Gå til innhold

-01 E46 320DA starter ikke - HJELP?


matss
 Share

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at her en morgen ville den ikke starte. Starteren går rundt, men ikke antydning til start.

Batteriet begynte å bli dårlig, så kjøpte nytt original batteri. Fortsatt ikke start.

Forsøkte å fyre den med startgass, uten hell. Den tenner, men vil ikke gå.

Fikk tatt en diagnose, hvor feilkodene sa at det var feil på "Gløding" og "Styreenhet innsprøytningspumpe".

Skiftetet gløderele, samt 2 av 4 glødeplugger. De resterende 2 glødepluggene ville ikke løsne, så jeg lot disse være for nå, og heller skifte de når jeg får varmkjørt motoren skikkelig. Fikk ikke slettet feilkoden, og fortsatt ikke start (Selvom bilen har stått inne i varmen over lengre tid.) Bilen skulle startet da med to defekte glødeplugger.

Kontrollerte at det kommer diesel frem til dysene, om det er nok det vet jeg ikke. Ettersom at det ligger en feilkode på "Styreenhet innsprøytningspumpe". Problemet er at ifølge delefilmen på GS, så får man ikke styreenheten løs, men må kjøpe komplett dieselpumpe til ca 23.000! Er litt skeptisk til å kjøpe en sånn type del brukt..

Noen som har erfaringer med dette, eller andre tips og triks til hvorfor den ikke starter?

Mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket at det kommer spenning til pluggene nei. Har sjekket alle sikringer, skal ikke være noe galt der. Ettersom at glødelampa slokker som normalt ved gløding før oppstart vil jeg ikke tro at det har gått en sikring men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...