Gå til innhold

320d 150hk dieseltrykk(?), får ikke start.


Streaxu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Driver å kåler med e46'n min nå etter at jeg har skiftet motor. Går på starter, men starter ikke. Motor som har blitt satt inn har blitt tatt av en bil som har startet og gått.

Har tatt diagnose og fikk fram feilkode på railtrykk/trykkregulator (dette har jo jeg selvfølgelig allerede glemt). Det spruter diesel da jeg tar av t stykket oppå dysene, men railen ser ut til å være helt tom.

Kommer ikke diesel ut av den i det heletatt. Så på datan at sensor foran på common railen målte ca 2 bar?

 

Har prøvd å skifte sensor foran og bak på railen. Han som tok diagnose sa jeg skulle prøve å skifte den på pumpa som regulerer mengde men starter fremdeles ikke.

Noen innspill på hva dette kan være? Skal fødepumpene gå da tenninga står på? kan disse rett å slett ha stått ihjel, bilen har stått en stund nå?

Har ikke drevet så ekstremt mye med diesel, derfor spør jeg her isteden.

 

Endret av Streaxu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsøkt pumpene litt. Da jeg vrir på tenninga så pumper pumpa under førersetet et pump, og stopper helt (selv da jeg har tatt av dieselrøret). Vrir jeg av tenninga, venter to sekunder og vrir på igjen så er det ingen reaksjon. Venter jeg en stund å prøver så er det et pump igjen.

Skal ikke denne dure litt da tenninga blir vridd på? Kan det være dieselfilter eller den pumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...