Sign in to follow this  
Followers 0
Gladmann

vannventil varmeregister / vann i olje

21 posts in this topic

1. leter etter ny vannventil til varmeregisteret på en E34 525 91 non vanos! er det noen som vet hvor jeg får tak i det ? finner ikke på gs eller koed, mulig jeg bare ikke er god nok på å lete :P

2. tror jeg har vann i olje, det er hvitt inni oljelokket på motoren, men olja er fin på peilepinnen, noen gode forklaringer på hva det kan være ? årsaker osv ?

Det vil jo si damp da. ikke aner jeg hva som foregår inni selve motoren ved temperatur forskjeller, men for å lede vekk fra at toppakningen er gåen, så vil jeg tippe på kondens nå som det er lave temperaturer? oljen som er kald. Står bilen mye i ro? :)

var og henta den igår, og den har stått utrolig mye i ro, men stått inne

Del nr 15 er det jeg trenger! noen som vet hvor, og hva priser ligger på ? sånn ca..

im2n603eckpt1pfgyjv7.png

:oops:

Koed linken er feil da.

schmiedmann må du scrolle ned litt

har forresten byttet vannpumpe (kjører uten wiscose fordi gamle eier ødela gjengene på vifta) og uten termostat, men bilen koker selv når jeg kjører! igår gikk temperaturen til midten, så nedover igjen! stoppet bilen i 15-20 min og begynte og kjøre igjen, da tok det 5 minutter så kokte den, og dette skjedde 3-4 ganger, noen ide om hva det kan være ?

funnet ut at jeg har dårlig kontakt på vannventil bare, kan det ha noe med det og gjøre ? for jeg fikk kjørt i 45min tenker jeg uten problem, før jeg stoppet motoren, og så kjørte jeg i nye 5 min før den kokte, så virker jo sannsynlig at det kan være noe elektrisk, som funker av og til, men vet ikke hvor mye vannventilen har og si på dette!

Hvis du kobler fra ventilen vil vannet strømme fritt slik at du før max varme. Men ventil kan fortsatt være tett da.

ja, for det virket ikke som det var helt fritt løp, i og med at termostaten var ute, og det nesten ikke kom vann ut fra slangene på termostatuset, det var også rimelig tørt i termostathuset!

Vær klar over at du ikke får særlig med varme i kjøleveska når termostaten er ute da.