Gå til innhold

...


winchester
 Share

Anbefalte innlegg

  • 6 years later...
On 8.2.2011 at 21.32, winchester skrev:

Har lett lenge etter produkter vi kan bruke for farging av gulvtrekk. Har lett forjeves etter DupliColor Vinyl & Fabric Coat som de bruker i USA, men dette leveres visstnok ikke til Norge. Fikk kjøpt Herdins Textile Colour hos den lokale jernvareforretningen. Dette stoffet trekker seg inn i trekket, så det flasser ikke av.

i9junppqma56lpjsx3i7.jpg

Fyll inn Textile Colour Salt og Textile Colour Fix i vaskemaskinen, så åpner du toppen på fargestoffet og plasserer den i saltet. Ikke tøm fargestoffet inn i vaskemaskinen, da forsvinner mesteparten. Før du skal farge stoffet er det viktig at du vasker gulvtrekket, slik at det er vått når du legger det i vaskemaskinen. Legg gulvtrekket inn i maskinen, så stiller du inn på 30 graders vask. Når vasken er ferdig kjører du på med enda en vask for å få alt saltet og det overflødige fargestoffet.

Her kan du se resultatet mitt, fra mørk grått til helt sort.

ij94oqjbydh9dhgvygwv.jpg

Legg gjerne ut bilder av resultatene dere får, før og etter bilder.

Var dette et teppe fra en bil?

Hvordan fikk du teppet inn i vaskemaskin?

Tror du det går an å farge et blått teppe svart?

Sprayflaske.. så gni det inn med en myk børste?

Må teppet være vått først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Til info så gikk jeg til innkjøp av Colormatic sin spraylakk for tekstiler. Orket ikke å styre med badekar eller vaskemaskin.

ColorMatic Textile Spray er lett å jobbe med og resultatet ble meget bra. Jeg gikk fra blått teppe til svart. Jeg var redd teppet eller teppefibrene ble veldig stive, men det ble ikke i nærheten så stivt som jeg fryktet. Tikket var å ha på gummihansker og/eller bruke en neglebørste til å jobbe lakken ned i teppet. Jeg dynket ned små områder om gangen og knadde og gnidde inntil malingen tørket opp. Malingen virket veldig bra på "plastikk"-delene på teppet (fotstøtte og "matte"). Disse områdene ble helt svarte og det er veldig vanskelig (hvis mulig) å gni malingen vekk fra disse. Dette gjelder teppet også, malingen sitter og smitter ikke av på hvite sko osv.

Det gikk med 7-8 bokser (inkl. hattehylle), men det var verdt hver en krone (resultatet tatt i betraktning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...