøres det me triggerhjul, er jo litt spesielt med coil på hver plugg også. sånner ting..

Er ikke så vanskelig, når jeg kobla det opp på en bil jeg hadde fikk jeg med bruksanvisning så var som eit Donald Duck blad (altså lett og forstå) så printa jeg ut koblingskjema over ledningsnettet og den orginale motorstyringen så fant jeg ut av det. Er opprinnelig elektrikker da så var ikke så vanskelig for meg, men skulle nå tru hvem som helst skulle klart det...

Hmm... jeg er ikke akkurat nå elektriker da:)

Kom faktisk på jeg hadde eit bilde på dataen her over de koblingskjema så du kan se på det her om du forstår noe av det, du får eit inntrykk av hva som må gjøres iallefall..

c1f0utoadi8cwhljh7n8_thumb.jpg

Vet ikke helt om det der er no for meg, men har jo kompiser som kan sånt, så det burd jo gå greit. Tusen takk for innspill og svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke å laste inn ny software/brenne chip for siemensstyring?

hørt med norman på trimchip?

etter så mye forsking hadde du allerede hatt et sprut oppe å gå er jeg redd

er du redd for å kable sammen et el nett, eller koble deg inn på kontakta har jeg løsningen på ms

PnP M50 Non Vanos (ja jeg vet det er bosh) bøllete! :twisted:

88wv54btgdlk8bne2fay.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med Norman i vår/sommer, og jeg mener han sa at han måtte ha bilen nedover på rampe. Det prøver jeg å unngå siden jeg bor i Mo i Rana(135mil unna)

Etter det jeg har lest og hørt, så er megasquirt et bra alternativ.

Så jeg tror nok jeg kommer til å gå for det. og bedbandslamda.

Så hvis det er noen som har noe sånt til salgs, så rop ut! Smile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke å laste inn ny software/brenne chip for siemensstyring?

hørt med norman på trimchip?

etter så mye forsking hadde du allerede hatt et sprut oppe å gå er jeg redd

er du redd for å kable sammen et el nett, eller koble deg inn på kontakta har jeg løsningen på ms

PnP M50 Non Vanos (ja jeg vet det er bosh) bøllete! :twisted:

88wv54btgdlk8bne2fay.jpg

Går den å bruke på min da jeg har m52 vanos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det samme kit`et som du har. Men syns det ble så sabla trangt med down mount turbo. så jeg modda grenrør så jeg fikk det oppe. Og med tanke på tenning og sprut. så gikk jeg for KMS motorstyring fra gasolin.no

her har du linken til mitt prosjekt. kan jo tenkes du får noen ideer.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53367&highlight=

ellers meget bra prosjekt... keep on the good work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke å laste inn ny software/brenne chip for siemensstyring?

hørt med norman på trimchip?

etter så mye forsking hadde du allerede hatt et sprut oppe å gå er jeg redd

er du redd for å kable sammen et el nett, eller koble deg inn på kontakta har jeg løsningen på ms

PnP M50 Non Vanos (ja jeg vet det er bosh) bøllete! :twisted:

88wv54btgdlk8bne2fay.jpg

Går den å bruke på min da jeg har m52 vanos?

Noen som har erfaring med denne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det samme kit`et som du har. Men syns det ble så sabla trangt med down mount turbo. så jeg modda grenrør så jeg fikk det oppe. Og med tanke på tenning og sprut. så gikk jeg for KMS motorstyring fra gasolin.no

her har du linken til mitt prosjekt. kan jo tenkes du får noen ideer.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53367&highlight=

ellers meget bra prosjekt... keep on the good work.

Var det nok å bare forandre vinkeln på flensen til grenrøret for å få det til å passe?

Er mindre plass i e36 for toppmontert turbo. Støtdempertårnet er mye lenger fram, og større en på din... Ellers skulle jeg ha gjort det samme som deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det samme kit`et som du har. Men syns det ble så sabla trangt med down mount turbo. så jeg modda grenrør så jeg fikk det oppe. Og med tanke på tenning og sprut. så gikk jeg for KMS motorstyring fra gasolin.no

her har du linken til mitt prosjekt. kan jo tenkes du får noen ideer.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53367&highlight=

ellers meget bra prosjekt... keep on the good work.

Var det nok å bare forandre vinkeln på flensen til grenrøret for å få det til å passe?

Er mindre plass i e36 for toppmontert turbo. Støtdempertårnet er mye lenger fram, og større en på din... Ellers skulle jeg ha gjort det samme som deg..

For min del var det bare å forandre vinkelen. lettest å montere kun grenrøret først. så vinkle frem å tilbake til du finner riktig vinkel for å få plass. skal sies at jeg ikke har prøvd meg på en e36. håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...